Pedagogika, drugi stopień, semestr III, tryb niestacjonarny (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Instytut Nauk Społecznych)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2021Z - Semestr zimowy 2021/2022 2022Z - Semestr zimowy 2022/2023 2023Z - Semestr zimowy 2023/2024 2025Z - Semestr zimowy 2025/2026 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2021Z | 2022Z | 2023Z | 2025Z | |||||
0101-PED-II-3331N | brak |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
0101-PED-II-3361N | brak |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
0101-PED-II-3341N | brak |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Student posiada elementarną wiedzę z zakresu budowy ciała ludzkiego (anatomii) oraz zasad jego działania pod względem biomechaniki. |
|
||
0101-PED-II-3221N |
![]() |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/2022
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot obejmuje: treści z zakresu metod diagnozy dzieci i uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym; osiągnięcie umiejętności posługiwania się terminologią, klasyfikacjami i charakterystykami stosowanymi w obszarze terapii osób niepełnosprawnych intelektualnie; poznanie podstaw teoretycznych i metod oddziaływań stosowanych w oligofrenopedagogice. Celem przedmiotu jest przygotowanie studentów do samodzielnego planowania i wspomagania rozwoju dzieci z niepełnosprawnością intelektualną na podstawie diagnozy własnej i zaleceń specjalistów zapisanych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego oraz uwrażliwienie studentów na znaczenie wsparcia udzielanego dzieciom i uczniom z niepełnosprawnością intelektualną w osiąganiu przez nie rozwoju na miarę możliwości. Wymagania wstępne: wiedza z zakresu pedagogiki, psychologii rozwojowej, metodyki wychowania przedszkolnego i nauczania początkowego. |
|
||
0101-PED-II-3211N |
![]() |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/2022
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Student posiada elementarną wiedzę z zakresu budowy ciała ludzkiego (anatomii) oraz zasad jego działania pod względem biomechaniki. |
|
||
0101-PED-II-3411N | brak | brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest wyposażenie studenta w wiedzę, umiejętności i kompetencje w zakresie prowadzenia diagnozy i terapii dzieci (uczniów) z trudnościami w uczeniu się matematyki. |
|
||
0101-PED-II-3421N | brak | brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Definiowanie i związek między kompetencjami społecznymi i emocjonalnymi, przyjrzenie się poszczególnym okresom rozwoju dziecka uwzględniając rozwój emocjonalny i jego charakterystyczne cechy/przejawy. Analiza narzędzi diagnostycznych i próba samodzielnego przygotowania zajęć terapeutycznych w oparciu o konkretną literaturę przedmiotu, z uwzględnieniem literatury dziecięcej. |
|
||
0101-PED-II-3231N |
![]() |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/2022
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
0101-PED-II-3351N | brak |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
0101-PED-II-3261N |
![]() |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/2022
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot dostarcza wiedzy w zakresie metodyki edukacji muzycznej w wychowaniu przedszkolnym i edukacji wczesnoszkolnej. |
|
||
0101-PED-II-3281N |
![]() |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/2022
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest przygotowanie studentów do planowania i ewaluacji edukacji zdrowotnej w szkole. |
|
||
0101-PED-II-3251N |
![]() |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/2022
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Znajomość obowiązującej podstawy programowej wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej oraz metodyki nauczania języka obcego, psychologii rozwojowej, psychologii uczenia się i dydaktyki. Studenci poznają metodyczne działania nauczyciela przedszkola i klas I-III podczas nauczania języka obcego. |
|
||
0101-PED-II-3441N | brak | brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest wyposażenie studenta w wiedzę, umiejętności i kompetencje w zakresie prowadzenia zajęć z uczniem z autyzmem i zespołem Aspergera. |
|
||
0101-PED-II-3431N | brak | brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Głównym celem zajęć jest przygotowanie studentów do skutecznego świadczenia wsparcia i opieki nad osobami cierpiącymi na choroby przewlekłe oraz dysfunkcje narządu ruchu. Ten kurs ma na celu dostarczenie wiedzy, umiejętności i narzędzi niezbędnych do profesjonalnej pracy z pacjentami z tą specyficzną grupą schorzeń. |
|
||
0101-PED-II-3271N |
![]() |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/2022
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest przygotowanie studentów do planowania i ewaluacji procesu wychowania fizycznego w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej |
|
||
0101-PED-II-3291N |
![]() |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/2022
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Pochylenie się nad zagadnieniami dysleksja i ryzyko dysleksji. dokładne omówienie metod badań diagnostycznych, a także skupienie się na aspekcie praktycznym, terapeutycznym. |
|
||
0101-PED-II-3321N | brak |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele przedmiotu - zapoznanie studentów z regulacjami prawnymi w zakresie wsparcia pedagogiczno-psychologicznego wobec uczniów w szkole ogólnodostępnej z uwzględnieniem potrzeb uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Przedstawienie warunków niezbędnych do prowadzenia prawidłowo rozumianej i właściwie organizowanej pomocy w zakresie wsparcia pedagogicznego , w szczególności zasadami organizowania i udzielania pomocy psychologiczno -pedagogicznej, zasadami orzekania w ww. zakresie. |
|
||
0101-PED-II-3241N |
![]() |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/2022
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Podstawy pedagogiki ogólnej, dydaktyki przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz podstawy programowej z zakresu edukacji informatycznej w przedszkolu oraz klasach I-III. |
|
||
0101-PED-II-3311N |
![]() |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/2022
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wymagania wstępne i dodatkowe: znajomość obowiązującej podstawy programowej edukacji wczesnoszkolnej oraz metodyki nauczania języka obcego, psychologii rozwojowej, psychologii uczenia się i dydaktyki. W toku zajęć student zaznajomi się z psychologicznymi i pedagogicznymi uwarunkowaniami nauczania języków obcych w klasach I-III. |
|
||
0101-PED-II-3301N |
![]() |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/2022
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wymagania wstępne i dodatkowe: znajomość obowiązującej podstawy programowej wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej oraz metodyki nauczania języka obcego, psychologii rozwojowej, psychologii uczenia się i dydaktyki. W toku zajęć student zaznajomi się z psychologicznymi i pedagogicznymi uwarunkowaniami nauczania języków obcych. |
|
||
0101-PED-II-3401N | brak | brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wymagania wstępne i dodatkowe: Wiedza, umiejętności i kompetencje z zakresu terapii i diagnozy uzyskanej w toku studiów I-go stopnia; znajomość psychologicznych podstaw zajęć rewalidacyjnych. |
|
||
0101-PED-II-3101N |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/2022
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
(1) Opis: Celem seminarium jest opracowanie i zrealizowanie autorskiej koncepcji badań własnych oraz przygotowanie pracy dyplomowej magisterskiej obejmującej następujące etapy: omówienie podstaw teoretycznych podejmowanej problematyki, zaprojektowanie i przedstawienie koncepcji badań własnych, zaprezentowania wyników przeprowadzonych badań oraz sformułowanie wniosków z badań i zaleceń o charakterze praktycznym nastawionych na optymalizację badanej rzeczywistości edukacyjnej i społecznej. (2) Wymagania wstępne: wiedza na temat metodologii badań pedagogicznych; elementarne umiejętności badawcze pozwalające na konstruowanie narzędzi badawczych i prowadzenie prostych badań pedagogicznych, umiejętności formułowania wypowiedzi ustnych oraz pisemnych, samodzielnego analizowania, wnioskowania, prezentowania wyników badań; umiejętności formułowania i rozwiązywania problemów pedagogicznych, gotowość do efektywnego komunikowania się z grupą oraz z promotorem pracy magisterskiej. |
|
||
0101-PED-II-3111N |
![]() |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/2022
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
ze względu na możliwe zmiany treści uczenia się, zmiany przepisów (stosownie do sytuacji), szczegółowe treści uczenia się, efekty uczenia się oraz metody i kryteria oceniania podane są na poziomie „Zajęcia w cyklu” oraz na stronie Uczelni (dokument Szczegółowy program praktyk zawodowych)”. |
|
||
0101-PED-II-3391N | brak |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
0101-PED-II-3371N | brak |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedstawienie i analiza głównych problemów dotyczących wczesnej diagnozy i stymulacji rozwoju dziecka zagrożonego niepełnosprawnością intelektualną oraz propozycji ich rozstrzygnięcia. |
|
||
0101-PED-II-3011N | brak |
![]() |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Głównym celem zajęć jest przekazanie wiedzy teoretycznej oraz umiejętności praktycznego rozpoznawania podstawowych grup zaburzeń psychicznych i neurologicznych, oraz wstępne przygotowanie do pracy z osobami zaburzonymi psychicznie t.j: rozpoznawanie osoby zaburzonej psychicznie, przeprowadzania z nią rozmowy (wywiadu) oraz wstępnej oceny jej stanu psychicznego, kierowanie osoby zaburzonej psychicznie do odpowiednich placówek opieki i wsparcia psychiatrycznego i psychoterapeutycznego. |
|
||
0101-PED-II-3381N | brak |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia mają na celu zapoznanie studentów z różnorodnymi aspektami wpływu nowoczesnych multimediów oraz globalnej sieci, na człowieka i jego funkcjonowanie w aspekcie psychicznym i społecznym. |
|
||
0101-PED-II-3461N | brak | brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia mają charakter translatoryczny. Odbywają się poprzez wspólną lekturę fragmentów wybranych tekstów w języku angielskim odnoszących się do tematyki zajęć. Celem zajęć jest rozwinięcie znajomości specjalistycznego słownictwa oraz umiejętności lektury oraz translacji tekstu naukowego w języku obcym. |
|
||