Podstawy sztucznej inteligencji [0202-INF-1-5021N]
Semestr zimowy 2024/2025
Ćwiczenia praktyczne,
grupa nr 1
Przedmiot: | Podstawy sztucznej inteligencji [0202-INF-1-5021N] | ||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2024/2025 [2024Z]
(zakończony)
Ćwiczenia praktyczne [ĆW-P], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||
Terminy i miejsca:
|
|||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 7 | ||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Marcelina Otręba | ||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Podstawowa: Pozycja 1. Aggarwal, C.C., Hinneburg, A., Keim, D.A.: On the Surprising Behavior of Distance Metrics in High Dimensional Space. In: Van den Bussche J., Vianu V. (eds) Database Theory — ICDT 2001. ICDT 2001. Lecture Notes in Computer Science, Vol. 1973, p. 420-434, Springer, Berlin, Heidelberg. DOI: 10.1007/3-540-44503-X_27 Pozycja 2. Duda, R.O., Hart, P.E., Stork, D.G. Chapter 4 – Nonparametric Techniques, Pattern Classification (Second Edition), Wiley-Interscience 2000, pp.161-214, ISBN: 0-471-05669-3 Pozycja 3. Guo, Gongde & Wang, Hui & Bell, David & Bi, Yaxin. (2004). KNN Model-Based Approach in Classification Pozycja 4. Hossin, M.; Sulaiman, M.N. A Review on evaluation metrics for data classification evaluations. Int. J. Data Min. Knowl. Manag. Process 2015, 5, pp. 1–11 Uzupełniająca: Pozycja 5. Bednarek Józef (red.), Człowiek w obliczu szans cyberprzestrzeni i świata wirtualnego, Difin, Warszawa 2014. Pozycja 6. Rybak, Ł.; Dudczyk, J.: Various approaches to modelling of the mass using the size of the class in the Centroid Based Classification. Elektronika : konstrukcje, technologie, zastosowania 2019, Vol. 60, No. 6, pp. 62-65, Warszawa, Polska. DOI: 10.15199/13.2019.6.13 Pozycja 7. Rybak, Ł.; Dudczyk, J.: A Geometrical Divide of Data Particle in Gravitational Classification of Moons and Circles Data Sets. Entropy 2020, Vol. 22, Issue 10, Basel, Switzerland. DOI: 10.3390/e22101088 Pozycja 8. Hossin, M.; Sulaiman, M.N. A Review on evaluation metrics for data classification evaluations. Int. J. Data Min. Knowl. Manag. Process 2015, 5, pp. 1–11 |
||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Wykłady: 1. Internet – bezpieczeństwo i zasady korzystania, cyberbezpieczeństwo 2. Zapoznanie się z terminem sztucznej inteligencji, 3. Poznanie programów z wykorzystaniem sztucznej inteligencji 4. Prezentacje Multimedialne z wykorzystaniem programu Modelio Open Source 5.3.1 do opisania i wytłumaczenia: na czym polega, jak powstaje, do czego służy diagram wykonywany na ćwiczeniach: Class diagram, Activity diagram, Sequence diagram, Object diagram, Deployment diagram, Uce case diagram, State Machine diagram, Communication diagram, BPMN Collabortion diagram. 5. Grafika prezentacyjna, Grafika rastrowa i wektorowa 6. Multimedia |
||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Treści teoretyczne przekazywane są w formie wykładu konwersatoryjnego z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej oraz dyskusji. Wykorzystanie prezentacji multimedialnej, sieci lokalnej i globalnej podczas wykładu służą do zapozna studentów i nabywania przez nich praktycznych umiejętności użytkowania sieciowych systemów operacyjnych. Materiały oraz wykłady wyjaśniające terminologię AI. Zapoznanie się z programami AI oraz ćwiczenia praktyczne. Wykłady z praktycznym wykorzystaniem programu dostępnego w licencji free Modelio 5 Open Source 5.3.1 i prezentacji multimedialnych oraz Internetu. Ciągła ocena indywidualnej pracy studentów z zakresu: zadań z wykorzystaniem specjalistycznych programów ICT, pracy w grupach, korzystania z baz danych z zakresu informacji publicznej GUS. Materiały dydaktyczne opracowane przez nauczyciela. |
||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Efekty w zakresie WIEDZY weryfikuje się poprzez: sprawdzenie wiedzy z wykorzystaniem materiałów i zadań od wykładowcy, samodzielnego przygotowania zadania. UMIEJĘTNOŚCI weryfikowane są poprzez: wykonanie określonych zadań podczas wykładu z zastosowaniem specjalistycznych programów komputerowych, aktywność, współpracę grupową w realizacji projektu. KOMPETENCJE SPOŁECZNE weryfikowane są poprzez: obserwację pracy studenta w trakcie semestru, ocenę postawy i aktywności w trakcie zajęć, informację zwrotną od wykładowcy, informację zwrotną od innych studentów, wykazanie się właściwymi kompetencjami społecznymi w trakcie realizacji konkretnego projektu zaliczeniowego, realizacji wyznaczonych przez prowadzącego zadań w trakcie zajęć Ocena końcowa wystawiana jest na podstawie: egzaminu z udostępnionych wykładów. |
Właścicielem praw autorskich jest "Akademia Nauk Stosowanych Stefana Batorego".