Podstawy baz danych [0202-INF-1-4041N]
Semestr letni 2023/2024
Laboratorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Podstawy baz danych [0202-INF-1-4041N] | ||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2023/2024 [2023L]
(zakończony)
Laboratorium [LAB], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||
Terminy i miejsca:
|
|||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 12 | ||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Marcelina Otręba | ||||||||||||||||||||
Literatura: |
Podstawowa: Pozycja 1. Matt Goldwasser, Upom Malik, Benjamin Johnston. SQL analiza danych za pomocą zapytań. Wydanie II. Warsztaty Praktyczne. Wyd. Helion, Gliwice 2022; Pozycja 2. Tanimura Cathy, Analiza danych z wykorzystaniem SQL-a. Zaawansowane techniki przekształcania danych we wnioski. (O’REILLY 2021), przekład Walczak Tomasz, Wyd. HELION, Gliwice 2022 r.; Pozycja 3. Teate Renee M.P., SQL dla analityków danych. Tworzenie zbiorów danych dla początkujących. (WILEY 2021), przekład Kamiński Filip, Wyd. HELION, Gliwice 2023 r. Uzupełniająca: Pozycja 1. Czapla Krystyna, Bazy danych. Podstawy projektowania i języka SQL. Wyd. HELION, Gliwice 2015 r. (*.pdf); Pozycja 2. Damji Jules S.(i inni). Spark. Błyskawiczna analiza danych. ((O’REILLY 2020), przekład Górczyński Robert, Wyd. HELION, Gliwice 2023 r.; Pozycja 3. Kopczewska Katarzyna, Przestrzenne metody ilościowe w R: Statystyka, Ekonometria, Uczenie maszynowe, Analiza danych. Wyd. CeDeWu, Warszawa 2020. Materiały własne |
||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Ćwiczenia warsztatowe i projektowe w laboratorium komputerowym 1. Tworzenie i zarządzanie zbiorami informacji. 2. Funkcjonowanie procesów informacyjnych w gospodarce elektronicznej. 3. Zastosowanie Technologii Informacyjnej i Telekomunikacyjnej (ICT) w procesach informacyjnych. 4. Program CRM - zbiór strategii i metod działania firmy wobec jej klientów. - narzędzie informatyczne wspomagające działania w zarządzaniu relacjami. 5. Planowanie zasobów przedsiębiorstwa 6. Systemy informacji przestrzennej 6. Procesy informacyjne w komunikacji społecznej. 7. Systemy zarządzania informacją osobistą (PIM) / Systemy zarządzania treścią (CMS) 8. Doskonalenie jakości procesów informacyjnych - Reporting: aplikacja generująca e-sprawozdania - Wizualizacja danych. 9. Controlling - narzędzie ułatwiające harmonizację planów i koordynację decyzji w różnych organizacjach. 10. Modelowanie procesów pracy w zarządzaniu. - Optymalizacja procesów. 11. Tworzenie zapytań w programie AQL Server Management Studio 19 12. Tworzenie baz danych w programie AQL Server Management Studio 19 |
||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Laboratorium: Analiza przypadków, realizacja przykładowych zadań w dostępnych programach informatycznych. Ćwiczenia praktyczne z wykorzystaniem komputerów i prezentacji multimedialnych. Wykonywanie ćwiczeń poprzez analizę przypadków – Case study. Wyjaśnienie podstaw informatycznych i statystycznych. Ciągła ocena indywidualnej pracy studentów. Program SQL Server Management Studio 19 Materiały dydaktyczne opracowane przez wykładowcę. |
||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena z przedmiotu jest średnią ważoną, tj. OCENA = c1∙0,2+c2∙0,8; gdzie: c1 – ocena aktywnego udziału w realizacji zadań c2 – ocena z wykorzystania innowacyjnych narzędzi wizualnych i przetwarzania danych ocena z przedmiotu ustalana na podstawie następującej skali: 4,75-5,0 - ocena (5) 4,5-4,74 - ocena (4,5) 4,0-4,49 - ocena (4) 3,5-3,99 - ocena (3,5) 3,0-3,49 - ocena (3) 0-2,99 - ocena (2) |
Właścicielem praw autorskich jest "Akademia Nauk Stosowanych Stefana Batorego".