Sterowanie informacją w aktywnym systemie działania
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0202-INF-1-6251N |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0613) Tworzenie i analiza oprogramowania i aplikacji
|
Nazwa przedmiotu: | Sterowanie informacją w aktywnym systemie działania |
Jednostka: | Instytut Nauk Informatyczno-Technicznych |
Grupy: |
Informatyka, semestr VI, tryb niestacjonarny Informatyka, semestr VI, tryb niestacjonarny, BSiS Informatyka, semestr VI, tryb niestacjonarny, GiPD |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
Prezentacja zagadnień dotyczących znaczenia oraz wartości informacji, jak również jej „sterującej” roli w sprawnym funkcjonowaniu aktywnego systemu działania (firmy, organizacji). Identyfikacja systemu przetwarzania informacji, analiza potrzeb informacyjnych, akwizycja informacji oraz modelowanie struktury i funkcji, adekwatnie do potrzeb, systemu informacyjnego (dedykowanego systemu informatycznego) wspomagającego sprawne zarządzanie. |
Pełny opis: |
Ze względu na możliwe zmiany treści kształcenia, zmiany przepisów (stosownie do sytuacji), szczegółowe treści kształcenia znajdują się w polu „Opis” - sekcja „Informacje o zajęciach w cyklu”. |
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Kiełtyka L., Komunikacja w zarządzaniu. Techniki, narzędzia i formy przekazu informacji, A.W. Placet, Warszawa, 2002. 2. Larman C., UML i wzorce projektowe. Analiza i projektowanie obiektowe oraz iteracyjny model wytwarzania aplikacji, Wydanie III Helion, 2011. 3. Koszlajda A., Zarządzanie projektami IT. Przewodnik po metodykach, Helion 2010. 6. Kisielnicki J., Sroka H., Systemy informatyczne biznesu, Placet, Warszawa, 2005. 4. Beynon-Davies P., Inżynieria systemów informacyjnych, WNT, 2004. 5. Przybyłowicz P., Wstęp do teorii informacji i kodowania, Wydawnictwo SIGMA, Stalowa Wola 2008. 6. Kowalska-Napora E., Inżynieria systemów i analiza systemowa w zarządzaniu, Wydawnictwo Marek Derewiecki, Kęty 2015. Literatura uzupełniająca: 1. Słota A., Sterowanie procesami ciągłymi, Wydawnictwo Naukowe PWN S.A, 2022. 2. Czekaj J., Metody zarządzania informacją w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków, 2000. 3. Kaczorek T., Podstawy teorii sterowania, Wydawnictwo WNT Warszawa, 2009, 2013. 4. Cempel Cz., Teoria i inżynieria systemów. Zasady i zastosowania myślenia systemowego, Instytut Technologii i Eksploatacji Maszyn, Radom, 2008. 5. Gutenbaum J., Modelowanie matematyczne systemów, Akademicka Oficyna Wydawnicza EXIT, Warszawa, 2003. 6. Findeisen W. (red.) Analiza systemowa i jej zastosowania – podstawy i metodologia, PWN, Warszawa1985. 7. Robertson J., Pełna analiza systemowa, WNT, Warszawa 1999. 8. Mazur M., Jakościowa teoria informacji, Wydawnictwo Naukowo-Techniczne, Warszawa 1970 http://www.autonom.edu.pl/ publikacje/mazur_marian/jakosciowa_teoria_informacji-tiff.pdf. |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA („Student zna i rozumie …”) 1) metody i techniki i narzędzia informatyczne wspomagające gromadzenie, organizację, ochronę oraz zarządzanie informacją w aktywnym systemie działania (K_W05). UMIEJĘTNOŚCI („Student potrafi …”) 1) pozyskiwać informacje z tradycyjnych i cyfrowych źródeł w języku polskim i angielskim, dokonać interpretacji informacji, wyciągać wnioski i formułować opinie (K_U01); 2) według obowiązujących standardów, w języku polskim i obcym opracować dokumentację projektową prostego problemu związanego z przetwarzaniem i dystrybucją informacji (K_U03); 3) umiejętnie posługiwać się nowoczesnymi środkami przekazu informacji oraz środowiskami projektowo-wytwórczymi w realizacji przedsięwzięć informatycznych (K_U07); 4) w ramach realizowanego projektu inżynierskiego: planować i przeprowadzać, stosując aparat matematyczny, badania oraz analizować i interpretować uzyskane wyniki, wyciągać i formułować wnioski (K_U08). KOMPETENCJE SPOŁECZNE („Student jest gotów do …”) 1) stosowania analizy diagnostycznej w celu zrozumienia istoty realizowanego projektu informatycznego oraz znalezienia adekwatnego rozwiązania (K_K03). |
Metody i kryteria oceniania: |
Metoda – sprawdziany wiedzy i umiejętności. • WIEDZA: ocena wynika z dwóch sprawdzianów wiedzy teoretycznej. • UMIEJĘTNOŚCI: ocena wynika z dwóch sprawdzianów wiedzy praktycznej. • KOMPETENCJE SPOŁECZNE: ocena aktywności studenta podczas zajęć. Ocena ogólna ustalana jest na podstawie średniej z ocen poszczególnych form zajęciowych (wszystkie muszą być zaliczone na ocenę pozytywną). Kryteria oceny – ocena końcowa wyznaczana jest na podstawie łącznej liczby punktów uzyskanych przez studenta ze sprawdzianów. Skala ocen: • poniżej 55% – niedostateczny (2); • [55 - 60)% – dostateczny (3); • [60 - 70)% – dostateczny plus (3,5); • [70 - 80)% – dobry (4); • [80 - 90)% – dobry plus (4,5); • powyżej 90% – bardzo dobry (5). |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-17 - 2025-09-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO LAB
LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium, 24 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marian Urbanek | |
Prowadzący grup: | Marian Urbanek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest "Akademia Nauk Stosowanych Stefana Batorego".