Praca projektowa
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0103-BW-1-6201N |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(1032) Ochrona osób i mienia
|
Nazwa przedmiotu: | Praca projektowa |
Jednostka: | Instytut Nauk Prawnych i o Bezpieczeństwie |
Grupy: |
Bezpieczeństwo wewnętrzne, semestr VI, tryb niestacjonarny Bezpieczeństwo wewnętrzne, semestr VI, tryb niestacjonarny, SMPB Bezpieczeństwo wewnętrzne, semestr VI, tryb niestacjonarny, ZKiBP |
Punkty ECTS i inne: |
9.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
Przygotowanie studenta do sporządzenia pracy projektowej i obroną przed komisją egzaminacyjną |
Pełny opis: |
Treści kształcenia: 1. Istota pracy projektowej (dyplomowej) 2. Prace przygotowawcze 3. Wybór metod badawczych 4. Organizacja i przebieg badań 5. Sposoby wyszukiwania literatury przedmiotu 6. Gromadzenie materiału naukowego i jego rodzaje 7. Plagiat – definicja, rodzaje, odpowiedzialność 8. Konstrukcja pracy (charakterystyka struktury pracy) 9. Zasady opisu bibliograficznego i redagowania przypisów 10. Organizacja procesu pisania 11. Redagowanie tekstu 12. Sprawdzanie i poprawianie pracy |
Literatura: |
Literatura podstawowa 1. T. Mendel, Metodyka pisania prac licencjackich, Poznań 2005 2. P. Pioterek, B. Zieleniewska, Technika pisania prac dyplomowych 3. K. Kwaśniewska, Jak pisać prace dyplomowe, Bydgoszcz 2005 4. R. Zenderowski, Technika pisania prac magisterskich i licencjackich, Warszawa 2018 5. A. W. Maszke, Metodologiczne podstawy badań empirycznych, Rzeszów 2009 Literatura zalecana 1. M. Łobocki, Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków 2003 2. J. Apanowicz, Metodologia ogólna, Gdynia 2002 3. T. Rawa, Metodyka wykonywania inżynierskich i magisterskich prac dyplomowych, Olsztyn 1999 4. W. Żebrowski, Technika pisania prac licencjackich i magisterskich, Olsztyn 2008 5. A. Pułło, Prace magisterskie i licencjackie, Warszawa 2004 6. J. Sztumski, Wstęp do metod i technik badań społecznych, Katowice 2005 |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA („Student zna i rozumie...”) 1 charakter nauk społecznych, w szczególności takich dyscyplin jak: nauki o bezpieczeństwie oraz ich relacje do innych nauk, w tym: prawa, zarządzania, obronności, systemu bezpieczeństwa narodowego 2 metody, narzędzia w tym techniki pozyskiwania danych, pozwalające opisać zjawiska polityczne, prawne i społeczne oraz procesy w nich i między nimi zachodzące oraz rodzaje, źródła i przyczyny współczesnych zagrożeń w obszarze bezpieczeństwa państwa 3 akty prawne dotyczące polityki i strategii bezpieczeństwa wewnętrznego, narodowego i międzynarodowego, w tym w Unii Europejskiej i NATO, potrafi scharakteryzować ich ewolucję i rolę w państwie i społeczeństwie, a także wskazać, jaką rolę odgrywają w państwie i społeczeństwie UMIEJĘTNOŚCI („Student potrafi…”) 1 wykorzystać wiedzę teoretyczną w zakresie bezpieczeństwa wewnętrznego i pozyskiwać dane do praktycznego analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych, prawnych i politycznych 2 dokonać prezentacji wyników własnych analiz i ocen oraz podać ich merytoryczną argumentację 3 przygotować prace zaliczeniowe i projekt dyplomowy z wykorzystaniem technik komputerowych, zdobytej wiedzy teoretycznej, korzystając z różnych źródeł BW_U12 KOMPETENCJE SPOŁECZNE („Student jest gotów do…”) 1 do krytycznej oceny odbieranych treści, a także krytycznej oceny siebie oraz zespołów i organizacji, w których uczestniczy 2 uczestniczenia w przygotowaniu projektu/ programów społecznych, uwzględniających aspekty prawne, ekonomiczne i społeczno-polityczne 3 do weryfikacji swojego działania, postawy i poszukiwania nowych, lepszych rozwiązań; do korzystania z opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu |
Metody i kryteria oceniania: |
• Wykład – test pisemny z pytaniami otwartymi • Ćwiczenia – zaliczenie z oceną na podstawie przedstawionych prezentacji oraz aktywności na zajęciach Po semestrze 6 – egzamin – prezentacja multimedialna swojego projektu, odpowiedź na zadane pytania |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-17 - 2025-09-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO ĆW-P
ĆW-P
ĆW-P
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia praktyczne, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Justyna Florczak-Mikina, Alojzy Pilich | |
Prowadzący grup: | Justyna Florczak-Mikina, Alojzy Pilich | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia praktyczne - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Student na podstawie posiadanej wiedzy, przygotuje projekt badawczy, przeprowadzi badanie, a następnie nauczy się wyprowadzać związane z tym wnioski i rekomendacje. |
|
Pełny opis: |
Ze względu na możliwe zmiany treści kształcenia, zmiany przepisów, szczegółowe treści kształcenia znajdują się w części „Informacje o zajęciach w cyklu." |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa 1. T. Mendel, Metodyka pisania prac licencjackich, Poznań 2005 2. P. Pioterek, B. Zieleniewska, Technika pisania prac dyplomowych 3. K. Kwaśniewska, Jak pisać prace dyplomowe, Bydgoszcz 2005 4. R. Zenderowski, Technika pisania prac magisterskich i licencjackich, Warszawa 2018 5. A. W. Maszke, Metodologiczne podstawy badań empirycznych, Rzeszów 2009 Literatura zalecana 1. M. Łobocki, Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków 2003 2. J. Apanowicz, Metodologia ogólna, Gdynia 2002 3. T. Rawa, Metodyka wykonywania inżynierskich i magisterskich prac dyplomowych, Olsztyn 1999 4. W. Żebrowski, Technika pisania prac licencjackich i magisterskich, Olsztyn 2008 5. A. Pułło, Prace magisterskie i licencjackie, Warszawa 2004 6. J. Sztumski, Wstęp do metod i technik badań społecznych, Katowice 2005 |
Właścicielem praw autorskich jest "Akademia Nauk Stosowanych Stefana Batorego".