"Akademia Nauk Stosowanych Stefana Batorego" - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Logistyka jako źródło przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0102-ZARZ-1-4061S
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0413) Zarządzanie i administracja Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Logistyka jako źródło przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa
Jednostka: Instytut Nauk Ekonomicznych i o Zarządzaniu
Grupy: Zarzadzanie, semestr IV, tryb stacjonarny
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Skrócony opis:

Przedmiot traktujący o osiąganiu przewagi konkurencyjnej poprzez wykorzystanie działań logistycznych.

Pełny opis:

Wymagania wstępne:

Przedmiot wprowadzający bez wymagań wstępnych (prerekwizytów).

Treści kształcenia:

1. Wiadomości wstępne związane z konkurencją rynkową

2. Implikacje logistyki dla budowania konkurencyjności przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych

3. Pojęcie i istota logistycznej obsługi klienta

4. Analiza cyklu realizacji zamówienia

5. Ocena logistycznej obsługi klienta

6. Pozycjonowanie strategii obsługi klientów

Literatura:

Blaik P., Efektywność logistyki, PWE, Warszawa 2015.

Gąsowska M. K. , Logistyka a konkurencyjność przedsiębiorstwa, Warszawa 2018.

Knauf A. , Tłuczak A., Logistyczna obsługa klienta, Warszawa 2018.

Kramarz M., Elementy logistyczne obsługi klienta w sieciach dystrybucji, Warszawa 2014.

Matwiejczuk R. , Kompetencje logistyki w tworzeniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa, Opole 2014.

Efekty uczenia się:

WIEDZA

w zaawansowanym stopniu elementy składowe systemu konkurencyjnego przedsiębiorstwa

mechanizm osiągania sukcesu rynkowego przez przedsiębiorstwo

fundamentalne cechy gospodarki światowej XXI wieku oraz ich praktyczne odzwierciedlenie w realiach współczesnych podmiotów gospodarczych

UMIEJĘTNOŚCI

posługiwać się terminologią fachową w interpretacji zagadnień z obszaru metodyki zarządzania logistycznego

dobrać źródło, opracować informację w nim zawartą, dokonując analizy i syntezy wybranego aspektu roli logistyki w osiąganiu przewagi i potencjału konkurencyjnego przedsiębiorstwa

analizować wybrany aspekt, wyzwanie lub trend gospodarczy występujący w otoczeniu firmy, w kontekście koncepcji zarządzania logistycznego w przedsiębiorstwie

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

postępowania zgodnego z wyznaczonym mu celem/zadaniem uwzględniając podstawowe priorytety służące skutecznej jego realizacji

wykazywania się zdolnością do doskonalenia swojego rozwoju zawodowego poszarzając go o wiedzę z zakresu zarządzania logistycznego

uznawania znaczenia wiedzy i etyki zawodowej w analizowaniu dążeń przedsiębiorstwa do sukcesu rynkowego

Metody i kryteria oceniania:

Na ocenę końcową składa się:

• Ocena aktywności studenta na zajęciach, pracy na zajęciach oraz prezentowanej postawy (czy wykonuje powierzone zadania, czy współpracuje z innymi członkami grupy - 25%,

• Ocena z przygotowywanych wystąpień - 25%,

• Ocena z egzaminu na koniec semestru - 50%.

Poniżej 55.00 % - ocena 2

55.00 % i więcej - ocena 3

60.00 % i więcej - ocena 3,5

70.00 % i więcej - ocena 4

80.00 % i więcej - ocena 4,5

90.00 % i więcej - ocena 5

Ocena niedostateczna z pracy semestralnej oznacza brak zaliczenia.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-15 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia praktyczne, 38 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Piotr Idrian
Prowadzący grup: Piotr Idrian
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia praktyczne - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia praktyczne, 38 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Cezary Gradowicz
Prowadzący grup: Cezary Gradowicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia praktyczne - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-02-17 - 2025-09-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia praktyczne, 25 godzin więcej informacji
Konwersatorium, 13 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Cezary Brzeziński
Prowadzący grup: Cezary Brzeziński
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia praktyczne - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Egzamin
Literatura:

Blaik P., Efektywność logistyki, PWE, Warszawa 2015.

Gąsowska M. K. , Logistyka a konkurencyjność przedsiębiorstwa, Warszawa 2018.

Knauf A. , Tłuczak A., Logistyczna obsługa klienta, Warszawa 2018.

Kramarz M., Elementy logistyczne obsługi klienta w sieciach dystrybucji, Warszawa 2014.

Matwiejczuk R. , Kompetencje logistyki w tworzeniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa, Opole 2014.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest "Akademia Nauk Stosowanych Stefana Batorego".
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-9 (2024-12-18)