Mikroekonomia
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0102-ZARZ-1-2031N |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0413) Zarządzanie i administracja
|
Nazwa przedmiotu: | Mikroekonomia |
Jednostka: | Instytut Nauk Ekonomicznych i o Zarządzaniu |
Grupy: |
Zarzadzanie, semestr II, tryb niestacjonarny |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
Celem kursu mikroekonomii jest zapewnienie dogłębnego zrozumienia zasad ekonomii, które mają zastosowanie do funkcji poszczególnych decydentów, zarówno konsumentów, jak i producentów, w ramach całościowego systemu gospodarczego. Kładzie główny nacisk na charakter i funkcje rynków produktów i obejmuje badanie rynków czynników produkcji oraz roli rządu w promowaniu większej wydajności i równości w gospodarce. |
Pełny opis: |
I. Cele kształcenia - ogólny – zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami współczesnej ekonomii; - bezpośredni – prezentacja systemów społeczno-gospodarczych i zjawisk w skali mikro i makro - pośredni – lepsze zrozumienie problematyki gospodarczej. Cel kształcący: opanowanie umiejętności praktycznego korzystania z pewnych narzędzi analizy ekonomicznej. Cel poznawczy – zdobycie wiedzy o gospodarce, od której odchodzimy i do której zmierzamy, co pozwoli dokonać próby oceny systemu i problematyki charakterystycznej dla gospodarki przejściowej i rynkowej. Cel motywacyjny – rozszerzenie zainteresowań problematyką rozwoju kraju i aktywne w nim uczestnictwo. Metoda nauczania: prezentacja dorobku różnych nurtów teoretycznych, metoda ilustracji graficznej, wprowadzenie niezbędnego minimum ujęć algebraicznych. |
Literatura: |
Podstawowa: R.Milewski (red.), Podstawy Ekonomii, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2013 E.Moroz, Podstawy mikroekonomii, PWE, Warszawa 2005, wydanie: I S.Marciniak (red.), Makro- i Mikroekonomia, podstawowe problemy, PWN, Warszawa 2005 Uzupełniająca: D.Begg, S.Fischer, R.Dornbusch, Ekonomia Mikroekonomia, Makroekonomia, PWE, Warszawa 2013 P.A.Samuelson, W.D.Nordhaus, Ekonomia, Rebis, Warszawa 2012 |
Efekty uczenia się: |
w stopniu zaawansowanym: fakty, pojęcia, zjawiska, procesy oraz koncepcje teoretyczne i metody objaśniające zależności między nimi, stanowiące wiedzę ogólną z zakresu nauk o zarządzaniu i jakości i jego subdyscyplin oraz wybrane elementy wiedzy z zakresu dyscyplin pomocniczych niezbędnych w efektywnym zarządzaniu Z_W01 znaczenie i etapy ewolucji nauk o zarządzaniu i jakości oraz miejsce i rolę nauk o zarządzaniu i jakości w systemie nauk, a także powiązania nauk o zarządzaniu i jakości z innymi dyscyplinami naukowymi, w tym: ekonomią i finansami, naukami prawnymi, psychologią, naukami socjologicznymi i in. Z_W02 normy, zasady, metody, techniki i narzędzia wykorzystywane w zarządzaniu oraz rozwiązania wynikające z praktycznych zastosowań dyscyplin pomocniczych, w tym: ekonomii i finansów, prawa, w aktywnościach zawodowych typowych dla kierunku zarządzanie Z_W03 sposób funkcjonowania systemu gospodarki rynkowej oraz specyfikę różnego rodzaju struktur i instytucji ekonomicznych i społecznych, przemian w nich zachodzących, a także relacje między tymi strukturami i instytucjami w skali krajowej i międzynarodowej Z_W05 fundamentalne dylematy i trendy rozwojowe współczesnej cywilizacji i gospodarki, w tym zasady zrównoważonego rozwoju, genezę, dynamikę i skutki zachodzących przemian gospodarczych, społecznych, kulturowych i technologicznych, w tym: przemian zachodzących w obrębie zarządzania Z_W07 identyfikować, uczestniczyć w badaniach (w tym: badaniach marketingowych), analizować interpretować i oceniać różnorodne, powiązane z zarządzaniem zjawiska i procesy gospodarcze i społeczne oraz prognozować ich skutki z zastosowaniem posiadanej wiedzy oraz zastosowania ilościowych i jakościowych metod wykorzystywanych w zarządzaniu Z_U03 wykonywać typowe zadania, charakterystyczne dla różnego typu aktywności zawodowych powiązanych z zarządzaniem w oparciu o znajomość obowiązujących w zarządzaniu norm prawnych, ekonomicznych, społecznych, zawodowych i etycznych Z_U04 uczestniczyć w realizacji zadań na poziomie operacyjnym i strategicznym, charakterystyczne dla różnego typu aktywności zawodowych powiązanych z zarządzaniem Z_U05 krytycznej, konstruktywnej i refleksyjnej samooceny w zakresie posiadanej wiedzy umożliwiającej analizę i rozwiązywanie problemów oraz w zakresie przejawianych postaw życiowych i podejmowanych działań zawodowych Z_K01 uznawania roli i znaczenia rzetelnej, zweryfikowanej wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych - samodzielnie lub we współpracy z ekspertami w danej dziedzinie Z_K02 |
Metody i kryteria oceniania: |
2 kolokwia w semestrze; ocena końcowa to średnia arytmetyczna uzyskana z obu ocen; każde kolokwium musi być zaliczone co najmniej na 3); kolokwium obejmuje pytania otwarte i zadania; jest nieparzysta ilość pytań i aby zaliczyć trzeba mieć 50%+1 (np. jest 9 pytań – żeby zaliczyć trzeba mieć 5 dobrze) egzamin końcowy, do którego przystępują osoby mające zaliczenie z ćwiczeń; forma taka jak w przypadku kolokwium |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-15 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maciej Kozłowski | |
Prowadzący grup: | Jacek Stasiak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Egzamin |
|
Skrócony opis: |
Celem kursu mikroekonomii jest zapewnienie dogłębnego zrozumienia zasad ekonomii, które mają zastosowanie do funkcji poszczególnych decydentów, zarówno konsumentów, jak i producentów, w ramach całościowego systemu gospodarczego. Kładzie główny nacisk na charakter i funkcje rynków produktów i obejmuje badanie rynków czynników produkcji oraz roli rządu w promowaniu większej wydajności i równości w gospodarce. |
|
Pełny opis: |
I. Cele kształcenia - ogólny – zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami współczesnej ekonomii; - bezpośredni – prezentacja systemów społeczno-gospodarczych i zjawisk w skali mikro i makro - pośredni – lepsze zrozumienie problematyki gospodarczej. Cel kształcący: opanowanie umiejętności praktycznego korzystania z pewnych narzędzi analizy ekonomicznej. Cel poznawczy – zdobycie wiedzy o gospodarce, od której odchodzimy i do której zmierzamy, co pozwoli dokonać próby oceny systemu i problematyki charakterystycznej dla gospodarki przejściowej i rynkowej. Cel motywacyjny – rozszerzenie zainteresowań problematyką rozwoju kraju i aktywne w nim uczestnictwo. Metoda nauczania: prezentacja dorobku różnych nurtów teoretycznych, metoda ilustracji graficznej, wprowadzenie niezbędnego minimum ujęć algebraicznych. |
|
Literatura: |
Podstawowa: R.Milewski (red.), Podstawy Ekonomii, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2013 E.Moroz, Podstawy mikroekonomii, PWE, Warszawa 2005, wydanie: I S.Marciniak (red.), Makro- i Mikroekonomia, podstawowe problemy, PWN, Warszawa 2005 Uzupełniająca: D.Begg, S.Fischer, R.Dornbusch, Ekonomia Mikroekonomia, Makroekonomia, PWE, Warszawa 2013 P.A.Samuelson, W.D.Nordhaus, Ekonomia, Rebis, Warszawa 2012 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N K
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 23 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maciej Kozłowski | |
Prowadzący grup: | Maciej Kozłowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Egzamin |
|
Skrócony opis: |
Celem kursu mikroekonomii jest zapewnienie dogłębnego zrozumienia zasad ekonomii, które mają zastosowanie do funkcji poszczególnych decydentów, zarówno konsumentów, jak i producentów, w ramach całościowego systemu gospodarczego. Kładzie główny nacisk na charakter i funkcje rynków produktów i obejmuje badanie rynków czynników produkcji oraz roli rządu w promowaniu większej wydajności i równości w gospodarce. |
|
Pełny opis: |
I. Cele kształcenia - ogólny – zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami współczesnej ekonomii; - bezpośredni – prezentacja systemów społeczno-gospodarczych i zjawisk w skali mikro i makro - pośredni – lepsze zrozumienie problematyki gospodarczej. Cel kształcący: opanowanie umiejętności praktycznego korzystania z pewnych narzędzi analizy ekonomicznej. Cel poznawczy – zdobycie wiedzy o gospodarce, od której odchodzimy i do której zmierzamy, co pozwoli dokonać próby oceny systemu i problematyki charakterystycznej dla gospodarki przejściowej i rynkowej. Cel motywacyjny – rozszerzenie zainteresowań problematyką rozwoju kraju i aktywne w nim uczestnictwo. Metoda nauczania: prezentacja dorobku różnych nurtów teoretycznych, metoda ilustracji graficznej, wprowadzenie niezbędnego minimum ujęć algebraicznych. |
|
Literatura: |
Podstawowa: R.Milewski (red.), Podstawy Ekonomii, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2013 E.Moroz, Podstawy mikroekonomii, PWE, Warszawa 2005, wydanie: I S.Marciniak (red.), Makro- i Mikroekonomia, podstawowe problemy, PWN, Warszawa 2005 Uzupełniająca: D.Begg, S.Fischer, R.Dornbusch, Ekonomia Mikroekonomia, Makroekonomia, PWE, Warszawa 2013 P.A.Samuelson, W.D.Nordhaus, Ekonomia, Rebis, Warszawa 2012 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-01 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N K
K
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 23 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maciej Kozłowski | |
Prowadzący grup: | Maciej Kozłowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Egzamin |
|
Skrócony opis: |
Celem kursu mikroekonomii jest zapewnienie dogłębnego zrozumienia zasad ekonomii, które mają zastosowanie do funkcji poszczególnych decydentów, zarówno konsumentów, jak i producentów, w ramach całościowego systemu gospodarczego. Kładzie główny nacisk na charakter i funkcje rynków produktów i obejmuje badanie rynków czynników produkcji oraz roli rządu w promowaniu większej wydajności i równości w gospodarce. |
|
Pełny opis: |
I. Cele kształcenia - ogólny – zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami współczesnej ekonomii; - bezpośredni – prezentacja systemów społeczno-gospodarczych i zjawisk w skali mikro i makro - pośredni – lepsze zrozumienie problematyki gospodarczej. Cel kształcący: opanowanie umiejętności praktycznego korzystania z pewnych narzędzi analizy ekonomicznej. Cel poznawczy – zdobycie wiedzy o gospodarce, od której odchodzimy i do której zmierzamy, co pozwoli dokonać próby oceny systemu i problematyki charakterystycznej dla gospodarki przejściowej i rynkowej. Cel motywacyjny – rozszerzenie zainteresowań problematyką rozwoju kraju i aktywne w nim uczestnictwo. Metoda nauczania: prezentacja dorobku różnych nurtów teoretycznych, metoda ilustracji graficznej, wprowadzenie niezbędnego minimum ujęć algebraicznych. |
|
Literatura: |
Podstawowa: R.Milewski (red.), Podstawy Ekonomii, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2013 E.Moroz, Podstawy mikroekonomii, PWE, Warszawa 2005, wydanie: I S.Marciniak (red.), Makro- i Mikroekonomia, podstawowe problemy, PWN, Warszawa 2005 Uzupełniająca: D.Begg, S.Fischer, R.Dornbusch, Ekonomia Mikroekonomia, Makroekonomia, PWE, Warszawa 2013 P.A.Samuelson, W.D.Nordhaus, Ekonomia, Rebis, Warszawa 2012 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-24 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO K
K
K
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 23 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maciej Kozłowski | |
Prowadzący grup: | Maciej Kozłowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Egzamin |
|
Skrócony opis: |
Celem kursu mikroekonomii jest zapewnienie dogłębnego zrozumienia zasad ekonomii, które mają zastosowanie do funkcji poszczególnych decydentów, zarówno konsumentów, jak i producentów, w ramach całościowego systemu gospodarczego. Kładzie główny nacisk na charakter i funkcje rynków produktów i obejmuje badanie rynków czynników produkcji oraz roli rządu w promowaniu większej wydajności i równości w gospodarce. |
|
Pełny opis: |
I. Cele kształcenia - ogólny – zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami współczesnej ekonomii; - bezpośredni – prezentacja systemów społeczno-gospodarczych i zjawisk w skali mikro i makro - pośredni – lepsze zrozumienie problematyki gospodarczej. Cel kształcący: opanowanie umiejętności praktycznego korzystania z pewnych narzędzi analizy ekonomicznej. Cel poznawczy – zdobycie wiedzy o gospodarce, od której odchodzimy i do której zmierzamy, co pozwoli dokonać próby oceny systemu i problematyki charakterystycznej dla gospodarki przejściowej i rynkowej. Cel motywacyjny – rozszerzenie zainteresowań problematyką rozwoju kraju i aktywne w nim uczestnictwo. Metoda nauczania: prezentacja dorobku różnych nurtów teoretycznych, metoda ilustracji graficznej, wprowadzenie niezbędnego minimum ujęć algebraicznych. |
|
Literatura: |
Podstawowa: R.Milewski (red.), Podstawy Ekonomii, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2013 E.Moroz, Podstawy mikroekonomii, PWE, Warszawa 2005, wydanie: I S.Marciniak (red.), Makro- i Mikroekonomia, podstawowe problemy, PWN, Warszawa 2005 Uzupełniająca: D.Begg, S.Fischer, R.Dornbusch, Ekonomia Mikroekonomia, Makroekonomia, PWE, Warszawa 2013 P.A.Samuelson, W.D.Nordhaus, Ekonomia, Rebis, Warszawa 2012 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-17 - 2025-09-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO K
K
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 23 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maciej Kozłowski | |
Prowadzący grup: | Maciej Kozłowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Celem kursu mikroekonomii jest zapewnienie dogłębnego zrozumienia zasad ekonomii, które mają zastosowanie do funkcji poszczególnych decydentów, zarówno konsumentów, jak i producentów, w ramach całościowego systemu gospodarczego. Kładzie główny nacisk na charakter i funkcje rynków produktów i obejmuje badanie rynków czynników produkcji oraz roli rządu w promowaniu większej wydajności i równości w gospodarce. |
|
Pełny opis: |
I. Cele kształcenia - ogólny – zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami współczesnej ekonomii; - bezpośredni – prezentacja systemów społeczno-gospodarczych i zjawisk w skali mikro i makro - pośredni – lepsze zrozumienie problematyki gospodarczej. Cel kształcący: opanowanie umiejętności praktycznego korzystania z pewnych narzędzi analizy ekonomicznej. Cel poznawczy – zdobycie wiedzy o gospodarce, od której odchodzimy i do której zmierzamy, co pozwoli dokonać próby oceny systemu i problematyki charakterystycznej dla gospodarki przejściowej i rynkowej. Cel motywacyjny – rozszerzenie zainteresowań problematyką rozwoju kraju i aktywne w nim uczestnictwo. Metoda nauczania: prezentacja dorobku różnych nurtów teoretycznych, metoda ilustracji graficznej, wprowadzenie niezbędnego minimum ujęć algebraicznych. |
|
Literatura: |
Podstawowa: R.Milewski (red.), Podstawy Ekonomii, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2013 E.Moroz, Podstawy mikroekonomii, PWE, Warszawa 2005, wydanie: I S.Marciniak (red.), Makro- i Mikroekonomia, podstawowe problemy, PWN, Warszawa 2005 Uzupełniająca: D.Begg, S.Fischer, R.Dornbusch, Ekonomia Mikroekonomia, Makroekonomia, PWE, Warszawa 2013 P.A.Samuelson, W.D.Nordhaus, Ekonomia, Rebis, Warszawa 2012 |
Właścicielem praw autorskich jest "Akademia Nauk Stosowanych Stefana Batorego".