"Akademia Nauk Stosowanych Stefana Batorego" - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Podstawy zarządzania i nauka o organizacji

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0102-ZARZ-1-1020
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Podstawy zarządzania i nauka o organizacji
Jednostka: Instytut Nauk Ekonomicznych i o Zarządzaniu
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Pełny opis:

(1) Wymagania wstępne: Ogólna wiedza o organizacjach z zakresu szkoły średniej.

(2) Treści kształcenia:

Wykład:

1. Wprowadzenie do zagadnień tematu.

2. Zarządzanie – definicje, cele, funkcje, znaczenie.

3. Istota i cechy pracy kierowniczej.

4. Przywództwo i style kierowania.

5. Planowanie w organizacji.

6. Organizowanie działalności przedsiębiorstwa.

7. Podstawy motywowania pracowników.

8. Metody i zasady oceny pracowników.

Konwersatorium:

1. Wprowadzenie do ewolucji nauki organizacji i zarzadzania.

2. Prekursorzy nauki organizacji i zarzadzania.

3. Współcześni ludzie biznesu i zarzadzania.

4. Charakterystyka wybranej organizacji

(3) Pomoce naukowe i metody dydaktyczne: Wykład konwersatoryjny, dyskusja problemowa, analiza studium przypadku.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Korzeniowski L.F., Podstawy zarządzania organizacjami, wydanie 2, Difin, W-wa 2019;

Stabryła, Podstawy organizacji i zarządzania : podejścia i koncepcje badawcze Wydanie II uzupełnione, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, 2018;

Krzakiewicz K., Podstawy zarządzania organizacjami Wydanie drugie poprawione. Wydawnictwo UE. Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Poznań 2018;

Literatura uzupełniająca:

Griffin R.W., Podstawy zarządzania organizacjami, Wydanie III, Wydawnictwo Naukowe PWN, W-wa 2018.

Efekty uczenia się:

WIEDZA

(„Student zna i rozumie...”):

istotę i mechanizmy funkcjonowania organizacji (Z_W01; Z_W04; Z_W04);

Student ma pogłębioną wiedzę na temat zasad, reguł i prawidłowości dotyczących szeroko rozumianych funkcji zarządzania (Z_W10; Z_U11; Z_W12);

Student powinien mieć uporządkowaną wiedzę na temat współcześnie funkcjonujących przedsiębiorstw i zarządzania nimi (Z_W09; Z_W11; Z_W12);

UMIEJĘTNOŚCI

(„Student potrafi…”):

posługiwać się pojęciami i terminologią z zakresu zarządzania organizacjami (Z_U01; Z_U03; Z_U05); Student powinien posiadać umiejętność dostrzegania problemów związanych z realizacją funkcji zarządzania w przedsiębiorstwach (Z_U02; Z_U05; Z_U08; Z_K14; Z_U15);

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

(„Student jest gotów do…”):

wykazywania postawy krytycznej wobec zarządzania organizacjami (Z_K02; Z_K08; Z_K10); Student ma zdolność do krytycznej oceny posiadanej wiedzy z zakresu organizacji przedsiębiorstw oraz do działalności współczesnych menedżerów (Z_K02; Z_K08; Z_K10).

Metody i kryteria oceniania:

(1) WERYFIKACJA EFEKTÓW UCZENIA SIĘ:

WIEDZA – pisemny test, prezentacja

UMIEJĘTNOŚCI - aktywność na zajęciach, dyskusja

KOMPETENCJE - obserwacja postawy i ocena prezentowanego stanowiska (dyskusja)

(2) SPOSÓB OBLICZANIA OCENY KOŃCOWEJ:

Ocena z wykładu na podstawie pisemnego testu ustalana jest według skali:

Poniżej 55.00 % - ocena 2

55.00 % i więcej - ocena 3

60.00 % i więcej - ocena 3,5

70.00 % i więcej - ocena 4

80.00 % i więcej - ocena 4,5

90.00 % i więcej - ocena 5

Ocena z konwersatorium na podstawie przygotowanej prezentacji na określony temat praktyczny oraz ocena postawy studenta w trakcie zajęć i jego aktywności w zakresie podejmowania dyskusji.

Na ocenę końcową składa się: 50% wynik uzyskany z testu i 50% z aktywności studenta na zajęciach konwersatoryjnych.

Skala ocen:

bardzo dobry (5)

dobry plus (4,5)

dobry (4)

dostateczny plus (3,5)

dostateczny (3)

niedostateczny (2)

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 25 godzin więcej informacji
Wykład, 13 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Jacek Jarczyński
Prowadzący grup: Jacek Jarczyński
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium więcej informacji
Koordynatorzy: Jacek Jarczyński
Prowadzący grup: Jacek Jarczyński
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest "Akademia Nauk Stosowanych Stefana Batorego".
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-9 (2024-12-18)