Kompetencje i umiejętności absolwenta na rynku pracy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0102-MSEP-2-1131S |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0400) Biznes, administracja i prawo nieokreślone dalej
|
Nazwa przedmiotu: | Kompetencje i umiejętności absolwenta na rynku pracy |
Jednostka: | Pion Prorektora ds. kształcenia |
Grupy: |
Menedżerskie studia ekonomiczno-prawne, semestr I, tryb stacjonarny |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
Przedmiot ma za zadanie przygotować studenta do krytycznej samooceny oraz rozwoju własnych kompetencji i kwalifikacji w kontekście funkcjonowania na współczesnym i przyszłym rynku pracy. Wymagania wstępne: brak |
Pełny opis: |
Ze względu na możliwe zmiany treści kształcenia, zmiany przepisów (stosownie do sytuacji), szczegółowe treści kształcenia znajdują się w polu „Opis” - informacja zamieszczona jest w polu „Informacje o zajęciach w cyklu”. |
Metody i kryteria oceniania: |
Weryfikacja efektów uczenia się oraz sposób obliczania oceny końcowej: (1) Efekty z obszaru wiedzy: końcowy projekt zaliczeniowy, udokumentowany przez studenta terminowym złożeniem pisemnego raportu zawierającego indywidualny plan rozwoju kompetencji, którego przygotowanie wymaga znajomości zagadnień omawianych w trakcie zajęć i bieżącej realizacji kolejnych zadań cząstkowych w trakcie i pomiędzy zajęciami, (2) Efekty z obszaru umiejętności: -"obrona" zaprojektowanego planu rozwoju kompetencji z sesją informacji zwrotnej od prowadzącego, -uczestnictwo w debacie podsumowującej zagadnienia omawiane w trakcie semestru. (3) Efekty z obszaru kompetencji społecznych: - indywidualne omówienie i krytyczna samoocena („obrona”) głównych wniosków zaprezentowanych przez studenta w raporcie końcowym (indywidualnym planie rozwoju kompetencji). Student jest oceniany za terminowe i prawidłowe od strony merytorycznej przygotowanie końcowego projektu zaliczeniowego oraz jego "obronę" - umiejętne uzasadnienie zaplanowanych rozwiązań dot. zaprojektowanej ścieżki rozwojowej (jedna, łączna ocena końcowa). Dodatkowo, student musi wziąć udział w mini-debacie podsumowującej materiał omawiany w trakcie zajęć, uczestnictwo w której jest obowiązkowe, ale nie jest wystawiana na tej podstawie osobna ocena cząstkowa. Dopuszczalna liczba nieobecności studenta na zajęciach jest określana przez prowadzącego w trakcie pierwszych zajęć realizowanych w semestrze. Jej nieusprawiedliwione przekroczenie skutkuje niedopuszczeniem studenta do zaliczenia przedmiotu i wymaga od studenta zrealizowania ustalonych z prowadzącym zadań dodatkowych, powiązanych z zagadnieniami omawianymi w trakcie opuszczonych zajęć. Wykorzystywana w trakcie zajęć skala ocen: bardzo dobry (5) dobry plus (4,5) dobry (4) dostateczny plus (3,5) dostateczny (3) niedostateczny (2) Ocena ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 55.00 % - ocena 2 55.00 % i więcej - ocena 3 60.00 % i więcej - ocena 3,5 70.00 % i więcej - ocena 4 80.00 % i więcej - ocena 4,5 90.00 % i więcej - ocena 5 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia praktyczne, 13 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Piotr Miller | |
Prowadzący grup: | Piotr Miller | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia praktyczne - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-14 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia praktyczne, 13 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Piotr Miller | |
Prowadzący grup: | Piotr Miller | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Literatura: |
W przypadku konieczności realizacji zajęć w trybie zdalnym, wszelkie teksty, niezbędne studentom do efektywnego uczestnictwa w zajęciach, zostaną im udostępnione przez prowadzącego drogą elektroniczną. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN ĆW-P
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia praktyczne, 13 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Piotr Miller | |
Prowadzący grup: | Piotr Miller | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia praktyczne - Zaliczenie na ocenę |
|
Pełny opis: |
(1) Wymagania wstępne i dodatkowe: brak (2) Treści kształcenia: 1. Predyspozycje, wiedza, umiejętności, postawy, kompetencje, kwalifikacje. Kompetencje przyszłości w świetle wybranych raportów – wprowadzenie. 2. Praca w zespole jako kluczowa kompetencja współczesnego menedżera. 3. Efektywne zarządzanie ludźmi i style zarządzania. 4. Inteligencja emocjonalna - jej wymiary i rola w życiu zawodowym. 5. Krytyczne myślenie jako umiejętność niezbędna do funkcjonowania we współczesnym społeczeństwie. 6. Rola kreatywności w życiu zawodowym menedżera. 7. Weryfikacja efektów uczenia się: -mini-debata podsumowująca: „Kompetencje przyszłości w zmieniającym się świecie", -informacja zwrotna na temat indywidualnych projektów zaliczeniowych i ich "obrona". (3) Metody dydaktyczne i pomoce naukowe: Zajęcia realizowane w formule ćwiczeniowej, wspieranej przez prezentację multimedialną. Studenci realizują w trakcie zajęć kolejne zadania indywidualne lub zespołowe, powiązane z tematem danego spotkania. W tym celu wykorzystywane są rozmaite - zarówno autorskie, jak i zaadaptowane do celów zajęć scenariusze ćwiczeń, zadań i gier symulacyjnych, mających na celu wykorzystanie zdobytej przez studentów wiedzy do dalszego rozwoju własnych umiejętności i kompetencji zawodowych. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Raport „Kompetencje przyszłości: jak je kształtować w elastycznym ekosystemie edukacyjnym?” (2019) Digital Economy Lab (DeLab) Uniwersytetu Warszawskiego Literatura uzupełniająca: P. Miller (2018) „Kompetencje przyszłości i zarządzanie nimi – wyzwanie dla biznesu i całożyciowego poradnictwa karier” [w:] E. Stokowska-Zagdan, J. Flanz (red.) Kształcenie ustawiczne – wymiar interdyscyplinarny, Skierniewice: Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej K. Schwab (2018) „Czwarta rewolucja przemysłowa”, Warszawa: Wyd. Studio EMKA (fragmenty) E. Brynjolfsson, A. McAffe (2015) „Drugi wiek maszyny: praca, postęp i dobrobyt w czasach genialnych technologii“, Warszawa: Wyd. MT Biznes (fragmenty) Raport „The Future of Jobs“ (2018) World Economic Forum (fragmenty) Raport „Kompetencje przyszłości w firmach rodzinnych“ (2017) Fundacja Firmy Rodzinne (fragmenty) Raport „Aktywni+: przyszłość rynku pracy“ (2017) Gumtree (fragmenty) |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN ĆW-P
ĆW-P
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia praktyczne, 13 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Piotr Miller | |
Prowadzący grup: | Piotr Miller | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia praktyczne - Zaliczenie na ocenę |
|
Pełny opis: |
(1) Wymagania wstępne i dodatkowe: brak (2) Treści kształcenia: 1. Predyspozycje, wiedza, umiejętności, postawy, kompetencje, kwalifikacje. Kompetencje przyszłości w świetle wybranych raportów – wprowadzenie. 2. Praca w zespole jako kluczowa kompetencja współczesnego menedżera. 3. Efektywne zarządzanie ludźmi i style zarządzania. 4. Inteligencja emocjonalna - jej wymiary i rola w życiu zawodowym. 5. Krytyczne myślenie jako umiejętność niezbędna do funkcjonowania we współczesnym społeczeństwie. 6. Rola kreatywności w życiu zawodowym menedżera. 7. Weryfikacja efektów uczenia się: -mini-debata podsumowująca: „Kompetencje przyszłości w zmieniającym się świecie", -informacja zwrotna na temat indywidualnych projektów zaliczeniowych i ich "obrona". (3) Metody dydaktyczne i pomoce naukowe: Zajęcia realizowane w formule ćwiczeniowej, wspieranej przez prezentację multimedialną. Studenci realizują w trakcie zajęć kolejne zadania indywidualne lub zespołowe, powiązane z tematem danego spotkania. W tym celu wykorzystywane są rozmaite - zarówno autorskie, jak i zaadaptowane do celów zajęć scenariusze ćwiczeń, zadań i gier symulacyjnych, mających na celu wykorzystanie zdobytej przez studentów wiedzy do dalszego rozwoju własnych umiejętności i kompetencji zawodowych. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Raport „Kompetencje przyszłości: jak je kształtować w elastycznym ekosystemie edukacyjnym?” (2019) Warszawa: Digital Economy Lab (DeLab) Uniwersytetu Warszawskiego (fragmenty udostępnione przez prowadzącego) Literatura uzupełniająca: E. Wencel (2022) "Skuteczne poszukiwanie pracy", Warszawa: Wyd. Punkt X (fragmenty udostępnione przez prowadzącego) B. Sobotka (2020) "Kompetencje jutra", Warszawa: Wyd. Osmpower Sp. z o.o. (fragmenty udostępnione przez prowadzącego) Raport "Młodzi Polacy na rynku pracy" (2022) PwC, Well.HR i Absolvent Consulting (fragmenty udostępnione przez prowadzącego) P. Miller (2018) „Kompetencje przyszłości i zarządzanie nimi – wyzwanie dla biznesu i całożyciowego poradnictwa karier” [w:] E. Stokowska-Zagdan, J. Flanz (red.) Kształcenie ustawiczne – wymiar interdyscyplinarny, Skierniewice: Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej K. Schwab (2018) „Czwarta rewolucja przemysłowa”, Warszawa: Wyd. Studio EMKA (fragmenty udostępnione przez prowadzącego) Raport „Kompetencje przyszłości w firmach rodzinnych“ (2017) Fundacja Firmy Rodzinne (fragmenty udostępnione przez prowadzącego) |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-23 |
Przejdź do planu
PN ĆW-P
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia praktyczne, 13 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Piotr Miller | |
Prowadzący grup: | Piotr Miller | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia praktyczne - Zaliczenie na ocenę |
|
Pełny opis: |
(1) Wymagania wstępne i dodatkowe: brak (2) Treści kształcenia: 1. Predyspozycje, wiedza, umiejętności, postawy, kompetencje, kwalifikacje. Kompetencje przyszłości w świetle wybranych raportów – wprowadzenie. 2. Praca w zespole jako kluczowa kompetencja współczesnego menedżera. 3. Efektywne zarządzanie ludźmi i style zarządzania. 4. Inteligencja emocjonalna - jej wymiary i rola w życiu zawodowym. 5. Krytyczne myślenie jako umiejętność niezbędna do funkcjonowania we współczesnym społeczeństwie. 6. Rola kreatywności w życiu zawodowym menedżera. 7. Weryfikacja efektów uczenia się: -mini-debata podsumowująca: „Kompetencje przyszłości w zmieniającym się świecie", -informacja zwrotna na temat indywidualnych projektów zaliczeniowych i ich "obrona". (3) Metody dydaktyczne i pomoce naukowe: Zajęcia realizowane w formule ćwiczeniowej, wspieranej przez prezentację multimedialną. Studenci realizują w trakcie zajęć kolejne zadania indywidualne lub zespołowe, powiązane z tematem danego spotkania. W tym celu wykorzystywane są rozmaite - zarówno autorskie, jak i zaadaptowane do celów zajęć scenariusze ćwiczeń, zadań i gier symulacyjnych, mających na celu wykorzystanie zdobytej przez studentów wiedzy do dalszego rozwoju własnych umiejętności i kompetencji zawodowych. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Dębkowska, K., Kłosiewicz-Górecka, U., Szymańska, A., Ważniewski, P., Zybertowicz, K. (2022), Raport: "Kompetencje pracowników dziś i jutro", Polski Instytut Ekonomiczny Literatura uzupełniająca: E. Wencel (2022) "Skuteczne poszukiwanie pracy", Warszawa: Wyd. Punkt X (fragmenty udostępnione przez prowadzącego) B. Sobotka (2020) "Kompetencje jutra", Warszawa: Wyd. Osmpower Sp. z o.o. (fragmenty udostępnione przez prowadzącego) Raport "Młodzi Polacy na rynku pracy" (2022) PwC, Well.HR i Absolvent Consulting (fragmenty udostępnione przez prowadzącego) P. Miller (2018) „Kompetencje przyszłości i zarządzanie nimi – wyzwanie dla biznesu i całożyciowego poradnictwa karier” [w:] E. Stokowska-Zagdan, J. Flanz (red.) Kształcenie ustawiczne – wymiar interdyscyplinarny, Skierniewice: Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej K. Schwab (2018) „Czwarta rewolucja przemysłowa”, Warszawa: Wyd. Studio EMKA (fragmenty udostępnione przez prowadzącego) Raport „Kompetencje przyszłości w firmach rodzinnych“ (2017) Fundacja Firmy Rodzinne (fragmenty udostępnione przez prowadzącego) |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR ĆW-P
ĆW-P
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia praktyczne, 13 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Piotr Miller | |
Prowadzący grup: | Piotr Miller | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia praktyczne - Zaliczenie na ocenę |
|
Pełny opis: |
(1) Wymagania wstępne i dodatkowe: brak (2) Treści kształcenia: 1. Predyspozycje, wiedza, umiejętności, postawy, kompetencje, kwalifikacje. Kompetencje przyszłości w świetle wybranych raportów – wprowadzenie. 2. Praca w zespole jako kluczowa kompetencja współczesnego menedżera. 3. Efektywne zarządzanie ludźmi i style zarządzania. 4. Inteligencja emocjonalna - jej wymiary i rola w życiu zawodowym. 5. Krytyczne myślenie jako umiejętność niezbędna do funkcjonowania we współczesnym społeczeństwie. 6. Rola kreatywności w życiu zawodowym menedżera. 7. Weryfikacja efektów uczenia się: -mini-debata podsumowująca: „Kompetencje przyszłości w zmieniającym się świecie", -informacja zwrotna na temat indywidualnych projektów zaliczeniowych i ich "obrona". (3) Metody dydaktyczne i pomoce naukowe: Zajęcia realizowane w formule ćwiczeniowej, wspieranej przez prezentację multimedialną. Studenci realizują w trakcie zajęć kolejne zadania indywidualne lub zespołowe, powiązane z tematem danego spotkania. W tym celu wykorzystywane są rozmaite - zarówno autorskie, jak i zaadaptowane do celów zajęć scenariusze ćwiczeń, zadań i gier symulacyjnych, mających na celu wykorzystanie zdobytej przez studentów wiedzy do dalszego rozwoju własnych umiejętności i kompetencji zawodowych. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Dębkowska, K., Kłosiewicz-Górecka, U., Szymańska, A., Ważniewski, P., Zybertowicz, K. (2022), Raport: "Kompetencje pracowników dziś i jutro", Polski Instytut Ekonomiczny Literatura uzupełniająca: E. Wencel (2022) "Skuteczne poszukiwanie pracy", Warszawa: Wyd. Punkt X (fragmenty udostępnione przez prowadzącego) B. Sobotka (2020) "Kompetencje jutra", Warszawa: Wyd. Osmpower Sp. z o.o. (fragmenty udostępnione przez prowadzącego) Raport "Młodzi Polacy na rynku pracy" (2022) PwC, Well.HR i Absolvent Consulting (fragmenty udostępnione przez prowadzącego) P. Miller (2018) „Kompetencje przyszłości i zarządzanie nimi – wyzwanie dla biznesu i całożyciowego poradnictwa karier” [w:] E. Stokowska-Zagdan, J. Flanz (red.) Kształcenie ustawiczne – wymiar interdyscyplinarny, Skierniewice: Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej K. Schwab (2018) „Czwarta rewolucja przemysłowa”, Warszawa: Wyd. Studio EMKA (fragmenty udostępnione przez prowadzącego) Raport „Kompetencje przyszłości w firmach rodzinnych“ (2017) Fundacja Firmy Rodzinne (fragmenty udostępnione przez prowadzącego) |
Właścicielem praw autorskich jest "Akademia Nauk Stosowanych Stefana Batorego".