"Akademia Nauk Stosowanych Stefana Batorego" - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Kompetencje i umiejętności absolwenta na rynku pracy

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0102-MSEP-2-1131S
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0400) Biznes, administracja i prawo nieokreślone dalej Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Kompetencje i umiejętności absolwenta na rynku pracy
Jednostka: Pion Prorektora ds. kształcenia
Grupy: Menedżerskie studia ekonomiczno-prawne, semestr I, tryb stacjonarny
Punkty ECTS i inne: 1.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Skrócony opis:

Przedmiot ma za zadanie przygotować studenta do krytycznej samooceny oraz rozwoju własnych kompetencji i kwalifikacji w kontekście funkcjonowania na współczesnym i przyszłym rynku pracy.

Wymagania wstępne: brak

Pełny opis:

Ze względu na możliwe zmiany treści kształcenia, zmiany przepisów (stosownie do sytuacji), szczegółowe treści kształcenia znajdują się

w polu „Opis” - informacja zamieszczona jest w polu „Informacje o zajęciach w cyklu”.

Metody i kryteria oceniania:

Weryfikacja efektów uczenia się oraz sposób obliczania oceny końcowej:

(1) Efekty z obszaru wiedzy: końcowy projekt zaliczeniowy, udokumentowany przez studenta terminowym złożeniem pisemnego raportu zawierającego indywidualny plan rozwoju kompetencji, którego przygotowanie wymaga znajomości zagadnień omawianych w trakcie zajęć i bieżącej realizacji kolejnych zadań cząstkowych w trakcie i pomiędzy zajęciami,

(2) Efekty z obszaru umiejętności:

-"obrona" zaprojektowanego planu rozwoju kompetencji z sesją informacji zwrotnej od prowadzącego,

-uczestnictwo w debacie podsumowującej zagadnienia omawiane w trakcie semestru.

(3) Efekty z obszaru kompetencji społecznych:

- indywidualne omówienie i krytyczna samoocena („obrona”) głównych wniosków zaprezentowanych przez studenta w raporcie końcowym (indywidualnym planie rozwoju kompetencji).

Student jest oceniany za terminowe i prawidłowe od strony merytorycznej przygotowanie końcowego projektu zaliczeniowego oraz jego "obronę" - umiejętne uzasadnienie zaplanowanych rozwiązań dot. zaprojektowanej ścieżki rozwojowej (jedna, łączna ocena końcowa).

Dodatkowo, student musi wziąć udział w mini-debacie podsumowującej materiał omawiany w trakcie zajęć, uczestnictwo w której jest obowiązkowe, ale nie jest wystawiana na tej podstawie osobna ocena cząstkowa.

Dopuszczalna liczba nieobecności studenta na zajęciach jest określana przez prowadzącego w trakcie pierwszych zajęć realizowanych w semestrze. Jej nieusprawiedliwione przekroczenie skutkuje niedopuszczeniem studenta do zaliczenia przedmiotu i wymaga od studenta zrealizowania ustalonych z prowadzącym zadań dodatkowych, powiązanych z zagadnieniami omawianymi w trakcie opuszczonych zajęć.

Wykorzystywana w trakcie zajęć skala ocen:

bardzo dobry (5)

dobry plus (4,5)

dobry (4)

dostateczny plus (3,5)

dostateczny (3)

niedostateczny (2)

Ocena ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 55.00 % - ocena 2

55.00 % i więcej - ocena 3

60.00 % i więcej - ocena 3,5

70.00 % i więcej - ocena 4

80.00 % i więcej - ocena 4,5

90.00 % i więcej - ocena 5

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia praktyczne, 13 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Piotr Miller
Prowadzący grup: Piotr Miller
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia praktyczne - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia praktyczne, 13 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Piotr Miller
Prowadzący grup: Piotr Miller
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura:

W przypadku konieczności realizacji zajęć w trybie zdalnym, wszelkie teksty, niezbędne studentom do efektywnego uczestnictwa w zajęciach, zostaną im udostępnione przez prowadzącego drogą elektroniczną.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia praktyczne, 13 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Piotr Miller
Prowadzący grup: Piotr Miller
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia praktyczne - Zaliczenie na ocenę
Pełny opis:

(1) Wymagania wstępne i dodatkowe: brak

(2) Treści kształcenia:

1. Predyspozycje, wiedza, umiejętności, postawy, kompetencje, kwalifikacje. Kompetencje przyszłości w świetle wybranych raportów – wprowadzenie.

2. Praca w zespole jako kluczowa kompetencja współczesnego menedżera.

3. Efektywne zarządzanie ludźmi i style zarządzania.

4. Inteligencja emocjonalna - jej wymiary i rola w życiu zawodowym.

5. Krytyczne myślenie jako umiejętność niezbędna do funkcjonowania we współczesnym społeczeństwie.

6. Rola kreatywności w życiu zawodowym menedżera.

7. Weryfikacja efektów uczenia się:

-mini-debata podsumowująca: „Kompetencje przyszłości w zmieniającym się świecie",

-informacja zwrotna na temat indywidualnych projektów zaliczeniowych i ich "obrona".

(3) Metody dydaktyczne i pomoce naukowe:

Zajęcia realizowane w formule ćwiczeniowej, wspieranej przez prezentację multimedialną. Studenci realizują w trakcie zajęć kolejne zadania indywidualne lub zespołowe, powiązane z tematem danego spotkania. W tym celu wykorzystywane są rozmaite - zarówno autorskie, jak i zaadaptowane do celów zajęć scenariusze ćwiczeń, zadań i gier symulacyjnych, mających na celu wykorzystanie zdobytej przez studentów wiedzy do dalszego rozwoju własnych umiejętności i kompetencji zawodowych.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Raport „Kompetencje przyszłości: jak je kształtować w elastycznym ekosystemie edukacyjnym?” (2019) Digital Economy Lab (DeLab) Uniwersytetu Warszawskiego

Literatura uzupełniająca:

P. Miller (2018) „Kompetencje przyszłości i zarządzanie nimi – wyzwanie dla biznesu i całożyciowego poradnictwa karier” [w:] E. Stokowska-Zagdan, J. Flanz (red.) Kształcenie ustawiczne – wymiar interdyscyplinarny, Skierniewice: Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej

K. Schwab (2018) „Czwarta rewolucja przemysłowa”, Warszawa: Wyd. Studio EMKA (fragmenty)

E. Brynjolfsson, A. McAffe (2015) „Drugi wiek maszyny: praca, postęp i dobrobyt w czasach genialnych technologii“, Warszawa: Wyd. MT Biznes (fragmenty)

Raport „The Future of Jobs“ (2018) World Economic Forum (fragmenty)

Raport „Kompetencje przyszłości w firmach rodzinnych“ (2017) Fundacja Firmy Rodzinne (fragmenty)

Raport „Aktywni+: przyszłość rynku pracy“ (2017) Gumtree (fragmenty)

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia praktyczne, 13 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Piotr Miller
Prowadzący grup: Piotr Miller
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia praktyczne - Zaliczenie na ocenę
Pełny opis:

(1) Wymagania wstępne i dodatkowe: brak

(2) Treści kształcenia:

1. Predyspozycje, wiedza, umiejętności, postawy, kompetencje, kwalifikacje. Kompetencje przyszłości w świetle wybranych raportów – wprowadzenie.

2. Praca w zespole jako kluczowa kompetencja współczesnego menedżera.

3. Efektywne zarządzanie ludźmi i style zarządzania.

4. Inteligencja emocjonalna - jej wymiary i rola w życiu zawodowym.

5. Krytyczne myślenie jako umiejętność niezbędna do funkcjonowania we współczesnym społeczeństwie.

6. Rola kreatywności w życiu zawodowym menedżera.

7. Weryfikacja efektów uczenia się:

-mini-debata podsumowująca: „Kompetencje przyszłości w zmieniającym się świecie",

-informacja zwrotna na temat indywidualnych projektów zaliczeniowych i ich "obrona".

(3) Metody dydaktyczne i pomoce naukowe:

Zajęcia realizowane w formule ćwiczeniowej, wspieranej przez prezentację multimedialną. Studenci realizują w trakcie zajęć kolejne zadania indywidualne lub zespołowe, powiązane z tematem danego spotkania. W tym celu wykorzystywane są rozmaite - zarówno autorskie, jak i zaadaptowane do celów zajęć scenariusze ćwiczeń, zadań i gier symulacyjnych, mających na celu wykorzystanie zdobytej przez studentów wiedzy do dalszego rozwoju własnych umiejętności i kompetencji zawodowych.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Raport „Kompetencje przyszłości: jak je kształtować w elastycznym ekosystemie edukacyjnym?” (2019) Warszawa: Digital Economy Lab (DeLab) Uniwersytetu Warszawskiego (fragmenty udostępnione przez prowadzącego)

Literatura uzupełniająca:

E. Wencel (2022) "Skuteczne poszukiwanie pracy", Warszawa: Wyd. Punkt X (fragmenty udostępnione przez prowadzącego)

B. Sobotka (2020) "Kompetencje jutra", Warszawa: Wyd. Osmpower Sp. z o.o. (fragmenty udostępnione przez prowadzącego)

Raport "Młodzi Polacy na rynku pracy" (2022) PwC, Well.HR i Absolvent Consulting (fragmenty udostępnione przez prowadzącego)

P. Miller (2018) „Kompetencje przyszłości i zarządzanie nimi – wyzwanie dla biznesu i całożyciowego poradnictwa karier” [w:] E. Stokowska-Zagdan, J. Flanz (red.) Kształcenie ustawiczne – wymiar interdyscyplinarny, Skierniewice: Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej

K. Schwab (2018) „Czwarta rewolucja przemysłowa”, Warszawa: Wyd. Studio EMKA (fragmenty udostępnione przez prowadzącego)

Raport „Kompetencje przyszłości w firmach rodzinnych“ (2017) Fundacja Firmy Rodzinne (fragmenty udostępnione przez prowadzącego)

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia praktyczne, 13 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Piotr Miller
Prowadzący grup: Piotr Miller
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia praktyczne - Zaliczenie na ocenę
Pełny opis:

(1) Wymagania wstępne i dodatkowe: brak

(2) Treści kształcenia:

1. Predyspozycje, wiedza, umiejętności, postawy, kompetencje, kwalifikacje. Kompetencje przyszłości w świetle wybranych raportów – wprowadzenie.

2. Praca w zespole jako kluczowa kompetencja współczesnego menedżera.

3. Efektywne zarządzanie ludźmi i style zarządzania.

4. Inteligencja emocjonalna - jej wymiary i rola w życiu zawodowym.

5. Krytyczne myślenie jako umiejętność niezbędna do funkcjonowania we współczesnym społeczeństwie.

6. Rola kreatywności w życiu zawodowym menedżera.

7. Weryfikacja efektów uczenia się:

-mini-debata podsumowująca: „Kompetencje przyszłości w zmieniającym się świecie",

-informacja zwrotna na temat indywidualnych projektów zaliczeniowych i ich "obrona".

(3) Metody dydaktyczne i pomoce naukowe:

Zajęcia realizowane w formule ćwiczeniowej, wspieranej przez prezentację multimedialną. Studenci realizują w trakcie zajęć kolejne zadania indywidualne lub zespołowe, powiązane z tematem danego spotkania. W tym celu wykorzystywane są rozmaite - zarówno autorskie, jak i zaadaptowane do celów zajęć scenariusze ćwiczeń, zadań i gier symulacyjnych, mających na celu wykorzystanie zdobytej przez studentów wiedzy do dalszego rozwoju własnych umiejętności i kompetencji zawodowych.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Dębkowska, K., Kłosiewicz-Górecka, U., Szymańska, A., Ważniewski, P., Zybertowicz, K. (2022), Raport: "Kompetencje pracowników dziś i jutro", Polski Instytut Ekonomiczny

Literatura uzupełniająca:

E. Wencel (2022) "Skuteczne poszukiwanie pracy", Warszawa: Wyd. Punkt X (fragmenty udostępnione przez prowadzącego)

B. Sobotka (2020) "Kompetencje jutra", Warszawa: Wyd. Osmpower Sp. z o.o. (fragmenty udostępnione przez prowadzącego)

Raport "Młodzi Polacy na rynku pracy" (2022) PwC, Well.HR i Absolvent Consulting (fragmenty udostępnione przez prowadzącego)

P. Miller (2018) „Kompetencje przyszłości i zarządzanie nimi – wyzwanie dla biznesu i całożyciowego poradnictwa karier” [w:] E. Stokowska-Zagdan, J. Flanz (red.) Kształcenie ustawiczne – wymiar interdyscyplinarny, Skierniewice: Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej

K. Schwab (2018) „Czwarta rewolucja przemysłowa”, Warszawa: Wyd. Studio EMKA (fragmenty udostępnione przez prowadzącego)

Raport „Kompetencje przyszłości w firmach rodzinnych“ (2017) Fundacja Firmy Rodzinne (fragmenty udostępnione przez prowadzącego)

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia praktyczne, 13 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Piotr Miller
Prowadzący grup: Piotr Miller
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia praktyczne - Zaliczenie na ocenę
Pełny opis:

(1) Wymagania wstępne i dodatkowe: brak

(2) Treści kształcenia:

1. Predyspozycje, wiedza, umiejętności, postawy, kompetencje, kwalifikacje. Kompetencje przyszłości w świetle wybranych raportów – wprowadzenie.

2. Praca w zespole jako kluczowa kompetencja współczesnego menedżera.

3. Efektywne zarządzanie ludźmi i style zarządzania.

4. Inteligencja emocjonalna - jej wymiary i rola w życiu zawodowym.

5. Krytyczne myślenie jako umiejętność niezbędna do funkcjonowania we współczesnym społeczeństwie.

6. Rola kreatywności w życiu zawodowym menedżera.

7. Weryfikacja efektów uczenia się:

-mini-debata podsumowująca: „Kompetencje przyszłości w zmieniającym się świecie",

-informacja zwrotna na temat indywidualnych projektów zaliczeniowych i ich "obrona".

(3) Metody dydaktyczne i pomoce naukowe:

Zajęcia realizowane w formule ćwiczeniowej, wspieranej przez prezentację multimedialną. Studenci realizują w trakcie zajęć kolejne zadania indywidualne lub zespołowe, powiązane z tematem danego spotkania. W tym celu wykorzystywane są rozmaite - zarówno autorskie, jak i zaadaptowane do celów zajęć scenariusze ćwiczeń, zadań i gier symulacyjnych, mających na celu wykorzystanie zdobytej przez studentów wiedzy do dalszego rozwoju własnych umiejętności i kompetencji zawodowych.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Dębkowska, K., Kłosiewicz-Górecka, U., Szymańska, A., Ważniewski, P., Zybertowicz, K. (2022), Raport: "Kompetencje pracowników dziś i jutro", Polski Instytut Ekonomiczny

Literatura uzupełniająca:

E. Wencel (2022) "Skuteczne poszukiwanie pracy", Warszawa: Wyd. Punkt X (fragmenty udostępnione przez prowadzącego)

B. Sobotka (2020) "Kompetencje jutra", Warszawa: Wyd. Osmpower Sp. z o.o. (fragmenty udostępnione przez prowadzącego)

Raport "Młodzi Polacy na rynku pracy" (2022) PwC, Well.HR i Absolvent Consulting (fragmenty udostępnione przez prowadzącego)

P. Miller (2018) „Kompetencje przyszłości i zarządzanie nimi – wyzwanie dla biznesu i całożyciowego poradnictwa karier” [w:] E. Stokowska-Zagdan, J. Flanz (red.) Kształcenie ustawiczne – wymiar interdyscyplinarny, Skierniewice: Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej

K. Schwab (2018) „Czwarta rewolucja przemysłowa”, Warszawa: Wyd. Studio EMKA (fragmenty udostępnione przez prowadzącego)

Raport „Kompetencje przyszłości w firmach rodzinnych“ (2017) Fundacja Firmy Rodzinne (fragmenty udostępnione przez prowadzącego)

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest "Akademia Nauk Stosowanych Stefana Batorego".
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-9 (2024-12-18)