"Akademia Nauk Stosowanych Stefana Batorego" - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Psychologiczne i pedagogiczne podstawy nauczania języka obcego w klasach 1-3

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0101-PED-II-3311N
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0111) Kształcenie Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Psychologiczne i pedagogiczne podstawy nauczania języka obcego w klasach 1-3
Jednostka: Instytut Nauk Społecznych
Grupy: Pedagogika, drugi stopień, semestr III, tryb niestacjonarny
Pedagogika, drugi stopień, semestr III, tryb niestacjonarny, PPIW
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Skrócony opis:

Wymagania wstępne i dodatkowe:

znajomość obowiązującej podstawy programowej edukacji wczesnoszkolnej oraz metodyki nauczania

języka obcego, psychologii rozwojowej, psychologii uczenia się i dydaktyki.

W toku zajęć student zaznajomi się z psychologicznymi i pedagogicznymi uwarunkowaniami nauczania języków obcych w klasach I-III.

Pełny opis:

Ze względu na możliwe zmiany treści kształcenia, zmiany przepisów (stosownie do sytuacji), szczegółowe treści kształcenia znajdują się

w polu „Opis” - informacja zamieszczona jest w polu „Informacje o zajęciach w cyklu

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Andrzejewska E., Autonomia a wczesnoszkolne nauczanie i uczenie się języków obcych [w:] Języki obce w szkole, 6/2008.

2. Cameron L. Teaching Languages to Young Learners.Cambridge: CUP, 2001.

3. Dakowka M., Psycholingwistyczne podstawy metodyki nauczania języków obcych, PWN, Warszawa 2001.

4. Fontana D., Psychologia dla nauczycieli, Zysk i S-ka, Warszawa 1995.

5. Garton S., Copland F., The Routledge Handbook of Teaching English to Young Learners, New York 2019.

6. Harmin M., Duch klasy. Jak motywować uczniów do nauki. Warszawa 2004.

7. Iluk, J., Jak uczyć małe dzieci języków obcych , Katowice, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Lingwistycznej, 2006.

8. Janicka M., Pakiet metodyczny dla nauczycieli języków obcych I etapu edukacyjnego, ORE, Warszawa 2014.

9. Kupaj L. Krysa W. Jak zmotywować ucznia do nauki. Kompetencje trenerskie w pracy nauczyciela, Warszawa, wyd. ABC, 2015.

10. Komorowska H., Sprawdzanie umiejętności w nauce języka obcego , Warszawa, Fraszka Edukacyjna, 2002.

11. Komorowska H., Podstawy metodyki nauczania języków obcych, EDE, Warszawa, 1993.

12. Mystkowska-Wiertlak A., Pietrzykowska A., Pawlak M. (red.), Nauczyciel języków obcych dziś i jutro, Poznań-Kalisz 2009.

13. Pawlak M., Autonomia w nauce języka obcego, Poznań-Kalisz 2004.

14. Pamuła M., Metodyka nauczania języków obcych w kształceniu zintegrowanym, Fraszka Edukacyjna, Warszawa 2009.

15. Sikora-Banasik D., Wczesnoszkolne nauczanie języków obcych, CODN, Warszawa 2009.

16. Wąsik Z., Michońska-Stadnik A., (red.)Nowe spojrzenia na motywację w dydaktyce języków obcych. Wrocław, Wyd. Wyższej Szkoły Filologicznej we Wrocławiu, 2008.

Literatura uzupełniająca:

1. Brewster, R.,D. Girard, The Primary English Teacher's Guide . Penguin, 1997.

2. Dennison P.E., Dennison G., Kinezjologia edukacyjna dla dzieci: podstawowy podręcznik kinezjologii edukacyjnej dla rodziców i nauczycieli, Warszawa 2003.

3. Gajewska, E., Techniki nauczania języka obcego , Tarnów, PWSZ w Tarnowie, 2011.

4. Komorowska H., Sukces i niepowodzenie w nauce języka obcego, Warszawa 1978.

5. Lankiewicz H., Sukces w nauce języka obcego w świetle podejścia ekologicznego [w:] Applied Linguistics Papers 25/1, 2018, 99–115.

Metody i kryteria oceniania:

ocena ogólna ustalana jest na podstawie średniej z ocen poszczególnych form zajęciowych

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia praktyczne, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Jagoda Przybysz
Prowadzący grup: Jagoda Przybysz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia praktyczne - Zaliczenie na ocenę
Pełny opis:

Wymagania wstępne i dodatkowe:

Wiedza, umiejętności i kompetencje z zakresu nauczania języka obcego uzyskanej w toku studiów I-go stopnia; znajomość obowiązującej

podstawy programowej wychowania przedszkolnego

i edukacji wczesnoszkolnej oraz metodyki nauczania języka obcego, psychologii rozwojowej, psychologii uczenia się i dydaktyki.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Andrzejewska E., Autonomia a wczesnoszkolne nauczanie i uczenie się języków obcych [w:] Języki obce w szkole, 6/2008.

2. Cameron L. Teaching Languages to Young Learners.Cambridge: CUP, 2001.

3. Dakowka M., Psycholingwistyczne podstawy metodyki nauczania języków obcych, PWN, Warszawa 2001.

4. Fontana D., Psychologia dla nauczycieli, Zysk i S-ka, Warszawa 1995.

5. Garton S., Copland F., The Routledge Handbook of Teaching English to Young Learners, New York 2019.

6. Harmin M., Duch klasy. Jak motywować uczniów do nauki. Warszawa 2004.

7. Iluk, J., Jak uczyć małe dzieci języków obcych , Katowice, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Lingwistycznej, 2006.

8. Janicka M., Pakiet metodyczny dla nauczycieli języków obcych I etapu edukacyjnego, ORE, Warszawa 2014.

9. Kupaj L. Krysa W. Jak zmotywować ucznia do nauki. Kompetencje trenerskie w pracy nauczyciela, Warszawa, wyd. ABC, 2015.

10. Komorowska H., Sprawdzanie umiejętności w nauce języka obcego , Warszawa, Fraszka Edukacyjna, 2002.

11. Komorowska H., Podstawy metodyki nauczania języków obcych, EDE, Warszawa, 1993.

12. Mystkowska-Wiertlak A., Pietrzykowska A., Pawlak M. (red.), Nauczyciel języków obcych dziś i jutro, Poznań-Kalisz 2009.

13. Pawlak M., Autonomia w nauce języka obcego, Poznań-Kalisz 2004.

14. Pamuła M., Metodyka nauczania języków obcych w kształceniu zintegrowanym, Fraszka Edukacyjna, Warszawa 2009.

15. Sikora-Banasik D., Wczesnoszkolne nauczanie języków obcych, CODN, Warszawa 2009.

16. Wąsik Z., Michońska-Stadnik A., (red.)Nowe spojrzenia na motywację w dydaktyce języków obcych. Wrocław, Wyd. Wyższej Szkoły Filologicznej we Wrocławiu, 2008.

Literatura uzupełniająca:

1. Brewster, R.,D. Girard, The Primary English Teacher's Guide . Penguin, 1997.

2. Dennison P.E., Dennison G., Kinezjologia edukacyjna dla dzieci: podstawowy podręcznik kinezjologii edukacyjnej dla rodziców i nauczycieli, Warszawa 2003.

3. Gajewska, E., Techniki nauczania języka obcego , Tarnów, PWSZ w Tarnowie, 2011.

4. Komorowska H., Sukces i niepowodzenie w nauce języka obcego, Warszawa 1978.

5. Lankiewicz H., Sukces w nauce języka obcego w świetle podejścia ekologicznego [w:] Applied Linguistics Papers 25/1, 2018, 99–115.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia praktyczne, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Jagoda Przybysz
Prowadzący grup: Jagoda Przybysz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia praktyczne - Zaliczenie na ocenę
Pełny opis:

Wymagania wstępne i dodatkowe:

Wiedza, umiejętności i kompetencje z zakresu nauczania języka obcego uzyskanej w toku studiów I-go stopnia; znajomość obowiązującej

podstawy programowej wychowania przedszkolnego

i edukacji wczesnoszkolnej oraz metodyki nauczania języka obcego, psychologii rozwojowej, psychologii uczenia się i dydaktyki.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Andrzejewska E., Autonomia a wczesnoszkolne nauczanie i uczenie się języków obcych [w:] Języki obce w szkole, 6/2008.

2. Cameron L. Teaching Languages to Young Learners.Cambridge: CUP, 2001.

3. Dakowka M., Psycholingwistyczne podstawy metodyki nauczania języków obcych, PWN, Warszawa 2001.

4. Fontana D., Psychologia dla nauczycieli, Zysk i S-ka, Warszawa 1995.

5. Garton S., Copland F., The Routledge Handbook of Teaching English to Young Learners, New York 2019.

6. Harmin M., Duch klasy. Jak motywować uczniów do nauki. Warszawa 2004.

7. Iluk, J., Jak uczyć małe dzieci języków obcych , Katowice, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Lingwistycznej, 2006.

8. Janicka M., Pakiet metodyczny dla nauczycieli języków obcych I etapu edukacyjnego, ORE, Warszawa 2014.

9. Kupaj L. Krysa W. Jak zmotywować ucznia do nauki. Kompetencje trenerskie w pracy nauczyciela, Warszawa, wyd. ABC, 2015.

10. Komorowska H., Sprawdzanie umiejętności w nauce języka obcego , Warszawa, Fraszka Edukacyjna, 2002.

11. Komorowska H., Podstawy metodyki nauczania języków obcych, EDE, Warszawa, 1993.

12. Mystkowska-Wiertlak A., Pietrzykowska A., Pawlak M. (red.), Nauczyciel języków obcych dziś i jutro, Poznań-Kalisz 2009.

13. Pawlak M., Autonomia w nauce języka obcego, Poznań-Kalisz 2004.

14. Pamuła M., Metodyka nauczania języków obcych w kształceniu zintegrowanym, Fraszka Edukacyjna, Warszawa 2009.

15. Sikora-Banasik D., Wczesnoszkolne nauczanie języków obcych, CODN, Warszawa 2009.

16. Wąsik Z., Michońska-Stadnik A., (red.)Nowe spojrzenia na motywację w dydaktyce języków obcych. Wrocław, Wyd. Wyższej Szkoły Filologicznej we Wrocławiu, 2008.

Literatura uzupełniająca:

1. Brewster, R.,D. Girard, The Primary English Teacher's Guide . Penguin, 1997.

2. Dennison P.E., Dennison G., Kinezjologia edukacyjna dla dzieci: podstawowy podręcznik kinezjologii edukacyjnej dla rodziców i nauczycieli, Warszawa 2003.

3. Gajewska, E., Techniki nauczania języka obcego , Tarnów, PWSZ w Tarnowie, 2011.

4. Komorowska H., Sukces i niepowodzenie w nauce języka obcego, Warszawa 1978.

5. Lankiewicz H., Sukces w nauce języka obcego w świetle podejścia ekologicznego [w:] Applied Linguistics Papers 25/1, 2018, 99–115.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest "Akademia Nauk Stosowanych Stefana Batorego".
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-9 (2024-12-18)