Psychologiczne i pedagogiczne podstawy nauczania języka obcego w klasach 1-3
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0101-PED-II-3311N |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0111) Kształcenie
|
Nazwa przedmiotu: | Psychologiczne i pedagogiczne podstawy nauczania języka obcego w klasach 1-3 |
Jednostka: | Instytut Nauk Społecznych |
Grupy: |
Pedagogika, drugi stopień, semestr III, tryb niestacjonarny Pedagogika, drugi stopień, semestr III, tryb niestacjonarny, PPIW |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
Wymagania wstępne i dodatkowe: znajomość obowiązującej podstawy programowej edukacji wczesnoszkolnej oraz metodyki nauczania języka obcego, psychologii rozwojowej, psychologii uczenia się i dydaktyki. W toku zajęć student zaznajomi się z psychologicznymi i pedagogicznymi uwarunkowaniami nauczania języków obcych w klasach I-III. |
Pełny opis: |
Ze względu na możliwe zmiany treści kształcenia, zmiany przepisów (stosownie do sytuacji), szczegółowe treści kształcenia znajdują się w polu „Opis” - informacja zamieszczona jest w polu „Informacje o zajęciach w cyklu |
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Andrzejewska E., Autonomia a wczesnoszkolne nauczanie i uczenie się języków obcych [w:] Języki obce w szkole, 6/2008. 2. Cameron L. Teaching Languages to Young Learners.Cambridge: CUP, 2001. 3. Dakowka M., Psycholingwistyczne podstawy metodyki nauczania języków obcych, PWN, Warszawa 2001. 4. Fontana D., Psychologia dla nauczycieli, Zysk i S-ka, Warszawa 1995. 5. Garton S., Copland F., The Routledge Handbook of Teaching English to Young Learners, New York 2019. 6. Harmin M., Duch klasy. Jak motywować uczniów do nauki. Warszawa 2004. 7. Iluk, J., Jak uczyć małe dzieci języków obcych , Katowice, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Lingwistycznej, 2006. 8. Janicka M., Pakiet metodyczny dla nauczycieli języków obcych I etapu edukacyjnego, ORE, Warszawa 2014. 9. Kupaj L. Krysa W. Jak zmotywować ucznia do nauki. Kompetencje trenerskie w pracy nauczyciela, Warszawa, wyd. ABC, 2015. 10. Komorowska H., Sprawdzanie umiejętności w nauce języka obcego , Warszawa, Fraszka Edukacyjna, 2002. 11. Komorowska H., Podstawy metodyki nauczania języków obcych, EDE, Warszawa, 1993. 12. Mystkowska-Wiertlak A., Pietrzykowska A., Pawlak M. (red.), Nauczyciel języków obcych dziś i jutro, Poznań-Kalisz 2009. 13. Pawlak M., Autonomia w nauce języka obcego, Poznań-Kalisz 2004. 14. Pamuła M., Metodyka nauczania języków obcych w kształceniu zintegrowanym, Fraszka Edukacyjna, Warszawa 2009. 15. Sikora-Banasik D., Wczesnoszkolne nauczanie języków obcych, CODN, Warszawa 2009. 16. Wąsik Z., Michońska-Stadnik A., (red.)Nowe spojrzenia na motywację w dydaktyce języków obcych. Wrocław, Wyd. Wyższej Szkoły Filologicznej we Wrocławiu, 2008. Literatura uzupełniająca: 1. Brewster, R.,D. Girard, The Primary English Teacher's Guide . Penguin, 1997. 2. Dennison P.E., Dennison G., Kinezjologia edukacyjna dla dzieci: podstawowy podręcznik kinezjologii edukacyjnej dla rodziców i nauczycieli, Warszawa 2003. 3. Gajewska, E., Techniki nauczania języka obcego , Tarnów, PWSZ w Tarnowie, 2011. 4. Komorowska H., Sukces i niepowodzenie w nauce języka obcego, Warszawa 1978. 5. Lankiewicz H., Sukces w nauce języka obcego w świetle podejścia ekologicznego [w:] Applied Linguistics Papers 25/1, 2018, 99–115. |
Metody i kryteria oceniania: |
ocena ogólna ustalana jest na podstawie średniej z ocen poszczególnych form zajęciowych |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N ĆW-P
ĆW-P
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia praktyczne, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jagoda Przybysz | |
Prowadzący grup: | Jagoda Przybysz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia praktyczne - Zaliczenie na ocenę |
|
Pełny opis: |
Wymagania wstępne i dodatkowe: Wiedza, umiejętności i kompetencje z zakresu nauczania języka obcego uzyskanej w toku studiów I-go stopnia; znajomość obowiązującej podstawy programowej wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej oraz metodyki nauczania języka obcego, psychologii rozwojowej, psychologii uczenia się i dydaktyki. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Andrzejewska E., Autonomia a wczesnoszkolne nauczanie i uczenie się języków obcych [w:] Języki obce w szkole, 6/2008. 2. Cameron L. Teaching Languages to Young Learners.Cambridge: CUP, 2001. 3. Dakowka M., Psycholingwistyczne podstawy metodyki nauczania języków obcych, PWN, Warszawa 2001. 4. Fontana D., Psychologia dla nauczycieli, Zysk i S-ka, Warszawa 1995. 5. Garton S., Copland F., The Routledge Handbook of Teaching English to Young Learners, New York 2019. 6. Harmin M., Duch klasy. Jak motywować uczniów do nauki. Warszawa 2004. 7. Iluk, J., Jak uczyć małe dzieci języków obcych , Katowice, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Lingwistycznej, 2006. 8. Janicka M., Pakiet metodyczny dla nauczycieli języków obcych I etapu edukacyjnego, ORE, Warszawa 2014. 9. Kupaj L. Krysa W. Jak zmotywować ucznia do nauki. Kompetencje trenerskie w pracy nauczyciela, Warszawa, wyd. ABC, 2015. 10. Komorowska H., Sprawdzanie umiejętności w nauce języka obcego , Warszawa, Fraszka Edukacyjna, 2002. 11. Komorowska H., Podstawy metodyki nauczania języków obcych, EDE, Warszawa, 1993. 12. Mystkowska-Wiertlak A., Pietrzykowska A., Pawlak M. (red.), Nauczyciel języków obcych dziś i jutro, Poznań-Kalisz 2009. 13. Pawlak M., Autonomia w nauce języka obcego, Poznań-Kalisz 2004. 14. Pamuła M., Metodyka nauczania języków obcych w kształceniu zintegrowanym, Fraszka Edukacyjna, Warszawa 2009. 15. Sikora-Banasik D., Wczesnoszkolne nauczanie języków obcych, CODN, Warszawa 2009. 16. Wąsik Z., Michońska-Stadnik A., (red.)Nowe spojrzenia na motywację w dydaktyce języków obcych. Wrocław, Wyd. Wyższej Szkoły Filologicznej we Wrocławiu, 2008. Literatura uzupełniająca: 1. Brewster, R.,D. Girard, The Primary English Teacher's Guide . Penguin, 1997. 2. Dennison P.E., Dennison G., Kinezjologia edukacyjna dla dzieci: podstawowy podręcznik kinezjologii edukacyjnej dla rodziców i nauczycieli, Warszawa 2003. 3. Gajewska, E., Techniki nauczania języka obcego , Tarnów, PWSZ w Tarnowie, 2011. 4. Komorowska H., Sukces i niepowodzenie w nauce języka obcego, Warszawa 1978. 5. Lankiewicz H., Sukces w nauce języka obcego w świetle podejścia ekologicznego [w:] Applied Linguistics Papers 25/1, 2018, 99–115. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO ĆW-P
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia praktyczne, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jagoda Przybysz | |
Prowadzący grup: | Jagoda Przybysz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia praktyczne - Zaliczenie na ocenę |
|
Pełny opis: |
Wymagania wstępne i dodatkowe: Wiedza, umiejętności i kompetencje z zakresu nauczania języka obcego uzyskanej w toku studiów I-go stopnia; znajomość obowiązującej podstawy programowej wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej oraz metodyki nauczania języka obcego, psychologii rozwojowej, psychologii uczenia się i dydaktyki. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Andrzejewska E., Autonomia a wczesnoszkolne nauczanie i uczenie się języków obcych [w:] Języki obce w szkole, 6/2008. 2. Cameron L. Teaching Languages to Young Learners.Cambridge: CUP, 2001. 3. Dakowka M., Psycholingwistyczne podstawy metodyki nauczania języków obcych, PWN, Warszawa 2001. 4. Fontana D., Psychologia dla nauczycieli, Zysk i S-ka, Warszawa 1995. 5. Garton S., Copland F., The Routledge Handbook of Teaching English to Young Learners, New York 2019. 6. Harmin M., Duch klasy. Jak motywować uczniów do nauki. Warszawa 2004. 7. Iluk, J., Jak uczyć małe dzieci języków obcych , Katowice, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Lingwistycznej, 2006. 8. Janicka M., Pakiet metodyczny dla nauczycieli języków obcych I etapu edukacyjnego, ORE, Warszawa 2014. 9. Kupaj L. Krysa W. Jak zmotywować ucznia do nauki. Kompetencje trenerskie w pracy nauczyciela, Warszawa, wyd. ABC, 2015. 10. Komorowska H., Sprawdzanie umiejętności w nauce języka obcego , Warszawa, Fraszka Edukacyjna, 2002. 11. Komorowska H., Podstawy metodyki nauczania języków obcych, EDE, Warszawa, 1993. 12. Mystkowska-Wiertlak A., Pietrzykowska A., Pawlak M. (red.), Nauczyciel języków obcych dziś i jutro, Poznań-Kalisz 2009. 13. Pawlak M., Autonomia w nauce języka obcego, Poznań-Kalisz 2004. 14. Pamuła M., Metodyka nauczania języków obcych w kształceniu zintegrowanym, Fraszka Edukacyjna, Warszawa 2009. 15. Sikora-Banasik D., Wczesnoszkolne nauczanie języków obcych, CODN, Warszawa 2009. 16. Wąsik Z., Michońska-Stadnik A., (red.)Nowe spojrzenia na motywację w dydaktyce języków obcych. Wrocław, Wyd. Wyższej Szkoły Filologicznej we Wrocławiu, 2008. Literatura uzupełniająca: 1. Brewster, R.,D. Girard, The Primary English Teacher's Guide . Penguin, 1997. 2. Dennison P.E., Dennison G., Kinezjologia edukacyjna dla dzieci: podstawowy podręcznik kinezjologii edukacyjnej dla rodziców i nauczycieli, Warszawa 2003. 3. Gajewska, E., Techniki nauczania języka obcego , Tarnów, PWSZ w Tarnowie, 2011. 4. Komorowska H., Sukces i niepowodzenie w nauce języka obcego, Warszawa 1978. 5. Lankiewicz H., Sukces w nauce języka obcego w świetle podejścia ekologicznego [w:] Applied Linguistics Papers 25/1, 2018, 99–115. |
Właścicielem praw autorskich jest "Akademia Nauk Stosowanych Stefana Batorego".