"Akademia Nauk Stosowanych Stefana Batorego" - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium magisterskie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0101-PED-II-2140
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0110) Pedagogika Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Seminarium magisterskie
Jednostka: Instytut Nauk Społecznych
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Skrócony opis:

Celem seminarium jest opracowanie i zrealizowanie autorskiej koncepcji badań własnych oraz przygotowanie pracy dyplomowej.

Pełny opis:

Treści kształcenia

Cele pracy dyplomowej i zadania seminarium dyplomowego. Metodologia nauk społecznych. Zasady wyboru tematu pracy magisterskiej. Korzystanie z literatury – formy opracowań naukowych, stadia zapoznawania się z literaturą, zasady sporządzania notatek, opis bibliograficzny. Posługiwanie się katalogami i Internetem. Storna formalna pracy - cytaty, odnośniki i przypisy, spis bibliografii, spis tabel, spis rysunków, załączniki. Zbieranie materiałów empirycznych, metody ich analizy i prezentacji wyników. Tabele i wykresy. Zasady budowania pracy naukowej;

Wybór problemu badawczego i formułowanie problemów badawczych – hipotez/pytań badawczych. Konstrukcja i struktura pracy. Konstrukcja zakończenia i wstępu. Wybór i formułowanie tematu pracy; struktura własnego tematu pracy badawczej (magisterskiej); napisanie i przedstawienie promotorowi części teoretycznej pracy.

Semestr 3 studiów. Konstrukcja rozdziału metodologicznego pracy (konceptualizacja badań własnych do obranego tematu zawierającego problem badawczy; wybór metod i technik badawczych; konstrukcja narzędzi badawczych.

Semestr kolejny

Przeprowadzenie badań (empirycznych lub źródłowych) i przygotowanie części empirycznej/badawczej pracy. Pierwsza wersja całości pracy. Omówienie całości pracy z promotorem. Uwzględnienie uwag i przygotowanie ostatecznej wersji pracy. Opracowanie strony tytułowej pracy zgodnej z zatwierdzonym wzorem; uwzględnienie wymagań formalnych dotyczących wyglądu pracy. Akceptacja pracy przez promotora. Przygotowanie się do egzaminu dyplomowego.

Metody dydaktyczne i pomoce naukowe

Metody: Ćwiczenia seminaryjne: dyskusja, analiza, metoda problemowa i projektowa. Środki: metody, techniki, narzędzia badawcze.

Literatura:

Podstawowa:

1.Kozłowski Remigiusz, Praktyczny sposób pisania prac dyplomowych, Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2009.

2.Nowak Stefan, Metodologia badań społecznych. Wyd. PWN, Warszawa 2006.

3.Węglińska Maria, Jak pisać pracę magisterską? Poradnik dla studentów, Oficyna Wyd. Impuls Kraków 2007

Uzupełniająca:

1.Dudziak Arkadiusz, Żejmo Agnieszka, Redagowanie pracy dyplomowych, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2008.

2.Literatura dostosowana do tematyki pracy.

3.Pułło Andrzej, Prace magisterskie i licencjackie. Wskazówki dla studentów, Wyd. LexisNexis, Warszawa 2003.

4.Zbroińska Barbara, Piszę pracę licencjacką i magisterską: praktyczne wskazówki dla studenta, Wyd. AŚ im. Jana Kochanowskiego, Kielce 2005.

Efekty uczenia się:

WIEDZA

(„Student zna i rozumie...”)

1 w pogłębionym stopniu teorie naukowe, zaawansowaną metodologię i terminologię właściwą dla nauk społecznych i humanistycznych, a także kierunki ich rozwoju

2 w pogłębionym stopniu charakter, miejsce i znaczenie nauk społecznych oraz nauk humanistycznych w systemie nauk oraz ich relacje do innych nauk

3 zaawansowane metody analizy i interpretacji wytworów kultury, wybranych tradycji historycznych, teorii i szkół badawczych dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla programu kształcenia w zakresie pedagogiki

4 w pogłębionym stopniu cechy człowieka jako twórcy kultury, uczestnika procesów dziejowych (historycznych) i podmiotu konstytuującego struktury społeczne oraz zasady ich funkcjonowania

5 w pogłębionym stopniu budowę, ustrój, funkcje oraz zadania organizacji, systemów i instytucji właściwych dla zakresu działalności zawodowej pedagoga, wychowawcy, opiekuna i nauczyciela

6 zasady analizy procesów społecznych ważnych dla realizacji zadań i celów pedagogiki

7 zasady praktyki opartej na argumentach naukowych w zakresie pedagogiki, jako kierunku i dziedziny z pogranicza nauk społecznych i nauk humanistycznych

8 trendy rozwojowe oraz fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji wpływające na funkcjonowanie jednostek, grup i społeczeństw

9 kulturowe i społeczne uwarunkowania potrzeb i problemów jednostek oraz grup społecznych, a także możliwości realizacji tych potrzeb w obszarze działalności zawodowej w zakresie wychowania, opieki i kształcenia

10 zasady prawa własności intelektualnej

UMIEJĘTNOŚCI

(„Student potrafi…”)

1 formułować i analizować problemy badawcze, dobierać metody i narzędzia ich rozwiązania, syntetyzować różne idee i punkty widzenia z wykorzystaniem wiedzy z dyscyplin nauki właściwych dla pedagogiki

2 identyfikować, interpretować i wyjaśniać złożone zjawiska i procesy społeczne w wymiarze synchronicznym i diachronicznym oraz relacje między nimi z wykorzystaniem wiedzy z dyscyplin naukowych właściwych dla pedagogiki

3 posługiwać się terminologią i metodami badawczymi oraz diagnostycznymi w zakresie właściwym dla programu kształcenia w zakresie pedagogiki

4 wykorzystywać posiadaną wiedzę - formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy przez właściwy dobór źródeł oraz informacji z nich pochodzących, a także dokonywać oceny, krytycznej analizy, syntezy oraz twórczej interpretacji i prezentacji tych informacji

5 dobierać oraz stosować właściwe metody i narzędzia w działalności naukowej

6 posługiwać się wyspecjalizowanymi narzędziami i technikami w celu pozyskiwania danych, a także analizować i krytycznie oceniać te dane na potrzeby działalności w zakresie pedagogiki

7 komunikować się na tematy specjalistyczne z zakresu pedagogiki ze zróżnicowanymi kręgami odbiorców oraz prowadzić debatę i dyskurs PED2_U16

8 posługiwać się źródłami w języku obcym

9 samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez cale życie i ukierunkowywać innych w tym zakresie

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

(„Student jest gotów do…”)

1 krytycznej oceny odbieranych treści, uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych

2 formułowania opinii dotyczących różnych aspektów działalności zakresie pedagogiki

Metody i kryteria oceniania:

Weryfikacja efektów uczenia się oraz sposób obliczania oceny końcowej

EGZAMIN DYPLOMOWY.

Zasady dyplomowania w Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Skierniewicach

§1. Postanowienia ogólne

1. Podstawę organizacji dyplomowania i przeprowadzania egzaminu dyplomowego stanowią przepisy Regulaminu Studiów Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Skierniewicach.

2. Zasady dyplomowania odnoszą się do wszystkich kierunków i form studiów, na których przewidziano przygotowanie pracy dyplomowej, a nie ustalono odrębnych zasad dyplomowania.

3. Zasady dyplomowania określają:

a) wymogi formalne i edytorskie związane z przygotowaniem i złożeniem pracy dyplomowej,

b) warunki dopuszczenia do egzaminu dyplomowego,

c) wzory obowiązujących w PWSZ w Skierniewicach dokumentów związanych

z procesem dyplomowania.

§ 2. Wymogi formalne i edytorskie stawiane pracy dyplomowej

1. Pracą dyplomową jest kończąca studia praca, potwierdzająca zrealizowanie przez studenta efekty kształcenia wskazane w programie kształcenia dla danego kierunku studiów.

2. Każda pisemna praca dyplomowa podlega przed egzaminem dyplomowym obowiązkowemu sprawdzeniu z wykorzystaniem programu antyplagiatowego współpracującego

z ogólnopolskim repozytorium

3. Pisemna praca dyplomowa niespełniająca kryteriów zawartych w obowiązującym w PWSZ Regulaminie antyplagiatowym, nie może być dopuszczona do egzaminu dyplomowego.

4. Pisemna praca dyplomowa powinna być napisana poprawnie językowo, bez błędów gramatycznych i stylistycznych. Promotor ma prawo nie przyjąć pracy z istotnymi błędami merytorycznymi, formalnymi, gramatycznymi i stylistycznymi. Prawo dyskwalifikacji takich prac przysługuje również recenzentowi i komisji przeprowadzającej egzamin dyplomowy.

5. Student jest zobowiązany do przygotowania jednego egzemplarza pracy dyplomowej.

W przypadku zgody studenta na udostępnienie pracy w uczelnianej bibliotece dwóch egzemplarzy. O większej liczbie egzemplarzy decyduje promotor.

6. Egzemplarz pisemnej pracy dyplomowej przeznaczony dla dziekanatu powinien mieć formę tekstu drukowanego dwustronnie (2 strony na kartce) oprawionego w oprawę miękką (nie bindowany) złożonego w papierowej teczce opisanej wg wzoru:

a) Egzamin dyplomowy

b) Promotor

c) Imię i nazwisko

d) Nr albumu

e) Kierunek

7. Do wersji papierowej student dołącza tożsamą wersję elektroniczną na nośniku CD lub DVD. Dane na płycie stanowią całość pracy w jednym pliku WORD lub innym edytorze tekstu zapewniającym podobną jakość edycji. Płyta CD powinna być opatrzona opisem. Opis zawiera następujące dane: imię i nazwisko, numer albumu, tytuł pracy, promotor. Płyta powinna być umieszczona w samodzielnej kieszonce, przyklejonej na tylnej obwolucie pracy.

8. Wraz z pracą we wspólnej teczce student składa dokumenty:

a) dowód wpłaty za dyplom,

b) zdjęcia o wymiarze 4,5 / 6,5 cm,

c) kartę obiegową,

d) legitymację,

e) indeks i kartę egzaminacyjną z wszystkimi zaliczeniami i wpisami,

f) ksero dowodu osobistego .

9. Forma wydruku i oprawy egzemplarzy przeznaczonych dla promotora i recenzenta uzgadniana jest z promotorem.

10. Strona tytułowa pracy dyplomowej sporządzana jest wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do niniejszych zasad.

11. Praca musi posiadać adnotację promotora o jej przyjęciu, co oznacza, że potwierdza on, że spełnia wymogi stawiane pracom dyplomowym i została przyjęta do obrony.

12. Praca składana do dziekanatu musi zawierać oświadczenie autora, że została przygotowana samodzielnie oraz oświadczenie dotyczące zgody lub jej braku na udostępnianie pracy w uczelnianej bibliotece (Załącznik nr 2).

13. Recenzje i oceny prac przygotowuje się wg wzoru określonego w załączniku nr 3. Zaleca się, aby były napisane komputerowo i wydrukowane dwustronnie. Oceny i recenzje powinny być wnikliwe i nie ograniczać się do opisu pracy dyplomowej, ale zawierać uwagi krytyczne, ocenę przygotowania merytorycznego, warsztatowego i wartość pracy.

14. Praca powinna mieć formę wydruku komputerowego na papierze formatu A4 i być napisana w edytorze tekstu jedną z czcionek:

a) Times New Roman, rozmiar 12 pkt., z zachowaniem interlinii (odstępu pomiędzy wierszami) 1,5;

b) Verdana, rozmiar 11 pkt. z zachowaniem interlinii 1,5;

c) Calibri, rozmiar 11 pkt. z zachowaniem interlinii 1,5.

15. Na stronie powinno znajdować się 30-36 wierszy, z których każdy powinien zawierać około 60 znaków pisarskich, łącznie ze spacjami.

16. Obowiązuje wyjustowanie tekstu zasadniczego (wyrównanie tekstów do obu marginesów).

17. W pracy dyplomowej stosuje się przypisy dolne, które winny mieć numerację ciągłą, a dla ich oznaczenia używa się wyłącznie cyfr arabskich. Przypisy powinny znajdować się na dole strony, odstęp między wierszami przypisów wynosi 1,0. Sporządza się je czcionkami takimi samymi jak tekst główny z zachowaniem następującej wielkości czcionek:

a) Times New Roman, rozmiar 10 pkt.;

b) Verdana, rozmiar 9 pkt.;

c) Calibri, rozmiar 9 pkt.

18. Marginesy powinny być na każdej stronie jednakowe: lewy 3,5 cm, prawy 2,5 cm, górny

i dolny 2,5 cm.

19. Każdy akapit rozpoczyna się wcięciem 1,25.

20. Rozdział i inna część pracy jemu równa (np. wstęp, podsumowanie, bibliografia) powinna rozpoczynać się od nowej strony.

21. Przy przytaczaniu Internetu, jako źródła w przypisie należy podać adres internetowy oraz w nawiasie datę korzystania z tego źródła.

22. Tabele, zestawienia, schematy wykresy, rysunki, itp. w całym opracowaniu powinny być opisywane w sposób jednolity uzgodniony z promotorem. Nad tabelą, zestawieniem, itp. wpisywany jest numer oraz jej nazwa. Pod tabelą podajemy źródło, skąd pochodzą zawarte dane. Źródło opisujemy taka samą czcionką jak przypisy. Każda z tabel, rysunków, schematów, wykresów, itp. musi być poprzedzona wprowadzeniem w tekście – po co została zamieszczona oraz odniesieniem do podanego numeru.

§ 3. Dopuszczenie do egzaminu dyplomowego

1. Warunkiem dopuszczenia do egzaminu dyplomowego jest:

a) uzyskanie zaliczeń i zdanie egzaminów ze wszystkich przedmiotów określonych

w planie studiów i programie nauczania, w tym również praktyki, co jest jednoznaczne z uzyskaniem wszystkich założonych programem kształcenia efektów kształcenia.

b) zdobycie odpowiedniej liczby punktów ECTS wymaganej dla danego typu studiów, uzyskanie podpisów w karcie obiegowej studenta,

c) otrzymanie pozytywnej oceny pracy dyplomowej wystawionej przez promotora

i recenzenta,

d) spełnienie wymogów określonych w systemie antyplagiatowym,

e) wywiązanie się ze zobowiązań finansowych wobec Uczelni.

3. Student jest zobowiązany do złożenia pracy dyplomowej do końca ostatniego semestru studiów w następujących terminach:

a) do 30 września – w odniesieniu do studiów kończących się w semestrze letnim,

b) do końca sesji egzaminacyjnej zimowej – w odniesieniu do studiów kończących się

w semestrze zimowym.

4. Złożenie pracy powinno nastąpić nie później niż 14 dni przed przewidywanym terminem obrony. W okresie tym dokonuje się sprawdzenia pracy w systemie antyplagiatowym

i przygotowania dokumentacji niezbędnej do odbycia egzaminu dyplomowego.

5. Student, który nie złoży pracy dyplomowej w terminie określonym w ust. 3, może wystąpić do dziekana o przedłużenie terminu jej złożenia. Dziekan może przedłużyć termin złożenia pracy nie dłużej niż o trzy miesiące. Podanie studenta w tej sprawie powinno być zaopiniowane przez Promotora.

6. Dziekan skreśla studenta z listy w przypadku nie złożenia w przewidzianym terminie pracy

dyplomowej lub egzaminu dyplomowego.

7. Decyzję o ponownym przyjęciu podejmuje dziekan, który może zwolnić studenta

z egzaminów uzupełniających i ograniczyć jego obowiązki do przygotowania pracy dyplomowej, jeżeli przerwa w nauce nie trwała dłużej niż jeden rok. Dziekan może zezwolić na dokończenie wykonywanej pracy dyplomowej albo na ponowne jej wykonanie pod kierunkiem tego samego promotora.

§ 9. Postanowienia końcowe

Protokół z egzaminu dyplomowego wraz ze stosowną dokumentacją powinien być złożony do dziekanatu niezwłocznie po przeprowadzeniu egzaminu dyplomowego.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-17 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium, 25 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Teresa Janicka-Panek
Prowadzący grup: Teresa Janicka-Panek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest "Akademia Nauk Stosowanych Stefana Batorego".
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-9 (2024-12-18)