"Akademia Nauk Stosowanych Stefana Batorego" - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Projekt edukacyjny

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0101-PED-I-4071S
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0110) Pedagogika Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Projekt edukacyjny
Jednostka: Instytut Nauk Społecznych
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00 LUB 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Skrócony opis:

Celem jest zdobycie umiejętności, kompetencji i wiedzy w zakresie podstaw pracy projektowej oraz przygotowanie projektu edukacyjnego

Pełny opis:

1. Zagadnienia wprowadzające, omówienie wymogów, efektów, treści. Projekt edukacyjny – zagadnienia wprowadzające

2. Rodzaje projektów z uwagi na zasięg

3. Rodzaje projektów z uwagi zagadnienia merytoryczne

4. Etapy pracy projektowej

5. Wstępny wybór tematu

6. Badania potrzeb odbiorców i ich analiza

7. Przygotowanie projektów – ustalenie etapów, przydział zadań i terminów realizacji

8. Opracowanie projektu

9. Prace nad projektem – działania praktyczne

10. Prace nad projektem – działania praktyczne

11. Prace nad projektem – działania praktyczne

12. Prezentacja projektu. Ewaluacja projektu

Literatura:

Literatura podstawowa

1. Kudyba K., Projekt edukacyjny [w:] Prawa człowieka w edukacji globalnej – źródła, wiedza, praktyka: materiały dla nauczycieli, K. Kudyba, M. Wojnarowska (red.), Fundacja Kultury Chrześcijańskiej Znak, Kraków 2012.

2. Projekt edukacyjny szansą na odkrywanie i rozwijanie indywidualnych zdolności najmłodszych uczniów [w:]Współczesne trendy w edukacji dziecka, M. Styczyńska, M. Olejniczak (red.), Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej, Konin 2015.

3. Adamczyk E., Projekt edukacyjny Chopinalia 2010, „Wychowanie Muzyczne w Szkole” 2010, nr 5, s. 31-45.

4. Chałas K., Projekt edukacyjny szansą na sukces dziecka, „Dyrektor Szkoły” 2011, nr 1, s. 19- 23.

Literatura uzupełniająca

1. Kupiec M., Projekt edukacyjny w praktyce szkolnej, „Nauczyciel i Szkoła” 2013, nr 2, s. 267- 278.

2. Kuźmińska N., Projekt edukacyjny – refleksje praktyka, „Polonistyka” 2015, nr 5, s. 29-33.

3. Łechtańska E., Projekt edukacyjny w praktyce szkolnej, „Koniński Kurier Oświatowy” 2010, nr 4, s. 3-4. 11.

4. Majewska E., Urzekający krajobraz Polski. Projekt edukacyjny, „Geografia w Szkole” 2010, nr 4, s. 44-50.

5. Merska K., "Polska" młodość Fryderyka Chopina – projekt edukacyjny, „Wychowanie Muzyczne” 2011, nr 2, s. 32-47.

6. Wojnarowska M., Projekt edukacyjny. Obowiązek czy szansa? „Sygnał” 2015, nr 5, s. 12- 13.

Efekty uczenia się:

PED1_W01 Student zna i rozumie w stopniu zaawansowanym terminologię z zakresu pedagogiki i subdyscyplin pedagogicznych obejmujacą, teorię i metodykę pracy opiekuńczo-wychowawczej, niezbędną do przygotowania i zrealizowania projektu edukacyjnego

PED1_U02 Student potrafi samodzielnie diagnozować oraz zaprojektować strategie działań pedagogicznych, w tym działań profilaktycznych w zakresie rozwiązywania konkretnych problemów pedagogicznych oraz tworzyć programy odziaływań pedagogicznych, opiekuńczych, wychowawczych, skierowanych do wychowanków, będących odbiorcami projektu edukacyjnego

PED1_U05 Student potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę teoretyczną w procesie projektowania i realizacji prostych badań pedagogicznych niezbędnych do przygotowania i zrealizowania projektu edukacyjnego,

PED1_U14 Student potrafi planować i realizować zadania zespołowe wymagające umiejętności efektywnej współpracy w grupie, podziału ról, w tym roli kierownika zespołu oraz przyjmowania odpowiedzialności za powierzone zadania i efekty pracy zespołu, w ramach przygotowania i zrealizowania projektu edukacyjnego

PED1_K04 Student jest gotów do inicjowania działań pedagogicznych w środowisku społecznym, uczestniczenia w przygotowaniu projektów społecznych uwzględniających potrzeby odbiorców projektu edukacyjnego

PED_K06 Student jest gotów do przestrzegania zasad i norm etycznych w podejmowanej działalności pedagogicznej, dostrzegania i analizowania dylematów etycznych, przewidywania skutków konkretnych działań pedagogicznych, w toku prowadzenia badań niezbędnych do przygotowania i zrealizowania projektu edukacyjnego

Metody i kryteria oceniania:

Zajęcia prowadzone są metodą warsztatową (z elementami wykładu ilustrowanego, pokazu multimedialnego, pogadanki heurystycznej, burzy mózgów. Opierają się na pracy w grupie oraz na realizacji zadań indywidualnych. Ponadto, w trakcie zajęć wykorzystane będą metody: podające, problemowe, eksponujące, praktyczne.

Zaliczenie:

Obecność w bezpośrednim kontakcie lub MS Teams [PED1_W01, PED1_U02, PED1_U05, PED1_U14, PED1_K04, PED_K06]

Aktywność prezentacja projektu (praca zbiorowa) w bezpośrednim kontakcie lub MS Teams [PED1_W01, PED1_U02, PED1_U05, PED1_U14, PED1_K04, PED_K06]

Aktywność zadania rozwijające i sprawdzające w bezpośrednim kontakcie lub MS Teams [PED1_W01, PED1_U02, PED1_U05, PED1_U14, PED1_K04, PED_K06]

Przykładowe formy weryfikacji poszczególnych kategorii efektów przedmiotowych:

WIEDZA test, wykonanie zadań sprawdzających i rozwijających

UMIEJĘTNOŚCI przygotowanie i zaprezentowanie prezentacji, wykonywanie zadań sprawdzający i rozwijających

KOMPETENCJE SPOŁECZNE obserwacja pracy studenta w trakcie semestru, ocena postawy w trakcie zajęć, ocena aktywności w trakcie zajęć, wykazanie się kompetencjami społecznymi w trakcie realizacji wyznaczonych przez prowadzącego zadań - obecność i aktywność jw.

System oceniania:

bardzo dobry (5)

dobry plus (4,5)

dobry (4)

dostateczny plus (3,5)

dostateczny (3)

niedostateczny (2)

Ocena ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 55.00 % - ocena 2

55.00 % i więcej - ocena 3

60.00 % i więcej - ocena 3,5

70.00 % i więcej - ocena 4

80.00 % i więcej - ocena 4,5

90.00 % i więcej - ocena 5

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-15 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia praktyczne, 25 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Marlena Kowalczyk
Prowadzący grup: Marlena Kowalczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia praktyczne - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia praktyczne, 25 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Marlena Kowalczyk
Prowadzący grup: Marlena Kowalczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia praktyczne - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Celem jest zdobycie umiejętności, kompetencji i wiedzy w zakresie podstaw pracy projektowej oraz przygotowanie projektu edukacyjnego

Pełny opis:

1. Zagadnienia wprowadzające, omówienie wymogów, efektów, treści. Projekt edukacyjny – zagadnienia wprowadzające

2. Rodzaje projektów z uwagi na zasięg

3. Rodzaje projektów z uwagi zagadnienia merytoryczne

4. Etapy pracy projektowej

5. Wstępny wybór tematu

6. Badania potrzeb odbiorców i ich analiza

7. Przygotowanie projektów – ustalenie etapów, przydział zadań i terminów realizacji

8. Opracowanie projektu

9. Prace nad projektem – działania praktyczne

10. Prace nad projektem – działania praktyczne

11. Prace nad projektem – działania praktyczne

12. Prezentacja projektu. Ewaluacja projektu

Literatura:

Literatura podstawowa

1. Kudyba K., Projekt edukacyjny [w:] Prawa człowieka w edukacji globalnej – źródła, wiedza, praktyka: materiały dla nauczycieli, K. Kudyba, M. Wojnarowska (red.), Fundacja Kultury Chrześcijańskiej Znak, Kraków 2012.

2. Projekt edukacyjny szansą na odkrywanie i rozwijanie indywidualnych zdolności najmłodszych uczniów [w:]Współczesne trendy w edukacji dziecka, M. Styczyńska, M. Olejniczak (red.), Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej, Konin 2015.

3. Adamczyk E., Projekt edukacyjny Chopinalia 2010, „Wychowanie Muzyczne w Szkole” 2010, nr 5, s. 31-45.

4. Chałas K., Projekt edukacyjny szansą na sukces dziecka, „Dyrektor Szkoły” 2011, nr 1, s. 19- 23

Literatura uzupełniająca

1. Kupiec M., Projekt edukacyjny w praktyce szkolnej, „Nauczyciel i Szkoła” 2013, nr 2, s. 267- 278.

2. Kuźmińska N., Projekt edukacyjny – refleksje praktyka, „Polonistyka” 2015, nr 5, s. 29-33.

3. Łechtańska E., Projekt edukacyjny w praktyce szkolnej, „Koniński Kurier Oświatowy” 2010, nr 4, s. 3-4. 11.

4. Majewska E., Urzekający krajobraz Polski. Projekt edukacyjny, „Geografia w Szkole” 2010, nr 4, s. 44-50.

5. Merska K., "Polska" młodość Fryderyka Chopina – projekt edukacyjny, „Wychowanie Muzyczne” 2011, nr 2, s. 32-47.

6. Wojnarowska M., Projekt edukacyjny. Obowiązek czy szansa? „Sygnał” 2015, nr 5, s. 12- 13.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-01 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia praktyczne, 25 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Elżbieta Woźnicka
Prowadzący grup: Elżbieta Woźnicka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia praktyczne - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest "Akademia Nauk Stosowanych Stefana Batorego".
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-9 (2024-12-18)