Projekt edukacyjny
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0101-PED-I-4071S |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0110) Pedagogika
|
Nazwa przedmiotu: | Projekt edukacyjny |
Jednostka: | Instytut Nauk Społecznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
LUB
3.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
Celem jest zdobycie umiejętności, kompetencji i wiedzy w zakresie podstaw pracy projektowej oraz przygotowanie projektu edukacyjnego |
Pełny opis: |
1. Zagadnienia wprowadzające, omówienie wymogów, efektów, treści. Projekt edukacyjny – zagadnienia wprowadzające 2. Rodzaje projektów z uwagi na zasięg 3. Rodzaje projektów z uwagi zagadnienia merytoryczne 4. Etapy pracy projektowej 5. Wstępny wybór tematu 6. Badania potrzeb odbiorców i ich analiza 7. Przygotowanie projektów – ustalenie etapów, przydział zadań i terminów realizacji 8. Opracowanie projektu 9. Prace nad projektem – działania praktyczne 10. Prace nad projektem – działania praktyczne 11. Prace nad projektem – działania praktyczne 12. Prezentacja projektu. Ewaluacja projektu |
Literatura: |
Literatura podstawowa 1. Kudyba K., Projekt edukacyjny [w:] Prawa człowieka w edukacji globalnej – źródła, wiedza, praktyka: materiały dla nauczycieli, K. Kudyba, M. Wojnarowska (red.), Fundacja Kultury Chrześcijańskiej Znak, Kraków 2012. 2. Projekt edukacyjny szansą na odkrywanie i rozwijanie indywidualnych zdolności najmłodszych uczniów [w:]Współczesne trendy w edukacji dziecka, M. Styczyńska, M. Olejniczak (red.), Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej, Konin 2015. 3. Adamczyk E., Projekt edukacyjny Chopinalia 2010, „Wychowanie Muzyczne w Szkole” 2010, nr 5, s. 31-45. 4. Chałas K., Projekt edukacyjny szansą na sukces dziecka, „Dyrektor Szkoły” 2011, nr 1, s. 19- 23. Literatura uzupełniająca 1. Kupiec M., Projekt edukacyjny w praktyce szkolnej, „Nauczyciel i Szkoła” 2013, nr 2, s. 267- 278. 2. Kuźmińska N., Projekt edukacyjny – refleksje praktyka, „Polonistyka” 2015, nr 5, s. 29-33. 3. Łechtańska E., Projekt edukacyjny w praktyce szkolnej, „Koniński Kurier Oświatowy” 2010, nr 4, s. 3-4. 11. 4. Majewska E., Urzekający krajobraz Polski. Projekt edukacyjny, „Geografia w Szkole” 2010, nr 4, s. 44-50. 5. Merska K., "Polska" młodość Fryderyka Chopina – projekt edukacyjny, „Wychowanie Muzyczne” 2011, nr 2, s. 32-47. 6. Wojnarowska M., Projekt edukacyjny. Obowiązek czy szansa? „Sygnał” 2015, nr 5, s. 12- 13. |
Efekty uczenia się: |
PED1_W01 Student zna i rozumie w stopniu zaawansowanym terminologię z zakresu pedagogiki i subdyscyplin pedagogicznych obejmujacą, teorię i metodykę pracy opiekuńczo-wychowawczej, niezbędną do przygotowania i zrealizowania projektu edukacyjnego PED1_U02 Student potrafi samodzielnie diagnozować oraz zaprojektować strategie działań pedagogicznych, w tym działań profilaktycznych w zakresie rozwiązywania konkretnych problemów pedagogicznych oraz tworzyć programy odziaływań pedagogicznych, opiekuńczych, wychowawczych, skierowanych do wychowanków, będących odbiorcami projektu edukacyjnego PED1_U05 Student potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę teoretyczną w procesie projektowania i realizacji prostych badań pedagogicznych niezbędnych do przygotowania i zrealizowania projektu edukacyjnego, PED1_U14 Student potrafi planować i realizować zadania zespołowe wymagające umiejętności efektywnej współpracy w grupie, podziału ról, w tym roli kierownika zespołu oraz przyjmowania odpowiedzialności za powierzone zadania i efekty pracy zespołu, w ramach przygotowania i zrealizowania projektu edukacyjnego PED1_K04 Student jest gotów do inicjowania działań pedagogicznych w środowisku społecznym, uczestniczenia w przygotowaniu projektów społecznych uwzględniających potrzeby odbiorców projektu edukacyjnego PED_K06 Student jest gotów do przestrzegania zasad i norm etycznych w podejmowanej działalności pedagogicznej, dostrzegania i analizowania dylematów etycznych, przewidywania skutków konkretnych działań pedagogicznych, w toku prowadzenia badań niezbędnych do przygotowania i zrealizowania projektu edukacyjnego |
Metody i kryteria oceniania: |
Zajęcia prowadzone są metodą warsztatową (z elementami wykładu ilustrowanego, pokazu multimedialnego, pogadanki heurystycznej, burzy mózgów. Opierają się na pracy w grupie oraz na realizacji zadań indywidualnych. Ponadto, w trakcie zajęć wykorzystane będą metody: podające, problemowe, eksponujące, praktyczne. Zaliczenie: Obecność w bezpośrednim kontakcie lub MS Teams [PED1_W01, PED1_U02, PED1_U05, PED1_U14, PED1_K04, PED_K06] Aktywność prezentacja projektu (praca zbiorowa) w bezpośrednim kontakcie lub MS Teams [PED1_W01, PED1_U02, PED1_U05, PED1_U14, PED1_K04, PED_K06] Aktywność zadania rozwijające i sprawdzające w bezpośrednim kontakcie lub MS Teams [PED1_W01, PED1_U02, PED1_U05, PED1_U14, PED1_K04, PED_K06] Przykładowe formy weryfikacji poszczególnych kategorii efektów przedmiotowych: WIEDZA test, wykonanie zadań sprawdzających i rozwijających UMIEJĘTNOŚCI przygotowanie i zaprezentowanie prezentacji, wykonywanie zadań sprawdzający i rozwijających KOMPETENCJE SPOŁECZNE obserwacja pracy studenta w trakcie semestru, ocena postawy w trakcie zajęć, ocena aktywności w trakcie zajęć, wykazanie się kompetencjami społecznymi w trakcie realizacji wyznaczonych przez prowadzącego zadań - obecność i aktywność jw. System oceniania: bardzo dobry (5) dobry plus (4,5) dobry (4) dostateczny plus (3,5) dostateczny (3) niedostateczny (2) Ocena ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 55.00 % - ocena 2 55.00 % i więcej - ocena 3 60.00 % i więcej - ocena 3,5 70.00 % i więcej - ocena 4 80.00 % i więcej - ocena 4,5 90.00 % i więcej - ocena 5 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-15 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia praktyczne, 25 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marlena Kowalczyk | |
Prowadzący grup: | Marlena Kowalczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia praktyczne - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ ĆW-P
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia praktyczne, 25 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marlena Kowalczyk | |
Prowadzący grup: | Marlena Kowalczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia praktyczne - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Celem jest zdobycie umiejętności, kompetencji i wiedzy w zakresie podstaw pracy projektowej oraz przygotowanie projektu edukacyjnego |
|
Pełny opis: |
1. Zagadnienia wprowadzające, omówienie wymogów, efektów, treści. Projekt edukacyjny – zagadnienia wprowadzające 2. Rodzaje projektów z uwagi na zasięg 3. Rodzaje projektów z uwagi zagadnienia merytoryczne 4. Etapy pracy projektowej 5. Wstępny wybór tematu 6. Badania potrzeb odbiorców i ich analiza 7. Przygotowanie projektów – ustalenie etapów, przydział zadań i terminów realizacji 8. Opracowanie projektu 9. Prace nad projektem – działania praktyczne 10. Prace nad projektem – działania praktyczne 11. Prace nad projektem – działania praktyczne 12. Prezentacja projektu. Ewaluacja projektu |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa 1. Kudyba K., Projekt edukacyjny [w:] Prawa człowieka w edukacji globalnej – źródła, wiedza, praktyka: materiały dla nauczycieli, K. Kudyba, M. Wojnarowska (red.), Fundacja Kultury Chrześcijańskiej Znak, Kraków 2012. 2. Projekt edukacyjny szansą na odkrywanie i rozwijanie indywidualnych zdolności najmłodszych uczniów [w:]Współczesne trendy w edukacji dziecka, M. Styczyńska, M. Olejniczak (red.), Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej, Konin 2015. 3. Adamczyk E., Projekt edukacyjny Chopinalia 2010, „Wychowanie Muzyczne w Szkole” 2010, nr 5, s. 31-45. 4. Chałas K., Projekt edukacyjny szansą na sukces dziecka, „Dyrektor Szkoły” 2011, nr 1, s. 19- 23 Literatura uzupełniająca 1. Kupiec M., Projekt edukacyjny w praktyce szkolnej, „Nauczyciel i Szkoła” 2013, nr 2, s. 267- 278. 2. Kuźmińska N., Projekt edukacyjny – refleksje praktyka, „Polonistyka” 2015, nr 5, s. 29-33. 3. Łechtańska E., Projekt edukacyjny w praktyce szkolnej, „Koniński Kurier Oświatowy” 2010, nr 4, s. 3-4. 11. 4. Majewska E., Urzekający krajobraz Polski. Projekt edukacyjny, „Geografia w Szkole” 2010, nr 4, s. 44-50. 5. Merska K., "Polska" młodość Fryderyka Chopina – projekt edukacyjny, „Wychowanie Muzyczne” 2011, nr 2, s. 32-47. 6. Wojnarowska M., Projekt edukacyjny. Obowiązek czy szansa? „Sygnał” 2015, nr 5, s. 12- 13. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-01 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR ĆW-P
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia praktyczne, 25 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Elżbieta Woźnicka | |
Prowadzący grup: | Elżbieta Woźnicka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia praktyczne - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest "Akademia Nauk Stosowanych Stefana Batorego".