"Akademia Nauk Stosowanych Stefana Batorego" - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język obcy

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0000-OU-0080
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Język obcy
Jednostka: Studium Języków Obcych
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Pełny opis:

Kwalifikacja do grup zgodna z kontynuacją języka. Umiejętności nabyte na poprzednich etapach edukacji: opanowane podstawy systemu leksykalno-gramatycznego; komunikacja językowa w miarę płynna, na poziomie A2/B1 wg ESOKJ.

Efekty uczenia się:

ADM- Angielski

WIEDZA

(„Student zna i rozumie...”)

A_W04 zna specjalistyczną terminologię w języku angielskim dotyczącą funkcjonowania człowieka w kontekście różnorodnych stosunków społecznych, z uwzględnieniem treści etycznych, socjologicznych i psychologicznych P6S_WG

UMIEJĘTNOŚCI

(„Student potrafi…”)

A_U12 posługiwać się językiem obcym w zakresie terminologii związanej z administracją i zarządzaniem zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego P6S_UK

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

(„Student jest gotów do…”)

A_K01 systematycznego wzbogacania swojej wiedzy językowej i doskonalenia umiejętności komunikowania się w środowisku branżowym P6S_KK

BW- Angielski

WIEDZA

(„Student zna i rozumie...”)

podstawową terminologię używaną w naukach o bezpieczeństwie oraz zastosowanie tych terminów w obrębie pokrewnych dyscyplin i specjalności BW_W13

UMIEJĘTNOŚCI

(„Student potrafi…”)

przygotować notatkę, sprawozdanie, raport w języku polskim i obcym, dotyczący wybranych aspektów życia społecznego z wykorzystaniem podstawowych teorii bezpieczeństwa, prawnych i ekonomicznych oraz właściwie dobranych i prawidłowo wykorzystanych źródeł danych empirycznych do poszczególnych nauk BW_U07

przygotować wystąpienie ustne w języku polskim i obcym, dotyczące wybranych aspektów życia społecznego, z wykorzystaniem podstawowych teorii z zakresu nauk o obronności, prawa, zarządzania, a także właściwie dobranych i prawidłowo przetworzonych danych empirycznych BW_U15

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

(„Student jest gotów do…”)

wykazania się zdolnością doskonalenia swoich umiejętności zawodowych do rozwoju zawodowego, rozumienia potrzeby uczenia się przez całe życie BW_K06

DIET- Angielski

WIEDZA

(„Student zna i rozumie...”)

Zna słownictwo dotyczące funkcjonowania układu trawiennego z uwzględnieniem nazewnictwa wybranych jednostek chorobowych przewodu pokarmowego K_W04

Zna słownictwo dotyczące zasad prawidłowego żywienia człowieka, rozumie znaczenie żywienia oraz jego rolę w utrzymaniu zdrowia K_W07

zna podstawowe słownictwo dotyczące przygotowywania i przechowywania żywności K_W10

UMIEJĘTNOŚCI

(„Student potrafi…”)

Posługiwać się językiem angielskim w stopniu umożliwiającym porozumiewanie się, z uwzględnieniem terminologii związanej z żywieniem człowieka (poziom B2) K_U19

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

(„Student jest gotów do…”)

jest gotów do systematycznego wzbogacania swojej wiedzy językowej i doskonalenia umiejętności komunikowania się w środowisku branżowym K_K01

FIR- Angielski

WIEDZA

(„Student zna i rozumie...”)

Student zna podstawową terminologię używaną w finansach i rachunkowości w języku angielskim, tj. słownictwo dotyczące kariery w branży finansowej, bankowości, pracy w biurze, podstawowych pojęć ekonomicznych, usług finansowych, inwestycji, rodzajów działalności gospodarczej itp. FIR_W10

UMIEJĘTNOŚCI

(„Student potrafi…”)

Student umie posługiwać się językiem angielskim w zakresie finansów i rachunkowości zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 według Europejskiego Opisu Kształcenia Językowego. Potrafi stosować słownictwo specjalistyczne w praktyce, co pozwala mu na przykład na analizę tekstów z dziedziny finansów i rachunkowości w języku angielskim. FIR_U08

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

(„Student jest gotów do…”)

Mając świadomość wagi języka angielskiego na rynku pracy, student jest gotów do wykazania się zdolnością pogłębiania swoich umiejętności w zakresie języka angielskiego oraz rozumienia potrzeby uczenia się przez całe życie (lifelong learning). FIR_K06

INF- Angielski

WIEDZA

(„Student zna i rozumie...”)

1 podstawową terminologię używaną w dziedzinie informatyki oraz zastosowanie tych terminów w obrębie pokrewnych dyscyplin i specjalności

2 zna i rozumie zagadnienia z podstaw informatyki, struktury układów cyfrowych, architektury systemów komputerowych K_W03

3 ma uporządkowaną wiedzę teoretyczną i praktyczną dotyczącą podstaw programowania, algorytmów, systemów

operacyjnych, technologii sieciowych, grafiki komputerowej, baz danych, inżynierii oprogramowania i kluczowych

zagadnień informatyki K_W04

UMIEJĘTNOŚCI

(„Student potrafi…”)

1 potrafi pozyskiwać informacje z tradycyjnych i cyfrowych źródeł w języku polskim i angielskim, dokonać interpretacji

informacji, wyciągać wnioski i formułować opinie K_U01

2 potrafi w języku polskim i obcym opracować dokumentację realizacji zadania inżynierskiego zgodnie z obowiązującymi

standardami K_U03

3 potrafi w języku polskim i obcym w sposób zrozumiały przygotować i przedstawić prezentację ustną dotyczącą szczegółowych zagadnień informatycznych K_U04

4 zna język angielski w zakresie technicznym dotyczącym informatyki na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego K_U06

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

(„Student jest gotów do…”)

1 ma świadomość zagrożeń dla społeczeństwa i jednostki wynikających z pozyskiwania i przetwarzania informacji, rozumie znaczenie informowania społeczeństwa o osiągnięciach w obszarze informatyki K_K01

2 ma świadomość ograniczeń własnej wiedzy, ciągłego rozwoju informatyki i rozumie konieczność dalszego kształcenia K_K05

KOSM- Angielski

UMIEJĘTNOŚCI

(„Student potrafi…”)

Student umie posługiwać się językiem angielskim zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 według Europejskiego Opisu Kształcenia Językowego. Potrafi stosować słownictwo specjalistyczne w praktyce, co pozwala mu na przykład na analizę tekstów z dziedziny kosmetologii w języku angielskim. K1_U15

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

(„Student jest gotów do…”)

Mając świadomość wagi języka angielskiego na rynku pracy, student jest gotów do wykazania się zdolnością pogłębiania swoich umiejętności w zakresie języka angielskiego oraz rozumienia potrzeby uczenia się przez całe życie (lifelong learning). K1_K01

OGR- Angielski

UMIEJĘTNOŚCI

(„Student potrafi…”)

1 Student umie posługiwać się językiem angielskim w zakresie ogrodnictwa zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 według Europejskiego Opisu Kształcenia Językowego. Potrafi stosować słownictwo specjalistyczne w praktyce, co pozwala mu na przykład na analizę tekstów z dziedziny ogrodnictwa w języku angielskim. K_U11

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

(„Student jest gotów do…”)

1 Mając świadomość wagi języka angielskiego na rynku pracy, student jest gotów do wykazania się zdolnością pogłębiania swoich umiejętności w zakresie języka angielskiego oraz rozumienia potrzeby uczenia się przez całe życie (lifelong learning). K_K08

PED-I- Angielski

WIEDZA

(„Student zna i rozumie...”)

1 w stopniu zaawansowanym podstawową wiedzę na temat uczestników działalności pedagogicznej, w tym na temat specyfiki funkcjonowania wychowanków ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, wiedzę o głównych środowiskach wychowawczych, ich specyfice i procesach w nich zachodzących, potrzebach społecznych ze szczególnym odniesieniem do studiowanej specjalności, PED1_W09

UMIEJĘTNOŚCI

(„Student potrafi…”)

1 samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł, w tym literatury w języku polskim i obcym, PED1_U04

2 posługiwać się terminologią w zakresie pedagogiki i dyscyplin pokrewnych (socjologii, psychologii, aksjologii, filozofii) zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego, PED1_U15

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

(„Student jest gotów do…”)

1 krytycznej oceny poziomu posiadanej wiedzy i umiejętności jej aktualizowania, PED1_K01

2 krytycznej oceny odbieranych w językach obcych treści PED1_K01

PED-SJM- Angielski

UMIEJĘTNOŚCI

(„Student potrafi…”)

1 Student powinien posługiwać się językiem angielskim w zakresie pedagogiki zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ według Europejskiego Opisu Kształcenia Językowego. Potrafi stosować słownictwo specjalistyczne w praktyce, co pozwala mu na przykład na analizę tekstów z dziedziny pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej. PED2_U22

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

(„Student jest gotów do…”)

1 W związku z ogromnym znaczeniem języka angielskiego na rynku pracy studenta powinna cechować gotowość do wykazania się zdolnością pogłębiania swoich umiejętności w zakresie języka angielskiego oraz rozumienia potrzeby uczenia się przez całe życie (ang. lifelong learning). PED1_K01

ADM- Rosyjski

WIEDZA

1 Student zna podstawową terminologię w języku rosyjskim dotyczącą funkcjonowania firm, instytucji takich jak: urzędy pracy, sądy, banki , placówki oświatowe, a także wie czym zajmują się organizacje, takie jak UNESCO, UNICEF, ONZ, NATO, WHO, WNP. A_W01

2 Student rozumie zdefiniowane po rosyjsku normy moralne i etyczne obowiązujące w życiu publicznym. A_W08

UMIEJĘTNOŚCI

1 Student potrafi zredagować w języku rosyjskim pisma użytkowe, takie jak podanie , cv, list motywacyjny, reklamacja, ogłoszenie, z wykorzystaniem leksyki dotyczącej sfery administracji. A_U11

2 Student potrafi posługiwać się językiem obcym w zakresie administracji

zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego, np. potrafi przeprowadzić lub wziąć udział w rozmowie kwalifikacyjnej w języku rosyjskim, czy określić wymagania związane z założeniem firmy. A_U12

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

1 Student jest gotów do systematycznego pogłębiania wiedzy językowej, doskonalenia umiejętności komunikacyjnych, wykorzystania różnych środków audiowizualnych , a przede wszystkim kontaktu z żywym językiem A_K01

2 Student ma świadomość potrzeby znajomości języka obcego (w tym rosyjskiego) jako atutu na rynku pracy A_K07

FIR- Rosyjski

WIEDZA

1 Student zna podstawową terminologię w języku rosyjskim dotyczącą usług bankowych i funkcjonowania firmy FIR_W10

UMIEJĘTNOŚCI

1 Student potrafi posługiwać się językiem obcym w zakresie finansów i rachunkowości zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Opisu Kształcenia Językowego (potrafi prowadzić płynną rozmowę w języku rosyjskim z użyciem leksyki związanej z finansami, potrafi zredagować pisma urzędowe ) FIR_U08

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

1 Student jest gotów do systematycznego pogłębiania wiedzy językowej, doskonalenia umiejętności komunikacyjnych, wykorzystania różnych środków audiowizualnych i przede wszystkim kontaktu z żywym językiem FIR_K06

BW- Rosyjski

WIEDZA

1 Student zna podstawową terminologię w języku rosyjskim dotyczącą funkcjonowania organizacji, takich jak ONZ, NATO, Unia Europejska. BW_W04

2 Student rozumie informacje w języku rosyjskim dotyczące funkcjonowania Policji, Straży Granicznej, Straży Pożarnej, Centralnego Biura Antykorupcyjnego. BW_W05

3 Student zna i rozumie zdefiniowane po rosyjsku podstawowe prawa człowieka i obywatela. BW_W10

UMIEJĘTNOŚCI

1 Student potrafi zdefiniować w języku rosyjskim sytuację zagrożenia huraganem i powodzią i z zastosowaniem podstawowych zwrotów określić zasady zachowania się i ewakuacji ze strefy zagrożonej. BW_U06

2 Student potrafi zredagować w języku rosyjskim wypowiedź dotyczącą problemu dyskryminacji, problemu terroryzmu, przestępczości wśród młodocianych, z zastosowaniem właściwej dla danego zagadnienia terminologii.

Potrafi opisać po rosyjsku procedury bezpieczeństwa obowiązujące na lotnisku. BW_U07

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

1 Student poprzez zgłębianie w języku rosyjskim zagadnień związanych z niepełnosprawnością, konsekwencjami klęsk żywiołowych, wojną itp. rozwija w sobie postawę wrażliwości i ma świadomość potrzeby funkcjonowania wolontariatu BW_K04

OGR- Rosyjski

WIEDZA

1 Ma podstawową wiedzę w języku rosyjskim o środowisku przyrodniczym , wpływie działalności człowieka na jakość gleby, wód i powietrza. 01P_W05

UMIEJĘTNOŚCI

1 Stosuje podstawowe technologie informatyczne do opisu w języku rosyjskim zjawisk i procesów związanych z ogrodnictwem. 01P_U04

2 Umie określić po rosyjsku warunki środowiskowe dogodne dla rozwoju produkcji ogrodniczej. 01P_U06

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

1 Student poprzez zgłębianie tematyki ogrodniczej w języku rosyjskim, nabywa świadomość znaczenia wpływu człowieka na jakość środowiska przyrodniczego i zdrowie. 01P_K02

PED-I- Rosyjski

WIEDZA

1 Student ma wiedzę w języku rosyjskim dotyczącą funkcjonowania instytucji wychowawczych w Polsce i w Rosji, zna podobieństwa i różnice w ich funkcjonowaniu. PED1_W04

2 Student ma wiedzę w języku rosyjskim na temat funkcjonowania grup społecznych , takich jak rodzina , grupa rówieśnicza i grupa zawodowa. PED1_W08

UMIEJĘTNOŚCI

1 Student potrafi pogłębiać swoją wiedzę merytoryczną i językową poprzez lekturę specjalistycznej literatury rosyjskojęzycznej. PED1_U04

2 Student potrafi zredagować w języku rosyjskim wypowiedź ustną lub pisemną dotyczącą zagadnień z obszaru pedagogiki, dotyczącą np. agresji, rodziny

dysfunkcyjnej, sytuacji osób niepełnosprawnych, problemu dyskryminacji w różnych aspektach. PED1_U12

3 Student potrafi posługiwać się terminologią w zakresie pedagogiki zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego. PED1_U15

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

1 Student dzięki zdobytej wiedzy merytorycznej, również w języku rosyjskim, kształtuje i doskonali kompetencje zawodowe. PED1_K05

2 Student poprzez zgłębianie w języku rosyjskim zagadnień związanych z normami etycznymi, obowiązującymi w życiu społecznym kształtuje właściwą postawę w pracy pedagogicznej. PED1_K06

KOSM- Rosyjski

WIEDZA

1 Student zna i rozumie określone w języku rosyjskim zasady budujące dobry kontakt z ludźmi w środowisku zawodowym i w relacjach z klientami. K_W12

UMIEJĘTNOŚCI

1 Student potrafi posługiwać się językiem rosyjskim w stopniu umożliwiającym porozumiewanie się, z uwzględnieniem słownictwa rosyjskiego dotyczącego kosmetologii (poziom B2). K_U14

2 Student potrafi wyszukać na stronach rosyjskich artykuły specjalistyczne związane z wykonywanym zawodem. K_U16

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

1 Student jest gotów do systematycznego pogłębiania wiedzy zawodowej i językowej, również w dziedzinie kosmetologii, doskonalenia umiejętności komunikacyjnych w języku rosyjskim. K_K01

Metody i kryteria oceniania:

Wiedza: testy śródsemestralne w sem.1-3 (słuchanie, czytanie, pisanie, wypowiedzi ustne) i ustny egzamin końcowy w sem. 3

Umiejętności: przygotowanie krótkich prezentacji, udział w dyskusji na forum grupy, dialogi w parach

Kompetencje społeczne: obserwacja pracy i zaangażowania studenta w trakcie zajęć, realizacja wyznaczonych przez lektora zadań domowych, realizacja zadań zespołowych

Ocena semestralna jest wypadkową prac śródsemestralnych i aktywności na zajęciach.

Punktacja:

100% -95% - 5

94% - 87% - 4+

86% - 77% - 4

76% - 65% - 3+

64% - 55% - 3

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia praktyczne, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Michalak - Charun
Prowadzący grup: Małgorzata Bagdasaryan, BEATA MATYJEK, Magdalena Michalak - Charun, Agnieszka Owczarek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia praktyczne - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-17 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia praktyczne, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Michalak - Charun
Prowadzący grup: Małgorzata Bagdasaryan, BEATA MATYJEK, Magdalena Michalak - Charun, Agnieszka Owczarek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia praktyczne - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia praktyczne, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Bagdasaryan, Magdalena Michalak - Charun, Agnieszka Owczarek
Prowadzący grup: Małgorzata Bagdasaryan, BEATA MATYJEK, Magdalena Michalak - Charun, Agnieszka Owczarek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest "Akademia Nauk Stosowanych Stefana Batorego".
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-3 (2024-06-10)