Język obcy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0000-OU-0080 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Język obcy |
Jednostka: | Studium Języków Obcych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Pełny opis: |
Kwalifikacja do grup zgodna z kontynuacją języka. Umiejętności nabyte na poprzednich etapach edukacji: opanowane podstawy systemu leksykalno-gramatycznego; komunikacja językowa w miarę płynna, na poziomie A2/B1 wg ESOKJ. |
Efekty uczenia się: |
ADM- Angielski WIEDZA („Student zna i rozumie...”) A_W04 zna specjalistyczną terminologię w języku angielskim dotyczącą funkcjonowania człowieka w kontekście różnorodnych stosunków społecznych, z uwzględnieniem treści etycznych, socjologicznych i psychologicznych P6S_WG UMIEJĘTNOŚCI („Student potrafi…”) A_U12 posługiwać się językiem obcym w zakresie terminologii związanej z administracją i zarządzaniem zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego P6S_UK KOMPETENCJE SPOŁECZNE („Student jest gotów do…”) A_K01 systematycznego wzbogacania swojej wiedzy językowej i doskonalenia umiejętności komunikowania się w środowisku branżowym P6S_KK BW- Angielski WIEDZA („Student zna i rozumie...”) podstawową terminologię używaną w naukach o bezpieczeństwie oraz zastosowanie tych terminów w obrębie pokrewnych dyscyplin i specjalności BW_W13 UMIEJĘTNOŚCI („Student potrafi…”) przygotować notatkę, sprawozdanie, raport w języku polskim i obcym, dotyczący wybranych aspektów życia społecznego z wykorzystaniem podstawowych teorii bezpieczeństwa, prawnych i ekonomicznych oraz właściwie dobranych i prawidłowo wykorzystanych źródeł danych empirycznych do poszczególnych nauk BW_U07 przygotować wystąpienie ustne w języku polskim i obcym, dotyczące wybranych aspektów życia społecznego, z wykorzystaniem podstawowych teorii z zakresu nauk o obronności, prawa, zarządzania, a także właściwie dobranych i prawidłowo przetworzonych danych empirycznych BW_U15 KOMPETENCJE SPOŁECZNE („Student jest gotów do…”) wykazania się zdolnością doskonalenia swoich umiejętności zawodowych do rozwoju zawodowego, rozumienia potrzeby uczenia się przez całe życie BW_K06 DIET- Angielski WIEDZA („Student zna i rozumie...”) Zna słownictwo dotyczące funkcjonowania układu trawiennego z uwzględnieniem nazewnictwa wybranych jednostek chorobowych przewodu pokarmowego K_W04 Zna słownictwo dotyczące zasad prawidłowego żywienia człowieka, rozumie znaczenie żywienia oraz jego rolę w utrzymaniu zdrowia K_W07 zna podstawowe słownictwo dotyczące przygotowywania i przechowywania żywności K_W10 UMIEJĘTNOŚCI („Student potrafi…”) Posługiwać się językiem angielskim w stopniu umożliwiającym porozumiewanie się, z uwzględnieniem terminologii związanej z żywieniem człowieka (poziom B2) K_U19 KOMPETENCJE SPOŁECZNE („Student jest gotów do…”) jest gotów do systematycznego wzbogacania swojej wiedzy językowej i doskonalenia umiejętności komunikowania się w środowisku branżowym K_K01 FIR- Angielski WIEDZA („Student zna i rozumie...”) Student zna podstawową terminologię używaną w finansach i rachunkowości w języku angielskim, tj. słownictwo dotyczące kariery w branży finansowej, bankowości, pracy w biurze, podstawowych pojęć ekonomicznych, usług finansowych, inwestycji, rodzajów działalności gospodarczej itp. FIR_W10 UMIEJĘTNOŚCI („Student potrafi…”) Student umie posługiwać się językiem angielskim w zakresie finansów i rachunkowości zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 według Europejskiego Opisu Kształcenia Językowego. Potrafi stosować słownictwo specjalistyczne w praktyce, co pozwala mu na przykład na analizę tekstów z dziedziny finansów i rachunkowości w języku angielskim. FIR_U08 KOMPETENCJE SPOŁECZNE („Student jest gotów do…”) Mając świadomość wagi języka angielskiego na rynku pracy, student jest gotów do wykazania się zdolnością pogłębiania swoich umiejętności w zakresie języka angielskiego oraz rozumienia potrzeby uczenia się przez całe życie (lifelong learning). FIR_K06 INF- Angielski WIEDZA („Student zna i rozumie...”) 1 podstawową terminologię używaną w dziedzinie informatyki oraz zastosowanie tych terminów w obrębie pokrewnych dyscyplin i specjalności 2 zna i rozumie zagadnienia z podstaw informatyki, struktury układów cyfrowych, architektury systemów komputerowych K_W03 3 ma uporządkowaną wiedzę teoretyczną i praktyczną dotyczącą podstaw programowania, algorytmów, systemów operacyjnych, technologii sieciowych, grafiki komputerowej, baz danych, inżynierii oprogramowania i kluczowych zagadnień informatyki K_W04 UMIEJĘTNOŚCI („Student potrafi…”) 1 potrafi pozyskiwać informacje z tradycyjnych i cyfrowych źródeł w języku polskim i angielskim, dokonać interpretacji informacji, wyciągać wnioski i formułować opinie K_U01 2 potrafi w języku polskim i obcym opracować dokumentację realizacji zadania inżynierskiego zgodnie z obowiązującymi standardami K_U03 3 potrafi w języku polskim i obcym w sposób zrozumiały przygotować i przedstawić prezentację ustną dotyczącą szczegółowych zagadnień informatycznych K_U04 4 zna język angielski w zakresie technicznym dotyczącym informatyki na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego K_U06 KOMPETENCJE SPOŁECZNE („Student jest gotów do…”) 1 ma świadomość zagrożeń dla społeczeństwa i jednostki wynikających z pozyskiwania i przetwarzania informacji, rozumie znaczenie informowania społeczeństwa o osiągnięciach w obszarze informatyki K_K01 2 ma świadomość ograniczeń własnej wiedzy, ciągłego rozwoju informatyki i rozumie konieczność dalszego kształcenia K_K05 KOSM- Angielski UMIEJĘTNOŚCI („Student potrafi…”) Student umie posługiwać się językiem angielskim zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 według Europejskiego Opisu Kształcenia Językowego. Potrafi stosować słownictwo specjalistyczne w praktyce, co pozwala mu na przykład na analizę tekstów z dziedziny kosmetologii w języku angielskim. K1_U15 KOMPETENCJE SPOŁECZNE („Student jest gotów do…”) Mając świadomość wagi języka angielskiego na rynku pracy, student jest gotów do wykazania się zdolnością pogłębiania swoich umiejętności w zakresie języka angielskiego oraz rozumienia potrzeby uczenia się przez całe życie (lifelong learning). K1_K01 OGR- Angielski UMIEJĘTNOŚCI („Student potrafi…”) 1 Student umie posługiwać się językiem angielskim w zakresie ogrodnictwa zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 według Europejskiego Opisu Kształcenia Językowego. Potrafi stosować słownictwo specjalistyczne w praktyce, co pozwala mu na przykład na analizę tekstów z dziedziny ogrodnictwa w języku angielskim. K_U11 KOMPETENCJE SPOŁECZNE („Student jest gotów do…”) 1 Mając świadomość wagi języka angielskiego na rynku pracy, student jest gotów do wykazania się zdolnością pogłębiania swoich umiejętności w zakresie języka angielskiego oraz rozumienia potrzeby uczenia się przez całe życie (lifelong learning). K_K08 PED-I- Angielski WIEDZA („Student zna i rozumie...”) 1 w stopniu zaawansowanym podstawową wiedzę na temat uczestników działalności pedagogicznej, w tym na temat specyfiki funkcjonowania wychowanków ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, wiedzę o głównych środowiskach wychowawczych, ich specyfice i procesach w nich zachodzących, potrzebach społecznych ze szczególnym odniesieniem do studiowanej specjalności, PED1_W09 UMIEJĘTNOŚCI („Student potrafi…”) 1 samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł, w tym literatury w języku polskim i obcym, PED1_U04 2 posługiwać się terminologią w zakresie pedagogiki i dyscyplin pokrewnych (socjologii, psychologii, aksjologii, filozofii) zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego, PED1_U15 KOMPETENCJE SPOŁECZNE („Student jest gotów do…”) 1 krytycznej oceny poziomu posiadanej wiedzy i umiejętności jej aktualizowania, PED1_K01 2 krytycznej oceny odbieranych w językach obcych treści PED1_K01 PED-SJM- Angielski UMIEJĘTNOŚCI („Student potrafi…”) 1 Student powinien posługiwać się językiem angielskim w zakresie pedagogiki zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ według Europejskiego Opisu Kształcenia Językowego. Potrafi stosować słownictwo specjalistyczne w praktyce, co pozwala mu na przykład na analizę tekstów z dziedziny pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej. PED2_U22 KOMPETENCJE SPOŁECZNE („Student jest gotów do…”) 1 W związku z ogromnym znaczeniem języka angielskiego na rynku pracy studenta powinna cechować gotowość do wykazania się zdolnością pogłębiania swoich umiejętności w zakresie języka angielskiego oraz rozumienia potrzeby uczenia się przez całe życie (ang. lifelong learning). PED1_K01 ADM- Rosyjski WIEDZA 1 Student zna podstawową terminologię w języku rosyjskim dotyczącą funkcjonowania firm, instytucji takich jak: urzędy pracy, sądy, banki , placówki oświatowe, a także wie czym zajmują się organizacje, takie jak UNESCO, UNICEF, ONZ, NATO, WHO, WNP. A_W01 2 Student rozumie zdefiniowane po rosyjsku normy moralne i etyczne obowiązujące w życiu publicznym. A_W08 UMIEJĘTNOŚCI 1 Student potrafi zredagować w języku rosyjskim pisma użytkowe, takie jak podanie , cv, list motywacyjny, reklamacja, ogłoszenie, z wykorzystaniem leksyki dotyczącej sfery administracji. A_U11 2 Student potrafi posługiwać się językiem obcym w zakresie administracji zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego, np. potrafi przeprowadzić lub wziąć udział w rozmowie kwalifikacyjnej w języku rosyjskim, czy określić wymagania związane z założeniem firmy. A_U12 KOMPETENCJE SPOŁECZNE 1 Student jest gotów do systematycznego pogłębiania wiedzy językowej, doskonalenia umiejętności komunikacyjnych, wykorzystania różnych środków audiowizualnych , a przede wszystkim kontaktu z żywym językiem A_K01 2 Student ma świadomość potrzeby znajomości języka obcego (w tym rosyjskiego) jako atutu na rynku pracy A_K07 FIR- Rosyjski WIEDZA 1 Student zna podstawową terminologię w języku rosyjskim dotyczącą usług bankowych i funkcjonowania firmy FIR_W10 UMIEJĘTNOŚCI 1 Student potrafi posługiwać się językiem obcym w zakresie finansów i rachunkowości zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Opisu Kształcenia Językowego (potrafi prowadzić płynną rozmowę w języku rosyjskim z użyciem leksyki związanej z finansami, potrafi zredagować pisma urzędowe ) FIR_U08 KOMPETENCJE SPOŁECZNE 1 Student jest gotów do systematycznego pogłębiania wiedzy językowej, doskonalenia umiejętności komunikacyjnych, wykorzystania różnych środków audiowizualnych i przede wszystkim kontaktu z żywym językiem FIR_K06 BW- Rosyjski WIEDZA 1 Student zna podstawową terminologię w języku rosyjskim dotyczącą funkcjonowania organizacji, takich jak ONZ, NATO, Unia Europejska. BW_W04 2 Student rozumie informacje w języku rosyjskim dotyczące funkcjonowania Policji, Straży Granicznej, Straży Pożarnej, Centralnego Biura Antykorupcyjnego. BW_W05 3 Student zna i rozumie zdefiniowane po rosyjsku podstawowe prawa człowieka i obywatela. BW_W10 UMIEJĘTNOŚCI 1 Student potrafi zdefiniować w języku rosyjskim sytuację zagrożenia huraganem i powodzią i z zastosowaniem podstawowych zwrotów określić zasady zachowania się i ewakuacji ze strefy zagrożonej. BW_U06 2 Student potrafi zredagować w języku rosyjskim wypowiedź dotyczącą problemu dyskryminacji, problemu terroryzmu, przestępczości wśród młodocianych, z zastosowaniem właściwej dla danego zagadnienia terminologii. Potrafi opisać po rosyjsku procedury bezpieczeństwa obowiązujące na lotnisku. BW_U07 KOMPETENCJE SPOŁECZNE 1 Student poprzez zgłębianie w języku rosyjskim zagadnień związanych z niepełnosprawnością, konsekwencjami klęsk żywiołowych, wojną itp. rozwija w sobie postawę wrażliwości i ma świadomość potrzeby funkcjonowania wolontariatu BW_K04 OGR- Rosyjski WIEDZA 1 Ma podstawową wiedzę w języku rosyjskim o środowisku przyrodniczym , wpływie działalności człowieka na jakość gleby, wód i powietrza. 01P_W05 UMIEJĘTNOŚCI 1 Stosuje podstawowe technologie informatyczne do opisu w języku rosyjskim zjawisk i procesów związanych z ogrodnictwem. 01P_U04 2 Umie określić po rosyjsku warunki środowiskowe dogodne dla rozwoju produkcji ogrodniczej. 01P_U06 KOMPETENCJE SPOŁECZNE 1 Student poprzez zgłębianie tematyki ogrodniczej w języku rosyjskim, nabywa świadomość znaczenia wpływu człowieka na jakość środowiska przyrodniczego i zdrowie. 01P_K02 PED-I- Rosyjski WIEDZA 1 Student ma wiedzę w języku rosyjskim dotyczącą funkcjonowania instytucji wychowawczych w Polsce i w Rosji, zna podobieństwa i różnice w ich funkcjonowaniu. PED1_W04 2 Student ma wiedzę w języku rosyjskim na temat funkcjonowania grup społecznych , takich jak rodzina , grupa rówieśnicza i grupa zawodowa. PED1_W08 UMIEJĘTNOŚCI 1 Student potrafi pogłębiać swoją wiedzę merytoryczną i językową poprzez lekturę specjalistycznej literatury rosyjskojęzycznej. PED1_U04 2 Student potrafi zredagować w języku rosyjskim wypowiedź ustną lub pisemną dotyczącą zagadnień z obszaru pedagogiki, dotyczącą np. agresji, rodziny dysfunkcyjnej, sytuacji osób niepełnosprawnych, problemu dyskryminacji w różnych aspektach. PED1_U12 3 Student potrafi posługiwać się terminologią w zakresie pedagogiki zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego. PED1_U15 KOMPETENCJE SPOŁECZNE 1 Student dzięki zdobytej wiedzy merytorycznej, również w języku rosyjskim, kształtuje i doskonali kompetencje zawodowe. PED1_K05 2 Student poprzez zgłębianie w języku rosyjskim zagadnień związanych z normami etycznymi, obowiązującymi w życiu społecznym kształtuje właściwą postawę w pracy pedagogicznej. PED1_K06 KOSM- Rosyjski WIEDZA 1 Student zna i rozumie określone w języku rosyjskim zasady budujące dobry kontakt z ludźmi w środowisku zawodowym i w relacjach z klientami. K_W12 UMIEJĘTNOŚCI 1 Student potrafi posługiwać się językiem rosyjskim w stopniu umożliwiającym porozumiewanie się, z uwzględnieniem słownictwa rosyjskiego dotyczącego kosmetologii (poziom B2). K_U14 2 Student potrafi wyszukać na stronach rosyjskich artykuły specjalistyczne związane z wykonywanym zawodem. K_U16 KOMPETENCJE SPOŁECZNE 1 Student jest gotów do systematycznego pogłębiania wiedzy zawodowej i językowej, również w dziedzinie kosmetologii, doskonalenia umiejętności komunikacyjnych w języku rosyjskim. K_K01 |
Metody i kryteria oceniania: |
Wiedza: testy śródsemestralne w sem.1-3 (słuchanie, czytanie, pisanie, wypowiedzi ustne) i ustny egzamin końcowy w sem. 3 Umiejętności: przygotowanie krótkich prezentacji, udział w dyskusji na forum grupy, dialogi w parach Kompetencje społeczne: obserwacja pracy i zaangażowania studenta w trakcie zajęć, realizacja wyznaczonych przez lektora zadań domowych, realizacja zadań zespołowych Ocena semestralna jest wypadkową prac śródsemestralnych i aktywności na zajęciach. Punktacja: 100% -95% - 5 94% - 87% - 4+ 86% - 77% - 4 76% - 65% - 3+ 64% - 55% - 3 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia praktyczne, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Michalak - Charun | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Bagdasaryan, BEATA MATYJEK, Magdalena Michalak - Charun, Agnieszka Owczarek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia praktyczne - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-17 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia praktyczne, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Michalak - Charun | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Bagdasaryan, BEATA MATYJEK, Magdalena Michalak - Charun, Agnieszka Owczarek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia praktyczne - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-14 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia praktyczne, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Bagdasaryan, Magdalena Michalak - Charun, Agnieszka Owczarek | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Bagdasaryan, BEATA MATYJEK, Magdalena Michalak - Charun, Agnieszka Owczarek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest "Akademia Nauk Stosowanych Stefana Batorego".