Technologia informacyjna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0000-OU-0030 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0611) Computer use
|
Nazwa przedmiotu: | Technologia informacyjna |
Jednostka: | Studium Technologii Informacyjnych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
(1) Wymagania wstępne Podstawowa znajomość obsługi komputera oraz usługi Microsoft Teams. (2) Treści kształcenia 1. Zasady bezpieczeństwa i higieny pracy. 2. Formatowanie znaków, akapitu, sekcji, kolumny, strony. 3. Pisanie tekstu matematycznego oraz zwykłego (ogłoszenia, CV, podania, itp.) 4. Praca z kreatorami i szablonami. 5. Praca z tabelami. 6. Tworzenie listów seryjnych. 7. Tworzenie formularzy. 8. Formatowanie komórek, używanie formuł. 9. Adresowanie względne i bezwzględne. 10. Funkcje matematyczne, statystyczne, logiczne, daty i czasu, tekstowe. 11. Importowanie danych z pliku tekstowego. 12. Podstawy tworzenia prezentacji multimedialnych złożonej z tekstu, obrazów, hiperłączy i dźwięku. 13. Tworzenie schematów i diagramów. (3) Metody dydaktyczne i pomoce naukowe pogadanka, "burza mózgów", praca zdalna - MS Teams, wykonywanie zadań zgodnie z instrukcjami zawartymi w pliku |
Pełny opis: |
Ze względu na możliwe zmiany treści kształcenia, zmiany przepisów (stosownie do sytuacji), szczegółowe treści kształcenia znajdują się w polu „Opis” - informacja zamieszczona jest w polu „Informacje o zajęciach w cyklu” |
Efekty uczenia się: |
Po zakończonym kursie student: 1. przestrzega zasad bezpieczeństwa i higieny pracy; 2. używa systemu pomocy; 3. formatuje tekst, paragraf i cały dokument; 4. wykorzystuje i tworzy szablony i formularze; 5. formatuje komórki w arkuszu kalkulacyjnym; 6. importuje dane z pliku tekstowego; 7. poprawnie dobiera funkcje do rozwiązywanych problemów: matematyczne, statystyczne, logiczne, daty i czasu, tekstowe; 8. wykorzystuje poznane metody i modele do formułowania oraz rozwiązywania prostych zadań; 9. przygotowuje prezentacje multimedialne; 10. pozyskuje informacje z literatury, Internetu oraz innych źródeł, integruje je, dokonuje ich interpretacji. |
Metody i kryteria oceniania: |
Na końcową ocenę z przedmiotu składa się 80% za ocenę ze sprawdzianu przy komputerze z Worda i Excela oraz 20% za multimedialną prezentację. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Danuta Rozpędowska - Matraszek | |
Prowadzący grup: | Cezary Bolek, Danuta Rozpędowska - Matraszek, Marian Urbanek, Dariusz Zmysłowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-14 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia praktyczne
Laboratorium
|
|
Koordynatorzy: | Danuta Rozpędowska - Matraszek, Justyna Walewska | |
Prowadzący grup: | Danuta Rozpędowska - Matraszek, Justyna Walewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Pełny opis: |
(1) Wymagania wstępne Podstawowa znajomość obsługi komputera oraz usługi Microsoft Teams. (2) Treści kształcenia 1. Zasady bezpieczeństwa i higieny pracy. 2. Formatowanie znaków, akapitu, sekcji, kolumny, strony. 3. Pisanie tekstu matematycznego oraz zwykłego (ogłoszenia, CV, podania, itp.) 4. Praca z kreatorami i szablonami. 5. Praca z tabelami. 6. Tworzenie listów seryjnych. 7. Tworzenie formularzy. 8. Formatowanie komórek, używanie formuł. 9. Adresowanie względne i bezwzględne. 10. Funkcje matematyczne, statystyczne, logiczne, daty i czasu, tekstowe. 11. Importowanie danych z pliku tekstowego. 12. Podstawy tworzenia prezentacji multimedialnych złożonej z tekstu, obrazów, hiperłączy i dźwięku. 13. Tworzenie schematów i diagramów. (3) Metody dydaktyczne i pomoce naukowe pogadanka, "burza mózgów", praca zdalna - MS Teams, wykonywanie zadań zgodnie z instrukcjami zawartymi w pliku |
|
Literatura: |
1. S. Schwartz, Po prostu Office 2010 PL, Helion 2011; 2. K. Murray, Microsoft Office 2010 PL. Praktyczne podejście, Helion 2011; 3. M. Price, Office 2010 PL. Seria praktyk, Helion 2011; 5. W. Węglarz, A. Żarowska-Mazur, Office 2010. Praktyczne porady, PWN 2011; 6. A. Jaronicki, ABC MS Office 2010 PL, Helion 2010. 7. M. Stephen, PowerPoint 2000. 8. Microsoft - Krok po kroku, Microsoft Visio 2002. |
Właścicielem praw autorskich jest "Akademia Nauk Stosowanych Stefana Batorego".