"Akademia Nauk Stosowanych Stefana Batorego" - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Wychowanie fizyczne

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0000-OU-0010
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (1014) Nauki o sporcie i kulturze fizycznej Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Wychowanie fizyczne
Jednostka: Studium Wychowania Fizycznego i Sportu
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Skrócony opis:

Wychowanie fizyczne pełni funkcję edukacyjną, zdrowotną, wspiera rozwój psychofizyczny i społeczny, kształtuje obyczaj aktywności fizycznej i troski o zdrowie w okresie całego życia.

W ramach zajęć studenci uczestniczą w takiej formie aktywności która realizuje ich potrzeby, możliwości sprawia im przyjemność i satysfakcję.

Pełny opis:

Zajęcia mają na celu przygotowanie do wysiłku fizycznego, bo ruch jest niezbędnym czynnikiem do utrzymania sprawności i wydolności psychofizycznej, przygotowujemy do samodzielnego działania w zakresie szeroko pojętej kultury fizycznej z zachowaniem zasad Fair-play.

Literatura:

wg potrzeb w ramach grup ćwiczących

przepisy gier zespołowych

Efekty uczenia się:

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

Potrafi organizować i kierować pracą zespołów, w tym projektowych i zadaniowych (S1P_K02);

Potrafi współdziałać w realizowaniu rozmaitych projektów społecznych objaśniając aspekty prawne, ekonomiczne i zaradcze przedsięwzięć (S1P_K02 S1P_K05);

Potrafi określać priorytety służące skutecznej realizacji celów indywidualnych i grupowych (S1P_K03).

BW

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie (K_K01);

Potrafi współpracować w grupie przypisując w niej rożne role (K_K02).

DIET

UMIEJĘTNOŚCI

Posiada umiejętności ruchowe nabyte w trakcie zajęć z wychowania fizycznego lub indywidualnie, wystarczające do wykonywania zawodu dietetyka (M1_U11).

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

Potrafi pracować w zespole, w którym końcowe rozwiązanie problemu zależy od współpracy i podziału ról (M1_K04 M1_K05);

Rozumie znaczenie i dba o utrzymanie odpowiedniej sprawności fizycznej i odpowiedniego stanu zdrowia i niezbędnych do wykonywania zawodu dietetyka (M1_K09).

FIR

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

Wykazuje inicjatywę i samodzielność w działalności zawodowej, potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy (S1P_K07);

Potrafi podjąć odpowiedzialność za pracę własną i podległych mu pracowników (S1P_K04).

INF

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

Potrafi współdziałać w zespole projektowym, myśleć i być przedsiębiorczym (T1P_K03 T1P_K06).

KOSM-

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

Rozumie znaczenie i dba o utrzymanie właściwego poziomu sprawności fizycznej i odpowiedniego stanu zdrowia niezbędnych do wykonania masażu i zabiegów fizjoterapeutycznych (M_K09).

OGR

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

Potrafi pracować w grupie, przyjmując w niej różne role. Potrafi kierować małym zespołem, przyjmując odpowiedzialność za efekty jego pracy. Potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania. Potrafi analizować ludzkie zachowania oraz ich społeczne konsekwencje z perspektywy zagrożęń bezpieczeństwa na różnych jego poziomach (K_K01 K_K02).

PED-I

UMIEJĘTNOŚCI – STUDENT POTRAFI:

planować i realizować zadania zespołowe wymagające umiejętności efektywnej współpracy w grupie, podziału ról, w tym roli kierownika zespołu oraz przyjmowania odpowiedzialności za powierzone zadania i efekty pracy zespołu (PED1_U14)

KOMPETENCJE SPOŁECZNE – STUDENT JEST GOTÓW DO:

współpracy z różnymi instytucjami, organizacjami realizującymi działania pedagogiczne z innymi nauczycielami, rodzicami i środowiskiem lokalnym (PED1_K03).

PED-SJM--

WIEDZA – STUDENT ZNA I ROZUMIE:

znaczenie i możliwości celowego oraz różnorodnego wykorzystania zabawy w procesie wychowania i kształcenia dzieci (PED2_W23);

rolę nauczyciela lub wychowawcy w modelowaniu postaw i zachowań dzieci i uczniów (PED2_W26);

UMIEJĘTNOŚCI – STUDENT POTRAFI:

dobierać, tworzyć, testować i modyfikować materiały, środki oraz metody adekwatnie do celów wychowania i kształcenia (PED2_U12);

rozwijać kompetencje kluczowe dzieci i uczniów, w szczególności kreatywność, krytyczną refleksję i umiejętność samodzielnego oraz zespołowego rozwiązywania problemów (PED2_U13);

skutecznie animować i monitorować realizację zespołowych działań edukacyjnych dzieci lub uczniów z wykorzystaniem różnych rodzajów zabaw (PED2_U14);

KOMPETENCJE SPOŁECZNE – STUDENT JEST GOTÓW DO:

projektowania i wdrażania działań mających na celu edukację aksjologiczną i wychowanie do wartości – wprowadzanie dzieci lub uczniów w świat wartości (PED2_K13);

ZARZ

WIEDZA

Ma wiedzę o funkcjach i modelach zarządzania oraz ich ewolucji (S1P_W08 S1P_W09);

Zna standardowe metody statystyczne oraz wybrane metody ilościowe a także narzędzia informatyczne gromadzenia analizy i prezentacji danych ekonomicznych i społecznych (S1P_W06);

UMIEJĘTNOŚCI

Posiada umiejętność oceny proponowanych rozwiązań i uczestniczenia w realnych procesach podejmowania decyzji, głównie na poziomie realizacyjnym (S1P_U07)

Potrafi formułować cele i rozwiązywać praktyczne problemy z wykorzystaniem nabytych podczas praktyki zawodowej i zajęć praktycznych w tym zakresie wybranej specjalności (S1P_U06 S1P_U09 S1P_U10)

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

Rozumie potrzebę doskonalenia wiedzy i uczenia się przez całe życie oraz znaczenia samodzielnego doskonalenia wiedzy oraz umiejętności zawodowych (S1P_K01 S1P_K06);

Potrafi określić priorytety służące skutecznej realizacji celów indywidualnych i grupowych (S1P_K03).

Metody i kryteria oceniania:

Na zaliczenie jest ocena na którą składają się:

Ocena ze sprawdzianów umiejętności i wiedzy w zakresie danej dyscypliny sportu np. przepisy gry i sędziowanie.

Obecność na zajęciach - dopuszcza się nieobecność na dwóch zajęciach w semestrze, pozostałe nieobecności należy odrobić.

Studenci ze zwolnieniami lekarskimi na semestr lub rok akademicki zobowiązani są dostarczyć zwolnienie w przeciągu 14 dni od daty wystawienia oraz być obecnym na zajęciach.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Praca własna studenta, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Jolanta Barska
Prowadzący grup: Jolanta Barska, Sylwia Szymaniak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Praca własna studenta - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-17 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Praca własna studenta, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Jolanta Barska
Prowadzący grup: Jolanta Barska, Sylwia Szymaniak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Praca własna studenta - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia praktyczne, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Jolanta Barska, Sylwia Szymaniak
Prowadzący grup: Jolanta Barska, Sylwia Szymaniak
Strona przedmiotu: http://brak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Wychowanie fizyczne pełni ważne funkcje edukacyjne, zdrowotne. Wspiera funkcje psychofizyczne, kształtuje obyczaj aktywności fizycznej i troski o zdrowie w okresie całego życia.

Zajęcia realizowane są z uwzględnieniem bezpiecznej aktywności fizycznej, z zachowaniem rozsądku w doborze ćwiczeń i ich obciążenia. Zajęcia studenci realizują w takiej formie aktywności, która zaspakaja ich potrzeby, możliwości, sprawia im przyjemność i satysfakcję

Pełny opis:

Wychowanie fizyczne ma na celu przygotowanie do wysiłku fizycznego, bo ruch jest niezbędnym czynnikiem do utrzymania sprawności i wydolności psychofizycznej, przygotowujemy do samodzielnego uczestnictwa i działania w zakresie szeroko pojętej kultury fizycznej z zachowaniem zasad fair-play

Literatura:

literatura fachowa, strony internetowe, youtoube

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest "Akademia Nauk Stosowanych Stefana Batorego".
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-3 (2024-06-10)