Wychowanie fizyczne
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0000-OU-0010 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(1014) Nauki o sporcie i kulturze fizycznej
|
Nazwa przedmiotu: | Wychowanie fizyczne |
Jednostka: | Studium Wychowania Fizycznego i Sportu |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
Wychowanie fizyczne pełni funkcję edukacyjną, zdrowotną, wspiera rozwój psychofizyczny i społeczny, kształtuje obyczaj aktywności fizycznej i troski o zdrowie w okresie całego życia. W ramach zajęć studenci uczestniczą w takiej formie aktywności która realizuje ich potrzeby, możliwości sprawia im przyjemność i satysfakcję. |
Pełny opis: |
Zajęcia mają na celu przygotowanie do wysiłku fizycznego, bo ruch jest niezbędnym czynnikiem do utrzymania sprawności i wydolności psychofizycznej, przygotowujemy do samodzielnego działania w zakresie szeroko pojętej kultury fizycznej z zachowaniem zasad Fair-play. |
Literatura: |
wg potrzeb w ramach grup ćwiczących przepisy gier zespołowych |
Efekty uczenia się: |
KOMPETENCJE SPOŁECZNE Potrafi organizować i kierować pracą zespołów, w tym projektowych i zadaniowych (S1P_K02); Potrafi współdziałać w realizowaniu rozmaitych projektów społecznych objaśniając aspekty prawne, ekonomiczne i zaradcze przedsięwzięć (S1P_K02 S1P_K05); Potrafi określać priorytety służące skutecznej realizacji celów indywidualnych i grupowych (S1P_K03). BW KOMPETENCJE SPOŁECZNE Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie (K_K01); Potrafi współpracować w grupie przypisując w niej rożne role (K_K02). DIET UMIEJĘTNOŚCI Posiada umiejętności ruchowe nabyte w trakcie zajęć z wychowania fizycznego lub indywidualnie, wystarczające do wykonywania zawodu dietetyka (M1_U11). KOMPETENCJE SPOŁECZNE Potrafi pracować w zespole, w którym końcowe rozwiązanie problemu zależy od współpracy i podziału ról (M1_K04 M1_K05); Rozumie znaczenie i dba o utrzymanie odpowiedniej sprawności fizycznej i odpowiedniego stanu zdrowia i niezbędnych do wykonywania zawodu dietetyka (M1_K09). FIR KOMPETENCJE SPOŁECZNE Wykazuje inicjatywę i samodzielność w działalności zawodowej, potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy (S1P_K07); Potrafi podjąć odpowiedzialność za pracę własną i podległych mu pracowników (S1P_K04). INF KOMPETENCJE SPOŁECZNE Potrafi współdziałać w zespole projektowym, myśleć i być przedsiębiorczym (T1P_K03 T1P_K06). KOSM- KOMPETENCJE SPOŁECZNE Rozumie znaczenie i dba o utrzymanie właściwego poziomu sprawności fizycznej i odpowiedniego stanu zdrowia niezbędnych do wykonania masażu i zabiegów fizjoterapeutycznych (M_K09). OGR KOMPETENCJE SPOŁECZNE Potrafi pracować w grupie, przyjmując w niej różne role. Potrafi kierować małym zespołem, przyjmując odpowiedzialność za efekty jego pracy. Potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania. Potrafi analizować ludzkie zachowania oraz ich społeczne konsekwencje z perspektywy zagrożęń bezpieczeństwa na różnych jego poziomach (K_K01 K_K02). PED-I UMIEJĘTNOŚCI – STUDENT POTRAFI: planować i realizować zadania zespołowe wymagające umiejętności efektywnej współpracy w grupie, podziału ról, w tym roli kierownika zespołu oraz przyjmowania odpowiedzialności za powierzone zadania i efekty pracy zespołu (PED1_U14) KOMPETENCJE SPOŁECZNE – STUDENT JEST GOTÓW DO: współpracy z różnymi instytucjami, organizacjami realizującymi działania pedagogiczne z innymi nauczycielami, rodzicami i środowiskiem lokalnym (PED1_K03). PED-SJM-- WIEDZA – STUDENT ZNA I ROZUMIE: znaczenie i możliwości celowego oraz różnorodnego wykorzystania zabawy w procesie wychowania i kształcenia dzieci (PED2_W23); rolę nauczyciela lub wychowawcy w modelowaniu postaw i zachowań dzieci i uczniów (PED2_W26); UMIEJĘTNOŚCI – STUDENT POTRAFI: dobierać, tworzyć, testować i modyfikować materiały, środki oraz metody adekwatnie do celów wychowania i kształcenia (PED2_U12); rozwijać kompetencje kluczowe dzieci i uczniów, w szczególności kreatywność, krytyczną refleksję i umiejętność samodzielnego oraz zespołowego rozwiązywania problemów (PED2_U13); skutecznie animować i monitorować realizację zespołowych działań edukacyjnych dzieci lub uczniów z wykorzystaniem różnych rodzajów zabaw (PED2_U14); KOMPETENCJE SPOŁECZNE – STUDENT JEST GOTÓW DO: projektowania i wdrażania działań mających na celu edukację aksjologiczną i wychowanie do wartości – wprowadzanie dzieci lub uczniów w świat wartości (PED2_K13); ZARZ WIEDZA Ma wiedzę o funkcjach i modelach zarządzania oraz ich ewolucji (S1P_W08 S1P_W09); Zna standardowe metody statystyczne oraz wybrane metody ilościowe a także narzędzia informatyczne gromadzenia analizy i prezentacji danych ekonomicznych i społecznych (S1P_W06); UMIEJĘTNOŚCI Posiada umiejętność oceny proponowanych rozwiązań i uczestniczenia w realnych procesach podejmowania decyzji, głównie na poziomie realizacyjnym (S1P_U07) Potrafi formułować cele i rozwiązywać praktyczne problemy z wykorzystaniem nabytych podczas praktyki zawodowej i zajęć praktycznych w tym zakresie wybranej specjalności (S1P_U06 S1P_U09 S1P_U10) KOMPETENCJE SPOŁECZNE Rozumie potrzebę doskonalenia wiedzy i uczenia się przez całe życie oraz znaczenia samodzielnego doskonalenia wiedzy oraz umiejętności zawodowych (S1P_K01 S1P_K06); Potrafi określić priorytety służące skutecznej realizacji celów indywidualnych i grupowych (S1P_K03). |
Metody i kryteria oceniania: |
Na zaliczenie jest ocena na którą składają się: Ocena ze sprawdzianów umiejętności i wiedzy w zakresie danej dyscypliny sportu np. przepisy gry i sędziowanie. Obecność na zajęciach - dopuszcza się nieobecność na dwóch zajęciach w semestrze, pozostałe nieobecności należy odrobić. Studenci ze zwolnieniami lekarskimi na semestr lub rok akademicki zobowiązani są dostarczyć zwolnienie w przeciągu 14 dni od daty wystawienia oraz być obecnym na zajęciach. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Praca własna studenta, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jolanta Barska | |
Prowadzący grup: | Jolanta Barska, Sylwia Szymaniak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Praca własna studenta - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-17 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Praca własna studenta, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jolanta Barska | |
Prowadzący grup: | Jolanta Barska, Sylwia Szymaniak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Praca własna studenta - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-14 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia praktyczne, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jolanta Barska, Sylwia Szymaniak | |
Prowadzący grup: | Jolanta Barska, Sylwia Szymaniak | |
Strona przedmiotu: | http://brak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Wychowanie fizyczne pełni ważne funkcje edukacyjne, zdrowotne. Wspiera funkcje psychofizyczne, kształtuje obyczaj aktywności fizycznej i troski o zdrowie w okresie całego życia. Zajęcia realizowane są z uwzględnieniem bezpiecznej aktywności fizycznej, z zachowaniem rozsądku w doborze ćwiczeń i ich obciążenia. Zajęcia studenci realizują w takiej formie aktywności, która zaspakaja ich potrzeby, możliwości, sprawia im przyjemność i satysfakcję |
|
Pełny opis: |
Wychowanie fizyczne ma na celu przygotowanie do wysiłku fizycznego, bo ruch jest niezbędnym czynnikiem do utrzymania sprawności i wydolności psychofizycznej, przygotowujemy do samodzielnego uczestnictwa i działania w zakresie szeroko pojętej kultury fizycznej z zachowaniem zasad fair-play |
|
Literatura: |
literatura fachowa, strony internetowe, youtoube |
Właścicielem praw autorskich jest "Akademia Nauk Stosowanych Stefana Batorego".