"Akademia Nauk Stosowanych Stefana Batorego" - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Studenckie praktyki zawodowe (GPD)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0202-INF-1-6161N
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0613) Tworzenie i analiza oprogramowania i aplikacji Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Studenckie praktyki zawodowe (GPD)
Jednostka: Instytut Nauk Informatyczno-Technicznych
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 5.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Skrócony opis:

Praktyka dyplomowa. Obciążenie studenta pracą 125h dydaktycznych (94 godziny zegarowe).

Rozkład praktyk w semestrach ( W całym cyklu kształcenia na kierunku do realizacji jest łącznie 750 godzin praktyk, w tym: 125 godzin w semestrze 2 i 125 godzin w semestrze 3 - praktyka kierunkowa-podstawowa; 125 godzin w semestrze 4 i 125 godzin w semestrze 5 - ,praktyka kierunkowa-pogłębiająca; 250 godzin w semestrze 6 - praktyka dyplomowa);

Ze względu na możliwe zmiany treści uczenia się, zmiany przepisów (stosownie do sytuacji), szczegółowe treści uczenia się, efekty uczenia się oraz metody i kryteria oceniania podane są na poziomie „Zajęcia w cyklu” oraz na stronie Uczelni (dokument Szczegółowy program praktyk zawodowych)”.

Pełny opis:

Celem praktyki jest poznanie zagadnień związanych z rozwiązywaniem problemów z dziedziny grafiki komputerowej, wizualizacji oraz przetwarzania danych, przez poznanie praktycznych problemów związanych z funkcjonowaniem przedsiębiorstwa, firmy, organizacji oraz zdobycie

doświadczenia potrzebnego przy realizacji tematu pracy dyplomowej.

Po zakończeniu praktyki dla specjalności Przetwarzanie i Wizualizacja Danych student powinien:

- posiadać wiedzę pozwalającą na przetwarzanie danych ich odpowiednią wizualizację oraz publikację w Internecie,

- mieć podstawowe informacje związane z technologiami sieciowymi oraz budową systemów komputerowych,

- umieć wykorzystać odpowiednie technologie do rozwiązywania podstawowych problemów inżynierskich,

- potrafić pracować w zespole projektowym podczas realizacji złożonych zadań, wywiązywać się ze swoich zadań zgodnie z założonym harmonogramem,

- znać zasady bezpieczeństwa pracy przy stanowisku komputerowym,

- przy wykorzystaniu dostępnych źródeł wiedzy rozwijać swoje umiejętności oraz wspomagać zespół w rozwiązaniach napotkanych problemów,

- być przygotowany do wykorzystania nabytych w trakcie praktyk kompetencji w pracy dyplomowej.

Literatura:

„Regulamin studenckich praktyk zawodowych”.

Efekty uczenia się:

Wiedza

1. Student zna i rozumie zagadnienia z zakresu grafiki komputerowej, algorytmów i programowania, struktury i działania sieci komputerowych.

2. Student zna strukturę systemów komputerowych, systemów operacyjnych, rozumie ich działanie.

3. Student zna i stosuje przepisy BHP dotyczące pracy z urządzeniami komputerowymi.

4. Student ma wiedzę dotyczącą zasad projektowania grafiki komputerowej oraz wizualizacji przetwarzania danych. Wie w jaki sposób poprawnie przedstawić informacje

UMIEJĘTNOŚCI

1. Student dba o własny rozwój, dokształca się w zakresie umiejętności potrzebnych w miejscy pracy. Jest gotów do podjęcia starań o zdobywanie certyfikatów w zakresie informatyki

2.Student potrafi w języku polskim i angielskim, wykonać dokumentację do przygotowywanego projektu, Wykorzystuje przy tym obowiązujące standardy.

3. Student potrafi przygotować środowisko do pracy pamiętając o zachowaniu przepisów BHP.

4. Student potrafi dokonać analizy kosztów związanych z realizacją i prowadzeniem projektu informatycznego oraz wsparciem po jego zakończeniu.

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

1. Student ma świadomość potrzeby ciągłego rozwoju, poprzez podnoszenie swoich kompetencji w dziedzinie informatyki.

2. Student jest gotów do pracy w zespole projektowym zgodnie z przyjętym harmonogramem. Jest gotów do podjęcia pracy w zawodzie informatyka.

Metody i kryteria oceniania:

Efekty w zakresie wiedzy weryfikuje się na podstawie:

a. dziennika praktyk,

b. rozmowy ze studentem

 Efekty w zakresie umiejętności weryfikuje się na podstawie:

a. sprawozdania studenta z praktyk

 Efekty w zakresie kompetencji społecznych weryfikuje się na każdym etapie praktyk na podstawie:

a. przedłużonej obserwacji przez opiekuna zakładowego – opinia/ocena opisowa w dzienniku praktyk studenta

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-01 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia praktyczne, 125 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Radosław Bednarski
Prowadzący grup: Radosław Bednarski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia praktyczne - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia praktyczne, 125 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Radosław Bednarski
Prowadzący grup: Radosław Bednarski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia praktyczne - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-02-17 - 2025-09-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia praktyczne, 125 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Marcelina Otręba
Prowadzący grup: Marcelina Otręba
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia praktyczne - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest "Akademia Nauk Stosowanych Stefana Batorego".
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-3 (2024-06-10)