"Akademia Nauk Stosowanych Stefana Batorego" - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Zespołowe projektowanie gry

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0202-INF-1-6151S
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0613) Tworzenie i analiza oprogramowania i aplikacji Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Zespołowe projektowanie gry
Jednostka: Instytut Nauk Informatyczno-Technicznych
Grupy: Informatyka, semestr VI, tryb stacjonarny
Informatyka, semestr VI, tryb stacjonarny, GiPD
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Pełny opis:

Na zajęciach studenci w zespołach max. sześcioosobowych realizują projekt gry komputerowej w wybranym silniku (Unreal, Unity). Projekt obejmuje poszczególne etapy tworzenia gry:

1. Fabuła

2. AKU

3. Mechaniki

4.GUI

5. Assety

6. Rozgrywka

7. Implementacja

8. Testy

Stworzona gra zostanie zgłoszona do konkursu Zespołowego Tworzenia Gier Komputerowych, który odbywa się co roku w czerwcu. Praca zespołowa pozwoli studentom na zapoznanie się ze specyfiką pracy w grupie, odpowiednim zaplanowaniem pracy i jej podziałem

Literatura:

1. Flasiński M, „Zarządzanie projektami informatycznymi”, Helion 2013

2. Phillips J, „Zarządzanie projektami IT” , Helion 2011

3. Starecki T, „Zarządzanie projektami dla inżynierów”, Helion 2011

4. https://unity.com/support-services

Efekty uczenia się:

WIEDZA

1. Rozumie technologie internetowe, zna ich zastosowania i kierunki rozwoju

UMIEJĘTNOŚCI

1. Potrafi pracować indywidualnie i w zespole, umie określić role w zespołowym przedsięwzięciu inżynierskim, potrafi terminowo zrealizować harmonogram prac

2. Potrafi w języku polskim i obcym opracować dokumentację realizacji zadania inżynierskiego zgodnie z obowiązującymi

3. Potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi charakterystycznymi dla działalności inżynierskiej w

4. Potrafi posłużyć się właściwie dobranymi środowiskami programistycznymi w procesie projektowania i weryfikacji działania aplikacji informatycznych

5. Umie dokonać wstępnej analizy ekonomicznej działań związanych z projektem informatycznym, jego realizacją, działaniem i administracją

6. Potrafi dokonać analizy i ocenić przydatność metod i narzędzi informatycznych w rozwiązaniu zadania informatycznego

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

1. Potrafi współdziałać w zespole projektowym, myśleć i być przedsiębiorczym

Metody i kryteria oceniania:

Efekty kształcenia w zakresie Wiedzy, Umiejętności i Kompetencji Społecznych, weryfikowane są w trakcie pracy nad zespołowym projektem jakim jest grywalne demo gry komputerowej. Finalny test projektu odbywa się co roku na finale konkursu Zespołowego Tworzenia Gier Komputerowych, na którym gra poddawana jest ocenie jury złożonych z przedstawicieli firm produkujących gry komputerowe. Członkowie zespołów oceniają się również anonimowo, ocena liczona jest do średniej końcowej. Na ocenę końcową składa się ocena poszczególnych członków zespołu, ocena projektu końcowego, dokumentacja przygotowana dla projektu, sposób prezentacji projektu na konkursie.

Praktyki zawodowe:

Studenci moga odbywać praktyki w firmach z branży gamedev.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-01 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 50 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Radosław Bednarski
Prowadzący grup: Radosław Bednarski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 40 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Radosław Bednarski
Prowadzący grup: Radosław Bednarski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-02-17 - 2025-09-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 40 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Radosław Bednarski
Prowadzący grup: Radosław Bednarski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest "Akademia Nauk Stosowanych Stefana Batorego".
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-3 (2024-06-10)