"Akademia Nauk Stosowanych Stefana Batorego" - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Zespołowe przedsięwzięcie inżynierskie I

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0202-INF-1-6081N
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0613) Tworzenie i analiza oprogramowania i aplikacji Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Zespołowe przedsięwzięcie inżynierskie I
Jednostka: Instytut Nauk Informatyczno-Technicznych
Grupy: Informatyka, semestr VI, tryb niestacjonarny
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Pełny opis:

Na zajęciach zostaną poruszone poniższe zagadnienia

1. Omówienie zagadnień związanych z kierowaniem i uczestnictwem w projekcie programistycznym – grze komputerowej

2. Analiza możliwości realizacji projektu programistycznego przez zespoły studentów

3. Analiza wymagań projektowych: celu projektu, podziału zadań pomiędzy członków zespołu, zakresu projektu, możliwości dalszego rozwoju projektu

4. Analiza testów końcowych projektu i możliwości korekty błędów.

5. Ustalenie harmonogramu projektu - wyznaczenie ‘milestones’.

6. Opracowanie koncepcji projektu gry – game design document, gameplay.

Prezentacja wersji końcowej projektu w formie screencast

Literatura:

1. Flasiński M, „Zarządzanie projektami informatycznymi”, Helion 2013

2. Phillips J, „Zarządzanie projektami IT” , Helion 2011

3. Starecki T, „Zarządzanie projektami dla inżynierów”, Helion 2011

Uzupełniająca

1. Koszlajda A, „Zarządzanie projektami IT. Przewodnik po metodykach”, Helion 2010

Efekty uczenia się:

Wiedza:

1. Ma uporządkowaną wiedzę teoretyczną i praktyczną dotyczącą podstaw programowania, algorytmów, systemów operacyjnych technologii sieciowej, grafiki komputerowej, baz danych, inżynierii oprogramowania i kluczowych zagadnień informatyki

Umiejętności:

1. Potrafi pracować indywidualnie i w zespole, umie określić role w zespołowym przedsięwzięciu inżynierskim, potrafi terminowo zrealizować harmonogram prac

2. Potrafi w języku polskim i obcym opracować dokumentację realizacji zadania inżynierskiego zgodnie z obowiązującymi

3. Potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi charakterystycznymi dla działalności inżynierskiej w

4 Potrafi posłużyć się właściwie dobranymi środowiskami programistycznymi w procesie projektowania i weryfikacji działania aplikacji informatycznych

5. Umie dokonać wstępnej analizy ekonomicznej działań związanych z projektem informatycznym, jego realizacją, działaniem i administracją

potrafi dokonać analizy i ocenić przydatność metod i narzędzi informatycznych w rozwiązaniu zadania informatycznego

Kompetencje społęczne

1. Potrafi współdziałać w zespole projektowym, myśleć i być przedsiębiorczym

Metody i kryteria oceniania:

Efekty kształcenia w zakresie Wiedzy, Umiejętności i Kompetencji Społecznych, weryfikowane są w trakcie pracy nad zespołowym projektem jakim jest grywalne demo gry komputerowej. Finalny test projektu odbywa się co roku na finale konkursu Zespołowego Tworzenia Gier Komputerowych, na którym gra poddawana jest ocenie jury złożonych z przedstawicieli firm produkujących gry komputerowe. Członkowie zespołów oceniają się również anonimowo, ocena liczona jest do średniej końcowej. Na ocenę końcową składa się ocena poszczególnych członków zespołu, ocena projektu końcowego, dokumentacja przygotowana dla projektu, sposób prezentacji projektu na konkursie.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Radosław Bednarski
Prowadzący grup: Radosław Bednarski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest "Akademia Nauk Stosowanych Stefana Batorego".
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-3 (2024-06-10)