Metody kompresji obrazu i dźwięku
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0202-INF-1-6071S |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0613) Tworzenie i analiza oprogramowania i aplikacji
|
Nazwa przedmiotu: | Metody kompresji obrazu i dźwięku |
Jednostka: | Instytut Nauk Informatyczno-Technicznych |
Grupy: |
Informatyka, semestr VI, tryb stacjonarny Informatyka, semestr VI, tryb stacjonarny, GiPD |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Pełny opis: |
Na zajęciach studenci zapoznają się z podstawowymi metodami kompresji dla obrazu oraz dźwięku.Zostaną omówione pojęcia związane z technologią audio i wideo, sposobami kompresji wideo i dźwięku, językami kompresji, zastosowaniem oprogramowania do kompresji wideo i dźwięku oraz kompresowaniem dla odpowiednich nośników takich jak DVD, Internet a także dla różnego typu urządzeń. |
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. D.Karwowski "Zrozumieć kompresję obrazu" Poznań 2019r 2. Unity Manual - https://docs.unity3d.com/Manual/class-TextureImporterOverride.html 3. Unity Manual - https://docs.unity3d.com/Manual/Audio.html 4. A.Beach "Kompresja dźwięku i obrazu" Helion 2009 |
Efekty uczenia się: |
Wiedza K_W03 zna i rozumie zagadnienia z podstaw informatyki, struktury układów cyfrowych, architektury systemów komputerowych Umiejętności K_U01 potrafi pozyskiwać informacje z tradycyjnych i cyfrowych źródeł w języku polskim i angielskim, dokonać interpretacji informacji, wyciągać wnioski i formułować opinie P6S_UW K_U02 potrafi pracować indywidualnie i w zespole, umie określić role w zespołowym przedsięwzięciu inżynierskim, potrafi terminowo zrealizować harmonogram prac Kompetencje społeczne K_K01 ma świadomość i potrafi ocenić zagrożenia dla społeczeństwa i jednostki wynikające z pozyskiwania i przetwarzania informacji, rozumie znaczenie społeczeństwa o osiągnięciach i zagrożeniach technologii teleinformatycznych K_K02 potrafi współdziałać w zespole projektowym, myśleć i być przedsiębiorczym |
Metody i kryteria oceniania: |
Efekty kształcenia zostaną zweryfikowane poprzez wykorzystanie odpowiednich algorytmów kompresji tekstur i dźwięku oraz uzasadnienie w projekcie zespołowym gry komputerowej realizowanej na ogólnopolski konkurs ZTGK. Warunkiem koniecznym zaliczenia jest zgłoszenie projektu do udziału w konkursie. Ocena jest składową po 50% za odpowie użycie kompresji tekstur oraz 50% kompresji dźwięku. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ LAB
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 25 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Radosław Bednarski | |
Prowadzący grup: | Radosław Bednarski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-01 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ LAB
LAB
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 25 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Radosław Bednarski | |
Prowadzący grup: | Radosław Bednarski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-24 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ LAB
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 25 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Radosław Bednarski | |
Prowadzący grup: | Radosław Bednarski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-17 - 2025-09-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ LAB
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 25 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Radosław Bednarski | |
Prowadzący grup: | Radosław Bednarski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest "Akademia Nauk Stosowanych Stefana Batorego".