Graficzne interfejsy użytkownika
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0202-INF-1-6011S |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0613) Tworzenie i analiza oprogramowania i aplikacji
|
Nazwa przedmiotu: | Graficzne interfejsy użytkownika |
Jednostka: | Instytut Nauk Informatyczno-Technicznych |
Grupy: |
Informatyka, semestr VI, tryb stacjonarny Informatyka, semestr VI, tryb stacjonarny, GiPD |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z podstawowymi zasadami projektowania graficznego interfejsu użytkownika, poznanie i stosowanie wzorców projektowych. W szczególności projektowanie interfejsów ekranowych na potrzeby zasobów Internetowych i urządzeń mobilnych. Omówione są zasady dobrego projektu GUI oraz metody badania użyteczności Wprowadzeniem do realizacji zadania projektowego jest implementacja graficznego interfejsu użytkownika dla projektowanej gry. Przygotowanie i przeprowadzenie testów użyteczności, opracowanie i prezentacja wyników badań. |
Pełny opis: |
Student zdobywa wiedzę i umiejętności w zakresie: • podstaw projektowania publikacji ekranowej • organizacji treści w zakresie architektury informacji • wzorców projektowych dla nawigacji i orientacji • tworzenia layoutu: hierarchii wizualnej, stylu i estetyki • zasad projektowania na urządzenia mobilne • projektowania GUI dla gier: typy i rodzaje • przygotowania, przeprowadzania i opracowania testów użyteczności dla GUI |
Literatura: |
• Tidwell, J.: Projektowanie interfejsów. Sprawdzone wzorce projektowe. Helion 2012 • International Organization for Standardization: ISO/IEC 25022:2016 Systems and software engineering — Systems and software quality requirements and evaluation (SQuaRE) — Measurement of quality in use. June, 2016 • International Organization for Standardization: ISO 9241-11:2018 Ergonomics of human-system interaction – Part 11: Usability: Definitions and concepts. March, 2018 |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: 1. ma uporządkowaną wiedzę teoretyczną i praktyczną dotyczącą podstaw programowania, algorytmów, grafiki komputerowej (K-W04) 2. rozumie technologie internetowe, zna ich zastosowania i kierunki rozwoju (K-W07) 3. ma wiedzę na temat organizacji danych i zarządzania danymi oraz norm technicznych w zakresie informatyki (K-W08) Umiejętności: 1. umie planować i przeprowadzać eksperymenty, interpretować uzyskane wyniki, formułować i wyciągać wnioski (K-U08) 2. potrafi posłużyć się właściwie wybranym środowiskiem programistycznym w procesie projektowania i weryfikacji działania aplikacji informatycznych (K-U11) Kompetencje społeczne: 1. ma świadomość ciągłego rozwoju informatyki i jest gotów do dalszego kształcenia (P6S_KO) |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena końcowa z przedmiotu jest zgodna z zasadami przyjętymi na Uczelni i wynika z ilości uzyskanych punktów za przygotowanie projektu, prezentacji wyników badań i realizacji GUI w projektowanej grze. I tak z maksymalnej ilości punktów za uzyskanie co najmniej: 55% ocena dostateczny 60% ocena dostateczny + 70% ocena dobry 80% ocena dobry + 90% ocena bardzo dobry Poniżej 55% ocena niedostateczny |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN LAB
LAB
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 50 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Teresa Jankowska | |
Prowadzący grup: | Teresa Jankowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-01 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN LAB
LAB
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 50 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Teresa Jankowska | |
Prowadzący grup: | Teresa Jankowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Literatura: |
Podstawowa: J. Tidwell, Ch.Brewer, A. Valencia, Projektowanie interfejsów, sprawdzone wzorce projektowe, wyd.III, Helion 2021 Uzupełniająca: 1. S. Krug, Nie każ mi myśleć, o zyciowym podejściu do funkcjonalności stron internetowych, wyd.III, Helion 2014 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-24 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN LAB
LAB
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 40 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Teresa Jankowska | |
Prowadzący grup: | Teresa Jankowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
jak w opisie podstawowym |
|
Pełny opis: |
jak w opisie podstawowym |
|
Literatura: |
Podstawowa: J. Tidwell, Ch.Brewer, A. Valencia, Projektowanie interfejsów, sprawdzone wzorce projektowe, wyd.III, Helion 2021 Uzupełniająca: 1. S. Krug, Nie każ mi myśleć, o zyciowym podejściu do funkcjonalności stron internetowych, wyd.III, Helion 2014 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-17 - 2025-09-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ LAB
LAB
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 40 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Radosław Bednarski | |
Prowadzący grup: | Radosław Bednarski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
jak w opisie podstawowym |
|
Pełny opis: |
jak w opisie podstawowym |
|
Literatura: |
Podstawowa: J. Tidwell, Ch.Brewer, A. Valencia, Projektowanie interfejsów, sprawdzone wzorce projektowe, wyd.III, Helion 2021 Uzupełniająca: 1. S. Krug, Nie każ mi myśleć, o zyciowym podejściu do funkcjonalności stron internetowych, wyd.III, Helion 2014 |
Właścicielem praw autorskich jest "Akademia Nauk Stosowanych Stefana Batorego".