"Akademia Nauk Stosowanych Stefana Batorego" - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Graficzne interfejsy użytkownika

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0202-INF-1-6011S
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0613) Tworzenie i analiza oprogramowania i aplikacji Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Graficzne interfejsy użytkownika
Jednostka: Instytut Nauk Informatyczno-Technicznych
Grupy: Informatyka, semestr VI, tryb stacjonarny
Informatyka, semestr VI, tryb stacjonarny, GiPD
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z podstawowymi zasadami projektowania graficznego interfejsu użytkownika, poznanie i stosowanie wzorców projektowych. W szczególności projektowanie interfejsów ekranowych na potrzeby zasobów Internetowych i urządzeń mobilnych.

Omówione są zasady dobrego projektu GUI oraz metody badania użyteczności Wprowadzeniem do realizacji zadania projektowego jest implementacja graficznego interfejsu użytkownika dla projektowanej gry. Przygotowanie i przeprowadzenie testów użyteczności, opracowanie i prezentacja wyników badań.

Pełny opis:

Student zdobywa wiedzę i umiejętności w zakresie:

• podstaw projektowania publikacji ekranowej

• organizacji treści w zakresie architektury informacji

• wzorców projektowych dla nawigacji i orientacji

• tworzenia layoutu: hierarchii wizualnej, stylu i estetyki

• zasad projektowania na urządzenia mobilne

• projektowania GUI dla gier: typy i rodzaje

• przygotowania, przeprowadzania i opracowania testów użyteczności dla GUI

Literatura:

• Tidwell, J.: Projektowanie interfejsów. Sprawdzone wzorce projektowe. Helion 2012

• International Organization for Standardization: ISO/IEC 25022:2016 Systems and software engineering — Systems and software quality requirements and evaluation (SQuaRE) — Measurement of quality in use. June, 2016

• International Organization for Standardization: ISO 9241-11:2018 Ergonomics of human-system interaction – Part 11: Usability: Definitions and concepts. March, 2018

Efekty uczenia się:

Wiedza:

1. ma uporządkowaną wiedzę teoretyczną i praktyczną dotyczącą podstaw programowania, algorytmów, grafiki komputerowej (K-W04)

2. rozumie technologie internetowe, zna ich zastosowania i kierunki rozwoju (K-W07)

3. ma wiedzę na temat organizacji danych i zarządzania danymi oraz norm technicznych w zakresie informatyki (K-W08)

Umiejętności:

1. umie planować i przeprowadzać eksperymenty, interpretować uzyskane wyniki, formułować i wyciągać wnioski (K-U08)

2. potrafi posłużyć się właściwie wybranym środowiskiem programistycznym w procesie projektowania i weryfikacji działania aplikacji informatycznych (K-U11)

Kompetencje społeczne:

1. ma świadomość ciągłego rozwoju informatyki i jest gotów do dalszego kształcenia (P6S_KO)

Metody i kryteria oceniania:

Ocena końcowa z przedmiotu jest zgodna z zasadami przyjętymi na Uczelni i wynika z ilości uzyskanych punktów za przygotowanie projektu, prezentacji wyników badań i realizacji GUI w projektowanej grze. I tak z maksymalnej ilości punktów za uzyskanie co najmniej:

55% ocena dostateczny

60% ocena dostateczny +

70% ocena dobry

80% ocena dobry +

90% ocena bardzo dobry

Poniżej 55% ocena niedostateczny

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 50 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Teresa Jankowska
Prowadzący grup: Teresa Jankowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-01 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 50 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Teresa Jankowska
Prowadzący grup: Teresa Jankowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Literatura:

Podstawowa:

J. Tidwell, Ch.Brewer, A. Valencia, Projektowanie interfejsów, sprawdzone wzorce projektowe, wyd.III, Helion 2021

Uzupełniająca:

1. S. Krug, Nie każ mi myśleć, o zyciowym podejściu do funkcjonalności stron internetowych, wyd.III, Helion 2014

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 40 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Teresa Jankowska
Prowadzący grup: Teresa Jankowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

jak w opisie podstawowym

Pełny opis:

jak w opisie podstawowym

Literatura:

Podstawowa:

J. Tidwell, Ch.Brewer, A. Valencia, Projektowanie interfejsów, sprawdzone wzorce projektowe, wyd.III, Helion 2021

Uzupełniająca:

1. S. Krug, Nie każ mi myśleć, o zyciowym podejściu do funkcjonalności stron internetowych, wyd.III, Helion 2014

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-02-17 - 2025-09-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 40 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Radosław Bednarski
Prowadzący grup: Radosław Bednarski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

jak w opisie podstawowym

Pełny opis:

jak w opisie podstawowym

Literatura:

Podstawowa:

J. Tidwell, Ch.Brewer, A. Valencia, Projektowanie interfejsów, sprawdzone wzorce projektowe, wyd.III, Helion 2021

Uzupełniająca:

1. S. Krug, Nie każ mi myśleć, o zyciowym podejściu do funkcjonalności stron internetowych, wyd.III, Helion 2014

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest "Akademia Nauk Stosowanych Stefana Batorego".
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-3 (2024-06-10)