"Akademia Nauk Stosowanych Stefana Batorego" - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Systemy multimedialne

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0202-INF-1-5071N
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0613) Tworzenie i analiza oprogramowania i aplikacji Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Systemy multimedialne
Jednostka: Instytut Nauk Informatyczno-Technicznych
Grupy: Informatyka, semestr V, tryb niestacjonarny
Informatyka, semestr V, tryb niestacjonarny GiPD
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Skrócony opis:

Przedmiot wprowadza studentów w zagadnienia związane z budową systemów multimedialnych. Na zajęciach omawiane są:

- podstawowe składniki systemu multimedialnego

- budowa systemu multimedialnego

- tworzenie funkcjonalności

- technologie wykorzystywane w tworzeniu multimediów

Wymagania wstępne to:

- Graficzne Interfejsy Użytkownika

Osiągane efekty kształcenia dotyczą zakresu Wiedzy (projektowanie i wizualizacja danych) Umiejętności

( Proces projektowania i tworzenia kreacji graficznej ) Kompetencji społecznych (Praca w zespole, świadomość rozwoju)

Pełny opis:

„Ze względu na możliwe zmiany treści kształcenia, zmiany przepisów (stosownie do sytuacji), szczegółowe treści kształcenia znajdują się w polu „Opis” - informacja zamieszczona jest w polu „Informacje

o zajęciach w cyklu”

Literatura:

Will Goldstone "Projektowanie gier w środowisku Unity3.x" Helion 212

Jeremy Gibson Bond" Projektowanie gier przy użyciu środowiska Unity i języka C#. Od pomysłu do gotowej gry. Wydanie II" Helion 2018

Efekty uczenia się:

Wiedza

KW_04 - ma uporządkowaną wiedzę teoretyczną i praktyczną dotyczącą podstaw programowania, algorytmów, systemów

operacyjnych, technologii sieciowych, grafiki komputerowej, baz danych, inżynierii oprogramowania i kluczowych

zagadnień informatyki

KW_07 - rozumie technologie internetowe, zna ich zastosowania i kierunki rozwoju

KW_ 08- ma wiedzę na temat infrastruktury i aparatury informatycznej, w tym sieci komputerowych i ich zastosowań, systemów

operacyjnych, organizacji danych i zarzadzaniem danymi oraz norm technicznych w zakresie informatyki

Umiejętności

KU_08 - umie planować i przeprowadzać eksperymenty, interpretować uzyskane wyniki, formułować i wyciągać wnioski

KU_25 - potrafi dobrać rozwiązanie sprzętowe, systemowe i infrastruktury sieciowej, poprawnie skonfigurować i dokonać oceny

działania

Społeczne

KK_03- rozumie znaczenie precyzyjnego formułowania pytań dla pogłębiania wiedzy i zrozumienia problemu w celu znalezienia

poprawnego rozwiązania zarówno w pracy samodzielnej jak i zespołowej

Metody i kryteria oceniania:

Ocenie podlega stworzony w zespołach projekt aplikacji multimedialnej realizującej zadany temat.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Radosław Bednarski
Prowadzący grup: Radosław Bednarski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Pełny opis:

Wymagania wstępne dla uczestniczenia w zajęciach to:

- Graficzne Interfejsy Użytkownika

Przedmiot wprowadza studentów w tematykę planowana i tworzenia systemów multimedialnych . Systemy multimedialne są tworzone w oparciu o różnorodną formę przekazywania informacji za pomocą :

- obrazu

- filmu/animacji

- dźwięku/muzyki

- tekstu

- interakcji

Multimedia zasadniczo występują w dwóch kategoriach: liniowej i nieliniowej. Treść liniowa jest przesyłana bez kontroli nawigacyjnej ze strony odbiorcy, tak jak w przypadku prezentacji kinowej. Treść nieliniowa oferuje użytkownikowi interaktywność w celu kontrolowania progresu

Zastosowanie multimediów jest bardzo szerokie. Można je spotkać w wielu dziedzinach :

- nauka (programy do symulacji czasu rzeczywistego)

- edukacja (encyklopedie multimedialne)

- rozrywka (gry komputerowe, vod)

- medycyna (programy do diagnostyki obrazowej )

- inżynieria (programy do wizualizacji )

Wszystkie aplikacje multimedialne wymagają jednoczesnego zastosowania dwóch lub więcej rodzajów mediów, lub typów informacji. (realizacje telekonferencji, praca kilku użytkowników nad jednym dokumentem, zdalne nauczanie, zdalny nadzór)

Literatura:

Podstawowa:

1. Unity 3D UI Essentials , Simon Jakcson 2015 Packt Publishing

2. Unity 5.x Cookbook , Matt Smith , 2015 Packt Publishing

3. Unity .Przepis na interfejs gry, Francesco Sapio, Helion 2016

4. Austin, Tricia;, Doust, Richard.: Projektowanie dla nowych mediów, PWN 2008

Uzupełniająca

1. Artur Przelaskowski "Techniki multimedialne" - https://www.ire.pw.edu.pl/~arturp/Dydaktyka/pidom/tmed2.pdf

2. Game Desing Document - https://www.nuclino.com/articles/game-design-document-template

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Radosław Bednarski
Prowadzący grup: Radosław Bednarski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Pełny opis:

Wymagania wstępne dla uczestniczenia w zajęciach to:

- Graficzne Interfejsy Użytkownika

Przedmiot wprowadza studentów w tematykę planowana i tworzenia systemów multimedialnych . Systemy multimedialne są tworzone w oparciu o różnorodną formę przekazywania informacji za pomocą :

- obrazu

- filmu/animacji

- dźwięku/muzyki

- tekstu

- interakcji

Multimedia zasadniczo występują w dwóch kategoriach: liniowej i nieliniowej. Treść liniowa jest przesyłana bez kontroli nawigacyjnej ze strony odbiorcy, tak jak w przypadku prezentacji kinowej. Treść nieliniowa oferuje użytkownikowi interaktywność w celu kontrolowania progresu

Zastosowanie multimediów jest bardzo szerokie. Można je spotkać w wielu dziedzinach :

- nauka (programy do symulacji czasu rzeczywistego)

- edukacja (encyklopedie multimedialne)

- rozrywka (gry komputerowe, vod)

- medycyna (programy do diagnostyki obrazowej )

- inżynieria (programy do wizualizacji )

Wszystkie aplikacje multimedialne wymagają jednoczesnego zastosowania dwóch lub więcej rodzajów mediów, lub typów informacji. (realizacje telekonferencji, praca kilku użytkowników nad jednym dokumentem, zdalne nauczanie, zdalny nadzór)

Literatura:

Podstawowa:

1. Unity 3D UI Essentials , Simon Jakcson 2015 Packt Publishing

2. Unity 5.x Cookbook , Matt Smith , 2015 Packt Publishing

3. Unity .Przepis na interfejs gry, Francesco Sapio, Helion 2016

4. Austin, Tricia;, Doust, Richard.: Projektowanie dla nowych mediów, PWN 2008

Uzupełniająca

1. Artur Przelaskowski "Techniki multimedialne" - https://www.ire.pw.edu.pl/~arturp/Dydaktyka/pidom/tmed2.pdf

2. Game Desing Document - https://www.nuclino.com/articles/game-design-document-template

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 24 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Radosław Bednarski
Prowadzący grup: Radosław Bednarski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Pełny opis:

Wymagania wstępne dla uczestniczenia w zajęciach to:

- Graficzne Interfejsy Użytkownika

Przedmiot wprowadza studentów w tematykę planowana i tworzenia systemów multimedialnych . Systemy multimedialne są tworzone w oparciu o różnorodną formę przekazywania informacji za pomocą :

- obrazu

- filmu/animacji

- dźwięku/muzyki

- tekstu

- interakcji

Multimedia zasadniczo występują w dwóch kategoriach: liniowej i nieliniowej. Treść liniowa jest przesyłana bez kontroli nawigacyjnej ze strony odbiorcy, tak jak w przypadku prezentacji kinowej. Treść nieliniowa oferuje użytkownikowi interaktywność w celu kontrolowania progresu

Zastosowanie multimediów jest bardzo szerokie. Można je spotkać w wielu dziedzinach :

- nauka (programy do symulacji czasu rzeczywistego)

- edukacja (encyklopedie multimedialne)

- rozrywka (gry komputerowe, vod)

- medycyna (programy do diagnostyki obrazowej )

- inżynieria (programy do wizualizacji )

Wszystkie aplikacje multimedialne wymagają jednoczesnego zastosowania dwóch lub więcej rodzajów mediów, lub typów informacji. (realizacje telekonferencji, praca kilku użytkowników nad jednym dokumentem, zdalne nauczanie, zdalny nadzór)

Literatura:

Podstawowa:

1. Unity 3D UI Essentials , Simon Jakcson 2015 Packt Publishing

2. Unity 5.x Cookbook , Matt Smith , 2015 Packt Publishing

3. Unity .Przepis na interfejs gry, Francesco Sapio, Helion 2016

4. Austin, Tricia;, Doust, Richard.: Projektowanie dla nowych mediów, PWN 2008

Uzupełniająca

1. Artur Przelaskowski "Techniki multimedialne" - https://www.ire.pw.edu.pl/~arturp/Dydaktyka/pidom/tmed2.pdf

2. Game Desing Document - https://www.nuclino.com/articles/game-design-document-template

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 24 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Radosław Bednarski
Prowadzący grup: Radosław Bednarski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Pełny opis:

Wymagania wstępne dla uczestniczenia w zajęciach to:

- Graficzne Interfejsy Użytkownika

Przedmiot wprowadza studentów w tematykę planowana i tworzenia systemów multimedialnych . Systemy multimedialne są tworzone w oparciu o różnorodną formę przekazywania informacji za pomocą :

- obrazu

- filmu/animacji

- dźwięku/muzyki

- tekstu

- interakcji

Multimedia zasadniczo występują w dwóch kategoriach: liniowej i nieliniowej. Treść liniowa jest przesyłana bez kontroli nawigacyjnej ze strony odbiorcy, tak jak w przypadku prezentacji kinowej. Treść nieliniowa oferuje użytkownikowi interaktywność w celu kontrolowania progresu

Zastosowanie multimediów jest bardzo szerokie. Można je spotkać w wielu dziedzinach :

- nauka (programy do symulacji czasu rzeczywistego)

- edukacja (encyklopedie multimedialne)

- rozrywka (gry komputerowe, vod)

- medycyna (programy do diagnostyki obrazowej )

- inżynieria (programy do wizualizacji )

Wszystkie aplikacje multimedialne wymagają jednoczesnego zastosowania dwóch lub więcej rodzajów mediów, lub typów informacji. (realizacje telekonferencji, praca kilku użytkowników nad jednym dokumentem, zdalne nauczanie, zdalny nadzór)

Literatura:

Podstawowa:

1. Unity 3D UI Essentials , Simon Jakcson 2015 Packt Publishing

2. Unity 5.x Cookbook , Matt Smith , 2015 Packt Publishing

3. Unity .Przepis na interfejs gry, Francesco Sapio, Helion 2016

4. Austin, Tricia;, Doust, Richard.: Projektowanie dla nowych mediów, PWN 2008

Uzupełniająca

1. Artur Przelaskowski "Techniki multimedialne" - https://www.ire.pw.edu.pl/~arturp/Dydaktyka/pidom/tmed2.pdf

2. Game Desing Document - https://www.nuclino.com/articles/game-design-document-template

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest "Akademia Nauk Stosowanych Stefana Batorego".
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-3 (2024-06-10)