Systemy multimedialne
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0202-INF-1-5071N |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0613) Tworzenie i analiza oprogramowania i aplikacji
|
Nazwa przedmiotu: | Systemy multimedialne |
Jednostka: | Instytut Nauk Informatyczno-Technicznych |
Grupy: |
Informatyka, semestr V, tryb niestacjonarny Informatyka, semestr V, tryb niestacjonarny GiPD |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
Przedmiot wprowadza studentów w zagadnienia związane z budową systemów multimedialnych. Na zajęciach omawiane są: - podstawowe składniki systemu multimedialnego - budowa systemu multimedialnego - tworzenie funkcjonalności - technologie wykorzystywane w tworzeniu multimediów Wymagania wstępne to: - Graficzne Interfejsy Użytkownika Osiągane efekty kształcenia dotyczą zakresu Wiedzy (projektowanie i wizualizacja danych) Umiejętności ( Proces projektowania i tworzenia kreacji graficznej ) Kompetencji społecznych (Praca w zespole, świadomość rozwoju) |
Pełny opis: |
„Ze względu na możliwe zmiany treści kształcenia, zmiany przepisów (stosownie do sytuacji), szczegółowe treści kształcenia znajdują się w polu „Opis” - informacja zamieszczona jest w polu „Informacje o zajęciach w cyklu” |
Literatura: |
Will Goldstone "Projektowanie gier w środowisku Unity3.x" Helion 212 Jeremy Gibson Bond" Projektowanie gier przy użyciu środowiska Unity i języka C#. Od pomysłu do gotowej gry. Wydanie II" Helion 2018 |
Efekty uczenia się: |
Wiedza KW_04 - ma uporządkowaną wiedzę teoretyczną i praktyczną dotyczącą podstaw programowania, algorytmów, systemów operacyjnych, technologii sieciowych, grafiki komputerowej, baz danych, inżynierii oprogramowania i kluczowych zagadnień informatyki KW_07 - rozumie technologie internetowe, zna ich zastosowania i kierunki rozwoju KW_ 08- ma wiedzę na temat infrastruktury i aparatury informatycznej, w tym sieci komputerowych i ich zastosowań, systemów operacyjnych, organizacji danych i zarzadzaniem danymi oraz norm technicznych w zakresie informatyki Umiejętności KU_08 - umie planować i przeprowadzać eksperymenty, interpretować uzyskane wyniki, formułować i wyciągać wnioski KU_25 - potrafi dobrać rozwiązanie sprzętowe, systemowe i infrastruktury sieciowej, poprawnie skonfigurować i dokonać oceny działania Społeczne KK_03- rozumie znaczenie precyzyjnego formułowania pytań dla pogłębiania wiedzy i zrozumienia problemu w celu znalezienia poprawnego rozwiązania zarówno w pracy samodzielnej jak i zespołowej |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocenie podlega stworzony w zespołach projekt aplikacji multimedialnej realizującej zadany temat. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO LAB
LAB
LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Radosław Bednarski | |
Prowadzący grup: | Radosław Bednarski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Pełny opis: |
Wymagania wstępne dla uczestniczenia w zajęciach to: - Graficzne Interfejsy Użytkownika Przedmiot wprowadza studentów w tematykę planowana i tworzenia systemów multimedialnych . Systemy multimedialne są tworzone w oparciu o różnorodną formę przekazywania informacji za pomocą : - obrazu - filmu/animacji - dźwięku/muzyki - tekstu - interakcji Multimedia zasadniczo występują w dwóch kategoriach: liniowej i nieliniowej. Treść liniowa jest przesyłana bez kontroli nawigacyjnej ze strony odbiorcy, tak jak w przypadku prezentacji kinowej. Treść nieliniowa oferuje użytkownikowi interaktywność w celu kontrolowania progresu Zastosowanie multimediów jest bardzo szerokie. Można je spotkać w wielu dziedzinach : - nauka (programy do symulacji czasu rzeczywistego) - edukacja (encyklopedie multimedialne) - rozrywka (gry komputerowe, vod) - medycyna (programy do diagnostyki obrazowej ) - inżynieria (programy do wizualizacji ) Wszystkie aplikacje multimedialne wymagają jednoczesnego zastosowania dwóch lub więcej rodzajów mediów, lub typów informacji. (realizacje telekonferencji, praca kilku użytkowników nad jednym dokumentem, zdalne nauczanie, zdalny nadzór) |
|
Literatura: |
Podstawowa: 1. Unity 3D UI Essentials , Simon Jakcson 2015 Packt Publishing 2. Unity 5.x Cookbook , Matt Smith , 2015 Packt Publishing 3. Unity .Przepis na interfejs gry, Francesco Sapio, Helion 2016 4. Austin, Tricia;, Doust, Richard.: Projektowanie dla nowych mediów, PWN 2008 Uzupełniająca 1. Artur Przelaskowski "Techniki multimedialne" - https://www.ire.pw.edu.pl/~arturp/Dydaktyka/pidom/tmed2.pdf 2. Game Desing Document - https://www.nuclino.com/articles/game-design-document-template |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N LAB
LAB
LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Radosław Bednarski | |
Prowadzący grup: | Radosław Bednarski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Pełny opis: |
Wymagania wstępne dla uczestniczenia w zajęciach to: - Graficzne Interfejsy Użytkownika Przedmiot wprowadza studentów w tematykę planowana i tworzenia systemów multimedialnych . Systemy multimedialne są tworzone w oparciu o różnorodną formę przekazywania informacji za pomocą : - obrazu - filmu/animacji - dźwięku/muzyki - tekstu - interakcji Multimedia zasadniczo występują w dwóch kategoriach: liniowej i nieliniowej. Treść liniowa jest przesyłana bez kontroli nawigacyjnej ze strony odbiorcy, tak jak w przypadku prezentacji kinowej. Treść nieliniowa oferuje użytkownikowi interaktywność w celu kontrolowania progresu Zastosowanie multimediów jest bardzo szerokie. Można je spotkać w wielu dziedzinach : - nauka (programy do symulacji czasu rzeczywistego) - edukacja (encyklopedie multimedialne) - rozrywka (gry komputerowe, vod) - medycyna (programy do diagnostyki obrazowej ) - inżynieria (programy do wizualizacji ) Wszystkie aplikacje multimedialne wymagają jednoczesnego zastosowania dwóch lub więcej rodzajów mediów, lub typów informacji. (realizacje telekonferencji, praca kilku użytkowników nad jednym dokumentem, zdalne nauczanie, zdalny nadzór) |
|
Literatura: |
Podstawowa: 1. Unity 3D UI Essentials , Simon Jakcson 2015 Packt Publishing 2. Unity 5.x Cookbook , Matt Smith , 2015 Packt Publishing 3. Unity .Przepis na interfejs gry, Francesco Sapio, Helion 2016 4. Austin, Tricia;, Doust, Richard.: Projektowanie dla nowych mediów, PWN 2008 Uzupełniająca 1. Artur Przelaskowski "Techniki multimedialne" - https://www.ire.pw.edu.pl/~arturp/Dydaktyka/pidom/tmed2.pdf 2. Game Desing Document - https://www.nuclino.com/articles/game-design-document-template |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO LAB
LAB
LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium, 24 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Radosław Bednarski | |
Prowadzący grup: | Radosław Bednarski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Pełny opis: |
Wymagania wstępne dla uczestniczenia w zajęciach to: - Graficzne Interfejsy Użytkownika Przedmiot wprowadza studentów w tematykę planowana i tworzenia systemów multimedialnych . Systemy multimedialne są tworzone w oparciu o różnorodną formę przekazywania informacji za pomocą : - obrazu - filmu/animacji - dźwięku/muzyki - tekstu - interakcji Multimedia zasadniczo występują w dwóch kategoriach: liniowej i nieliniowej. Treść liniowa jest przesyłana bez kontroli nawigacyjnej ze strony odbiorcy, tak jak w przypadku prezentacji kinowej. Treść nieliniowa oferuje użytkownikowi interaktywność w celu kontrolowania progresu Zastosowanie multimediów jest bardzo szerokie. Można je spotkać w wielu dziedzinach : - nauka (programy do symulacji czasu rzeczywistego) - edukacja (encyklopedie multimedialne) - rozrywka (gry komputerowe, vod) - medycyna (programy do diagnostyki obrazowej ) - inżynieria (programy do wizualizacji ) Wszystkie aplikacje multimedialne wymagają jednoczesnego zastosowania dwóch lub więcej rodzajów mediów, lub typów informacji. (realizacje telekonferencji, praca kilku użytkowników nad jednym dokumentem, zdalne nauczanie, zdalny nadzór) |
|
Literatura: |
Podstawowa: 1. Unity 3D UI Essentials , Simon Jakcson 2015 Packt Publishing 2. Unity 5.x Cookbook , Matt Smith , 2015 Packt Publishing 3. Unity .Przepis na interfejs gry, Francesco Sapio, Helion 2016 4. Austin, Tricia;, Doust, Richard.: Projektowanie dla nowych mediów, PWN 2008 Uzupełniająca 1. Artur Przelaskowski "Techniki multimedialne" - https://www.ire.pw.edu.pl/~arturp/Dydaktyka/pidom/tmed2.pdf 2. Game Desing Document - https://www.nuclino.com/articles/game-design-document-template |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO LAB
LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium, 24 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Radosław Bednarski | |
Prowadzący grup: | Radosław Bednarski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Pełny opis: |
Wymagania wstępne dla uczestniczenia w zajęciach to: - Graficzne Interfejsy Użytkownika Przedmiot wprowadza studentów w tematykę planowana i tworzenia systemów multimedialnych . Systemy multimedialne są tworzone w oparciu o różnorodną formę przekazywania informacji za pomocą : - obrazu - filmu/animacji - dźwięku/muzyki - tekstu - interakcji Multimedia zasadniczo występują w dwóch kategoriach: liniowej i nieliniowej. Treść liniowa jest przesyłana bez kontroli nawigacyjnej ze strony odbiorcy, tak jak w przypadku prezentacji kinowej. Treść nieliniowa oferuje użytkownikowi interaktywność w celu kontrolowania progresu Zastosowanie multimediów jest bardzo szerokie. Można je spotkać w wielu dziedzinach : - nauka (programy do symulacji czasu rzeczywistego) - edukacja (encyklopedie multimedialne) - rozrywka (gry komputerowe, vod) - medycyna (programy do diagnostyki obrazowej ) - inżynieria (programy do wizualizacji ) Wszystkie aplikacje multimedialne wymagają jednoczesnego zastosowania dwóch lub więcej rodzajów mediów, lub typów informacji. (realizacje telekonferencji, praca kilku użytkowników nad jednym dokumentem, zdalne nauczanie, zdalny nadzór) |
|
Literatura: |
Podstawowa: 1. Unity 3D UI Essentials , Simon Jakcson 2015 Packt Publishing 2. Unity 5.x Cookbook , Matt Smith , 2015 Packt Publishing 3. Unity .Przepis na interfejs gry, Francesco Sapio, Helion 2016 4. Austin, Tricia;, Doust, Richard.: Projektowanie dla nowych mediów, PWN 2008 Uzupełniająca 1. Artur Przelaskowski "Techniki multimedialne" - https://www.ire.pw.edu.pl/~arturp/Dydaktyka/pidom/tmed2.pdf 2. Game Desing Document - https://www.nuclino.com/articles/game-design-document-template |
Właścicielem praw autorskich jest "Akademia Nauk Stosowanych Stefana Batorego".