"Akademia Nauk Stosowanych Stefana Batorego" - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Modelowanie i renderowanie 3D

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0202-INF-1-4061N
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0613) Tworzenie i analiza oprogramowania i aplikacji Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Modelowanie i renderowanie 3D
Jednostka: Instytut Nauk Informatyczno-Technicznych
Grupy: Informatyka, semestr IV, tryb niestacjonarny
Informatyka, semestr IV, tryb niestacjonarny GiPD
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Pełny opis:

Znajomość zagadnień z Podstaw Grafiki Komputerowej

1. Omówienie interfejsu programu 3ds max.

2. Tworzenie brył podstawowych, parametry brył, podstawowe operacje.

3. Operacje Boola na bryłach, podstawowe modyfikatory.

4. Praca z obiektami splain. Symulacja tkanin.

5. Edycja siatek wielokątowych.

6. Praca z edytorem materiałów.

7. Modyfikatory UVW Map , Unwarp UVW

8. Oświetlenie sceny, światła fotometryczne

9. Systemy oświetlenia daylight i sunlight

10. Praca z kamerą.

11. Systemy cząstek

12. Pola sił i deflektory

13. Łańcuchy kinetyczne - kinematyka prosta i odwrotna

14. Animacja obiektów, edytory animacji.

15. Parametry renderingu. Rendering sceny.

Laboratorium na którym realizowane są podane wyżej tematy z wykorzystaniem programu Autodesk 3ds Max. Poszczególne tematy są prezentowane przez prowadzącego, każde laboratorium zakończone jest zadaniem ćwiczeniowym.

Literatura:

Literatura podstawowa

1. Randi L. Derakhshani, Dariush Derakhshani. „Autodesk 3ds Max 2014. Oficjalny podręcznik” (Autodesk 3ds Max 2014 Essentials:

Autodesk Official Press), Helion, 2014

2. Todd Daniele. „Poly-Modeling with 3ds Max: Thinking Outside of the Box”. Focal Press, 2008

3. Paul Steed. „Modeling a Character in 3ds max, Second Edition”. Wordware Publishing, 2005

Literatura uzupełniająca

1. Rick Parent. „Animacja komputerowa. Algorytmy i techniki”, PWN, 2011

2. John Halas. „Timing for animation, Second Edition”, Focal Press, 2009

3. Chris Webster, „Action Analysis for Animation”, Focal Press, 2012

Tutoriale programu 3ds Max przygotowane przez prowadzącego i udostępnione studentom, mini zadania realizowane po zakończeniu

poszczególnych tematów laboratoryjnych. Jako pomoce służyć mogą filmy wideo umieszczone w Internecie, przedstawiające sposoby

realizacji różnych zadań z użyciem programu 3ds Max. Zdecydowanie najlepszą pomocą jest wbudowany help programu pozwalający na

opanowanie podstawowych i rozszerzonych technik

Efekty uczenia się:

WIEDZA:

1. Student zna metody obliczeniowe, techniki, narzędzia i materiały stosowane w rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich i problemów

informatycznych.

2. Student ma wiedzę niezbędną do projektowania, przetwarzania, obrazowania i wizualizacji danych.

UMIEJĘTNOŚCI:

1. Student potrafi zgodnie z zadaną specyfikacją zaprojektować oraz zrealizować kreację graficzną używając właściwych metod , technik i

narzędzi z zakresu grafiki komputerowej.

KOMPETENCJE SPOŁECZNE:

1. Student ma świadomość ograniczeń własnej wiedzy, ciągłego rozwoju informatyki i rozumie konieczność dalszego kształcenia.

Metody i kryteria oceniania:

Efekty kształcenia zweryfikowane zostaną poprzez realizację trzech zadań praktycznych polegających na :

1. Utworzenie assetu do gry

2. Fotorealistyczna wizualizacja wnętrza

3. Animacja postaci

Studenci oddając zadania opowiadają o ich realizacji co pozwoli na sprawdzenie realizacji efektów kształcenia w zakresie Wiedzy,

Umiejętności, Kompetencji Społecznych.

Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną z ocen otrzymanych za poszczególne zadania (1, 2, 3).

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-15 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Radosław Bednarski
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Radosław Bednarski
Prowadzący grup: Radosław Bednarski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-01 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 24 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Radosław Bednarski
Prowadzący grup: Radosław Bednarski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 24 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Radosław Bednarski
Prowadzący grup: Radosław Bednarski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-02-17 - 2025-09-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 24 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Radosław Bednarski
Prowadzący grup: Radosław Bednarski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest "Akademia Nauk Stosowanych Stefana Batorego".
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-3 (2024-06-10)