Modelowanie i renderowanie 3D
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0202-INF-1-4061N |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0613) Tworzenie i analiza oprogramowania i aplikacji
|
Nazwa przedmiotu: | Modelowanie i renderowanie 3D |
Jednostka: | Instytut Nauk Informatyczno-Technicznych |
Grupy: |
Informatyka, semestr IV, tryb niestacjonarny Informatyka, semestr IV, tryb niestacjonarny GiPD |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Pełny opis: |
Znajomość zagadnień z Podstaw Grafiki Komputerowej 1. Omówienie interfejsu programu 3ds max. 2. Tworzenie brył podstawowych, parametry brył, podstawowe operacje. 3. Operacje Boola na bryłach, podstawowe modyfikatory. 4. Praca z obiektami splain. Symulacja tkanin. 5. Edycja siatek wielokątowych. 6. Praca z edytorem materiałów. 7. Modyfikatory UVW Map , Unwarp UVW 8. Oświetlenie sceny, światła fotometryczne 9. Systemy oświetlenia daylight i sunlight 10. Praca z kamerą. 11. Systemy cząstek 12. Pola sił i deflektory 13. Łańcuchy kinetyczne - kinematyka prosta i odwrotna 14. Animacja obiektów, edytory animacji. 15. Parametry renderingu. Rendering sceny. Laboratorium na którym realizowane są podane wyżej tematy z wykorzystaniem programu Autodesk 3ds Max. Poszczególne tematy są prezentowane przez prowadzącego, każde laboratorium zakończone jest zadaniem ćwiczeniowym. |
Literatura: |
Literatura podstawowa 1. Randi L. Derakhshani, Dariush Derakhshani. „Autodesk 3ds Max 2014. Oficjalny podręcznik” (Autodesk 3ds Max 2014 Essentials: Autodesk Official Press), Helion, 2014 2. Todd Daniele. „Poly-Modeling with 3ds Max: Thinking Outside of the Box”. Focal Press, 2008 3. Paul Steed. „Modeling a Character in 3ds max, Second Edition”. Wordware Publishing, 2005 Literatura uzupełniająca 1. Rick Parent. „Animacja komputerowa. Algorytmy i techniki”, PWN, 2011 2. John Halas. „Timing for animation, Second Edition”, Focal Press, 2009 3. Chris Webster, „Action Analysis for Animation”, Focal Press, 2012 Tutoriale programu 3ds Max przygotowane przez prowadzącego i udostępnione studentom, mini zadania realizowane po zakończeniu poszczególnych tematów laboratoryjnych. Jako pomoce służyć mogą filmy wideo umieszczone w Internecie, przedstawiające sposoby realizacji różnych zadań z użyciem programu 3ds Max. Zdecydowanie najlepszą pomocą jest wbudowany help programu pozwalający na opanowanie podstawowych i rozszerzonych technik |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA: 1. Student zna metody obliczeniowe, techniki, narzędzia i materiały stosowane w rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich i problemów informatycznych. 2. Student ma wiedzę niezbędną do projektowania, przetwarzania, obrazowania i wizualizacji danych. UMIEJĘTNOŚCI: 1. Student potrafi zgodnie z zadaną specyfikacją zaprojektować oraz zrealizować kreację graficzną używając właściwych metod , technik i narzędzi z zakresu grafiki komputerowej. KOMPETENCJE SPOŁECZNE: 1. Student ma świadomość ograniczeń własnej wiedzy, ciągłego rozwoju informatyki i rozumie konieczność dalszego kształcenia. |
Metody i kryteria oceniania: |
Efekty kształcenia zweryfikowane zostaną poprzez realizację trzech zadań praktycznych polegających na : 1. Utworzenie assetu do gry 2. Fotorealistyczna wizualizacja wnętrza 3. Animacja postaci Studenci oddając zadania opowiadają o ich realizacji co pozwoli na sprawdzenie realizacji efektów kształcenia w zakresie Wiedzy, Umiejętności, Kompetencji Społecznych. Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną z ocen otrzymanych za poszczególne zadania (1, 2, 3). |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-15 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Radosław Bednarski | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N LAB
LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Radosław Bednarski | |
Prowadzący grup: | Radosław Bednarski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-01 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N LAB
LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium, 24 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Radosław Bednarski | |
Prowadzący grup: | Radosław Bednarski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-24 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO LAB
LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium, 24 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Radosław Bednarski | |
Prowadzący grup: | Radosław Bednarski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-17 - 2025-09-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO LAB
LAB
LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium, 24 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Radosław Bednarski | |
Prowadzący grup: | Radosław Bednarski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest "Akademia Nauk Stosowanych Stefana Batorego".