"Akademia Nauk Stosowanych Stefana Batorego" - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praca projektowa

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0103-BW-1-6201N
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (1032) Ochrona osób i mienia Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Praca projektowa
Jednostka: Instytut Nauk Prawnych i o Bezpieczeństwie
Grupy: Bezpieczeństwo wewnętrzne, semestr VI, tryb niestacjonarny
Bezpieczeństwo wewnętrzne, semestr VI, tryb niestacjonarny, SMPB
Bezpieczeństwo wewnętrzne, semestr VI, tryb niestacjonarny, ZKiBP
Punkty ECTS i inne: 9.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Skrócony opis:

Przygotowanie studenta do sporządzenia pracy projektowej i obroną przed komisją egzaminacyjną

Pełny opis:

Treści kształcenia:

1. Istota pracy projektowej (dyplomowej)

2. Prace przygotowawcze

3. Wybór metod badawczych

4. Organizacja i przebieg badań

5. Sposoby wyszukiwania literatury przedmiotu

6. Gromadzenie materiału naukowego i jego rodzaje

7. Plagiat – definicja, rodzaje, odpowiedzialność

8. Konstrukcja pracy (charakterystyka struktury pracy)

9. Zasady opisu bibliograficznego i redagowania przypisów

10. Organizacja procesu pisania

11. Redagowanie tekstu

12. Sprawdzanie i poprawianie pracy

Literatura:

Literatura podstawowa

1. T. Mendel, Metodyka pisania prac licencjackich, Poznań 2005

2. P. Pioterek, B. Zieleniewska, Technika pisania prac dyplomowych

3. K. Kwaśniewska, Jak pisać prace dyplomowe, Bydgoszcz 2005

4. R. Zenderowski, Technika pisania prac magisterskich i licencjackich, Warszawa 2018

5. A. W. Maszke, Metodologiczne podstawy badań empirycznych, Rzeszów 2009

Literatura zalecana

1. M. Łobocki, Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków 2003

2. J. Apanowicz, Metodologia ogólna, Gdynia 2002

3. T. Rawa, Metodyka wykonywania inżynierskich i magisterskich prac dyplomowych, Olsztyn 1999

4. W. Żebrowski, Technika pisania prac licencjackich i magisterskich, Olsztyn 2008

5. A. Pułło, Prace magisterskie i licencjackie, Warszawa 2004

6. J. Sztumski, Wstęp do metod i technik badań społecznych, Katowice 2005

Efekty uczenia się:

WIEDZA

(„Student zna i rozumie...”)

1 charakter nauk społecznych, w szczególności takich dyscyplin jak: nauki o bezpieczeństwie oraz ich relacje do innych nauk, w tym:

prawa, zarządzania, obronności, systemu bezpieczeństwa narodowego

2 metody, narzędzia w tym techniki pozyskiwania danych, pozwalające opisać zjawiska polityczne, prawne i społeczne oraz procesy w nich i między nimi zachodzące oraz rodzaje, źródła i przyczyny współczesnych zagrożeń w obszarze bezpieczeństwa państwa

3 akty prawne dotyczące polityki i strategii bezpieczeństwa wewnętrznego, narodowego i międzynarodowego, w tym w Unii Europejskiej i

NATO, potrafi scharakteryzować ich ewolucję i rolę w państwie i społeczeństwie, a także wskazać, jaką rolę odgrywają w państwie i

społeczeństwie

UMIEJĘTNOŚCI

(„Student potrafi…”)

1 wykorzystać wiedzę teoretyczną w zakresie bezpieczeństwa wewnętrznego i pozyskiwać dane do praktycznego analizowania

konkretnych procesów i zjawisk społecznych, prawnych i politycznych

2 dokonać prezentacji wyników własnych analiz i ocen oraz podać ich merytoryczną argumentację

3 przygotować prace zaliczeniowe i projekt dyplomowy z wykorzystaniem technik komputerowych, zdobytej wiedzy teoretycznej, korzystając z różnych źródeł BW_U12

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

(„Student jest gotów do…”)

1 do krytycznej oceny odbieranych treści, a także krytycznej oceny siebie oraz zespołów i organizacji, w których uczestniczy

2 uczestniczenia w przygotowaniu projektu/ programów społecznych, uwzględniających aspekty prawne, ekonomiczne i społeczno-polityczne

3 do weryfikacji swojego działania, postawy i poszukiwania nowych, lepszych rozwiązań; do korzystania z opinii ekspertów w przypadku

trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu

Metody i kryteria oceniania:

• Wykład – test pisemny z pytaniami otwartymi

• Ćwiczenia – zaliczenie z oceną na podstawie przedstawionych prezentacji oraz aktywności na zajęciach

Po semestrze 6 – egzamin – prezentacja multimedialna swojego projektu, odpowiedź na zadane pytania

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-02-17 - 2025-09-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia praktyczne, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Justyna Florczak-Mikina, Alojzy Pilich
Prowadzący grup: Justyna Florczak-Mikina, Alojzy Pilich
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia praktyczne - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Student na podstawie posiadanej wiedzy, przygotuje projekt badawczy, przeprowadzi badanie, a następnie nauczy się wyprowadzać związane z tym wnioski i rekomendacje.

Pełny opis:

Ze względu na możliwe zmiany treści kształcenia, zmiany przepisów, szczegółowe treści kształcenia znajdują się w części „Informacje o zajęciach w cyklu."

Literatura:

Literatura podstawowa

1. T. Mendel, Metodyka pisania prac licencjackich, Poznań 2005

2. P. Pioterek, B. Zieleniewska, Technika pisania prac dyplomowych

3. K. Kwaśniewska, Jak pisać prace dyplomowe, Bydgoszcz 2005

4. R. Zenderowski, Technika pisania prac magisterskich i licencjackich, Warszawa 2018

5. A. W. Maszke, Metodologiczne podstawy badań empirycznych, Rzeszów 2009

Literatura zalecana

1. M. Łobocki, Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków 2003

2. J. Apanowicz, Metodologia ogólna, Gdynia 2002

3. T. Rawa, Metodyka wykonywania inżynierskich i magisterskich prac dyplomowych, Olsztyn 1999

4. W. Żebrowski, Technika pisania prac licencjackich i magisterskich, Olsztyn 2008

5. A. Pułło, Prace magisterskie i licencjackie, Warszawa 2004

6. J. Sztumski, Wstęp do metod i technik badań społecznych, Katowice 2005

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest "Akademia Nauk Stosowanych Stefana Batorego".
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-9 (2024-12-18)