Studenckie praktyki zawodowe
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0103-BW-1-2141N |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(1032) Ochrona osób i mienia
|
Nazwa przedmiotu: | Studenckie praktyki zawodowe |
Jednostka: | Instytut Nauk Prawnych i o Bezpieczeństwie |
Grupy: |
Bezpieczeństwo wewnętrzne, semestr II, tryb niestacjonarny |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Pełny opis: |
1. Pogłębienie i poszerzenie umiejętności zdobytych przez studenta w czasie studiów i nabycie nowych umiejętności poprzez praktyczne rozwiązywanie rzeczywistych zadań zawodowych. 2. Nabycie umiejętności i zachowań potrzebnych w środowisku pracy (pracy w zespole, należytego stosunku do pracy i innych współuczestników, z którymi praca jest wykonywana). 3. Zapoznanie studentów - praktykantów z organizacją i funkcjonowaniem instytucji oraz jego komórek związanych z realizacją zadań bezpośrednio powiązanych z kierunkiem studiów. 4. Zapoznanie z wyposażeniem technicznym, technologicznym i informatycznym instytucji. 5. Poznanie środowiska zawodowego, zasad etyki zawodowej, całościowego i zindywidualizowanego podejścia do osób w procesie realizacji praktyk zawodowych. 6. Kształcenie umiejętności pracy w zespołach ludzkich, przygotowanie do samodzielnej pracy oraz do podejmowania decyzji. 7. Kształcenie poczucia odpowiedzialności za wykonywaną pracę. 8. Rozwijanie indywidualnych zainteresowań Studenta, umożliwienie zastosowania nabytych przez Studenta umiejętności w trakcie realizowania indywidualnie dobranych zadań. Praktyki zawodowe mają pomóc w zebraniu materiału empirycznego, w oparciu o który student napisze pracę projektową. |
Literatura: |
plan ramowy praktyk, regulamin praktyk |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA („Student zna i rozumie ...”) wiedzę z zakresu bezpieczeństwa wewnętrznego z uwzględnieniem specyfiki środowiska zawodowego, w którym odbywa praktykę. BW_W01 BW_W02 wiedzę umożliwiającą identyfikowanie rzeczywistych zagrożeń wynikających z zakresu BHP, które występują w instytucji związanej z miejscem odbywania praktyki. Zna praktyczne sposoby zapobiegania im. BW_W07 UMIEJĘTNOŚCI („Student potrafi…”) opisać wybrane elementy wchodzące w skład struktury organizacyjnej instytucji publicznej, w której odbywa praktykę. BW_U01 BW_U02 BW_U14 określić zakres działalności instytucji związanych z miejscem odbywania praktyk. BW_U02 przygotować szeroką informację z zakresu obowiązków mu przydzielonych i przekazać ją innym pracownikom oraz uczelnianemu opiekunowi praktyk na kierunku. BW_U09 BW_U10 BW_U14 KOMPETENCJE SPOŁECZNE („Student jest gotów do…”) przestrzegania zasad postępowania gwarantujących właściwą jakość działań zawodowych oraz bezpieczeństwo. BW_K02 utrzymywania właściwych relacji w środowisku zawodowym. BW_K03 W_K04 komunikowania się w środowisku zawodowym stosując różne techniki i używając specjalistycznej terminologii, typowej dla dziedziny bezpieczeństwo wewnętrzne BW_K04 BW_K05 BW_K07 weryfikacji swojego działania, postawy i poszukiwania nowych, lepszych rozwiązań oraz korzystania z opinii ekspertów, w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu. BW_K08 |
Metody i kryteria oceniania: |
1. Efekty w zakresie wiedzy na każdym etapie praktyk weryfikuje się na podstawie: a. analizy Dziennika praktyk lub Wniosku o uznanie efektów uczenia się przewidzianych dla praktyk zawodowych – każdy etap praktyk. b. analizy pisemnego Sprawozdania z realizacji praktyki, przygotowanego na zasadach i wg wytycznych określonych przez uczelnianego opiekuna praktyk – każdy etap praktyk i każda ścieżka realizacji praktyk. c. rozmowa sprawozdawcza – każdy etap praktyk. 2. Efekty w zakresie umiejętności weryfikuje się na podstawie: a. analizy Dziennika praktyk lub Wniosku o uznanie efektów uczenia się przewidzianych dla praktyk zawodowych – każdy etap praktyk. b. analizy pisemnego Sprawozdania z realizacji praktyki, przygotowanego na zasadach i wg wytycznych określonych przez uczelnianego opiekuna praktyk – każdy etap praktyk i każda ścieżka realizacji praktyk. 3. Efekty w zakresie kompetencji społecznych weryfikuje się na każdym etapie praktyk na podstawie: a. Analiza Dziennika praktyk lub Wniosku o uznanie efektów uczenia się przewidzianych dla praktyk zawodowych – każdy etap praktyk. b. przedłużonej obserwacji przez opiekuna zakładowego – opinia/ocena opisowa w dzienniku praktyk studenta – każdy etap praktyk c. analizy pisemnego Sprawozdania z realizacji praktyki, przygotowanego na zasadach i wg wytycznych określonych przez uczelnianego opiekuna praktyk – każdy etap praktyk i każda ścieżka realizacji praktyk.. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-15 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia praktyczne, 125 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Michał Rojewski | |
Prowadzący grup: | Michał Rojewski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia praktyczne - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia praktyczne, 125 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maciej Karwas | |
Prowadzący grup: | Maciej Karwas | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia praktyczne - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-01 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia praktyczne, 125 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Cezary Pędzik | |
Prowadzący grup: | Cezary Pędzik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia praktyczne - Zaliczenie na ocenę |
|
Pełny opis: |
Ogólne: 1. Pogłębienie i poszerzenie umiejętności zdobytych przez studenta, w czasie studiów, i nabycie nowych umiejętności poprzez praktyczne rozwiązywanie rzeczywistych zadań zawodowych. 2. Nabycie umiejętności i zachowań potrzebnych w środowisku pracy (pracy w zespole, należytego stosunku do pracy i innych współuczestników, z którymi praca jest wykonywana). 3. Zapoznanie studentów - praktykantów z organizacją i funkcjonowaniem instytucji oraz jego komórek związanych z realizacją zadań bezpośrednio powiązanych z kierunkiem studiów. 4. Zapoznanie z wyposażeniem technicznym, technologicznym i informatycznym instytucji. 5. Poznanie środowiska zawodowego, zasad etyki zawodowej, całościowego i zindywidualizowanego podejścia do osób, w procesie realizacji praktyk zawodowych. 6. Kształcenie umiejętności pracy w zespołach ludzkich, przygotowanie do samodzielnej pracy oraz do podejmowania decyzji. 7. Kształcenie poczucia odpowiedzialności za wykonywaną pracę. 8. Rozwijanie indywidualnych zainteresowań Studenta, umożliwienie zastosowania nabytych przez Studenta umiejętności w trakcie realizowania indywidualnie dobranych zadań Szczegółowe: 1. Nabycie umiejętności praktycznych pod kątem wybranego kierunku studiów 2. Zapoznanie się z obowiązującymi przepisami BHP i przeciwpożarowymi w miejscu odbywania praktyk 3. Nabycie umiejętności wykonywania prac biurowych, w tym szczególnie posługiwania się programami komputerowymi będącymi na wyposażeniu podmiotu praktyk 4. Zapoznanie się ze strukturą organizacyjną podmiotu, w którym odbywana jest praktyka 5. Zapoznanie się z rodzajem wykonywania prac w poszczególnych działach podmiotu, w którym odbywa się praktyka 6. Wykształcenie w studencie umiejętności pracy w zespole 7. Zaprezentowanie sylwetki studenta przed ewentualnie przyszłym pracodawcą. |
|
Literatura: |
plan ramowy praktyk, regulamin praktyk |
|
Uwagi: |
Miejsce odbywania praktyk Policja, Państwowa Straż Pożarna, Ochotnicza Straż Pożarna jednostki oraz instytucje Wojska Polskiego ,Straż Graniczna, Służba Więzienna (zakłady karne, areszty śledcze), Agencja Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Centralne Biuro Antykorupcyjne, Służba Kontrwywiadu Wojskowego, Agencja Wywiadu, Agencja Wywiadu Wojskowego , Straże Miejskie (gminne), Służba Celna, Firmy Ochrony Osób i Mienia, agencje detektywistyczne, Inspekcja Transportu Drogowego, Żandarmeria Wojskowa, Straż Ochrony Kolei, Straż Ochrony Lasów, służby ochrony lotnisk, Służba Ochrony Państwa, Centralne instytucje administracji państwowej, urzędy powiatowe, gminne, miejskie, wojewódzkie oraz inne instytucje umożliwiające nabycie umiejętności obsługi maszyn i urządzeń biurowych będących na wyposażeniu danej instytucji, wszelkich programów komputerowych, stron internetowych związanych z wykonywaniem pracy na określonych stanowiskach. Podstawowe elementy infrastrukturalne oraz elementy wyposażenia, w jakie musi być wyposażone miejsce odbywania praktyk: 1. Biurko i krzesło; 2. Komputer z oprogramowaniem Office (jeśli to możliwe z oprogramowaniem specjalistycznym); 3. Dostęp do dokumentów i danych umożliwiających zebranie materiału empirycznego do napisania pracy projektowej. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-24 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia praktyczne, 125 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Michał Rojewski | |
Prowadzący grup: | Michał Rojewski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia praktyczne - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-17 - 2025-09-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia praktyczne, 125 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia praktyczne - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest "Akademia Nauk Stosowanych Stefana Batorego".