"Akademia Nauk Stosowanych Stefana Batorego" - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Technologia informacyjna

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0103-ADM-1-1121N
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0611) Computer use Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Technologia informacyjna
Jednostka: Instytut Nauk Prawnych i o Bezpieczeństwie
Grupy: Administracja, semestr I, tryb niestacjonarny
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Skrócony opis:

(1) Wymagania wstępne

Podstawowa znajomość obsługi komputera.

(2) Treści kształcenia

1. Zasady bezpieczeństwa i higieny pracy.

2. Formatowanie znaków, akapitu, sekcji, kolumny, strony.

3. Pisanie tekstu matematycznego oraz zwykłego (ogłoszenia, CV, podania, itp.)

4. Praca z kreatorami i szablonami.

5. Praca z tabelami.

6. Tworzenie listów seryjnych.

7. Tworzenie formularzy.

8. Formatowanie komórek, używanie formuł.

9. Adresowanie względne i bezwzględne.

10. Funkcje matematyczne, statystyczne, logiczne, daty i czasu, tekstowe.

11. Importowanie danych z pliku tekstowego.

12. Podstawy tworzenia prezentacji multimedialnych złożonej z tekstu, obrazów, hiperłączy i dźwięku.

13. Tworzenie schematów i diagramów.

(3) Metody dydaktyczne i pomoce naukowe

pogadanka, "burza mózgów", praca w grupach,

wykonywanie zadań zgodnie z instrukcjami zawartymi w pliku

Pełny opis:

Ze względu na możliwe zmiany treści kształcenia, zmiany przepisów (stosownie do sytuacji), szczegółowe treści kształcenia znajdują się w polu „Opis” - informacja zamieszczona jest w polu „Informacje o zajęciach w cyklu”.

Metody i kryteria oceniania:

Na końcową ocenę z przedmiotu składa się 80% za ocenę ze

sprawdzianu przy komputerze z Worda i Excela oraz 20% za multimedialną prezentację.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Justyna Walewska
Prowadzący grup: Justyna Walewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Justyna Walewska
Prowadzący grup: Justyna Walewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Pełny opis:

(1) Wymagania wstępne

Podstawowa znajomość obsługi komputera.

(2) Treści kształcenia

1. Zasady bezpieczeństwa i higieny pracy.

2. Formatowanie znaków, akapitu, sekcji, kolumny, strony.

3. Pisanie tekstu matematycznego oraz zwykłego (ogłoszenia, CV, podania, itp.)

4. Praca z kreatorami i szablonami.

5. Praca z tabelami.

6. Tworzenie listów seryjnych.

7. Tworzenie formularzy.

8. Formatowanie komórek, używanie formuł.

9. Adresowanie względne i bezwzględne.

10. Funkcje matematyczne, statystyczne, logiczne, daty i czasu, tekstowe.

11. Importowanie danych z pliku tekstowego.

12. Podstawy tworzenia prezentacji multimedialnych złożonej z tekstu, obrazów, hiperłączy i dźwięku.

13. Tworzenie schematów i diagramów.

(3) Metody dydaktyczne i pomoce naukowe

pogadanka, "burza mózgów", praca w grupach,

wykonywanie zadań zgodnie z instrukcjami zawartymi w pliku

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. P. Wróblewski,Microsoft Office 2007 PL w biurze i nie tylko, Helion 2007;

2. T. Negrino, Po prostu PowerPoint 2007 PL : błyskawiczny kurs tworzenia prezentacji, Helion 2008;

Literatura uzupełniająca:

1. S. Schwartz, Po prostu Office 2010 PL, Helion 2011;

2. K. Murray, Microsoft Office 2010 PL. Praktyczne podejście, Helion 2011;

3. M. Price, Office 2010 PL. Seria praktyk, Helion 2011;

4. W. Węglarz, A. Żarowska-Mazur, Office 2010. Praktyczne porady, PWN 2011;

5. M. Stephen, PowerPoint 2000.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Justyna Walewska
Prowadzący grup: Justyna Walewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Marcelina Otręba
Prowadzący grup: Marcelina Otręba
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Pełny opis:

(1) Wymagania wstępne

Podstawowa znajomość obsługi komputera.

(2) Treści kształcenia

1. Zasady bezpieczeństwa i higieny pracy.

2. Formatowanie znaków, akapitu, sekcji, kolumny, strony.

3. Pisanie tekstu matematycznego oraz zwykłego w programie Word (ogłoszenia, CV, podania, recenzja itp.)

4. Praca z kreatorami i szablonami.

5. Praca z tabelami.

6. Tworzenie listów seryjnych.

7. Tworzenie formularzy.

8. Formatowanie komórek, używanie formuł.

9. Adresowanie względne i bezwzględne.

10. Funkcje matematyczne, statystyczne, logiczne, daty i czasu, tekstowe.

11. Importowanie danych z pliku tekstowego.

12. Podstawy tworzenia prezentacji multimedialnych złożonej z tekstu, obrazów, hiperłączy i dźwięku.

13. Tworzenie schematów i diagramów.

14. Wykonywanie zadań w programie EXCEL.

(3) Metody dydaktyczne i pomoce naukowe

"burza mózgów", praca w grupach,

wykonywanie zadań zgodnie z instrukcjami zawartymi w pliku

Literatura:

Podstawowa:

1. Krzysztof Woźniak. Organizacja i zarządzanie, Wydawca Mfilies.pl 2012.

2. Wawer Rafał, Pakuła M. (red.), Technologie informacyjno-komunikacyjne w edukacji XXI wieku, Lubelskie Towarzystwo Naukowe, Lublin 2014.

3. Elżbieta Bowdur, Marcin Aptekorz. Selected issues and trends of contemporary digital education. Wybrane zagadnienia i trendy współczesnej edukacji cyfrowej, Wydawca Stowarzyszenie Komputer i sprawy szkoły 2014.

Uzupełniająca:

4. Jadwiga Płocka, Sekrety samokształcenia. Jak łatwo i przyjemnie zdobywać wiedzę, niezbędną do odnoszenia sukcesów? Wydawca Złote myśli 2015.

5. Smyrnova-Trybulska Eugenia. Technologie informacyjno-komunikacyjne i e-lerning w współczesnej edukacji, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego 2018.

6. Wróblewski Piotr. MS Office 2013/365 PL w biurze i nie tylko. Wyd. Helion, Gliwice 2013 (ebook, pdf)

Podana literatura ma jedynie charakter uzupełniający.

Materiały własne ( prezentacje, zestawy ćwiczeń)

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia praktyczne, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Marcelina Otręba
Prowadzący grup: Marcelina Otręba
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia praktyczne - Zaliczenie na ocenę
Pełny opis:

(1) Wymagania wstępne

Podstawowa znajomość obsługi komputera.

(2) Treści kształcenia

1. Zasady bezpieczeństwa i higieny pracy.

2. Formatowanie znaków, akapitu, sekcji, kolumny, strony.

3. Pisanie tekstu matematycznego oraz zwykłego w programie Word (ogłoszenia, CV, podania, recenzja itp.)

4. Praca z kreatorami i szablonami.

5. Praca z tabelami.

6. Tworzenie listów seryjnych.

7. Tworzenie formularzy.

8. Formatowanie komórek, używanie formuł.

9. Adresowanie względne i bezwzględne.

10. Funkcje matematyczne, statystyczne, logiczne, daty i czasu, tekstowe.

11. Importowanie danych z pliku tekstowego.

12. Podstawy tworzenia prezentacji multimedialnych złożonej z tekstu, obrazów, hiperłączy i dźwięku.

13. Tworzenie schematów i diagramów.

14. Wykonywanie zadań w programie EXCEL.

(3) Metody dydaktyczne i pomoce naukowe

"burza mózgów", praca w grupach,

wykonywanie zadań zgodnie z instrukcjami zawartymi w pliku

Literatura:

Podstawowa:

1. Krzysztof Woźniak. Organizacja i zarządzanie, Wydawca Mfilies.pl 2012.

2. Wawer Rafał, Pakuła M. (red.), Technologie informacyjno-komunikacyjne w edukacji XXI wieku, Lubelskie Towarzystwo Naukowe, Lublin 2014.

3. Elżbieta Bowdur, Marcin Aptekorz. Selected issues and trends of contemporary digital education. Wybrane zagadnienia i trendy współczesnej edukacji cyfrowej, Wydawca Stowarzyszenie Komputer i sprawy szkoły 2014.

Uzupełniająca:

4. Jadwiga Płocka, Sekrety samokształcenia. Jak łatwo i przyjemnie zdobywać wiedzę, niezbędną do odnoszenia sukcesów? Wydawca Złote myśli 2015.

5. Smyrnova-Trybulska Eugenia. Technologie informacyjno-komunikacyjne i e-lerning w współczesnej edukacji, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego 2018.

6. Wróblewski Piotr. MS Office 2013/365 PL w biurze i nie tylko. Wyd. Helion, Gliwice 2013 (ebook, pdf)

Podana literatura ma jedynie charakter uzupełniający.

Materiały własne ( prezentacje, zestawy ćwiczeń)

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-10-01 - 2026-01-31
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć: (brak danych)
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest "Akademia Nauk Stosowanych Stefana Batorego".
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-9 (2024-12-18)