Studenckie praktyki zawodowe NZP
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0102-ZARZ-1-6141N |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0413) Zarządzanie i administracja
|
Nazwa przedmiotu: | Studenckie praktyki zawodowe NZP |
Jednostka: | Instytut Nauk Ekonomicznych i o Zarządzaniu |
Grupy: | |
Strona przedmiotu: | http://www.pusb.pl |
Punkty ECTS i inne: |
10.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
rodzaj praktyki (np. praktyka kierunkowa – podstawowa), sumaryczne obciążenie pracą studenta (np. 125 dydaktycznych (94 godziny zegarowe)), rozkład praktyk w semestrach (np. w całym cyklu kształcenia na kierunku do realizacji jest łącznie 750 godzin praktyk, w tym: 125 godzin w semestrze 2 i 125 godzin w semestrze 3 - praktyka kierunkowa-podstawowa; 125 godzin w semestrze 4 i 125 godzin w semestrze 5 - ,praktyka kierunkowa-pogłębiająca; 250 godzin w semestrze 6 - praktyka dyplomowa); „ze względu na możliwe zmiany treści uczenia się, zmiany przepisów (stosownie do sytuacji), szczegółowe treści uczenia się, efekty uczenia się oraz metody i kryteria oceniania podane są na poziomie „Zajęcia w cyklu” oraz na stronie Uczelni (dokument Szczegółowy program praktyk zawodowych)”. |
Pełny opis: |
Cele ogólne: 1. Pogłębienie i poszerzenie umiejętności zdobytych przez studenta w czasie studiów, nabycie nowych umiejętności poprzez praktyczne rozwiązywanie rzeczywistych zadań zawodowych. Poszerzenie wiedzy zdobywanej w czasie studiów. 2. Nabycie umiejętności i kompetencji potrzebnych w środowisku pracy (praca w zespole, należyty stosunek do pracy i innych współuczestników, z którymi praca jest wykonywana). 3. Zapoznanie studentów - praktykantów z organizacją i funkcjonowaniem instytucji oraz jej komórek, związanych z realizacją zadań bezpośrednio powiązanych z kierunkiem i specjalnością studiów. 4. Zapoznanie z wyposażeniem technicznym, technologicznym i informatycznym podmiotów, w których realizowana jest praktyka. 5. Poznanie środowiska zawodowego i zasad etyki zawodowej. 6. Zebranie materiałów lub przeprowadzenie badań na poziomie wystarczającym do przygotowania pracy licencjackiej. 7. Kształcenie poczucia odpowiedzialności za wykonywaną pracę i podejmowane decyzje. |
Literatura: |
„Regulamin studenckich praktyk zawodowych” |
Efekty uczenia się: |
Ze względu na możliwe zmiany treści uczenia się, zmiany przepisów (stosownie do sytuacji), szczegółowe treści uczenia się, efekty uczenia się oraz metody i kryteria oceniania podane są na poziomie „Zajęcia w cyklu” oraz na stronie Uczelni (dokument Szczegółowy program praktyk zawodowych). |
Metody i kryteria oceniania: |
Ze względu na możliwe zmiany treści uczenia się, zmiany przepisów (stosownie do sytuacji), szczegółowe treści uczenia się, efekty uczenia się oraz metody i kryteria oceniania podane są na poziomie „Zajęcia w cyklu” oraz na stronie Uczelni (dokument Szczegółowy program praktyk zawodowych). |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-24 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia praktyczne, 250 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Piotr Idrian | |
Prowadzący grup: | Konrad Rokoszewski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia praktyczne - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-17 - 2025-09-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia praktyczne, 250 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewelina Kiełek-Więcławska | |
Prowadzący grup: | Ewelina Kiełek-Więcławska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia praktyczne - Zaliczenie na ocenę |
|
Pełny opis: |
1. Zapoznanie ze strukturą organizacyjną i warunkami pracy w przedsiębiorstwie/ instytucji oraz weryfikacja wiedzy zdobywanej w czasie studiów oraz praktyki kierunkowej podstawowej i kierunkowej pogłębionej. 2. Zapoznanie z obowiązującymi przepisami BHP, przepisami przeciwpożarowymi oraz strukturą organizacyjną instytucji/ przedsiębiorstwa, w którym student odbywa praktykę, gdy praktyka odbywa się̨ w innym miejscu niż praktyka kierunkowa podstawowa i kierunkowa pogłębiona. 3. Poznanie zakresu funkcjonowania podmiotu, w którym realizowana jest praktyka, strategii działań organizacyjnych i zarządczych z zakresu realizowanych zadań́ oraz form ich realizacji. 4. Nabycie umiejętności praktycznych i kompetencji przez samodzielne wykonywanie powierzonych zadań na stanowiskach pracy typowych dla specjalistów z zakresu zarządzania nowoczesnym przedsiębiorstwem/instytucją publiczną. 5. Wykonywanie powierzonych zadań na stanowisku związanym z wybraną specjalizacją z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem/instytucją publiczną oraz pogłębienie umiejętności studenta w zakresie wybranej specjalizacji. 6. Zdobycie doświadczenia zawodowego związanego z pracą na stanowisku typowym dla specjalności zarządzanie przedsiębiorstwem. 7. Posługiwanie się systemem rachunkowości i obiegiem dokumentów w firmach z sektora MSP, w świetle aktualnej sytuacji prawnej, ekonomicznej i organizacyjnej oraz rozumienie miejsca i roli zarządzania strategicznego organizacją we współczesnych uwarunkowaniach rynkowych. 8. Podnoszenie kompetencji zawodowych (praktycznych umiejętności) w zakresie: - doboru i zastosowania metody pozyskiwania i przetwarzania danych dotyczących działalności firmy/instytucji, w zakresie wykorzystania technologii informatycznych w zarządzaniu firmą (m.in. rachunkowość́ komputerowa i systemy podatkowe). - analizy dostępnych dokumentów (np. przepisy prawa, sprawozdania finansowe, raporty) i danych. - posługiwania się aktami prawnymi w zakresie prawa gospodarczego, podatkowego i bilansowego. - przygotowanie projektów z zakresu zarządzania firmą, zarządzania ludźmi, zarządzania finansami. 9. Nabywanie umiejętności przygotowania szerokiej informacji sprawozdawczej z zakresu swojej działalności zawodowej w instytucji/ przedsiębiorstwie na praktyce. |
|
Literatura: |
Regulamin praktyk zawodowych |
Właścicielem praw autorskich jest "Akademia Nauk Stosowanych Stefana Batorego".