Logistyka jako źródło przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0102-ZARZ-1-4061N |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0413) Zarządzanie i administracja
|
Nazwa przedmiotu: | Logistyka jako źródło przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa |
Jednostka: | Instytut Nauk Ekonomicznych i o Zarządzaniu |
Grupy: |
Zarzadzanie, semestr IV, tryb niestacjonarny Zarządzanie, semestr IV, tryb niestacjonarny ZUTSL |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
Przedmiot traktujący o osiąganiu przewagi konkurencyjnej poprzez wykorzystanie działań logistycznych. |
Pełny opis: |
Wymagania wstępne: Przedmiot wprowadzający bez wymagań wstępnych (prerekwizytów). Treści kształcenia: 1. Wiadomości wstępne związane z konkurencją rynkową 2. Logistyka w ogniwach łańcucha dostaw 3. Podstawowe typy konkurencji w gospodarce rynkowej 4. Istota przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa 5. Rola logistycznej obsługi klienta w osiąganiu przewagi konkurencyjnej 6. Elementy (etapy) obsługi klienta 7. Strategie obsługi klienta w celu w osiąganiu przewagi konkurencyjnej 8. Budowa strategii obsługi klienta 9. Strategie logistyczne w dystrybucji Pomoce naukowe i metody dydaktyczne: Metody: • Wykłady z prezentacjami multimedialnymi, • Ćwiczenia z wykorzystaniem metod aktywizujących, • Opisy przypadków i ich analiza, • Aktywność w grupach i współpraca (praca w grupach/ burza mózgów), Pomoce: • Laptop, • Projektor komputerowy, • Internet, • Tablica, • Materiały piśmiennicze. |
Literatura: |
A. Łapko, N. Wagner, Logistyka dystrybucji – trendy – wyzwania - przykłady, Warszawa 2021. M. K. Gąsowska, Logistyka a konkurencyjność przedsiębiorstwa, Warszawa 2018. A. Knauf, A. Tłuczak. Logistyczna obsługa klienta, Warszawa 2018. J. Majchrzak-Lepczyk, Logistyczna obsługa klientów handlu elektronicznego, Poznań 2019. D. Skurpel, Obłsuga logistyczna w handlu elektrnicznym, wartość dla klienta, Łódź 2019. M. Kramarz, Elementy logistyczne obsługi klienta w sieciach dystrybucji, Warszawa 2014. P. Banaszczyk, Logistyka w biznesie międzynarodowym, WNT, Warszawa 2015. R. Matwiejczuk, Kompetencje logistyki w tworzeniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa, Opole 2014. B. Słowiński, Inżynieria zarządzania procesami logistycznymi, PK, Koszalin 2009. P. Blaik, Efektywność logistyki, PWE, Warszawa 2015. B. Słowiński, Inżynieria zarządzania procesami logistycznymi, PK, Koszalin 2009. K. Ritkowski, Logistyka dystrybucji, Warszawa 2005. Literatura uzupełniająca: J. Różański, Współczesne przedsiębiorstwo a wyzwania gospodarki światowej, wyd. UŁ, Łódź 2016; Czasopisma branżowe: „Logistyka”, „Gospodarka Materiałowa i Logistyka”, „Logistyka a Jakość”, „Eurologistics” i inne; |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA w zaawansowanym stopniu elementy składowe systemu konkurencyjnego przedsiębiorstwa mechanizm osiągania sukcesu rynkowego przez przedsiębiorstwo fundamentalne cechy gospodarki światowej XXI wieku oraz ich praktyczne odzwierciedlenie w realiach współczesnych podmiotów gospodarczych UMIEJĘTNOŚCI posługiwać się terminologią fachową w interpretacji zagadnień z obszaru metodyki zarządzania logistycznego dobrać źródło, opracować informację w nim zawartą, dokonując analizy i syntezy wybranego aspektu roli logistyki w osiąganiu przewagi i potencjału konkurencyjnego przedsiębiorstwa analizować wybrany aspekt, wyzwanie lub trend gospodarczy występujący w otoczeniu firmy, w kontekście koncepcji zarządzania logistycznego w przedsiębiorstwie KOMPETENCJE SPOŁECZNE postępowania zgodnego z wyznaczonym mu celem/zadaniem uwzględniając podstawowe priorytety służące skutecznej jego realizacji wykazywania się zdolnością do doskonalenia swojego rozwoju zawodowego poszarzając go o wiedzę z zakresu zarządzania logistycznego uznawania znaczenia wiedzy i etyki zawodowej w analizowaniu dążeń przedsiębiorstwa do sukcesu rynkowego |
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę końcową składa się: • Ocena aktywności studenta na zajęciach, pracy na zajęciach oraz prezentowanej postawy (czy wykonuje powierzone zadania, czy współpracuje z innymi członkami grupy - 25%, • Ocena z przygotowywanych wystąpień - 25%, • Ocena z egzaminu na koniec semestru - 50%. Poniżej 55.00 % - ocena 2 55.00 % i więcej - ocena 3 60.00 % i więcej - ocena 3,5 70.00 % i więcej - ocena 4 80.00 % i więcej - ocena 4,5 90.00 % i więcej - ocena 5 Ocena niedostateczna z pracy semestralnej oznacza brak zaliczenia. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-15 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia praktyczne, 23 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Piotr Idrian | |
Prowadzący grup: | Piotr Idrian | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia praktyczne - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-24 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO K
ĆW-P
ĆW-P
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia praktyczne, 15 godzin
Konwersatorium, 8 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Cezary Gradowicz | |
Prowadzący grup: | Cezary Gradowicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia praktyczne - Zaliczenie na ocenę Konwersatorium - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-17 - 2025-09-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N ĆW-P
ĆW-P
K
K
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia praktyczne, 15 godzin
Konwersatorium, 8 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Cezary Brzeziński | |
Prowadzący grup: | Cezary Brzeziński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia praktyczne - Zaliczenie na ocenę Konwersatorium - Egzamin |
|
Pełny opis: |
Treści kształcenia: 1. Wiadomości wstępne związane z konkurencją rynkową 2. Logistyka w ogniwach łańcucha dostaw 3. Podstawowe typy konkurencji w gospodarce rynkowej 4. Istota przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa 5. Rola logistycznej obsługi klienta w osiąganiu przewagi konkurencyjnej 6. Elementy (etapy) obsługi klienta 7. Strategie obsługi klienta w celu w osiąganiu przewagi konkurencyjnej 8. Budowa strategii obsługi klienta 9. Strategie logistyczne w dystrybucji Pomoce naukowe i metody dydaktyczne: Metody: • Wykłady z prezentacjami multimedialnymi, • Ćwiczenia z wykorzystaniem metod aktywizujących, • Opisy przypadków i ich analiza, • Aktywność w grupach i współpraca (praca w grupach/ burza mózgów), Pomoce: • Laptop, • Projektor komputerowy, • Internet, • Tablica, • Materiały piśmiennicze. |
|
Literatura: |
A. Łapko, N. Wagner, Logistyka dystrybucji – trendy – wyzwania - przykłady, Warszawa 2021. M. K. Gąsowska, Logistyka a konkurencyjność przedsiębiorstwa, Warszawa 2018. A. Knauf, A. Tłuczak. Logistyczna obsługa klienta, Warszawa 2018. J. Majchrzak-Lepczyk, Logistyczna obsługa klientów handlu elektronicznego, Poznań 2019. D. Skurpel, Obłsuga logistyczna w handlu elektrnicznym, wartość dla klienta, Łódź 2019. M. Kramarz, Elementy logistyczne obsługi klienta w sieciach dystrybucji, Warszawa 2014. P. Banaszczyk, Logistyka w biznesie międzynarodowym, WNT, Warszawa 2015. R. Matwiejczuk, Kompetencje logistyki w tworzeniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa, Opole 2014. B. Słowiński, Inżynieria zarządzania procesami logistycznymi, PK, Koszalin 2009. P. Blaik, Efektywność logistyki, PWE, Warszawa 2015. B. Słowiński, Inżynieria zarządzania procesami logistycznymi, PK, Koszalin 2009. K. Ritkowski, Logistyka dystrybucji, Warszawa 2005. Literatura uzupełniająca: J. Różański, Współczesne przedsiębiorstwo a wyzwania gospodarki światowej, wyd. UŁ, Łódź 2016; Czasopisma branżowe: „Logistyka”, „Gospodarka Materiałowa i Logistyka”, „Logistyka a Jakość”, „Eurologistics” i inne; |
Właścicielem praw autorskich jest "Akademia Nauk Stosowanych Stefana Batorego".