Kompetencje logistyczne współczesnego menedżera
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0102-ZARZ-1-3121N |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0413) Zarządzanie i administracja
|
Nazwa przedmiotu: | Kompetencje logistyczne współczesnego menedżera |
Jednostka: | Instytut Nauk Ekonomicznych i o Zarządzaniu |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
Przedmiot traktuje o kompetencjach przydatnych w działalności logistycznej, ich istoty, typologii, sposobach oceny i diagnozy, a także możliwości doskonalenia kompetencji. |
Pełny opis: |
• Pojęcie kompetencji w naukach o zarządzaniu • Typologia kompetencji • Ocena poziomu kompetencji • Diagnozowanie poziomu kompetencji • Doskonalenie kompetencji • Techniki heurystyczne w doskonaleniu kompetencji • Charakterystyka kompetencji istotnych w branży logistycznej • Koncepcje, zasady i metody doboru menedżerów • Omówienie i wykonanie projektu semestralnego Pomoce naukowe i metody dydaktyczne: Metody: • Wykłady wprowadzające w tematykę ćwiczeń z prezentacjami multimedialnymi, • Ćwiczenia z wykorzystaniem metod aktywizujących, • Opisy przypadków i ich analiza, • Aktywność w grupach i współpraca (praca w grupach/ burza mózgów), Pomoce: • Laptop, • Projektor komputerowy, • Internet, • Tablica, • Materiały piśmiennicze. |
Literatura: |
Podstawowa: 1. T. Oleksyn, Zarządzanie kompetencjami – teoria i praktyka, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2017. 2. G. Filipowicz, Zarządzanie kompetencjami, wyd. II, Wolters Kluwer, Warszawa 2016. 3. P. Idrian, Doskonalenie kompetencji społecznych wojskowych nauczycieli akademickich, ASzWoj, Warszawa 2019. 4. T. Majewski, Zarządzanie kompetencjami, AON, Warszawa 2012. 5. G. Urbanek, Kompetencje a wartość przedsiębiorstwa, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2011. 6. A. Brzeziński, Kompetencje w zarządzaniu współczesną organizacją, PCz, Częstochowa 2019. 7. R. Matwiejczuk, Kompetencje logistyki w tworzeniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa, UO, Opole 2014. 9. K. Szczepańska_Woszczyna, Kompetencje menedżerskie w kontekście innowacyjności przedsiębiorstwa, PWN, Warszawa 2016. Uzupełniająca: 1. Fryczyńska M., Jabłońksa-Wołoszyn M., Praktyczny przewodnik rozwoju zawodowego pracowników, Placet, Warszawa 2008. 2. M. Jabłoński, Koncepcje i modele kompetencji pracowniczych w zarządzaniu, Cedewu, Warszawa 2011. 3. Knopp K. A., Kompetencje społeczne – pomiar i aplikacja praktyczna, Ośrodek Rozwoju Edukacji, Warszawa 2013. 4. Pocztowski A., Zarządzanie zasobami ludzkimi na rynkach międzynarodowych, Wolters Kluwer, Warszawa 2015. |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA 1 Student zna i rozumie w zaawansowanym stopniu istotę, znaczenie, różnicę i zależności między pojęciami: „kompetencje”, „umiejętności”, „wiedza” oraz „potencjały sukcesu organizacji" 2 Student zna i rozumie reguły obowiązujące w instytucjach, związane z oceną typologii kompetencji organizacyjnych i menedżerskich 3 Student zna i rozumie współczesne uwarunkowania związane z kształtowaniem i rozwojem pożądanych kompetencji menedżerskich UMIEJĘTNOŚCI 1 Student potrafi dobierać informacje i je interpretować, wskazując na różnice jakościowe między menedżerami tradycyjnych i współczesnych organizacji 2 Student potrafi stworzyć hipotetyczny plan samorealizacji kształtowania swoich kompetencji menedżerskich, przydatnych do zarządzania procesami logistycznymi KOMPETENCJE SPOŁECZNE 1 Student jest gotów do podejmowania inicjatyw w samorealizacji pożądanych typów i rodzajów kompetencji menedżerskich 2 Student jest gotów do krytycznej oceny i weryfikacji uniwersalnych kompetencji, podawanych powszechnie w CV oraz do wskazywania priorytetów w dobieraniu i kształtowaniu zasobów personalnych współczesnych organizacji |
Metody i kryteria oceniania: |
Wszystkie efekty kształcenia są weryfikowane w ramach: - przygotowania pracy indywidualnej; - zaliczenie testu; - przygotowania wystąpień, realizacji wyznaczonych zadań; - obserwacji pracy studenta w całym semestrze, prezentowanej postawy, aktywności i współpracy grupowej. Ocena końcowa jako średnia arytmetyczna: Ocena = o10,25+ o20,25+ (o30,25+ o40,25) gdzie: o1 – ocena z aktywności studenta na zajęciach, pracy na zajęciach oraz prezentowanej postawy (czy wykonuje powierzone zadania, czy współpracuje z innymi członkami grupy; o2 – ocena z przygotowywanych wystąpień; o3 – ocena z 1 pracy semestralnej, z której student odpowiada; o4 – ocena z testu. Poniżej 55.00 % - ocena 2 55.00 % i więcej - ocena 3 60.00 % i więcej - ocena 3,5 70.00 % i więcej - ocena 4 80.00 % i więcej - ocena 4,5 90.00 % i więcej - ocena 5 Obowiązująca skala ocen: bardzo dobry (5) dobry plus (4,5) dobry (4) dostateczny plus (3,5) dostateczny (3) niedostateczny (2) Ocena niedostateczna z prac indywidualnych oznacza brak zaliczenia. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO W
ĆW-P
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia praktyczne, 15 godzin
Wykład, 8 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Piotr Idrian | |
Prowadzący grup: | Piotr Idrian | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia praktyczne - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest "Akademia Nauk Stosowanych Stefana Batorego".