"Akademia Nauk Stosowanych Stefana Batorego" - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Systemy e-commerce

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0102-MSEP-2-4061S
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0400) Biznes, administracja i prawo nieokreślone dalej Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Systemy e-commerce
Jednostka: Instytut Nauk Ekonomicznych i o Zarządzaniu
Grupy: Menedżerskie studia ekonomiczno-prawne, semestr IV, tryb stacjonarny
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Skrócony opis:

Przedmiot traktujący o funkcjonowaniu rynku e-commerce oraz systemów dystrybucji towarów nabywanych w formie on-line.

Pełny opis:

Ze względu na możliwe zmiany treści kształcenia, zmiany przepisów, szczegółowe treści kształcenia znajdują się w części „Informacje o zajęciach w cyklu".

Metody i kryteria oceniania:

Ze względu na możliwe zmiany treści kształcenia, zmiany przepisów, szczegółowe treści kształcenia znajdują się w części „Informacje o zajęciach w cyklu.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-15 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia praktyczne, 38 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dariusz Zmysłowski
Prowadzący grup: Dariusz Zmysłowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia praktyczne - Zaliczenie na ocenę
Pełny opis:

Treści kształcenia

1. Pojęcia e-gospodarki, biznesu i handlu elektronicznego, sektory biznesu elektronicznego. Modele e-biznesu.

2. Zasada działania, struktura organizacyjna, technologie wspierające działanie biznesu elektronicznego. Założenia handlu elektronicznego. Rozwiązania handlu elektronicznego.

3. Struktura organizacyjno-techniczna oraz funkcjonalności systemów EDI.

4. Przeglądarki, porównywarki i wyszukiwarki.

5. Bezpieczeństwo i zabezpieczenia transakcji w systemach handlu i biznesu elektronicznego

6. E-Finanse – e-banking, e-lending, e-broking, Pieniądź elektroniczny.

7. Handel mobilny.

8. Portale korporacyjne i komercyjne.

9. Marketing i reklama internetowa.

10. Prawne uwarunkowania e-biznesu.

Literatura:

Podstawowa:

– Wrycza S. – informatyka ekonomiczna, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2010 r. ISBN 978-83-208-1863-5

– Wrycza S., Analiza i projektowanie systemów informatycznych zarządzania. Metodyki, techniki, narzędzia, PWN, Warszawa 2007

– J. Skorupska, E-commerce. Strategia – Zarządzanie – Finanse, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2017

– M.Cochoń, M.Cisek i inni, Biblia e-biznesu One Press,Helion, Gliwice 2013

– T. Karwatka, D. Sadulski, e-Commerce. Proste odpowiedzi na trudne pytania, Wolters Kluwer, Warszawa 2011

Uzupełniająca:

– Gogołek W. – Technologie informacyjne mediów, Oficyna Wydawnicza ASPRA-JR, Warszawa 2006 r., ISBN- 83-89964-80-5

– Nowicki A. – Technologie informacyjne dla ekonomistów, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2008 r., ISBN-978-83-7011-914-0

– E-marketing, Współczesne trendy, (red.) J. Królewski, P. Sala, Wydawnictwo PWN, Warszawa 2013

– M. Zastrożna, Google Analytics dla marketingowców, One Press, Gliwice 2014

– A. Tarabasz, E-komunikacja na rynku usług bankowych, UŁ, Łódź 2012

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia praktyczne, 25 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Piotr Idrian
Prowadzący grup: Piotr Idrian
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia praktyczne - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Przedmiot traktujący o funkcjonowaniu rynku e-commerce oraz systemów dystrybucji towarów nabywanych w formie on-line.

Pełny opis:

Wymagania wstępne:

• Znajomość współczesnych metod marketingu.

• Umiejętność posługiwanie się narzędziami i aplikacjami sieci Internet.

Literatura:

Podstawowa:

J. Skorupska, E-commerce, PWN, Warszawa 2017.

M. Dutko (red.), Biblia e-biznesu 3.0, Onepress, Warszawa 2021.

J. Królewski, P. Sala (red.), E-marketing, PWN, Warszawa 2021.

W. Chmielarz, Systemy, biznesu elektronicznego, Difin, Warszawa 2008.

Uzupełniająca:

A. Afuah, Ch. L. Tucci, Biznes internetowy, strategie i modele, Oficyna ekonomiczna, Kraków 2003.

M. Nieźwiedzki, Głobalny handel elektroniczny, PWN, Warszawa 2004.

P. Przybylski (red.), E-commerce 2.0, Expertia, Katowice 2021.

M. Smużniak, M. Bienias, E-commerce na platformach ofertowych, Helion, Gliwice 2019.

J. Kisielnicki, H. Sroka, Systemy informacyjne biznesu, Placet, Warszawa 2005.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-02-17 - 2025-09-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia praktyczne, 25 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Piotr Idrian
Prowadzący grup: Piotr Idrian
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia praktyczne - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest "Akademia Nauk Stosowanych Stefana Batorego".
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-9 (2024-12-18)