Systemy e-commerce
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0102-MSEP-2-4061S |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0400) Biznes, administracja i prawo nieokreślone dalej
|
Nazwa przedmiotu: | Systemy e-commerce |
Jednostka: | Instytut Nauk Ekonomicznych i o Zarządzaniu |
Grupy: |
Menedżerskie studia ekonomiczno-prawne, semestr IV, tryb stacjonarny |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
Przedmiot traktujący o funkcjonowaniu rynku e-commerce oraz systemów dystrybucji towarów nabywanych w formie on-line. |
Pełny opis: |
Ze względu na możliwe zmiany treści kształcenia, zmiany przepisów, szczegółowe treści kształcenia znajdują się w części „Informacje o zajęciach w cyklu". |
Metody i kryteria oceniania: |
Ze względu na możliwe zmiany treści kształcenia, zmiany przepisów, szczegółowe treści kształcenia znajdują się w części „Informacje o zajęciach w cyklu. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-15 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia praktyczne, 38 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dariusz Zmysłowski | |
Prowadzący grup: | Dariusz Zmysłowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia praktyczne - Zaliczenie na ocenę |
|
Pełny opis: |
Treści kształcenia 1. Pojęcia e-gospodarki, biznesu i handlu elektronicznego, sektory biznesu elektronicznego. Modele e-biznesu. 2. Zasada działania, struktura organizacyjna, technologie wspierające działanie biznesu elektronicznego. Założenia handlu elektronicznego. Rozwiązania handlu elektronicznego. 3. Struktura organizacyjno-techniczna oraz funkcjonalności systemów EDI. 4. Przeglądarki, porównywarki i wyszukiwarki. 5. Bezpieczeństwo i zabezpieczenia transakcji w systemach handlu i biznesu elektronicznego 6. E-Finanse – e-banking, e-lending, e-broking, Pieniądź elektroniczny. 7. Handel mobilny. 8. Portale korporacyjne i komercyjne. 9. Marketing i reklama internetowa. 10. Prawne uwarunkowania e-biznesu. |
|
Literatura: |
Podstawowa: – Wrycza S. – informatyka ekonomiczna, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2010 r. ISBN 978-83-208-1863-5 – Wrycza S., Analiza i projektowanie systemów informatycznych zarządzania. Metodyki, techniki, narzędzia, PWN, Warszawa 2007 – J. Skorupska, E-commerce. Strategia – Zarządzanie – Finanse, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2017 – M.Cochoń, M.Cisek i inni, Biblia e-biznesu One Press,Helion, Gliwice 2013 – T. Karwatka, D. Sadulski, e-Commerce. Proste odpowiedzi na trudne pytania, Wolters Kluwer, Warszawa 2011 Uzupełniająca: – Gogołek W. – Technologie informacyjne mediów, Oficyna Wydawnicza ASPRA-JR, Warszawa 2006 r., ISBN- 83-89964-80-5 – Nowicki A. – Technologie informacyjne dla ekonomistów, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2008 r., ISBN-978-83-7011-914-0 – E-marketing, Współczesne trendy, (red.) J. Królewski, P. Sala, Wydawnictwo PWN, Warszawa 2013 – M. Zastrożna, Google Analytics dla marketingowców, One Press, Gliwice 2014 – A. Tarabasz, E-komunikacja na rynku usług bankowych, UŁ, Łódź 2012 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-24 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT ĆW-P
ĆW-P
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia praktyczne, 25 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Piotr Idrian | |
Prowadzący grup: | Piotr Idrian | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia praktyczne - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Przedmiot traktujący o funkcjonowaniu rynku e-commerce oraz systemów dystrybucji towarów nabywanych w formie on-line. |
|
Pełny opis: |
Wymagania wstępne: • Znajomość współczesnych metod marketingu. • Umiejętność posługiwanie się narzędziami i aplikacjami sieci Internet. |
|
Literatura: |
Podstawowa: J. Skorupska, E-commerce, PWN, Warszawa 2017. M. Dutko (red.), Biblia e-biznesu 3.0, Onepress, Warszawa 2021. J. Królewski, P. Sala (red.), E-marketing, PWN, Warszawa 2021. W. Chmielarz, Systemy, biznesu elektronicznego, Difin, Warszawa 2008. Uzupełniająca: A. Afuah, Ch. L. Tucci, Biznes internetowy, strategie i modele, Oficyna ekonomiczna, Kraków 2003. M. Nieźwiedzki, Głobalny handel elektroniczny, PWN, Warszawa 2004. P. Przybylski (red.), E-commerce 2.0, Expertia, Katowice 2021. M. Smużniak, M. Bienias, E-commerce na platformach ofertowych, Helion, Gliwice 2019. J. Kisielnicki, H. Sroka, Systemy informacyjne biznesu, Placet, Warszawa 2005. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-17 - 2025-09-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT ĆW-P
ĆW-P
ĆW-P
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia praktyczne, 25 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Piotr Idrian | |
Prowadzący grup: | Piotr Idrian | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia praktyczne - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest "Akademia Nauk Stosowanych Stefana Batorego".