Język obcy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0101-PED-JM-4131S |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0230) Language
|
Nazwa przedmiotu: | Język obcy |
Jednostka: | Instytut Nauk Społecznych |
Grupy: |
Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, semestr IV, tryb stacjonarny |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Skrócony opis: |
LEKTORAT WYMAGANIA WSTĘPNE: Znajomość języka OBCEGO (angielski, rosyjski, niemiecki) na poziomie co najmniej A2+/B1 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego w oparciu o podstawowe sprawności językowe. CELE ZAJĘĆ: Celem lektoratu z języka obcego (angielski, rosyjski, niemiecki) jest nauczanie języka specjalistycznego, tj. kształcenie sprawności językowych pozwalających na: 1) rozumienie tekstów o tematyce zawodowej, 2) tłumaczenie tekstów specjalistycznych z języka obcego na polski i z języka polskiego na obcy z wykorzystaniem słownika, 3) rozumienie ze słuchu nagrań audio, video, wykładów i prezentacji, 4) komunikowanie się w środowisku zawodowym. Semestry 1 i 2 kończą się zaliczeniem na ocenę. W semestrze 3 odbywają się egzamin pisemny i ustny. Egzamin pisemny testuje umiejętność słuchania, pisania, czytania ze zrozumieniem oraz znajomość słownictwa kierunkowego. Część ustna to prezentacja wybranego przez studenta tematu związanego z kierunkiem studiów. |
Pełny opis: |
Ze względu na możliwe zmiany treści kształcenia, zmiany przepisów (stosownie do sytuacji), szczegółowe treści kształcenia znajdują się w polu „Opis” - informacja zamieszczona jest w polu „Informacje o zajęciach w cyklu”. |
Metody i kryteria oceniania: |
Różnorodność celów nauczania i niejednorodność poziomu językowego prezentowanego przez studentów przemawiają za metodą eklektyczną. Weryfikacja efektów uczenia się oraz sposób obliczania oceny końcowej: • Aktywny udział w zajęciach • Prace pisemne • Wypowiedzi ustne indywidualne ,w parach, w grupie/dyskusja Wiedza: testy śródsemestralne w sem.1-3 (słuchanie, czytanie, pisanie, wypowiedzi ustne) i ustny egzamin końcowy w sem. 3 Umiejętności: przygotowanie krótkich prezentacji, udział w dyskusji na forum grupy, dialogi w parach Kompetencje społeczne: obserwacja pracy i zaangażowania studenta w trakcie zajęć, realizacja wyznaczonych przez lektora zadań domowych, realizacja zadań zespołowych Ocena semestralna jest wypadkową prac śródsemestralnych i aktywności na zajęciach. Ocena ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 55.00 % - ocena 2 55.00 % i więcej - ocena 3 60.00 % i więcej - ocena 3,5 70.00 % i więcej - ocena 4 80.00 % i więcej - ocena 4,5 90.00 % i więcej - ocena 5 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-15 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia praktyczne, 25 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Bagdasaryan | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Bagdasaryan | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia praktyczne - Egzamin |
|
Pełny opis: |
(1) Wymagania wstępne: Ponieważ nauka języka specjalistycznego wymaga ogólnej znajomości języka angielskiego, niezbędne są umiejętności zdobyte na poprzednim etapie edukacji, tj. opanowanie podstaw systemu leksykalno-gramatycznego oraz w miarę płynna komunikacja na poziomie ponadpodstawowym (A2+/B1 według ESOKJ). (2) Treści kształcenia: 1. Presentation language 2. Online learning 3. Classroom management: theory 4. Classroom management: methods 5. Marriage and family 6. Mass media 7. Grammar: modal verbs (3) Pomoce naukowe i metody dydaktyczne: - metoda komunikacyjna oraz audiowizualna, task-based learning - analiza i tłumaczenie tekstów, praca w grupach, praca w parach, praca indywidualna, WebQuesty, - materiały autorskie lektora, krótkie filmy, nagrania, teksty do czytania oraz tłumaczenia |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Career Paths: Kindergarten teacher, V. Evans, J. Dooley, R. Minor, Express Publishing, 2014. 2. Academic Encounters: Life in Society – Reading, Study Skills, Writing, K. Brown, S. Hood, Cambridge University Press, 2002. 3. Academic Encounters: Life in Society - Listening, Note taking, Discussion, K. Sanabria, Cambridge University Press, 2004. Literatura uzupełniająca: 1. Taboos and Issues, R. MacAndrew, R. Martinez, Thomson, 2001. 2. Instant Discussions, R. MacAndrew, R. Martinez, Thomson, 2003. 3. English Vocabulary Organiser: 100 Topics for Self-study, C. Gough, Thomson, 2001. 4. Grammarway 2, J. Dooley, V. Evans, Express Publishing, 2000. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ ĆW-P
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia praktyczne, 25 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Bagdasaryan | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Bagdasaryan | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia praktyczne - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-01 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ ĆW-P
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia praktyczne, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Bagdasaryan | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Bagdasaryan | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia praktyczne - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-24 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ ĆW-P
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia praktyczne, 25 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Bagdasaryan | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Bagdasaryan | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia praktyczne - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-17 - 2025-09-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ ĆW-P
ĆW-P
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia praktyczne, 25 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Bagdasaryan | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Bagdasaryan | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia praktyczne - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest "Akademia Nauk Stosowanych Stefana Batorego".