Diagnostyka w pedagogice specjalnej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0101-PED-II-3331N |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0110) Pedagogika
|
Nazwa przedmiotu: | Diagnostyka w pedagogice specjalnej |
Jednostka: | Instytut Nauk Społecznych |
Grupy: |
Pedagogika, drugi stopień, semestr III, tryb niestacjonarny Pedagogika, drugi stopień, semestr III, tryb niestacjonarny, WWRD |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO ĆW-P
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia praktyczne, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Teresa Janicka-Panek | |
Prowadzący grup: | Teresa Janicka-Panek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia praktyczne - Egzamin |
|
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest kształtowanie kompetencji z zakresu planowania diagnozy, analizy i interpretowania danych, projektowania procesu terapeutycznego i wspomagania rozwoju jednostki ze specjalnymi potrzebami (dziecka/ucznia/wychowanka/podopiecznego). |
|
Pełny opis: |
Zakres treściowy przedstawiony w efektach zajęć: WIEDZA Student zna i rozumie podstawy, cele, założenia, obszary i cechy diagnozy; procedury badań diagnostycznych i eksperymentalnych w pedagogice specjalnej – analizy jakościowe i ilościowe; procedury badań diagnostycznych i eksperymentalnych w pedagogice specjalnej – analizy jakościowe i ilościowe; przydatność metod diagnostycznych w ocenie specyfiki zaburzeń w rozwoju; wybrane metody; ocenę skuteczności stosowanych metod wychowania, kształcenia, rehabilitacji, resocjalizacji i socjoterapii; rolę i miejsce diagnostyki opiekuńczo-wychowawczej, rehabilitacyjnej, resocjalizacyjnej i socjoterapeutycznej w pracy różnych instytucji. UMIEJĘTNOŚCI Student potrafi analizować dokumenty i prace dziecka i ucznia pod kątem określenia jego możliwości i specjalnych potrzeb edukacyjnych oraz środowiskowych uwarunkowań jego funkcjonowania; interpretować wyniki diagnozy pedagogicznej; konstruować proste narzędzia do diagnozy pedagogicznej; planować ewaluacje procesu edukacyjno-terapeutycznego dzieci i uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. KOMPETENCJE SPOŁECZNE Student jest gotów do przyjęcia odpowiedzialności za podejmowane decyzje związane z organizacją procesu diagnostycznego i postdiagnostycznego; podejmowania współpracy z nauczycielami, specjalistami, rodzicami lub opiekunami, dziećmi i uczniami w poszukiwaniu przyczyn trudności; dzielenia się wiedzą z nauczycielami prowadzącymi zajęcia z dzieckiem lub uczniem i jego rodzicami lub opiekunami na rzecz zapewniania mu optymalnych warunków rozwoju w środowisku włączającym. |
|
Literatura: |
jak w informacji dla grupy |
|
Uwagi: |
jak w informacji dla grupy |
Właścicielem praw autorskich jest "Akademia Nauk Stosowanych Stefana Batorego".