Seminarium magisterskie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0101-PED-II-2241S |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0110) Pedagogika
|
Nazwa przedmiotu: | Seminarium magisterskie |
Jednostka: | Instytut Nauk Społecznych |
Grupy: |
Pedagogika, drugi stopień, semestr II, tryb stacjonarny |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
Realizacja treści przedmiotu służy przygotowaniu studentów do opracowania i zrealizowania autorskiej koncepcji badań własnych oraz przygotowanie pracy dyplomowej magisterskiej oraz przygotowanie do złożenia egzaminu dyplomowego. Realizacja treści przedmiotowych rozłożona jest na trzy semestry. |
Pełny opis: |
Ze względu możliwe zmiany treści kształcenia, zmiany przepisów (stosownie do sytuacji), szczegółowe treści kształcenia znajdują się w polu "Opis" - informacja zamieszczona jest w polu "Informacje o zajęciach w cyklu". |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena końcowa z przedmiotu ustalana jest na podstawie średniej z poszczególnych form zaliczeń. |
Praktyki zawodowe: |
Mogą służyć realizacji badań (gromadzeniu danych w kontekście przyjętych pytań badawczych) lub prowadzeniu badań pilotażowych, np. weryfikowaniu autorskich narzędzi badawczych. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-15 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia praktyczne, 25 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Teresa Janicka-Panek, Kamil Miszewski | |
Prowadzący grup: | Teresa Janicka-Panek, Kamil Miszewski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia praktyczne - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT ĆW-P
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia praktyczne, 25 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Teresa Janicka-Panek | |
Prowadzący grup: | Teresa Janicka-Panek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia praktyczne - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-01 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ ĆW-P
ĆW-P
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia praktyczne, 25 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Grażyna Cęcelek | |
Prowadzący grup: | Grażyna Cęcelek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia praktyczne - Zaliczenie na ocenę |
|
Pełny opis: |
(1) Opis: Celem seminarium jest opracowanie i zrealizowanie autorskiej koncepcji badań własnych oraz przygotowanie pracy dyplomowej magisterskiej obejmującej następujące etapy: omówienie podstaw teoretycznych podejmowanej problematyki, zaprojektowanie i przedstawienie koncepcji badań własnych, zaprezentowania wyników przeprowadzonych badań oraz sformułowanie wniosków z badań i zaleceń o charakterze praktycznym nastawionych na optymalizację badanej rzeczywistości edukacyjnej i społecznej. (2) Wymagania wstępne: wiedza na temat metodologii badań pedagogicznych; elementarne umiejętności badawcze pozwalające na konstruowanie narzędzi badawczych i prowadzenie prostych badań pedagogicznych, umiejętności formułowania wypowiedzi ustnych oraz pisemnych, samodzielnego analizowania, wnioskowania, prezentowania wyników badań, a także opracowywania i wdrażania działań służących optymalizacji diagnozowanej rzeczywistości edukacyjnej i społecznej; umiejętności formułowania i rozwiązywania problemów pedagogicznych oraz wszechstronnej analizy i syntezy uwarunkowań pracy twórczej, gotowość do efektywnego komunikowania się z grupą oraz z promotorem pracy magisterskiej oraz do dokonywania syntezy dotychczasowej wiedzy i umiejętności, otwartość na nowe doświadczenia badawcze. |
|
Literatura: |
Podstawowa 1. Babbie Earl (tł. Witold Betkiewicz), Podstawy badań społecznych, PWN, Warszawa 2008. 2. Nowak Stefan, Metodologia badań społecznych, PWN, Warszawa 2012. 3. Rubacha Krzysztof., Metodologia badań nad edukacją, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008. 4. Łobocki, Metody i techniki badań pedagogicznych, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2011. 5. Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych, Strategie ilościowe i jakościowe, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa 2010. Uzupełniająca 1. Flick Uwe (tł. Paweł Tomanek), Projektowanie badania jakościowego, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010. 2. Włodzimierz Galewicz, O etyce badań naukowych, Diametros nr 19/2009, https://diametros.uj.edu.pl/serwis/pdf/diam19_galewicz.PDF 3. Silverman David (tł. Małgorzata Głowacka-Grajper, Joanna Ostrowska), Interpretacja danych jakościowych : metody analizy rozmowy, tekstu i interakcji, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2009. 4. Steinar Kvale (tł. Agata Dziuban), Prowadzenie wywiadów, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010. 5. Tarka Piotr, Specyfika i komplementarność badań ilościowych i jakościowych, Wiadomości statystyczne, Rok LXII 6. 3 (670) 2017, http://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.ekon-element-000171471373 6. Welskop Wojciech, Jak napisać pracę licencjacką i magisterską? Poradnik dla studentów, Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Biznesu i Nauk o Zdrowiu, Łódź, 2014, https://www.wsbinoz.edu.pl/wgrane-pliki/w._welskop_-_jak_napisac_prace_licencjacka_i_magisterska_-_wersja_elektroniczna.pdf |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-24 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN ĆW-P
ĆW-P
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia praktyczne, 25 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Grażyna Cęcelek | |
Prowadzący grup: | Grażyna Cęcelek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia praktyczne - Zaliczenie na ocenę |
|
Pełny opis: |
(1) Opis: Celem seminarium jest opracowanie i zrealizowanie autorskiej koncepcji badań własnych oraz przygotowanie pracy dyplomowej magisterskiej obejmującej następujące etapy: omówienie podstaw teoretycznych podejmowanej problematyki, zaprojektowanie i przedstawienie koncepcji badań własnych, zaprezentowania wyników przeprowadzonych badań oraz sformułowanie wniosków z badań i zaleceń o charakterze praktycznym nastawionych na optymalizację badanej rzeczywistości edukacyjnej i społecznej. (2) Wymagania wstępne: wiedza na temat metodologii badań pedagogicznych; elementarne umiejętności badawcze pozwalające na konstruowanie narzędzi badawczych i prowadzenie prostych badań pedagogicznych, umiejętności formułowania wypowiedzi ustnych oraz pisemnych, samodzielnego analizowania, wnioskowania, prezentowania wyników badań, a także opracowywania i wdrażania działań służących optymalizacji diagnozowanej rzeczywistości edukacyjnej i społecznej; umiejętności formułowania i rozwiązywania problemów pedagogicznych oraz wszechstronnej analizy i syntezy uwarunkowań pracy twórczej, gotowość do efektywnego komunikowania się z grupą oraz z promotorem pracy magisterskiej oraz do dokonywania syntezy dotychczasowej wiedzy i umiejętności, otwartość na nowe doświadczenia badawcze. |
|
Literatura: |
Podstawowa 1. Babbie Earl (tł. Witold Betkiewicz), Podstawy badań społecznych, PWN, Warszawa 2008. 2. Nowak Stefan, Metodologia badań społecznych, PWN, Warszawa 2012. 3. Rubacha Krzysztof., Metodologia badań nad edukacją, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008. 4. Łobocki, Metody i techniki badań pedagogicznych, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2011. 5. Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych, Strategie ilościowe i jakościowe, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa 2010. Uzupełniająca 1. Flick Uwe (tł. Paweł Tomanek), Projektowanie badania jakościowego, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010. 2. Włodzimierz Galewicz, O etyce badań naukowych, Diametros nr 19/2009, https://diametros.uj.edu.pl/serwis/pdf/diam19_galewicz.PDF 3. Silverman David (tł. Małgorzata Głowacka-Grajper, Joanna Ostrowska), Interpretacja danych jakościowych : metody analizy rozmowy, tekstu i interakcji, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2009. 4. Steinar Kvale (tł. Agata Dziuban), Prowadzenie wywiadów, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010. 5. Tarka Piotr, Specyfika i komplementarność badań ilościowych i jakościowych, Wiadomości statystyczne, Rok LXII 6. 3 (670) 2017, http://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.ekon-element-000171471373 6. Welskop Wojciech, Jak napisać pracę licencjacką i magisterską? Poradnik dla studentów, Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Biznesu i Nauk o Zdrowiu, Łódź, 2014, https://www.wsbinoz.edu.pl/wgrane-pliki/w._welskop_-_jak_napisac_prace_licencjacka_i_magisterska_-_wersja_elektroniczna.pdf |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-17 - 2025-09-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR ĆW-P
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia praktyczne, 25 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Elżbieta Woźnicka | |
Prowadzący grup: | Elżbieta Woźnicka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia praktyczne - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Realizacja treści przedmiotu służy przygotowaniu studentów do opracowania i zrealizowania autorskiej koncepcji badań własnych oraz przygotowanie pracy dyplomowej magisterskiej oraz przygotowanie do złożenia egzaminu dyplomowego. Realizacja treści przedmiotowych rozłożona jest na trzy semestry. |
|
Pełny opis: |
(1) Opis: Celem seminarium jest opracowanie i zrealizowanie autorskiej koncepcji badań własnych oraz przygotowanie pracy dyplomowej magisterskiej obejmującej następujące etapy: omówienie podstaw teoretycznych podejmowanej problematyki, zaprojektowanie i przedstawienie koncepcji badań własnych, zaprezentowania wyników przeprowadzonych badań oraz sformułowanie wniosków z badań i zaleceń o charakterze praktycznym nastawionych na optymalizację badanej rzeczywistości edukacyjnej i społecznej. (2) Wymagania wstępne: wiedza na temat metodologii badań pedagogicznych; elementarne umiejętności badawcze pozwalające na konstruowanie narzędzi badawczych i prowadzenie prostych badań pedagogicznych, umiejętności formułowania wypowiedzi ustnych oraz pisemnych, samodzielnego analizowania, wnioskowania, prezentowania wyników badań, a także opracowywania i wdrażania działań służących optymalizacji diagnozowanej rzeczywistości edukacyjnej i społecznej; umiejętności formułowania i rozwiązywania problemów pedagogicznych oraz wszechstronnej analizy i syntezy uwarunkowań pracy twórczej, gotowość do efektywnego komunikowania się z grupą oraz z promotorem pracy magisterskiej oraz do dokonywania syntezy dotychczasowej wiedzy i umiejętności, otwartość na nowe doświadczenia badawcze. |
|
Literatura: |
Podstawowa 1. Babbie Earl (tł. Witold Betkiewicz), Podstawy badań społecznych, PWN, Warszawa 2008. 2. Nowak Stefan, Metodologia badań społecznych, PWN, Warszawa 2012. 3. Rubacha Krzysztof., Metodologia badań nad edukacją, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008. 4. Łobocki, Metody i techniki badań pedagogicznych, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2011. 5. Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych, Strategie ilościowe i jakościowe, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa 2010. Uzupełniająca 1. Flick Uwe (tł. Paweł Tomanek), Projektowanie badania jakościowego, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010. 2. Włodzimierz Galewicz, O etyce badań naukowych, Diametros nr 19/2009, https://diametros.uj.edu.pl/serwis/pdf/diam19_galewicz.PDF 3. Silverman David (tł. Małgorzata Głowacka-Grajper, Joanna Ostrowska), Interpretacja danych jakościowych : metody analizy rozmowy, tekstu i interakcji, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2009. 4. Steinar Kvale (tł. Agata Dziuban), Prowadzenie wywiadów, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010. 5. Tarka Piotr, Specyfika i komplementarność badań ilościowych i jakościowych, Wiadomości statystyczne, Rok LXII 6. 3 (670) 2017, http://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.ekon-element-000171471373 6. Welskop Wojciech, Jak napisać pracę licencjacką i magisterską? Poradnik dla studentów, Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Biznesu i Nauk o Zdrowiu, Łódź, 2014, https://www.wsbinoz.edu.pl/wgrane-pliki/w._welskop_-_jak_napisac_prace_licencjacka_i_magisterska_-_wersja_elektroniczna.pdf |
Właścicielem praw autorskich jest "Akademia Nauk Stosowanych Stefana Batorego".