"Akademia Nauk Stosowanych Stefana Batorego" - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium magisterskie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0101-PED-II-2241S
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0110) Pedagogika Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Seminarium magisterskie
Jednostka: Instytut Nauk Społecznych
Grupy: Pedagogika, drugi stopień, semestr II, tryb stacjonarny
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Skrócony opis:

Realizacja treści przedmiotu służy przygotowaniu studentów do opracowania i zrealizowania autorskiej koncepcji badań własnych oraz przygotowanie pracy dyplomowej magisterskiej oraz przygotowanie do złożenia egzaminu dyplomowego. Realizacja treści przedmiotowych rozłożona jest na trzy semestry.

Pełny opis:

Ze względu możliwe zmiany treści kształcenia, zmiany przepisów (stosownie do sytuacji), szczegółowe treści kształcenia znajdują się w polu "Opis" - informacja zamieszczona jest w polu "Informacje o zajęciach w cyklu".

Metody i kryteria oceniania:

Ocena końcowa z przedmiotu ustalana jest na podstawie średniej z poszczególnych form zaliczeń.

Praktyki zawodowe:

Mogą służyć realizacji badań (gromadzeniu danych w kontekście przyjętych pytań badawczych) lub prowadzeniu badań pilotażowych, np. weryfikowaniu autorskich narzędzi badawczych.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-15 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia praktyczne, 25 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Teresa Janicka-Panek, Kamil Miszewski
Prowadzący grup: Teresa Janicka-Panek, Kamil Miszewski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia praktyczne - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia praktyczne, 25 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Teresa Janicka-Panek
Prowadzący grup: Teresa Janicka-Panek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia praktyczne - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-01 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia praktyczne, 25 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Grażyna Cęcelek
Prowadzący grup: Grażyna Cęcelek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia praktyczne - Zaliczenie na ocenę
Pełny opis:

(1) Opis: Celem seminarium jest opracowanie i zrealizowanie autorskiej koncepcji badań własnych oraz przygotowanie pracy dyplomowej magisterskiej obejmującej następujące etapy: omówienie podstaw teoretycznych podejmowanej problematyki, zaprojektowanie i przedstawienie koncepcji badań własnych, zaprezentowania wyników przeprowadzonych badań oraz sformułowanie wniosków z badań i zaleceń o charakterze praktycznym nastawionych na optymalizację badanej rzeczywistości edukacyjnej i społecznej.

(2) Wymagania wstępne: wiedza na temat metodologii badań pedagogicznych; elementarne umiejętności badawcze pozwalające na konstruowanie narzędzi badawczych i prowadzenie prostych badań pedagogicznych, umiejętności formułowania wypowiedzi ustnych oraz pisemnych, samodzielnego analizowania, wnioskowania, prezentowania wyników badań, a także opracowywania i wdrażania działań służących optymalizacji diagnozowanej rzeczywistości edukacyjnej i społecznej; umiejętności formułowania i rozwiązywania problemów pedagogicznych oraz wszechstronnej analizy i syntezy uwarunkowań pracy twórczej, gotowość do efektywnego komunikowania się z grupą oraz z promotorem pracy magisterskiej oraz do dokonywania syntezy dotychczasowej wiedzy i umiejętności, otwartość na nowe doświadczenia badawcze.

Literatura:

Podstawowa

1. Babbie Earl (tł. Witold Betkiewicz), Podstawy badań społecznych, PWN, Warszawa 2008.

2. Nowak Stefan, Metodologia badań społecznych, PWN, Warszawa 2012.

3. Rubacha Krzysztof., Metodologia badań nad edukacją, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008.

4. Łobocki, Metody i techniki badań pedagogicznych, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2011.

5. Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych, Strategie ilościowe i jakościowe, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa 2010.

Uzupełniająca

1. Flick Uwe (tł. Paweł Tomanek), Projektowanie badania jakościowego, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010.

2. Włodzimierz Galewicz, O etyce badań naukowych, Diametros nr 19/2009, https://diametros.uj.edu.pl/serwis/pdf/diam19_galewicz.PDF

3. Silverman David (tł. Małgorzata Głowacka-Grajper, Joanna Ostrowska), Interpretacja danych jakościowych : metody analizy rozmowy, tekstu i interakcji, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2009.

4. Steinar Kvale (tł. Agata Dziuban), Prowadzenie wywiadów, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010.

5. Tarka Piotr, Specyfika i komplementarność badań ilościowych i jakościowych, Wiadomości statystyczne, Rok LXII 6. 3 (670) 2017, http://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.ekon-element-000171471373

6. Welskop Wojciech, Jak napisać pracę licencjacką i magisterską? Poradnik dla studentów, Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Biznesu i Nauk o Zdrowiu, Łódź, 2014, https://www.wsbinoz.edu.pl/wgrane-pliki/w._welskop_-_jak_napisac_prace_licencjacka_i_magisterska_-_wersja_elektroniczna.pdf

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia praktyczne, 25 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Grażyna Cęcelek
Prowadzący grup: Grażyna Cęcelek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia praktyczne - Zaliczenie na ocenę
Pełny opis:

(1) Opis: Celem seminarium jest opracowanie i zrealizowanie autorskiej koncepcji badań własnych oraz przygotowanie pracy dyplomowej magisterskiej obejmującej następujące etapy: omówienie podstaw teoretycznych podejmowanej problematyki, zaprojektowanie i przedstawienie koncepcji badań własnych, zaprezentowania wyników przeprowadzonych badań oraz sformułowanie wniosków z badań i zaleceń o charakterze praktycznym nastawionych na optymalizację badanej rzeczywistości edukacyjnej i społecznej.

(2) Wymagania wstępne: wiedza na temat metodologii badań pedagogicznych; elementarne umiejętności badawcze pozwalające na konstruowanie narzędzi badawczych i prowadzenie prostych badań pedagogicznych, umiejętności formułowania wypowiedzi ustnych oraz pisemnych, samodzielnego analizowania, wnioskowania, prezentowania wyników badań, a także opracowywania i wdrażania działań służących optymalizacji diagnozowanej rzeczywistości edukacyjnej i społecznej; umiejętności formułowania i rozwiązywania problemów pedagogicznych oraz wszechstronnej analizy i syntezy uwarunkowań pracy twórczej, gotowość do efektywnego komunikowania się z grupą oraz z promotorem pracy magisterskiej oraz do dokonywania syntezy dotychczasowej wiedzy i umiejętności, otwartość na nowe doświadczenia badawcze.

Literatura:

Podstawowa

1. Babbie Earl (tł. Witold Betkiewicz), Podstawy badań społecznych, PWN, Warszawa 2008.

2. Nowak Stefan, Metodologia badań społecznych, PWN, Warszawa 2012.

3. Rubacha Krzysztof., Metodologia badań nad edukacją, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008.

4. Łobocki, Metody i techniki badań pedagogicznych, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2011.

5. Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych, Strategie ilościowe i jakościowe, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa 2010.

Uzupełniająca

1. Flick Uwe (tł. Paweł Tomanek), Projektowanie badania jakościowego, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010.

2. Włodzimierz Galewicz, O etyce badań naukowych, Diametros nr 19/2009, https://diametros.uj.edu.pl/serwis/pdf/diam19_galewicz.PDF

3. Silverman David (tł. Małgorzata Głowacka-Grajper, Joanna Ostrowska), Interpretacja danych jakościowych : metody analizy rozmowy, tekstu i interakcji, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2009.

4. Steinar Kvale (tł. Agata Dziuban), Prowadzenie wywiadów, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010.

5. Tarka Piotr, Specyfika i komplementarność badań ilościowych i jakościowych, Wiadomości statystyczne, Rok LXII 6. 3 (670) 2017, http://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.ekon-element-000171471373

6. Welskop Wojciech, Jak napisać pracę licencjacką i magisterską? Poradnik dla studentów, Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Biznesu i Nauk o Zdrowiu, Łódź, 2014, https://www.wsbinoz.edu.pl/wgrane-pliki/w._welskop_-_jak_napisac_prace_licencjacka_i_magisterska_-_wersja_elektroniczna.pdf

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-02-17 - 2025-09-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia praktyczne, 25 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Elżbieta Woźnicka
Prowadzący grup: Elżbieta Woźnicka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia praktyczne - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Realizacja treści przedmiotu służy przygotowaniu studentów do opracowania i zrealizowania autorskiej koncepcji badań własnych oraz przygotowanie pracy dyplomowej magisterskiej oraz przygotowanie do złożenia egzaminu dyplomowego. Realizacja treści przedmiotowych rozłożona jest na trzy semestry.

Pełny opis:

(1) Opis: Celem seminarium jest opracowanie i zrealizowanie autorskiej koncepcji badań własnych oraz przygotowanie pracy dyplomowej magisterskiej obejmującej następujące etapy: omówienie podstaw teoretycznych podejmowanej problematyki, zaprojektowanie i przedstawienie koncepcji badań własnych, zaprezentowania wyników przeprowadzonych badań oraz sformułowanie wniosków z badań i zaleceń o charakterze praktycznym nastawionych na optymalizację badanej rzeczywistości edukacyjnej i społecznej.

(2) Wymagania wstępne: wiedza na temat metodologii badań pedagogicznych; elementarne umiejętności badawcze pozwalające na konstruowanie narzędzi badawczych i prowadzenie prostych badań pedagogicznych, umiejętności formułowania wypowiedzi ustnych oraz pisemnych, samodzielnego analizowania, wnioskowania, prezentowania wyników badań, a także opracowywania i wdrażania działań służących optymalizacji diagnozowanej rzeczywistości edukacyjnej i społecznej; umiejętności formułowania i rozwiązywania problemów pedagogicznych oraz wszechstronnej analizy i syntezy uwarunkowań pracy twórczej, gotowość do efektywnego komunikowania się z grupą oraz z promotorem pracy magisterskiej oraz do dokonywania syntezy dotychczasowej wiedzy i umiejętności, otwartość na nowe doświadczenia badawcze.

Literatura:

Podstawowa

1. Babbie Earl (tł. Witold Betkiewicz), Podstawy badań społecznych, PWN, Warszawa 2008.

2. Nowak Stefan, Metodologia badań społecznych, PWN, Warszawa 2012.

3. Rubacha Krzysztof., Metodologia badań nad edukacją, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008.

4. Łobocki, Metody i techniki badań pedagogicznych, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2011.

5. Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych, Strategie ilościowe i jakościowe, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa 2010.

Uzupełniająca

1. Flick Uwe (tł. Paweł Tomanek), Projektowanie badania jakościowego, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010.

2. Włodzimierz Galewicz, O etyce badań naukowych, Diametros nr 19/2009, https://diametros.uj.edu.pl/serwis/pdf/diam19_galewicz.PDF

3. Silverman David (tł. Małgorzata Głowacka-Grajper, Joanna Ostrowska), Interpretacja danych jakościowych : metody analizy rozmowy, tekstu i interakcji, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2009.

4. Steinar Kvale (tł. Agata Dziuban), Prowadzenie wywiadów, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010.

5. Tarka Piotr, Specyfika i komplementarność badań ilościowych i jakościowych, Wiadomości statystyczne, Rok LXII 6. 3 (670) 2017, http://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.ekon-element-000171471373

6. Welskop Wojciech, Jak napisać pracę licencjacką i magisterską? Poradnik dla studentów, Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Biznesu i Nauk o Zdrowiu, Łódź, 2014, https://www.wsbinoz.edu.pl/wgrane-pliki/w._welskop_-_jak_napisac_prace_licencjacka_i_magisterska_-_wersja_elektroniczna.pdf

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest "Akademia Nauk Stosowanych Stefana Batorego".
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-9 (2024-12-18)