"Akademia Nauk Stosowanych Stefana Batorego" - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium magisterskie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0101-PED-II-2171N
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0110) Pedagogika Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Seminarium magisterskie
Jednostka: Instytut Nauk Społecznych
Grupy: Pedagogika, drugi stopień, semestr II, tryb niestacjonarny
Pedagogika, drugi stopień, semestr II, tryb niestacjonarny, PPIW
Pedagogika, drugi stopień, semestr II. tryb niestacjonarny, WWRD
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Skrócony opis:

Realizacja treści przedmiotu służy przygotowaniu studentów do opracowania i zrealizowania autorskiej koncepcji badań własnych oraz przygotowanie pracy dyplomowej magisterskiej oraz przygotowanie do złożenia egzaminu dyplomowego. Realizacja treści

przedmiotowych rozłożona jest na trzy semestry

Pełny opis:

Ze względu możliwe zmiany treści kształcenia, zmiany przepisów (stosownie do sytuacji), szczegółowe treści kształcenia znajdują się w

polu "Opis" - informacja zamieszczona jest w polu "Informacje o zajęciach w cyklu".

Metody i kryteria oceniania:

Ocena końcowa z przedmiotu ustalana jest na podstawie średniej z poszczególnych form zaliczeń.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-15 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia praktyczne, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Mirosław Wójcik
Prowadzący grup: Mirosław Wójcik
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia praktyczne - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia praktyczne, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Teresa Janicka-Panek, Marlena Kowalczyk
Prowadzący grup: Teresa Janicka-Panek, Marlena Kowalczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia praktyczne - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Celem jest zdobycie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie analizy literatury przedmiotu w kontekście tematu przygotowywanej pracy magisterskiej, opracowania metodologii badań empirycznych, ich przeprowadzenia oraz analizy materiału empirycznego. Efektem końcowym przygotowanie i obrona pracy magisterskiej.

Pełny opis:

Treści kształcenia

Semestr 2 studiów. Cele pracy dyplomowej i zadania seminarium dyplomowego. Metodologia nauk społecznych. Zasady wyboru tematu pracy magisterskiej. Korzystanie z literatury – formy opracowań naukowych, stadia zapoznawania się z literaturą, zasady sporządzania notatek, opis bibliograficzny. Posługiwanie się katalogami i Internetem. Storna formalna pracy - cytaty, odnośniki i przypisy, spis bibliografii, spis tabel, spis rysunków, załączniki. Zbieranie materiałów empirycznych, metody ich analizy i prezentacji wyników. Tabele i wykresy. Zasady budowania pracy naukowej;

Wybór problemu badawczego i formułowanie problemów badawczych – hipotez/pytań badawczych. Konstrukcja i struktura pracy. Konstrukcja zakończenia i wstępu. Wybór i formułowanie tematu pracy; struktura własnego tematu pracy badawczej (magisterskiej); napisanie i przedstawienie promotorowi części teoretycznej pracy.

Semestr 3 studiów. Konstrukcja rozdziału metodologicznego pracy (konceptualizacja badań własnych do obranego tematu zawierającego problem badawczy; wybór metod i technik badawczych; konstrukcja narzędzi badawczych. Przeprowadzenie badań (empirycznych lub źródłowych).

Semestr 4 studiów. Analiza materiału badawczego i przygotowanie części empirycznej/badawczej pracy. Pierwsza wersja całości pracy. Omówienie całości pracy z promotorem. Uwzględnienie uwag i przygotowanie ostatecznej wersji pracy. Opracowanie strony tytułowej pracy zgodnej z zatwierdzonym wzorem; uwzględnienie wymagań formalnych dotyczących wyglądu pracy. Akceptacja pracy przez promotora. Przygotowanie się do egzaminu dyplomowego.

Literatura:

Podstawowa:

1.Kozłowski Remigiusz, Praktyczny sposób pisania prac dyplomowych, Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2009.

2.Nowak Stefan, Metodologia badań społecznych. Wyd. PWN, Warszawa 2006.

3.Węglińska Maria, Jak pisać pracę magisterską? Poradnik dla studentów, Oficyna Wyd. Impuls Kraków 2007

Uzupełniająca:

1.Dudziak Arkadiusz, Żejmo Agnieszka, Redagowanie pracy dyplomowych, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2008.

2.Literatura dostosowana do tematyki pracy.

3.Pułło Andrzej, Prace magisterskie i licencjackie. Wskazówki dla studentów, Wyd. LexisNexis, Warszawa 2003.

4.Zbroińska Barbara, Piszę pracę licencjacką i magisterską: praktyczne wskazówki dla studenta, Wyd. AŚ im. Jana Kochanowskiego, Kielce 2005.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-01 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia praktyczne, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Grażyna Cęcelek
Prowadzący grup: Grażyna Cęcelek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia praktyczne - Zaliczenie na ocenę
Pełny opis:

(1) Opis: Celem seminarium jest opracowanie i zrealizowanie autorskiej koncepcji badań własnych oraz przygotowanie pracy dyplomowej

magisterskiej obejmującej następujące etapy: omówienie podstaw teoretycznych podejmowanej problematyki, zaprojektowanie i

przedstawienie koncepcji badań własnych, zaprezentowania wyników przeprowadzonych badań oraz sformułowanie wniosków z badań i

zaleceń o charakterze praktycznym nastawionych na optymalizację badanej rzeczywistości edukacyjnej i społecznej.

(2) Wymagania wstępne: wiedza na temat metodologii badań pedagogicznych; elementarne umiejętności badawcze pozwalające na

konstruowanie narzędzi badawczych i prowadzenie prostych badań pedagogicznych, umiejętności formułowania wypowiedzi ustnych oraz

pisemnych, samodzielnego analizowania, wnioskowania, prezentowania wyników badań, a także opracowywania i wdrażania działań

służących optymalizacji diagnozowanej rzeczywistości edukacyjnej i społecznej; umiejętności formułowania i rozwiązywania problemów

pedagogicznych oraz wszechstronnej analizy i syntezy uwarunkowań pracy twórczej, gotowość do efektywnego komunikowania się z

grupą oraz z promotorem pracy magisterskiej oraz do dokonywania syntezy dotychczasowej wiedzy i umiejętności, otwartość na nowe

doświadczenia badawcze

Literatura:

Podstawowa

1. Babbie Earl (tł. Witold Betkiewicz), Podstawy badań społecznych, PWN, Warszawa 2008.

2. Nowak Stefan, Metodologia badań społecznych, PWN, Warszawa 2012.

3. Rubacha Krzysztof., Metodologia badań nad edukacją, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008.

4. Łobocki, Metody i techniki badań pedagogicznych, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2011.

5. Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych, Strategie ilościowe i jakościowe, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa

2010.

Uzupełniająca

1. Flick Uwe (tł. Paweł Tomanek), Projektowanie badania jakościowego, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010.

2. Włodzimierz Galewicz, O etyce badań naukowych, Diametros nr 19/2009, https://diametros.uj.edu.pl/serwis/pdf/diam19_galewicz.PDF

3. Silverman David (tł. Małgorzata Głowacka-Grajper, Joanna Ostrowska), Interpretacja danych jakościowych : metody analizy rozmowy,

tekstu i interakcji, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2009.

4. Steinar Kvale (tł. Agata Dziuban), Prowadzenie wywiadów, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010.

5. Tarka Piotr, Specyfika i komplementarność badań ilościowych i jakościowych, Wiadomości statystyczne, Rok LXII 6. 3 (670) 2017, http://

yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.ekon-element-000171471373

6. Welskop Wojciech, Jak napisać pracę licencjacką i magisterską? Poradnik dla studentów, Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły

Biznesu i Nauk o Zdrowiu, Łódź, 2014, https://www.wsbinoz.edu.pl/wgrane-pliki/w._welskop_-

_jak_napisac_prace_licencjacka_i_magisterska_-_wersja_elektroniczna.pdf

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-02-17 - 2025-09-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia praktyczne, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Elżbieta Woźnicka
Prowadzący grup: Elżbieta Woźnicka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia praktyczne - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Realizacja treści przedmiotu służy przygotowaniu studentów do opracowania i zrealizowania autorskiej koncepcji badań własnych oraz przygotowanie pracy dyplomowej magisterskiej oraz przygotowanie do złożenia egzaminu dyplomowego. Realizacja treści

przedmiotowych rozłożona jest na trzy semestry

Pełny opis:

(1) Opis: Celem seminarium jest opracowanie i zrealizowanie autorskiej koncepcji badań własnych oraz przygotowanie pracy dyplomowej

magisterskiej obejmującej następujące etapy: omówienie podstaw teoretycznych podejmowanej problematyki, zaprojektowanie i

przedstawienie koncepcji badań własnych, zaprezentowania wyników przeprowadzonych badań oraz sformułowanie wniosków z badań i

zaleceń o charakterze praktycznym nastawionych na optymalizację badanej rzeczywistości edukacyjnej i społecznej.

(2) Wymagania wstępne: wiedza na temat metodologii badań pedagogicznych; elementarne umiejętności badawcze pozwalające na

konstruowanie narzędzi badawczych i prowadzenie prostych badań pedagogicznych, umiejętności formułowania wypowiedzi ustnych oraz

pisemnych, samodzielnego analizowania, wnioskowania, prezentowania wyników badań, a także opracowywania i wdrażania działań

służących optymalizacji diagnozowanej rzeczywistości edukacyjnej i społecznej; umiejętności formułowania i rozwiązywania problemów

pedagogicznych oraz wszechstronnej analizy i syntezy uwarunkowań pracy twórczej, gotowość do efektywnego komunikowania się z

grupą oraz z promotorem pracy magisterskiej oraz do dokonywania syntezy dotychczasowej wiedzy i umiejętności, otwartość na nowe

doświadczenia badawcze

Literatura:

Podstawowa

1. Babbie Earl (tł. Witold Betkiewicz), Podstawy badań społecznych, PWN, Warszawa 2008.

2. Nowak Stefan, Metodologia badań społecznych, PWN, Warszawa 2012.

3. Rubacha Krzysztof., Metodologia badań nad edukacją, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008.

4. Łobocki, Metody i techniki badań pedagogicznych, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2011.

5. Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych, Strategie ilościowe i jakościowe, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa

2010.

Uzupełniająca

1. Flick Uwe (tł. Paweł Tomanek), Projektowanie badania jakościowego, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010.

2. Włodzimierz Galewicz, O etyce badań naukowych, Diametros nr 19/2009, https://diametros.uj.edu.pl/serwis/pdf/diam19_galewicz.PDF

3. Silverman David (tł. Małgorzata Głowacka-Grajper, Joanna Ostrowska), Interpretacja danych jakościowych : metody analizy rozmowy,

tekstu i interakcji, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2009.

4. Steinar Kvale (tł. Agata Dziuban), Prowadzenie wywiadów, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010.

5. Tarka Piotr, Specyfika i komplementarność badań ilościowych i jakościowych, Wiadomości statystyczne, Rok LXII 6. 3 (670) 2017, http://

yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.ekon-element-000171471373

6. Welskop Wojciech, Jak napisać pracę licencjacką i magisterską? Poradnik dla studentów, Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły

Biznesu i Nauk o Zdrowiu, Łódź, 2014, https://www.wsbinoz.edu.pl/wgrane-pliki/w._welskop_-

_jak_napisac_prace_licencjacka_i_magisterska_-_wersja_elektroniczna.pdf

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest "Akademia Nauk Stosowanych Stefana Batorego".
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-9 (2024-12-18)