Technologia informacyjna w edukacji
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0101-PED-I-1201N |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0110) Pedagogika
|
Nazwa przedmiotu: | Technologia informacyjna w edukacji |
Jednostka: | Instytut Nauk Społecznych |
Grupy: |
Pedagogika, pierwszy stopień, semestr I, tryb niestacjonarny |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
Studenci nabędą umiejętności poszukiwania, porządkowania i wykorzystywania informacji z różnych źródeł oraz posługiwania się technologią informacyjną w obszarze edukacji i przygotowana studentów do tworzenia materiałów i pomocy dydaktycznych wspomagających proces uczenia się i nauczania. Można to osiągnąć poprzez przygotowanie studentów do posługiwania się komputerem i technologią informacyjną oraz wykorzystanie technologii informacyjnej poprzez zintegrowanie z całym procesem dydaktycznym na wszystkich etapach kształcenia. |
Pełny opis: |
Ze względu na możliwe zmiany treści kształcenia, zmiany przepisów, szczegółowe treści kształcenia znajdują się w części „Informacje o zajęciach w cyklu". |
Metody i kryteria oceniania: |
Efekty w zakresie WIEDZY weryfikuje się poprzez: wypowiedzi ustne, testy wiedzy w formie Quizu (wypowiedź ustna indywidualna lub jako współpraca zespołowa) poprzez realizowane efekty (PED1_W09, PED1_W17). UMIEJĘTNOŚCI weryfikowane są poprzez: wykonanie określonych zadań podczas ćwiczeń w laboratorium komputerowym, aktywność podczas zajęć, przygotowanie i pokaz umiejętności związanych z prezentacją projektu grupowego na zadany temat (PED1_U13, PED1_U17). KOMPETENCJE SPOŁECZNE weryfikowane są poprzez: obserwację pracy studenta, ocenę postawy i aktywności w trakcie zajęć, informacja zwrotna od wykładowcy oraz od innych studentów, wykazanie się właściwymi kompetencjami społecznymi w trakcie realizacji konkretnego projektu zaliczeniowego, realizacji wyznaczonych przez prowadzącego zadań w trakcie zajęć, dbanie o bezpieczeństwo systemu i użytkowych programów komputerowych oraz ochrony danych osobowych w Internecie (PED1_K01; PED1_K02; PED1_K09). Ocena ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 55.00 % - ocena 2 55.00 % i więcej - ocena 3 60.00 % i więcej - ocena 3,5 70.00 % i więcej - ocena 4 80.00 % i więcej - ocena 4,5 90.00 % i więcej - ocena 5 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO ĆW-P
ĆW-P
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia praktyczne, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Danuta Rozpędowska - Matraszek | |
Prowadzący grup: | Danuta Rozpędowska - Matraszek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia praktyczne - Zaliczenie na ocenę |
|
Pełny opis: |
Wymagania wstępne: elementarna znajomość oprogramowania i obsługi komputera. |
|
Literatura: |
Podstawowa: Pozycja 1. Kuruliszwili Sergo (red.) Technologie informacyjne a zmiany współczesnej edukacji, Wydawnictwo Naukowe „Impuls”, Kraków 2014, (EPUB; MOBI); Pozycja 2. Motyka Ryszard, Rusała Dawid. W 80 zadań dookoła EXCELA. Arkusz kalkulacyjny w ćwiczeniach, Wydawnictwo HELION, Gliwice 2013, (eBook); Pozycja 3. Wimmer Paweł. Akademickie narzędzia Microsoft Word. Wyd. Helion Gliwice 2013 (eBook). Uzupełniająca: Pozycja 1. Bednarczyk Henryk, Perzycka Elżbieta, Plewka Czesław (red.). Nowoczesne narzędzia technologii informacyjnej w edukacji, Oficyna Wydawnicza Centrum Doradztwa i Doskonalenia Nauczycieli. Szczecin 2005; Pozycja 2. Grudniewski Tomasz, Olchowik Jan M. (red.). Technologie informacyjne w zastosowaniach. Wyd. PWSZ im. Papieża Jana Pawła II, Biała Podlaska 2009; Pozycja 3. Liderman Krzysztof. Bezpieczeństwo informacyjne. Nowe wyzwania. Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2017. Ze względu na praktyczny charakter zajęć, podana literatura ma jedynie charakter uzupełniający. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N ĆW-P
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia praktyczne, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marcelina Otręba | |
Prowadzący grup: | Marcelina Otręba | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia praktyczne - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
(1) Studenci zdobędą umiejętności w zakresie efektywnego poszukiwania, selekcjonowania oraz wykorzystywania informacji pochodzących z różnorodnych źródeł, a także biegłości w posługiwaniu się technologią informacyjną w kontekście edukacyjnym. Program ma na celu również przygotowanie studentów do tworzenia materiałów dydaktycznych i narzędzi wspierających proces nauczania i uczenia się. Kluczowym elementem kształcenia jest nabycie umiejętności obsługi komputera oraz integracja technologii informacyjnej z procesem dydaktycznym na wszystkich poziomach edukacji. W ramach zajęć studenci będą realizować praktyczne zadania z wykorzystaniem oprogramowania Microsoft Word oraz Excel, co umożliwi im nabycie praktycznych kompetencji związanych z przygotowywaniem dokumentacji edukacyjnej i analizą danych. Wymagania wstępne obejmują podstawową znajomość obsługi komputera oraz oprogramowania biurowego. (2) Podstawowa znajomość obsługi komputera |
|
Literatura: |
Podstawowa: Pozycja 1. Motyka Ryszard, Rusała Dawid. W 80 zadań dookoła EXCELA. Arkusz kalkulacyjny w ćwiczeniach, Wydawnictwo HELION, Gliwice 2013, (eBook); Pozycja 2. Węgrzyn-Skrzypczak Ewa, Tomasz Skrzypczak. Technologia informacyjna dla studentów. Edycja tekstów - część 1. Wyd. PCz 2023, (eBook, pdf); Pozycja 3. Wimmer Paweł. Akademickie narzędzia Microsoft Word. Wyd. Helion Gliwice 2013 (eBook). Uzupełniająca: Pozycja 1. Hong Zhou. Learn Data Mining Through Excel: A Step-by-Step Approach for Understanding Machine Learning Methods. Wyd. Helion 2024 (rodziały w pdf); Pozycja 2. Grudniewski Tomasz, Olchowik Jan M. (red.). Technologie informacyjne w zastosowaniach. Wyd. PWSZ im. Papieża Jana Pawła II, Biała Podlaska 2009; Pozycja 3. Pastuszak Zbigniew. Technologia informacyjna. Materiały do ćwiczeń. Wyd. UMCS 2022 (pdf). Ze względu na praktyczny charakter zajęć, podana literatura ma jedynie charakter uzupełniający. |
Właścicielem praw autorskich jest "Akademia Nauk Stosowanych Stefana Batorego".