"Akademia Nauk Stosowanych Stefana Batorego" - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Technologia informacyjna w edukacji

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0101-PED-I-1201N
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0110) Pedagogika Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Technologia informacyjna w edukacji
Jednostka: Instytut Nauk Społecznych
Grupy: Pedagogika, pierwszy stopień, semestr I, tryb niestacjonarny
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Skrócony opis:

Studenci nabędą umiejętności poszukiwania, porządkowania i wykorzystywania informacji z różnych źródeł oraz posługiwania się technologią informacyjną w obszarze edukacji i przygotowana studentów do tworzenia materiałów i pomocy dydaktycznych wspomagających proces uczenia się i nauczania. Można to osiągnąć poprzez przygotowanie studentów do posługiwania się komputerem i technologią informacyjną oraz wykorzystanie technologii informacyjnej poprzez zintegrowanie z całym procesem dydaktycznym na wszystkich etapach kształcenia.

Pełny opis:

Ze względu na możliwe zmiany treści kształcenia, zmiany przepisów, szczegółowe treści kształcenia znajdują się w części „Informacje o

zajęciach w cyklu".

Metody i kryteria oceniania:

Efekty w zakresie WIEDZY weryfikuje się poprzez: wypowiedzi ustne, testy wiedzy w formie Quizu (wypowiedź ustna indywidualna lub jako współpraca zespołowa) poprzez realizowane efekty (PED1_W09, PED1_W17).

UMIEJĘTNOŚCI weryfikowane są poprzez: wykonanie określonych zadań podczas ćwiczeń w laboratorium komputerowym, aktywność podczas zajęć, przygotowanie i pokaz umiejętności związanych z prezentacją projektu grupowego na zadany temat (PED1_U13, PED1_U17).

KOMPETENCJE SPOŁECZNE weryfikowane są poprzez: obserwację pracy studenta, ocenę postawy i aktywności w trakcie zajęć, informacja zwrotna od wykładowcy oraz od innych studentów, wykazanie się właściwymi kompetencjami społecznymi w trakcie realizacji konkretnego projektu zaliczeniowego, realizacji wyznaczonych przez prowadzącego zadań w trakcie zajęć, dbanie o bezpieczeństwo systemu i użytkowych programów komputerowych oraz ochrony danych osobowych w Internecie (PED1_K01; PED1_K02; PED1_K09).

Ocena ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 55.00 % - ocena 2

55.00 % i więcej - ocena 3

60.00 % i więcej - ocena 3,5

70.00 % i więcej - ocena 4

80.00 % i więcej - ocena 4,5

90.00 % i więcej - ocena 5

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia praktyczne, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Danuta Rozpędowska - Matraszek
Prowadzący grup: Danuta Rozpędowska - Matraszek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia praktyczne - Zaliczenie na ocenę
Pełny opis:

Wymagania wstępne: elementarna znajomość oprogramowania i obsługi komputera.

Literatura:

Podstawowa:

Pozycja 1. Kuruliszwili Sergo (red.) Technologie informacyjne a zmiany

współczesnej edukacji, Wydawnictwo Naukowe „Impuls”, Kraków

2014, (EPUB; MOBI);

Pozycja 2. Motyka Ryszard, Rusała Dawid. W 80 zadań dookoła EXCELA.

Arkusz kalkulacyjny w ćwiczeniach, Wydawnictwo HELION, Gliwice

2013, (eBook);

Pozycja 3. Wimmer Paweł. Akademickie narzędzia Microsoft Word. Wyd.

Helion Gliwice 2013 (eBook).

Uzupełniająca:

Pozycja 1. Bednarczyk Henryk, Perzycka Elżbieta, Plewka Czesław (red.).

Nowoczesne narzędzia technologii informacyjnej w edukacji,

Oficyna Wydawnicza Centrum Doradztwa i Doskonalenia

Nauczycieli. Szczecin 2005;

Pozycja 2. Grudniewski Tomasz, Olchowik Jan M. (red.). Technologie

informacyjne w zastosowaniach. Wyd. PWSZ im. Papieża Jana

Pawła II, Biała Podlaska 2009;

Pozycja 3. Liderman Krzysztof. Bezpieczeństwo informacyjne. Nowe

wyzwania. Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2017.

Ze względu na praktyczny charakter zajęć, podana literatura ma jedynie charakter uzupełniający.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia praktyczne, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Marcelina Otręba
Prowadzący grup: Marcelina Otręba
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia praktyczne - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

(1) Studenci zdobędą umiejętności w zakresie efektywnego poszukiwania, selekcjonowania oraz wykorzystywania informacji pochodzących z różnorodnych źródeł, a także biegłości w posługiwaniu się technologią informacyjną w kontekście edukacyjnym. Program ma na celu również przygotowanie studentów do tworzenia materiałów dydaktycznych i narzędzi wspierających proces nauczania i uczenia się. Kluczowym elementem kształcenia jest nabycie umiejętności obsługi komputera oraz integracja technologii informacyjnej z procesem dydaktycznym na wszystkich poziomach edukacji. W ramach zajęć studenci będą realizować praktyczne zadania z wykorzystaniem oprogramowania Microsoft Word oraz Excel, co umożliwi im nabycie praktycznych kompetencji związanych z przygotowywaniem dokumentacji edukacyjnej i analizą danych. Wymagania wstępne obejmują podstawową znajomość obsługi komputera oraz oprogramowania biurowego.

(2) Podstawowa znajomość obsługi komputera

Literatura:

Podstawowa:

Pozycja 1. Motyka Ryszard, Rusała Dawid. W 80 zadań dookoła EXCELA. Arkusz kalkulacyjny w ćwiczeniach, Wydawnictwo HELION, Gliwice 2013, (eBook);

Pozycja 2. Węgrzyn-Skrzypczak Ewa, Tomasz Skrzypczak. Technologia informacyjna dla studentów. Edycja tekstów - część 1. Wyd. PCz 2023, (eBook, pdf);

Pozycja 3. Wimmer Paweł. Akademickie narzędzia Microsoft Word. Wyd. Helion Gliwice 2013 (eBook).

Uzupełniająca:

Pozycja 1. Hong Zhou. Learn Data Mining Through Excel: A Step-by-Step Approach for Understanding Machine Learning Methods. Wyd. Helion 2024 (rodziały w pdf);

Pozycja 2. Grudniewski Tomasz, Olchowik Jan M. (red.). Technologie informacyjne w zastosowaniach. Wyd. PWSZ im. Papieża Jana Pawła II, Biała Podlaska 2009;

Pozycja 3. Pastuszak Zbigniew. Technologia informacyjna. Materiały do ćwiczeń. Wyd. UMCS 2022 (pdf).

Ze względu na praktyczny charakter zajęć, podana literatura ma jedynie charakter uzupełniający.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest "Akademia Nauk Stosowanych Stefana Batorego".
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-9 (2024-12-18)