Studenckie praktyki zawodowe ZUTSL 0102-ZARZ-1-6151N
Ćwiczenia praktyczne (ĆW-P)
Semestr letni 2022/2023
Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)
Liczba godzin: | 250 |
Limit miejsc: | (brak limitu) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA („Student zna i rozumie...”) 1 podstawowe zasady funkcjonowania, strukturę organizacyjną, zakres obowiązków i rodzaj wykonywanych prac w poszczególnych komórkach organizacyjnych podmiotu, w 2 podstawowe relacje, jakie tworzy instytucja, w której odbywana jest praktyka z otoczeniem rynkowym oraz jej działalność w zakresie systemów i modeli współczesnego zarządzania 3 specyfikę funkcjonowania podmiotu, w którym realizuje praktykę z uwzględnieniem znaczenia czynników składających się na otoczenie współczesnych organizacji (sektor prywatny i/lub państwowy) 4 znaczenie i rodzaje relacji społecznych zachodzących w organizacji oraz przepisy prawne, stanowiące podstawę formalną przypisanych ról i zadań w organizacji, wykonywanych na danym stanowisku w miejscu praktyk 5 rolę człowieka w organizacji jako pracownika i członka społeczności podstawy prawa pracy i reguły etyki zawodowej oraz normy społeczne obowiązujące w miejscu praktyk 6 modele i metody zarządzania w praktycznym aspekcie rynku usług logistycznych w zakresie usług transportowych i spedycji, transportu w gospodarce narodowej oraz różnych działach przedsiębiorstw z sektora usług TSL 7 zastosowanie praktyczne wiedzy kierunkowej 8 zasady bezpieczeństwa pracy charakterystyczne dla miejsca odbywania praktyk, a w szczególności zasady BHP dla danego stanowiska 9 funkcjonowanie rynku usług logistycznych w zakresie transportu i spedycji oraz obsługi magazynu oraz jakości produktów i usług w zakresie zarządzania strategicznego organizacją we współczesnych uwarunkowaniach rynkowych UMIEJĘTNOŚCI („Student potrafi…”) 1 posługiwać się w praktyce zawodowej podstawową oraz specjalistyczną terminologią z zakresu zarządzania 2 naszkicować problem zachowań ludzkich w organizacji bądź dotyczący usług z zakresu logistyki, transportu, magazynu, czy spedycji i konstruktywnie interpretować organizacyjne konsekwencje, w którym realizuje praktykę (bądź jego komórki organizacyjnej) 3 analizować sposoby rozwiązania wybranych problemów zakresu logistyki charakterystycznych dla danego podmiotu (bądź jego komórki organizacyjnej) 4 w miejscu realizacji praktyki wykonać powierzone zadania zawodowe m.in. z zakresu: - obsługi urządzeń biurowych, programów komputerowych, - opracowania wniosku o przyznanie środków na realizację projektu, - prowadzenia dokumentacji projektowej, dokumentacji z realizacji zadań zarządzania usługami TSL, - realizacji procesów zarządczych w zarządzaniu usługami TSL, - organizacji i kierowania pracami komórki organizacyjnej w usługach TSL, - analizy dokumentów transportowych, - analizy czasu pracy kierowców, - obsługi logistycznej magazynu 5 zaproponować sposoby rozwiązania zdefiniowanych przez siebie problemów zarządzania usługami w transporcie, magazynie typowych dla podmiotu, w którym realizuje praktykę 6 określić sposoby pozyskiwania zewnętrznych środków finansowania podmiotu (w tym środki z funduszy strukturalnych UE), w celu rozwoju firmy lub prowadzonej działalności gospodarczej 7 uzasadnić wdrażane przez podmiot rozwiązania zarządcze, konfrontując teorię systemów zarządzania z praktyką obserwowaną w miejscu realizacji praktyk 8 zaplanować i przeprowadzić praktyki w wybranej instytucji 9 dobrać i zastosować metody pozyskiwania i przetwarzania danych dotyczących działalności firmy/instytucji, w tym technologie informatyczne w zarządzaniu firmą (m.in. rachunkowość komputerowa i systemy podatkowe) 10 analizować dostępne w miejscu realizacji praktyki dokumenty (np. przepisy prawa, sprawozdania finansowe, raporty) i dane, w kontekście przygotowywanego projektu dyplomowego 11 posługiwać się aktami prawnymi w zakresie prawa gospodarczego, podatkowego i bilansowego 12 przygotować szeroką informację z zakresu swojej działalności zawodowej na praktyce i przekazać ją innym pracownikom oraz opiekunom praktyk KOMPETENCJE SPOŁECZNE („Student jest gotów do…”) 1 odpowiedzialności za własne miejsce pracy, tak by najefektywniej realizować powierzone zadania oraz wdrażać własne pomysły 2 stosowania się do zasad panujących w miejscu praktyk oraz przyjmowania merytorycznej krytyki 3 posługiwania się profesjonalnym językiem, zgodnie z kierunkiem oraz specjalnością i normami komunikacyjnymi obowiązującymi w miejscu praktyk 4 respektowania prawa pracy, przestrzegania norm i reguł etyki zawodowej oraz zasad profesjonalnego zachowania w miejscu praktyk 5 kreatywnego angażowania się w przygotowanie projektów z zakresu zarządzania firmą, zarządzania ludźmi, zarządzania finansami |
Metody i kryteria oceniania: |
Efekty w zakresie wiedzy: analiza Dziennika praktyk lub Wniosku o uznanie efektów uczenia się przypisanych do praktyk, analiza pisemnego Sprawozdania z realizacji praktyki, kontakt weryfikacyjny z zakładowym opiekunem praktyk, ustny egzamin problemowy. Efekty w zakresie umiejętności: analiza pisemnego Sprawozdania z realizacji praktyki, analiza portfolio i/lub referencji załączonych do Wniosku o uznanie efektów uczenia się przypisanych do praktyk egzamin problemowy (w tym realizacja zadania praktycznego na bazie projektu dyplomowego). Efekty w zakresie kompetencji społecznych: przedłużona obserwacja przez opiekuna zakładowego – opinia/ocena opisowa w Dzienniku praktyk studenta, analiza pisemnego Sprawozdania z realizacji praktyki, analiza portfolio i/lub referencji załączonych do Wniosku o uznanie efektów uczenia się przypisanych do praktyk Sposób obliczania oceny końcowej: Na ocenę końcową z praktyk składa się ocena jako średnia ważona, tj.: O= o1∙0,40+o2∙0,40+o3∙0,20 gdzie: o1 - analiza Dziennika praktyk lub Wniosku o uznanie efektów uczenia się przypisanych do praktyk 40%, o2 - analiza pisemnego Sprawozdania z realizacji praktyki - 40%, o3 - analiza egzaminu problemowego - 20%. Skala ocen: bardzo dobry 4,75-5,0 Strona 5 z 5 dobry plus 4,5-4,74 dobry 4,0-4,49 dostateczny plus 3,5-3,99 dostateczny 3,0-3,49 |
Zakres tematów: |
Zbieranie przez studenta materiału badawczego do projektu dyplomowego, Konkretyzowanie swojej ścieżki kariery zawodowej, Specjalizowanie się w preferowanym przez studenta obszarze zainteresowań i rynku pracy, Identyfikacja i analiza przebiegów procesów zachodzących w miejscu praktyk, w tym poznanie ich istotności oraz wymagań w funkcjonowaniu dla danej organizacji oraz instytucji sektora publicznego, jak i prywatnego, Przygotowanie praktykantów do samodzielnego wykonywania powierzonych zadań o coraz większym stopniu skomplikowania, Umiejętność oceny oraz wskazanie możliwych kierunków rozwoju dla danej organizacji oraz instytucji sektora publicznego, jak i prywatnego, Poznanie procedur pozyskiwania kadr, zasad awansowania, systemu płac oraz możliwości rozwoju zawodowego dla danej organizacji oraz instytucji sektora publicznego, jak i prywatnego, Poznanie otoczenia rynkowego organizacji, w której odbywają się praktyki ze szczególnym uwzględnieniem obszaru konkurencji wraz z zastosowanymi elementami marketingowymi, Poznanie procesu zarządzania jakością funkcjonującego w danej organizacji oraz instytucji sektora publicznego, jak i prywatnego, Poznanie i umiejętność obsługi systemów informatycznych wykorzystywanych w danej organizacji oraz instytucji sektora publicznego, jak i prywatnego, Identyfikowanie, planowanie oraz organizacja przebiegu procesów logistycznych w zależności od specyfiki miejsca odbywania praktyk z jednoczesną diagnozą możliwości ich optymalizacji. Potencjalne miejsca odbywania praktyk: Przedsiębiorstwa z sektora prywatnego: zakłady produkcyjne o skali lokalnej i regionalnej, handlowe, większe i duże firmy usługowe, magazyny, firmy kurierskie, firmy transportowe i spedycyjne, dystrybutorzy. Przedsiębiorstwa i instytucje z sektora publicznego: urzędy, spółki miejskie i spółki skarbu państwa. Podstawowe elementy infrastrukturalne oraz elementy wyposażenia, w jakie musi być wyposażone miejsce odbywania praktyk: Własne miejsce z dostępem do biurka i krzesłem, Pomieszczenie lub stanowisko socjalne, Komputer ze specjalistycznym oprogramowaniem dla gromadzenia, przetwarzania i analizy danych w przedsiębiorstwie transportowym, spedycji, zarządzaniu magazynem, rozliczaniu pracy kierowców, Dostęp do dokumentów w celu poznania specyfiki firmy pod kątem zarządzania w zakresie usług logistycznych, optymalizacji i wydajności w transporcie samochodowym, gospodarce magazynowej oraz usprawniającej sterowanie produkcją – praktyka dyplomowa w zakresie modułu Zarządzanie usługami TSL, Dostęp do dokumentów i danych umożliwiający zebranie danych do projektu dyplomowego. |
Grupy zajęciowe
Grupa | Termin(y) | Prowadzący |
Miejsca |
Akcje |
---|---|---|---|---|
1 |
(brak danych),
(sala nieznana)
|
Piotr Idrian | 11/ |
|
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku: |
Właścicielem praw autorskich jest "Akademia Nauk Stosowanych Stefana Batorego".