Studenckie praktyki zawodowe ZUTSL 0102-ZARZ-1-6151N
Ćwiczenia praktyczne (ĆW-P)
Semestr letni 2024/2025
Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)
Liczba godzin: | 250 |
Limit miejsc: | (brak limitu) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Literatura: |
„Regulamin studenckich praktyk zawodowych” |
Efekty uczenia się: |
Wiedza:1 podstawowe zasady funkcjonowania, strukturę̨ organizacyjną, zakres obowiązków i rodzaj wykonywanych prac w poszczególnych komórkach organizacyjnych podmiotu, w którym odbywana jest praktyka. Z_W02, Z_W04 2 podstawowe relacje, jakie tworzy instytucja, w której odbywana jest praktyka z otoczeniem rynkowym oraz jej działalność w zakresie systemów i modeli współczesnego zarządzania Z_W03, Z_W11 3 Specyfikę funkcjonowania podmiotu, w którym realizuje praktykę z uwzględnieniem znaczenia czynników składających się na otoczenie współczesnych organizacji (sektor prywatny i/lub państwowy) Z_W05, Z_W07 4 znaczenie i rodzaje relacji społecznych zachodzących w organizacji oraz przepisy prawne, stanowiące podstawę formalną przypisanych ról i zadań w organizacji, wykonywanych na danym stanowisku w miejscu praktyk. Z_W07 5 rolę człowieka w organizacji jako pracownika i członka społeczności podstawy prawa pracy i reguły etyki zawodowej oraz normy społeczne obowiązujące w miejscu praktyk. Z_W10 6 modele i metody zarządzania w praktycznym aspekcie rynku usług logistycznych w zakresie usług transportowych i spedycji, transportu w gospodarce narodowej oraz różnych działach przedsiębiorstw z sektora usług TSL. Z_W12 7 zastosowanie praktyczne wiedzy kierunkowej. Z_W01, Z_W16 8 zasady bezpieczeństwa pracy charakterystyczne dla miejsca odbywania praktyk, a w szczególności zasady BHP dla danego stanowiska. Z_W03, Z_W17 9 funkcjonowanie rynku usług logistycznych w zakresie transportu i spedycji oraz obsługi magazynu oraz jakości produktów i usług w zakresie zarządzania strategicznego organizacją we współczesnych uwarunkowaniach rynkowych. Z_W15, Z_W19 Umiejętności:posługiwać się w praktyce zawodowej podstawową oraz specjalistyczną terminologią z zakresu zarządzania. Z_U01 naszkicować problem zachowań ludzkich w organizacji bądź ekonomiczno-finansowy i konstruktywnie interpretować organizacyjne konsekwencje, w którym realizuje praktykę̨ (bądź jego komórki organizacyjnej). Z_U02, Z_U03 analizować sposoby rozwiązania wybranych problemów ekonomiczno-finansowych charakterystycznych dla danego podmiotu (bądź jego komórki organizacyjnej). Z_U3, Z_U11 w miejscu realizacji praktyki wykonać powierzone zadania zawodowe m.in. z zakresu: - obsługi urządzeń́ biurowych, programów komputerowych, - opracowania wniosku o przyznanie środków na realizację projektu, - prowadzenia dokumentacji projektowej, dokumentacji z realizacji zadań zarządzania usługami TSL, - realizacji procesów zarządczych w zarządzaniu usługami TSL, - organizacji i kierowania pracami komórki organizacyjnej w usługach TSL, - analizy dokumentów transportowych, - analizy czasu pracy kierowców, - obsługi logistycznej magazynu. Z_U11 zaproponować sposoby rozwiązania zdefiniowanych przez siebie problemów zarządzania usługami w transporcie, magazynie typowych dla podmiotu, w którym realizuje praktykę. Z_U03 określić sposoby pozyskiwania zewnętrznych środków finansowania podmiotu (w tym środki z funduszy strukturalnych UE), w celu rozwoju firmy lub prowadzonej działalności gospodarczej. Z_U06 uzasadnić wdrażane przez podmiot rozwiązania zarządcze, konfrontując teorię systemów zarządzania z praktyką obserwowaną w miejscu realizacji praktyk. Z_U08 zaplanować i przeprowadzić praktyki w wybranej instytucji. Z_U13 dobrać i zastosować metody pozyskiwania i przetwarzania danych dotyczących działalności firmy/instytucji, w tym technologie informatyczne w zarządzaniu firmą (m.in. rachunkowość komputerowa i systemy podatkowe). Z_U04, Z_U09 Analizować dostępne w miejscu realizacji praktyki dokumenty (np. przepisy prawa, sprawozdania finansowe, raporty) i dane, w kontekście przygotowanego projektu Z_U01, Z_U10 posługiwać się aktami prawnymi w zakresie prawa gospodarczego, podatkowego i bilansowego. Z_U03, Z_U13 przygotować szeroką informację z zakresu swojej działalności zawodowej na praktyce i przekazać ją innym pracownikom oraz opiekunom praktyk. Z_U03, Z_U14 Kompetencje społeczne: odpowiedzialności za własne miejsce pracy, tak by najefektywniej realizować powierzone zadania oraz wdrażać własne pomysły. Z_K01 stosowania się do zasad panujących w miejscu praktyk oraz przyjmowania merytorycznej krytyki. Z_K02, Z_K04 posługiwania się profesjonalnym językiem, zgodnie z kierunkiem oraz specjalnością i normami komunikacyjnymi obowiązującymi w miejscu praktyk. Z_K03 respektowania prawa pracy, przestrzegania norm i reguł etyki zawodowej oraz zasad profesjonalnego zachowania w miejscu praktyk. Z_K04 kreatywnego angażowania się w przygotowanie projektów z zakresu zarządzania firmą, zarządzania ludźmi, zarządzania finansami. Z_K07, Z_K10 |
Metody i kryteria oceniania: |
Efekty w zakresie wiedzy: • analiza Dziennika praktyk lub Wniosku o uznanie efektów uczenia się przypisanych do praktyk • analiza pisemnego Sprawozdania z realizacji praktyki; Efekty w zakresie umiejętności: • analiza pisemnego Sprawozdania z realizacji; • analiza portfolio i/lub referencji załączonych do Wniosku o uznanie efektów uczenia się przypisanych do praktyk Efekty w zakresie kompetencji społecznych: • przedłużona obserwacja przez opiekuna zakładowego – opinia/ocena opisowa w Dzienniku praktyk studenta; • analiza pisemnego Sprawozdania z realizacji praktyki; • analiza portfolio i/lub referencji załączonych Wniosku o uznanie efektów uczenia się przypisanych do praktyk 1. Dziennik praktyki zawodowej, w którym wyszczególniono zadania zgodnie z modułem Zarządzanie usługami TSL dla kierunku Zarzadzanie. 2. Wniosek o zaliczenie praktyk – (w przypadku zaliczenia aktywności zawodowej na poczet praktyki) z wyszczególnieniem zadań zgodnie z modułem Zarządzania usługami TSL. 3. Sprawozdanie z realizacji praktyk - zgodnie z wytycznymi przekazanymi studentom przez opiekuna praktyk, jako: • krótka charakterystyka podmiotu oraz działu (komórki organizacyjnej), w którym odbywana była praktyka; • opis wykonywanych na miejscu zadań i obowiązków wraz z wyszczególnieniem metod i analiz funkcjonowania przedsiębiorstwa realizującego usługi logistyczne (np. w magazynach, hurtowniach czy transporcie rożnego rodzaju); • wskazanie sukcesów (również̇ organizacyjnych) w rożnych obszarach zadań związanych z modułem Zarządzanie usługami TSL oraz zdefiniowanie występujących ewentualnie trudności w zbieraniu danych do projektu dyplomowego/pracy projektowej podczas odbywania praktyki. Ocena końcowa jako ŚREDNIA WAŻONA obliczona wg wzoru: OCENA KOŃCOWA = S x 0,5 + A x 0,5 gdzie: S – sprawozdanie z realizacji praktyki A - analiza Dziennika praktyk lub Wniosku o uznanie efektów uczenia się przypisanych do praktyk Ocena końcowa za praktyki jest ustalana zgodnie z zasadą: bardzo dobry 4,75-5,0 dobry plus 4,5-4,74 dobry 4,0-4,49 dostateczny plus 3,5-3,99 dostateczny 3,0-3,49 |
Zakres tematów: |
1. Zapoznanie ze strukturą organizacyjną i warunkami pracy w przedsiębiorstwie/ instytucji oraz weryfikacja wiedzy zdobywanej w czasie studiów oraz praktyki kierunkowej podstawowej i kierunkowej pogłębionej. 2. Zapoznanie z obowiązującymi przepisami BHP, przepisami przeciwpożarowymi oraz strukturą organizacyjną instytucji/ przedsiębiorstwa, w którym student odbywa praktykę, gdy praktyka odbywa się̨ w innym miejscu niż praktyka kierunkowa podstawowa i kierunkowa pogłębiona. 3. Poznanie zakresu funkcjonowania podmiotu, w którym realizowana jest praktyka, strategii działań́ organizacyjnych i zarządczych z zakresu realizowanych zadań́ oraz form ich realizacji. 4. Nabycie umiejętności praktycznych i kompetencji przez samodzielne wykonywanie powierzonych zadań na stanowiskach pracy typowych dla specjalistów z zakresu zarządzania usługami TSL w przedsiębiorstwie. 5. Wykonywanie powierzonych zadań na stanowisku związanym z wybraną specjalizacją z zakresu zarządzania usługami TSL w przedsiębiorstwie oraz pogłębienie umiejętności studenta w zakresie wybranej specjalizacji. 6. Zdobycie doświadczenia zawodowego związanego z pracą na stanowisku typowym dla specjalności Zarządzanie usługami TSL w przedsiębiorstwie. 7. Poznanie funkcjonowania rynku usług logistycznych w zakresie transportu i spedycji, obsługi magazynu oraz jakości produktów i usług w zakresie zarządzania strategicznego organizacją we współczesnych uwarunkowaniach rynkowych. 8. Podnoszenie kompetencji zawodowych (praktycznych umiejętności) w zakresie: - doboru i zastosowania metody pozyskiwania i przetwarzania danych dotyczących działalności firmy/instytucji, w zakresie wykorzystania technologii informatycznych w zarządzaniu firmą (m.in. rachunkowość́ komputerowa i systemy podatkowe). - analizy dostępnych dokumentów (np. przepisy prawa, sprawozdania finansowe, raporty) i danych. - posługiwania się aktami prawnymi w zakresie prawa gospodarczego, podatkowego i bilansowego. - przygotowanie projektów z zakresu zarządzania firmą, zarządzania ludźmi, zarządzania finansami. 9. Nabywanie umiejętności przygotowania szerokiej informacji sprawozdawczej z zakresu swojej działalności zawodowej w instytucji/ przedsiębiorstwie na praktyce. |
Grupy zajęciowe
Grupa | Termin(y) | Prowadzący |
Miejsca |
Akcje |
---|---|---|---|---|
1 |
(brak danych),
(sala nieznana)
|
Ewelina Kiełek-Więcławska | 10/ |
|
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku: |
Właścicielem praw autorskich jest "Akademia Nauk Stosowanych Stefana Batorego".