Literatura: |
Podstawowa:
1. Z. Sawicka-Kluźniak, Projekt końcowy jako forma pracy dyplomowej na studiach pierwszego stopnia, Folia Pomeranae Universitatis Technologiae Stetinensis, 2013
Uzupełniająca:
2. R. Zendrowski, Praca magisterska, licencjat, Wydanie XI, Wyd. CeDeWu, 2020.
3. B. Brycz, T. Dudycz, Przewodnik dla piszących prace magisterskie w zakresie zarządzania, PWE, Warszawa 2011.
4. R. Wojciechowska, Przewodnik metodyczny pisania pracy dyplomowej, Difin, Warszawa 2010.
5. A. Kaszyńska, Jak napisać, przepisać i z sukcesem obronić pracę dyplomową lub magisterską, Wydanie IV, Wyd. Złote Myśli sp. z o.o., 2010.
6. Dudziak, A., Żejmo A., Redagowanie prac dyplomowych, Difin, Warszawa, 2008
|
Efekty uczenia się: |
WIEDZA
1 Zna standardowe metody statystyczne oraz wybrane inne metody ilościowe a także narzędzia informatyczne gromadzenia, analizy i prezentacji danych uzyskanych w toku badań.
UMIEJĘTNOŚCI
1 Potrafi opisywać, praktycznie analizować oraz prawidłowo interpretować procesy i zjawiska społeczne i gospodarcze, w szczególności zachodzące w otoczeniu przedsiębiorstw i innych instytucji, w tym z zastosowaniem metod i technik naukowych.
2 Potrafi identyfikować i analizować źródła oraz przebieg kluczowych zjawisk społeczno-gospodarczych zachodzących w organizacjach i ich otoczeniu.
3 Posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych i wystąpień ustnych (w języku ojczystym i obcym) dotyczących szczegółowych zagadnień typowych dla zarządzania z wykorzystaniem różnych koncepcji teoretycznych, źródeł i narzędzi
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
1 Rozumie potrzebę doskonalenia wiedzy i uczenia się przez całe życie oraz znaczenie samodzielnego doskonalenia wiedzy oraz umiejętności zawodowych.
2 Potrafi współdziałać w realizowaniu rozmaitych projektów społecznych, objaśniając aspekty prawne, ekonomiczne i zarządcze przedsięwzięć.
|
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę końcową składa się:
• Ocena aktywności studenta na zajęciach, pracy na zajęciach oraz prezentowanej postawy (czy wykonuje powierzone zadania, czy współpracuje z innymi członkami grupy - 25%,
• Ocena z przygotowywanych wystąpień - 25%,
• Oceny indywidualnego postępu opracowywania projektu dyplomowego - 50%.
Poniżej 55.00 % - ocena 2
55.00 % i więcej - ocena 3
60.00 % i więcej - ocena 3,5
70.00 % i więcej - ocena 4
80.00 % i więcej - ocena 4,5
90.00 % i więcej - ocena 5
|
Zakres tematów: |
orma projektu dyplomowego stanowi połączenie teorii z praktyką edukacyjną.
• Istota projektu dyplomowego
• Różnice między projektem dyplomowym a pracą licencjacką
• Podstawowe pojęcia z zakresu nauki
• Badania naukowe
• Proces badań naukowych
• Problem naukowy
• Stawianie i weryfikacja hipotez
• Metody naukowe
• Metody teoretyczne
• Metody empiryczne
• Przygotowanie narzędzi badawczych
• Prezentacja wyników badań
• Zasady edytorskie oraz technika pisania pracy
• Koncepcja projektu dyplomowego
|
Metody dydaktyczne: |
Metody dydaktyczne i pomoce naukowe:
Metody:
• Wykłady z prezentacjami multimedialnymi,
• Ćwiczenia z wykorzystaniem metod aktywizujących,
• Praca indywidualna z dyplomantami
Pomoce:
• Laptop,
• Projektor komputerowy,
• Internet,
• Tablica,
• Materiały piśmiennicze.
|