WIEDZA („Student zna i rozumie...”)
1. w stopniu pogłębionym teorie wychowania, nauczania, uczenia się, opieki, terapii pedagogicznej w przedszkolu oraz edukacji wczesnoszkolnej, ich uniwersalne (filozoficzne, społeczno-kulturowe, historyczne, psychologiczne, biologiczne i medyczne) podstawy oraz ich wartości aplikacyjne: PED2_W03, P7U_W, P7S_WG/K
2. w stopniu pogłębionym metodykę działalności pedagogicznej w odniesieniu do wychowania przedszkolnego i wczesnoszkolnego: PED2_W04, P7U_W P7S_WK
3. w stopniu pogłębionym koncepcje rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz okresach poprzedzających i następujących, w aspektach biologicznym, biomedycznym, psychologicznym i społecznym: PED2_W09, P7U_W P7S_WG
4. znaczenie i możliwości celowego oraz różnorodnego wykorzystania zabawy w procesie wychowywania i kształcenia dzieci: PED2_W23, P7U_W, P7S_WG
UMIEJĘTNOŚCI („Student potrafi…”)
1. posługiwać się językiem obcym na poziomie B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego oraz w wyższym stopniu w zakresie specjalistycznej terminologii właściwej dla pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej: PED2_U22, P7U_U, P7S_UK
2. samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł; w tym literatury w języku polskim i obcym: PED1_U04, P7U_U, P7S_UW
3. dobierać, tworzyć, testować i modyfikować materiały, środki oraz metody adekwatnie do celów wychowania i kształcenia: PED2_U12, P7U_U, P7S_UK
KOMPETENCJE SPOŁECZNE („Student jest gotów do…”)
1. krytycznej oceny poziomu posiadanej wiedzy z zakresu pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz umiejętności pedagogicznych oraz ich aktualizowania: PED1_K01, P7U_K, P7S_KK
2. odpowiedzialnego wykonywania zawodu nauczyciela wychowania przedszkolnego lub/i edukacji wczesnoszkolnej, projektowania i realizowania działań pedagogicznych, dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych, terapeutycznych, podejmowania wyzwań zawodowych, dbałości o dorobek i tradycje zawodu nauczyciela/wychowawcy: PED2_K05, P7U_K, P7S_KR
3. projektowania działań zmierzających do rozwoju przedszkola lub szkoły oraz stymulowania poprawy jakości pracy tych instytucji: PED2_K14, P7U_U, P7S_KR,0
|