"Akademia Nauk Stosowanych Stefana Batorego" - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Psychologiczne i pedagogiczne podstawy nauczania języka obcego w klasach 1-3 0101-PED-II-3311N
Ćwiczenia praktyczne (ĆW-P) Semestr zimowy 2021/2022

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Efekty uczenia się:

WIEDZA („Student zna i rozumie...”)

1. w stopniu pogłębionym teorie wychowania, nauczania, uczenia się, opieki, terapii pedagogicznej w przedszkolu oraz edukacji wczesnoszkolnej, ich uniwersalne (filozoficzne, społeczno-kulturowe, historyczne, psychologiczne, biologiczne i medyczne) podstawy oraz ich wartości aplikacyjne: PED2_W03, P7U_W, P7S_WG/K

2. w stopniu pogłębionym metodykę działalności pedagogicznej w odniesieniu do wychowania przedszkolnego i wczesnoszkolnego: PED2_W04, P7U_W P7S_WK

3. w stopniu pogłębionym koncepcje rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz okresach poprzedzających i następujących, w aspektach biologicznym, biomedycznym, psychologicznym i społecznym: PED2_W09, P7U_W P7S_WG

4. znaczenie i możliwości celowego oraz różnorodnego wykorzystania zabawy w procesie wychowywania i kształcenia dzieci: PED2_W23, P7U_W, P7S_WG

UMIEJĘTNOŚCI („Student potrafi…”)

1. posługiwać się językiem obcym na poziomie B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego oraz w wyższym stopniu w zakresie specjalistycznej terminologii właściwej dla pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej: PED2_U22, P7U_U, P7S_UK

2. samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł; w tym literatury w języku polskim i obcym: PED1_U04, P7U_U, P7S_UW

3. dobierać, tworzyć, testować i modyfikować materiały, środki oraz metody adekwatnie do celów wychowania i kształcenia: PED2_U12, P7U_U, P7S_UK

KOMPETENCJE SPOŁECZNE („Student jest gotów do…”)

1. krytycznej oceny poziomu posiadanej wiedzy z zakresu pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz umiejętności pedagogicznych oraz ich aktualizowania: PED1_K01, P7U_K, P7S_KK

2. odpowiedzialnego wykonywania zawodu nauczyciela wychowania przedszkolnego lub/i edukacji wczesnoszkolnej, projektowania i realizowania działań pedagogicznych, dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych, terapeutycznych, podejmowania wyzwań zawodowych, dbałości o dorobek i tradycje zawodu nauczyciela/wychowawcy: PED2_K05, P7U_K, P7S_KR

3. projektowania działań zmierzających do rozwoju przedszkola lub szkoły oraz stymulowania poprawy jakości pracy tych instytucji: PED2_K14, P7U_U, P7S_KR,0

Metody i kryteria oceniania:

Weryfikacja efektów uczenia się oraz sposób obliczania oceny końcowej:

• Aktywność podczas zajęć (obecność/lista obecności i aktywności);

• wykonywanie ćwiczeń praktycznych;

• opracowanie zestawu pomocy do zajęć językowych dla uczniów klasy I-III.

Forma nakładu pracy studenta STAC.

1. Udział w zajęciach teoretycznych – wykłady (zgodnie z planem studiów)

2. Udział w zajęciach praktycznych – ćwiczenia, laboratoria, warsztaty, lektoraty itp. (zgodnie z planem studiów) 25h

3. Zajęcia z bezpośrednim udziałem nauczyciela akademickiego (1+2) 25h

4. Praca własna (np. czytanie literatury, powtarzanie materiału, prace domowe i projektowe) 25h

Sumaryczne obciążenie pracą studenta (h): 25

Suma punktów ECTS (zgodnie z planem studiów – „ECTS ” w siatce): 2

Zakres tematów:

Treści kształcenia:

1. Psychologiczno-pedagogiczna analiza ucznia w klasach I-III.

2. Charakterystyka poznawcza ucznia klas I-III.

3. Kompetencje językowe, potrzeby edukacyjne dzieci wczesnoszkolnych.

4. Klasyczne i nowoczesne metody i techniki nauczania języka obcego w klasach I-III

5. Podstawy metodyki nauczania języka obcego małych dzieci.

• Narracyjna metoda nauki języków obcych

• Storyline w nauczaniu

• Podejście zadaniowe, komunikacyjne i CLIL w nauczaniu

6. Kryteria oceniania postępów w nauce języka obcego w klasach I-III.

7. Sposoby planowania i organizacji zajęć w szkole.

8. Wybrane aspekty i zasady nauczania – wielkość grupy, zróżnicowanie wiekowe, dyscyplina.

9. Czynniki indywidualne wpływające na proces uczenia się i nauczania języków obcych (pamięć, uwaga, mózg i modalność, inteligencja, style uczenia się, osobowość i temperament)

10. Postawy i motywacja w uczeniu się języka obcego.

11. Autonomia w uczeniu się/nauczaniu języków obcych.

12. Wiedza i kompetencje nauczyciela języka obcego.

Metody dydaktyczne:

Metody dydaktyczne i pomoce naukowe:

Wykład, prezentacje multimedialne, ćwiczenia, praca z tekstem, metody problemowe, metody praktyczne, obserwacje, eksperymenty, doświadczenia; autoewaluacja, wdrażanie do samooceny

i samokształcenia.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 13:10 - 14:40, sala E121
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 14:50 - 16:20, sala E121
Jagoda Przybysz 19/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Budynek E
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest "Akademia Nauk Stosowanych Stefana Batorego".
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-9 (2024-12-18)