"Akademia Nauk Stosowanych Stefana Batorego" - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Wychowanie fizyczne 0000-OU-0010
Ćwiczenia praktyczne (ĆW-P) Semestr zimowy 2020/2021

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Strona zajęć: http://brak
Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Literatura:

literatura fachowa, strony internetowe, youtoube

Efekty uczenia się:

FIR-

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

Wykazuje inicjatywę i samodzielność w działalności zawodowej, potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy (S1P_K07);

Potrafi podjąć odpowiedzialność za pracę własną i podległych mu pracowników (S1P_K04).

INF-

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

Potrafi współdziałać w zespole projektowym, myśleć i być przedsiębiorczym (T1P_K03 T1P_K06).

KOSM

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

Rozumie znaczenie i dba o utrzymanie właściwego poziomu sprawności fizycznej i odpowiedniego stanu zdrowia niezbędnych do wykonania masażu i zabiegów fizjoterapeutycznych (M_K09).

OGR

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

Potrafi pracować w grupie, przyjmując w niej różne role. Potrafi kierować małym zespołem, przyjmując odpowiedzialność za efekty jego pracy. Potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania. Potrafi analizować ludzkie zachowania oraz ich społeczne konsekwencje z perspektywy zagrożęń bezpieczeństwa na różnych jego poziomach (K_K01 K_K02).

PED-I

UMIEJĘTNOŚCI – STUDENT POTRAFI:

planować i realizować zadania zespołowe wymagające umiejętności efektywnej współpracy w grupie, podziału ról, w tym roli kierownika zespołu oraz przyjmowania odpowiedzialności za powierzone zadania i efekty pracy zespołu (PED1_U14)

KOMPETENCJE SPOŁECZNE – STUDENT JEST GOTÓW DO:

współpracy z różnymi instytucjami, organizacjami realizującymi działania pedagogiczne z innymi nauczycielami, rodzicami i srodowiskiem lokalnym (PED1_K03).

PED-SJM--

WIEDZA – STUDENT ZNA I ROZUMIE:

znaczenie i możliwości celowego oraz różnorodnego wykorzystania zabawy w procesie wychowania i kształcenia dzieci (PED2_W23);

rolę nauczyciela lub wychowawcy w modelowaniu postaw i zachowań dzieci i uczniów (PED2_W26);

UMIEJĘTNOŚCI – STUDENT POTRAFI:

dobierać, tworzyć, testować i modyfikować materiały, środki oraz metody adekwatnie do celów wychowania i kształcenia (PED2_U12);

rozwijać kompetencje kluczowe dzieci i uczniów, w szczególności kreatywność, krytyczną refleksję i umiejętność samodzielnego oraz zespołowego rozwiązywania problemów (PED2_U13);

skutecznie animować i monitorować realizację zespołowych działań edukacyjnych dzieci lub uczniów z wykorzystaniem różnych rodzajów zabaw (PED2_U14);

KOMPETENCJE SPOŁECZNE – STUDENT JEST GOTÓW DO:

projektowania i wdrażania działań mających na celu edukację aksjologiczną i wychowanie do wartości – wprowadzanie dzieci lub uczniów w świat wartości (PED2_K13);

ZARZ-

Ma wiedzę o funkcjach i modelach zarządzania oraz ich ewolucji (S1P_W08 S1P_W09);

Zna standardowe metody statystyczne oraz wybrane metody ilościowe a także narzędzia informatyczne gromadzenia analizy i prezentacji danych ekonomicznych i społecznych (S1P_W06);

UMIEJĘTNOŚCI

Posiada umiejętność oceny proponowanych rozwiązań i uczestniczenia w realnych procesach podejmowania decyzji, głównie na poziomie realizacyjnym (S1P_U07)

Potrafi formułować cele i rozwiązywać praktyczne problemy z wykorzystaniem nabytych podczas praktyki zawodowej i zajęć praktycznych w tym zakresie wybranej specjalności (S1P_U06 S1P_U09 S1P_U10)

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

Rozumie potrzebę doskonalenia wiedzy i uczenia się przez całe życie oraz znaczenia samodzielnego doskonalenia wiedzy oraz umiejętności zawodowych (S1P_K01 S1P_K06);

Potrafi określić priorytety służące skutecznej realizacji celów indywidualnych i grupowych (S1P_K03).

Metody i kryteria oceniania:

Na zaliczenie ma wpływ frekwencja tzn. można opuścić dwa razy zajęcia programowe, pozostałe nieobecności należy odrobić.

na ocenę bdb należy wykonać

20 odbić sposobem górnym, dolnym i na zmianę oburącz w postawie wysokiej

na ocenę db

15 odbić sposobem dolnym, górnym i na zmianę oburącz w postawie wysokiej

na ocenę dst

10 odbić sposobem dolnym , górnym i na zmianę oburącz w postawie wysokiej

Zagrywka

5 zagrywek poprawnie wykonanych bdb, 4 na ocene db i trzy na ocene dst

Zakres tematów:

Zajęcia organizacyjne

Doskonalenie poruszania się po boisku i przyjmowania prawidłowej postawy siatkarskiej

Doskonalenie odbić oburącz sposobem górnym w postawie wysokiej

Doskonalenie odbić oburącz sposobem dolnym w postawie wysokiej

Doskonalenie odbić oburącz sposobem dolnym i górnym na zmianę

Doskonalenie odbić sposobem górnym i dolnym w parach i trójkach

Doskonalenie zagrywki sposobem dolnym i górnym

Doskonalenie przyjęcia piłki z zagrywki i rozegranie do współćwiczącego

Doskonalenie nabytych umiejętności w grze szkolnej i właściwej

Doskonalenie techniki i taktyki w grze szkolnej i właściwej

Doskonalenie sędziowania i stosowanie gestów sędziowskich

Zaliczenie na ocenę

Zajęcia organizacyjne : Zapoznanie się z regulaminem hali sportowej, szatni , programem nauczania , forma weryfikacji wiedzy.

Zajęcia ogólnorozwojowe z objaśnianiem potrzeby danego ćwiczenia.

Doskonalenie poruszania się po boisku i przyjmowania prawidłowej postawy siatkarskiej

Doskonalenie odbić sposobem górnym oburącz w postawie wysokiej

Doskonalenie odbić sposobem dolnym oburącz w postawie wysokiej

Doskonalenie odbić sposobem górnym i dolnym oburącz na zmianę w postawie wysokiej

Doskonalenie odbić sposobem górnym i dolnym w parach i trójkach

Doskonalenie zagrywki sposobem dolnym i górnym

Doskonalenie przyjęcia piłki z zagrywki i rozegranie do współćwiczącego

Doskonalenie wykorzystania umiejętności w małych grach 2x2; 3x3

Doskonalenie umiejętności w grze szkolnej i właściwej

Doskonalenie sędziowania z gestami sędziowskimi

Zorganizowanie rozgrywek wewnątrzgrupowych i przeprowadzenie zgodne z przepisami

Doskonalenie wystawienia piłki w przód na skrzydło i wykonanie ataku

Doskonalenie wystawienia piłki w tył na skrzydło i wykonanie ataku

Doskonalenie plasowania piłki

Doskonalenie zagrywki sposobem górnym

Doskonalenie wykonania bloku pojedynczego

Doskonalenie wykonania bloku podwójnego

Doskonalenie asekuracji przy bloku pojedynczym

Doskonalenie asekuracji przy bloku podwójnym

Doskonalenie rozegrania ataku systemem par

Doskonalenie obrony i poruszania się przy siatce

Doskonalenie ustawienia przy własnej zagrywce

Doskonalenie ustawienia przy zagrywce przeciwnika

Doskonalenie ustawienia przy ataku własnym

Doskonalenie ustawienia przy ataku przeciwnika

Doskonalenie taktyki w grze właściwej

Gra właściwa i samodzielne sędziowanie.

Zaliczenie na ocenę

Metody dydaktyczne:

Metody usamodzielniające

metoda bezpośredniej celowości ruchu

metoda programowego usprawniania się

Metody odtwórcze

metoda naśladowczo-ścisła

metoda zadaniowo-ścisła

metoda programowego uczenia sie student

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Sylwia Szymaniak 0/ szczegóły
2 (brak danych), (sala nieznana)
Jolanta Barska 0/ szczegóły
3 (brak danych), (sala nieznana)
Sylwia Szymaniak 0/ szczegóły
4 (brak danych), (sala nieznana)
Jolanta Barska 0/ szczegóły
5 (brak danych), (sala nieznana)
Sylwia Szymaniak 0/ szczegóły
6 (brak danych), (sala nieznana)
Jolanta Barska 0/ szczegóły
7 (brak danych), (sala nieznana)
Sylwia Szymaniak 0/ szczegóły
8 (brak danych), (sala nieznana)
Jolanta Barska 0/ szczegóły
9 (brak danych), (sala nieznana)
Sylwia Szymaniak 0/ szczegóły
10 (brak danych), (sala nieznana)
Jolanta Barska 0/ szczegóły
11 (brak danych), (sala nieznana)
Sylwia Szymaniak 0/ szczegóły
12 (brak danych), (sala nieznana)
Jolanta Barska 0/ szczegóły
13 (brak danych), (sala nieznana)
Sylwia Szymaniak 0/ szczegóły
14 (brak danych), (sala nieznana)
Jolanta Barska 0/ szczegóły
15 (brak danych), (sala nieznana)
Sylwia Szymaniak 0/ szczegóły
16 (brak danych), (sala nieznana)
Jolanta Barska 0/ szczegóły
17 (brak danych), (sala nieznana)
Sylwia Szymaniak 0/ szczegóły
18 (brak danych), (sala nieznana)
Jolanta Barska 0/ szczegóły
19 (brak danych), (sala nieznana)
Sylwia Szymaniak 0/ szczegóły
20 (brak danych), (sala nieznana)
Jolanta Barska 0/ szczegóły
21 (brak danych), (sala nieznana)
Jolanta Barska 0/ szczegóły
22 (brak danych), (sala nieznana)
Jolanta Barska 0/ szczegóły
23 (brak danych), (sala nieznana)
Jolanta Barska 0/ szczegóły
24 (brak danych), (sala nieznana)
Jolanta Barska 0/ szczegóły
25 (brak danych), (sala nieznana)
Jolanta Barska 0/ szczegóły
26 (brak danych), (sala nieznana)
Jolanta Barska 0/ szczegóły
27 (brak danych), (sala nieznana)
Jolanta Barska 0/ szczegóły
28 (brak danych), (sala nieznana)
Jolanta Barska 0/ szczegóły
29 (brak danych), (sala nieznana)
Jolanta Barska 0/ szczegóły
30 (brak danych), (sala nieznana)
Jolanta Barska, Sylwia Szymaniak 0/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest "Akademia Nauk Stosowanych Stefana Batorego".
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-3 (2024-06-10)