"Akademia Nauk Stosowanych Stefana Batorego" - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Logistyka jako źródło przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa 0102-ZARZ-1-4061S
Konwersatorium (K) Semestr letni 2024/2025

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 13
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Egzamin
Literatura:

Blaik P., Efektywność logistyki, PWE, Warszawa 2015.

Gąsowska M. K. , Logistyka a konkurencyjność przedsiębiorstwa, Warszawa 2018.

Knauf A. , Tłuczak A., Logistyczna obsługa klienta, Warszawa 2018.

Kramarz M., Elementy logistyczne obsługi klienta w sieciach dystrybucji, Warszawa 2014.

Matwiejczuk R. , Kompetencje logistyki w tworzeniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa, Opole 2014.

Efekty uczenia się:

WIEDZA

w zaawansowanym stopniu elementy składowe systemu konkurencyjnego przedsiębiorstwa

mechanizm osiągania sukcesu rynkowego przez przedsiębiorstwo

fundamentalne cechy gospodarki światowej XXI wieku oraz ich praktyczne odzwierciedlenie w realiach współczesnych podmiotów gospodarczych

UMIEJĘTNOŚCI

posługiwać się terminologią fachową w interpretacji zagadnień z obszaru metodyki zarządzania logistycznego

dobrać źródło, opracować informację w nim zawartą, dokonując analizy i syntezy wybranego aspektu roli logistyki w osiąganiu przewagi i potencjału konkurencyjnego przedsiębiorstwa

analizować wybrany aspekt, wyzwanie lub trend gospodarczy występujący w otoczeniu firmy, w kontekście koncepcji zarządzania logistycznego w przedsiębiorstwie

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

postępowania zgodnego z wyznaczonym mu celem/zadaniem uwzględniając podstawowe priorytety służące skutecznej jego realizacji

wykazywania się zdolnością do doskonalenia swojego rozwoju zawodowego poszarzając go o wiedzę z zakresu zarządzania logistycznego

uznawania znaczenia wiedzy i etyki zawodowej w analizowaniu dążeń przedsiębiorstwa do sukcesu rynkowego

Metody i kryteria oceniania:

Na ocenę końcową składa się:

• Ocena aktywności studenta na zajęciach, pracy na zajęciach oraz prezentowanej postawy (czy wykonuje powierzone zadania, czy współpracuje z innymi członkami grupy - 25%,

• Ocena z przygotowywanych wystąpień - 25%,

• Ocena z egzaminu na koniec semestru - 50%.

Poniżej 55.00 % - ocena 2

55.00 % i więcej - ocena 3

60.00 % i więcej - ocena 3,5

70.00 % i więcej - ocena 4

80.00 % i więcej - ocena 4,5

90.00 % i więcej - ocena 5

Ocena niedostateczna z pracy semestralnej oznacza brak zaliczenia

Zakres tematów:

Treści kształcenia:

1. Wiadomości wstępne związane z konkurencją rynkową

2. Implikacje logistyki dla budowania konkurencyjności przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych

3. Istota przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa

4. Pojęcie i istota logistycznej obsługi klienta

5. Analiza cyklu realizacji zamówienia

6. Ocena logistycznej obsługi klienta

7. Pozycjonowanie strategii obsługi klientów

Metody dydaktyczne:

wykład, projekty

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każda środa, 8:45 - 9:30, sala E210
Cezary Brzeziński 13/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Budynek E
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest "Akademia Nauk Stosowanych Stefana Batorego".
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-9 (2024-12-18)