Literatura: |
Podstawowa:
Pozycja 1. Aggarwal, C.C., Hinneburg, A., Keim, D.A.: On the Surprising Behavior of Distance Metrics in High Dimensional Space. In: Van den Bussche J., Vianu V. (eds) Database Theory — ICDT 2001. ICDT 2001. Lecture Notes in Computer Science, Vol. 1973, p. 420-434, Springer, Berlin, Heidelberg. DOI: 10.1007/3-540-44503-X_27
Pozycja 2. Duda, R.O., Hart, P.E., Stork, D.G. Chapter 4 – Nonparametric Techniques, Pattern Classification (Second Edition), Wiley-Interscience 2000, pp.161-214, ISBN: 0-471-05669-3
Pozycja 3. Guo, Gongde & Wang, Hui & Bell, David & Bi, Yaxin. (2004). KNN Model-Based Approach in Classification
Pozycja 4. Hossin, M.; Sulaiman, M.N. A Review on evaluation metrics for data classification evaluations. Int. J. Data Min. Knowl. Manag. Process 2015,
5, pp. 1–11
Uzupełniająca:
Pozycja 5. Bednarek Józef (red.), Człowiek w obliczu szans cyberprzestrzeni i świata wirtualnego, Difin, Warszawa 2014.
Pozycja 6. Rybak, Ł.; Dudczyk, J.: Various approaches to modelling of the mass using the size of the class in the Centroid Based Classification. Elektronika : konstrukcje, technologie, zastosowania 2019, Vol. 60, No. 6, pp. 62-65, Warszawa, Polska. DOI: 10.15199/13.2019.6.13
Pozycja 7. Rybak, Ł.; Dudczyk, J.: A Geometrical Divide of Data Particle in Gravitational Classification of Moons and Circles Data Sets. Entropy 2020, Vol. 22, Issue 10, Basel, Switzerland. DOI: 10.3390/e22101088
Pozycja 8. Hossin, M.; Sulaiman, M.N. A Review on evaluation metrics for data classification evaluations. Int. J. Data Min. Knowl. Manag. Process 2015, 5, pp. 1–11
|
Efekty uczenia się: |
Wiedza
(„Student zna i rozumie…”)
- metody organizacji informacji oraz funkcjonowanie baz danych, w tym ich administrację i zabezpieczenia na wszystkich etapach obsługi klienta (INZ_W05),
- kluczowe zagadnienia dotyczące infrastruktury informatycznej, obejmujące sieci komputerowe i ich zastosowania, systemy operacyjne, organizację i zarządzanie danymi, bezpieczeństwo systemów oraz obowiązujące normy techniczne w branży IT (INZ_W08),
- podstawowe aspekty prawne i etyczne związane z pozyskiwaniem, przetwarzaniem i udostępnianiem informacji przechowywanych w bazach danych (INZ_W12).
Umiejętności
(„Student potrafi…”)
- efektywnie pracować zarówno indywidualnie, jak i w zespole, określać role w ramach grupowych projektów inżynierskich oraz realizować zaplanowany harmonogram działań w wyznaczonym czasie (INZ_U02),
- przygotowywać dokumentację techniczną dotyczącą realizacji zadań inżynierskich w języku polskim i obcym, zgodnie z obowiązującymi normami i standardami (INZ_U03),
- posługiwać się językiem angielskim na poziomie B2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego oraz stosować specjalistyczną terminologię branżową, umożliwiającą analizę tekstów technicznych z zakresu informatyki i telekomunikacji oraz skuteczną komunikację ustną i pisemną (INZ_U06).
Kompetencje społeczne
(„Student jest gotów do…”)
- współpracy w ramach zespołów projektowych, wykazywania inicjatywy oraz podejmowania działań przedsiębiorczych (INZ_K02),
- ustalania właściwych priorytetów przy rozwiązywaniu problemów oraz przestrzegania zasad uczciwości intelektualnej w pracy zespołowej i postępowania zgodnie z normami etycznymi (K_K03),
- stosowania skutecznych metod uczenia się oraz samokształcenia, dążenia do ciągłego rozwoju zawodowego i językowego; student rozwija swoje kompetencje komunikacyjne w języku angielskim w kontekście branżowym i codziennym, a także wykazuje otwartość na różnorodność kulturową i szacunek wobec innych użytkowników języka (INZ_K07).
|
Metody i kryteria oceniania: |
Efekty w zakresie WIEDZY weryfikuje się poprzez: sprawdzenie wiedzy z wykorzystaniem materiałów i zadań od wykładowcy, samodzielnego przygotowania zadania.
UMIEJĘTNOŚCI weryfikowane są poprzez: wykonanie określonych zadań podczas wykładu z zastosowaniem specjalistycznych programów komputerowych, aktywność, współpracę grupową w realizacji projektu.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE weryfikowane są poprzez: obserwację pracy studenta w trakcie semestru, ocenę postawy i aktywności w trakcie zajęć, informację zwrotną od wykładowcy, informację zwrotną od innych studentów, wykazanie się właściwymi kompetencjami społecznymi w trakcie realizacji konkretnego projektu zaliczeniowego, realizacji wyznaczonych przez prowadzącego zadań w trakcie zajęć
Ocena końcowa wystawiana jest na podstawie: egzaminu z udostępnionych wykładów.
|
Zakres tematów: |
Wykłady:
1. Internet – bezpieczeństwo i zasady korzystania, cyberbezpieczeństwo
2. Zapoznanie się z terminem sztucznej inteligencji,
3. Poznanie programów z wykorzystaniem sztucznej inteligencji
4. Prezentacje Multimedialne z wykorzystaniem programu Modelio Open Source 5.3.1 do opisania i wytłumaczenia: na czym polega, jak powstaje, do czego służy diagram wykonywany na ćwiczeniach:
Class diagram,
Activity diagram,
Sequence diagram,
Object diagram,
Deployment diagram,
Uce case diagram,
State Machine diagram,
Communication diagram,
BPMN Collabortion diagram.
5. Grafika prezentacyjna, Grafika rastrowa i wektorowa
6. Multimedia
|