"Akademia Nauk Stosowanych Stefana Batorego" - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Projektowanie aplikacji internetowych 0202-INF-1-3141S
Wykład (W) Semestr zimowy 2023/2024

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 20
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Efekty uczenia się:

WIEDZA („Student zna i rozumie...”)

Ma uporządkowaną wiedzę teoretyczną i praktyczną dotyczącą podstaw programowania, algorytmów, systemów operacyjnych, technologii sieciowych, grafiki komputerowej, baz danych, inżynierii oprogramowania i kluczowych zagadnień informatyki (K_W04);

Rozumie technologie internetowe, zna ich zastosowania i kierunki rozwoju (K_W07);

Ma wiedzę na temat ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego w działalności inżyniera informatyka (K_W11);

UMIEJĘTNOŚCI („Student potrafi…”)

Potrafi pozyskiwać informacje z tradycyjnych i cyfrowych źródeł w języku polskim i angielskim, dokonać interpretacji informacji, wyciągać wnioski i formułować opinie (K_U01);

Umie planować i przeprowadzać eksperymenty, interpretować uzyskane wyniki, formułować i wyciągać wnioski (K_U08);

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

Ma świadomość i potrafi ocenić zagrożenia dla społeczeństwa i jednostki wynikające z pozyskiwania i przetwarzania informacji, rozumie znaczenie społeczeństwa o osiągnięciach i zagrożeniach technologii teleinformatycznych (K_K01);

Rozumie znaczenie precyzyjnego formułowania pytań dla pogłębiania wiedzy i zrozumienia problemu w celu znalezienia poprawnego rozwiązania zarówno w pracy samodzielnej jak i zespołowej (K_K03);

Ma świadomość ograniczeń własnej wiedzy, ciągłego rozwoju informatyki i rozumie konieczność dalszego kształcenia (K_K05);

Metody i kryteria oceniania:

Pisemny test z treści obejmowanych przez wykład. Pytania otwarte z odpowiedziami opisowymi i oceną punktową (51%-60%: - dst, 61%-70% - dst+, 71%-80% - db, 81%-90% -db, 91%-100% - bdb).

Warunkiem dopuszczenia do egzaminu jest pozytywna ocena z laboratorium.

Zakres tematów:

• Systemy interakcji człowieka z komputerem

• Interfejs użytkownika – projektowanie

• User Experience – projektowanie

• Wzorce projektowe

• Nawigacja w aplikacjach web’owych

• Typowe elementy nawigacyjne

• Projektowanie strony głównej

• Treść strony

• Budowanie zaufania do serwisu

• Obsługa błędów

• Testowanie aplikacji internetowych

• Testy użyteczności i testy grupowe

• Prototypowanie (szkice, scenorysy, szkielety, makiety, makiety interaktywne)

• Makiety funkcjonalne

• Dokumentacja projektowa

• Tworzenie aplikacji wielojęzycznych

Metody dydaktyczne:

Wykład prowadzony w formie prezentacji multimedialnej.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każdy wtorek, 13:10 - 14:40, sala E213
Cezary Bolek 13/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Budynek E
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest "Akademia Nauk Stosowanych Stefana Batorego".
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-9 (2024-12-18)