"Akademia Nauk Stosowanych Stefana Batorego" - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metodyka edukacji społeczno-przyrodniczej 0101-PED-JM-5071N
Ćwiczenia praktyczne (ĆW-P) Semestr zimowy 2023/2024

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 27
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Egzamin
Efekty uczenia się:

WIEDZA - student zna i rozumie

przedmiot, cele i zadania metodyki edukacji społeczno-przyrodniczej, jej związek z procesami kształcenia i wychowania i powiazanie z innymi metodykami edukacji dziecka w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym PED2_W02

uporządkowaną wiedzę na temat metodyki wykonywania zadań, procedur, norm oraz wybranych koncepcji edukacyjnych stosowanych w edukacji społeczno-przyrodniczej PED2_W04

w stopniu pogłębionym sposoby kształtowania pojęć z zakresu edukacji społeczno-przyrodniczej, etapy obserwacji, rodzaje wycieczek, psychologiczne i pedagogiczne uwarunkowania edukacji społeczno-przyrodniczej dziecka PED2_W09

UMIEJĘTNOŚCI - student potrafi

posługiwać się podstawowymi pojęciami teoretycznymi z zakresu metodyki edukacji społeczno-przyrodniczej oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizowania i interpretowania zjawisk i procesów społecznych i przyrodniczych. PED2_U01

w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się w mowie i na piśmie, na tematy dotyczące wybranych zagadnień z zakresu metodyki edukacji społeczno- przyrodniczej z wykorzystaniem różnych koncepcji edukacyjnych z dorobku pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej. PED2_U06

samodzielnego analizowania, wnioskowania oraz prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierając je argumentacją w kontekście wybranych zagadnień z zakresu metodyki edukacji społeczno-przyrodniczej. K_U08

KOMPETENCJE SPOŁECZNE -student jest gotów do:

samodzielnej krytycznej samooceny poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, doskonali umiejętności w trakcie realizowania zadań związanych z metodyką edukacji społeczno- przyrodniczej. PED2_K01

prezentowania grupie i krytycznej oceny zaprojektowanych indywidualnie lub zespołowo rozwiązań metodycznych z zakresu edukacji społeczno- przyrodniczej. PED2_K01

Metody i kryteria oceniania:

projektowanie i prezentowanie zadań z zakresu edukacji społeczno- przyrodniczej (prezentacje),

ocena postawy i aktywności w trakcie zajęć- obserwacja, rozmowy ze studentem.

Zakres tematów:

1. Cele i zadania edukacji społeczno-przyrodniczej w przedszkolu i klasach 1-3.

2. Treści programowe edukacji społeczno-przyrodniczej na poziomie przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz ich układ; . analiza podstawy programowej MEN dotyczącej edukacji społeczno-przyrodniczej w zakresie I etapu edukacyjnego.

3. Psychologiczne i pedagogiczne uwarunkowania edukacji społeczno-przyrodniczej. Podmiotowość dziecka w środowiskowej edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej.

4. Edukacja społeczno-przyrodnicza jako czynnik integrujący w edukacji elementarnej.

5. Metody realizacji treści edukacji społeczno-przyrodniczej w przedszkolu i klasach 1-3.

6. Metody kształtowania pojęć z zakresu edukacji społeczno-przyrodniczej.

7. Projektowanie i prezentowanie scenariuszy zajęć z zakresu edukacji społeczno-przyrodniczej.

Metody dydaktyczne:

Metody problemowe, praktyczne, eksponujące, podające.

Pomoce naukowe: slajdy, podręczniki, płyty, plansze edukacyjne, dokumenty MEN.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 wielokrotnie, niedziela (niestandardowa częstotliwość), 16:30 - 17:15, sala E124
wielokrotnie, niedziela (niestandardowa częstotliwość), 14:50 - 16:20, sala E124
wielokrotnie, niedziela (niestandardowa częstotliwość), 13:10 - 14:40, sala E124
Jolanta Flanz 5/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Budynek E
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest "Akademia Nauk Stosowanych Stefana Batorego".
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-3 (2024-06-10)