"Akademia Nauk Stosowanych Stefana Batorego" - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Pedagogika (stacjonarne)

Informacje o programie studiów

Kod: PED-II-S2-2223
Nazwa: Pedagogika (stacjonarne)
Tryb studiów: Stacjonarne
Rodzaj studiów: Studia drugiego stopnia
Czas trwania: 4 semestry
Kierunki, specjalności i specjalizacje poznawane w ramach wszystkich toków nauczania programu (w przypadku tego programu zdefiniowano tylko jeden możliwy tok nauczania). Kierunki: Pedagogika
Kierunki, specjalności i specjalizacje poznawane tylko w ramach niektórych toków nauczania programu (związane z konkretnymi etapami). Kierunki do
wyboru:
(brak)
Jednostki organizacyjne oferujące ten program studiów Jednostki: Kolegium Społeczno-Ekonomiczne (od 2016) [ inne programy w tej jednostce ]

Jeśli interesują Cię konkretne, indywidualne wymagania, jakie musisz spełnić na aktualnym etapie studiów, to zajrzyj do modułu zaliczeń etapów:

moje zaliczenia etapów

Główny tok nauczania

Dodatkowe informacje

Warunki przyjęcia:

dyplom ukończenia studiów wyższych, suplement do dyplomu, kwalifikacyjne postępowanie rekrutacyjne, złożenie wymaganych dokumentów przez kandydata na studia, pozytywne zakończenie postępowania kwalifikacyjnego

Możliwe do uzyskania certyfikaty:
  • Magister kierunku pedagogika
Uprawnienia zawodowe:

Absolwent/ka kierunku pedagogika II stopnia w zakresie: terapia pedagogiczna, z uwagi na szeroki zakres wiedzy i umiejętności praktycznych w zakresie dostrzegania oraz samodzielnego rozwiązywania problemów teoretycznych i praktycznych, przygotowany/a jest do realizacji różnych obszarów działań terapeutycznych i kompensacyjnych. Posiada kwalifikacje do podjęcia pracy w świetlicach środowiskowych i socjoterapeutycznych, w instytucjach profilaktyki społecznej, w placówkach opiekuńczo-wychowawczych, ośrodkach pomocy rodzinie, w przedszkolach oraz w innych formach wychowania przedszkolnego, w szkołach i placówkach systemu oświaty, w placówkach opiekuńczo-wychowawczych, w poradniach psychologiczno-pedagogicznych, w ośrodkach wczesnej interwencji, w organizacjach i instytucjach zajmujących się rozwiązywaniem problemów i trudności, planowaniem rozwiązań oraz realizacją działań naprawczych oraz w innych placówkach realizujących działalność terapeutyczno-edukacyjną dla dzieci z trudnościami w uczeniu się i innymi zaburzeniami.

Posiada wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne niezbędne do samodzielnego rozpoznawania indywidulanych potrzeb rozwojowych dziecka z uwzględnieniem warunków wychowania w środowisku rodzinnym, do prowadzenia diagnozy oraz pracy o charakterze terapeutycznym skierowanej do wychowanków ze specyficznymi i niespecyficznymi trudnościami w uczeniu się, do planowania i prowadzenia specjalistycznych zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, do formułowania zaleceń diagnostycznych, projektowania i realizacji programów stymulacji i usprawniania, programów korekcyjno-kompensacyjnych, do organizowania różnych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz do współpracy ze specjalistami realizującymi zadania wieloprofilowego usprawniania w ramach wczesnej interwencji oraz wspierania rodziców i nauczycieli w rozwiązywaniu problemów wychowawczych.

Absolwent/ka odbył/a kształcenie zgodnie ze standardem kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela i uzyskał/a przygotowanie pedagogiczne do wykonywania zawodu nauczyciela. Posiada przygotowanie do wielowymiarowej pracy pedagogicznej obejmującej zarówno diagnozowanie zaburzeń u dzieci i młodzieży, projektowanie oraz prowadzenie programu pracy terapeutycznej z uczniami z różnymi deficytami i zaburzeniami w rozwoju i funkcjonowaniu społecznym, jak również z wychowankami wyposażonymi w szczególne uzdolnienia, a także do prowadzenia pracy o charakterze wychowawczym (tutorskim, rozwojowym, profilaktycznym).

Dalsze studia:

możliwość kontynuowania nauki na studiach doktoranckich, oraz studiach podyplomowych, kursach doksztacających.

kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-3 (2024-06-10)