Pedagogika (niestacjonarne)
Informacje o programie studiów
Kod: | PED-II-N2-2223 |
Nazwa: | Pedagogika (niestacjonarne) |
Tryb studiów: | Niestacjonarne |
Rodzaj studiów: | Studia drugiego stopnia |
Czas trwania: | 4 semestry |
|
Pedagogika |
wyboru: |
(brak) |
|
Kolegium Społeczno-Ekonomiczne (od 2016)
[ inne programy w tej jednostce ]
|
Jeśli interesują Cię konkretne, indywidualne wymagania, jakie musisz spełnić na aktualnym etapie studiów, to zajrzyj do modułu zaliczeń etapów:
Główny tok nauczania
Dodatkowe informacje
Warunki przyjęcia: |
dyplom ukończenia studiów wyższych, suplement do dyplomu, kwalifikacyjne postępowanie rekrutacyjne, złożenie wymaganych dokumentów przez kandydata na studia, pozytywne zakończenie postępowania kwalifikacyjnego |
Możliwe do uzyskania certyfikaty: |
|
Uprawnienia zawodowe: |
Absolwent/ka kierunku pedagogika II stopnia w zakresie: terapia pedagogiczna, z uwagi na szeroki zakres wiedzy i umiejętności praktycznych w zakresie dostrzegania oraz samodzielnego rozwiązywania problemów teoretycznych i praktycznych, przygotowany/a jest do realizacji różnych obszarów działań terapeutycznych i kompensacyjnych. Posiada kwalifikacje do podjęcia pracy w świetlicach środowiskowych i socjoterapeutycznych, w instytucjach profilaktyki społecznej, w placówkach opiekuńczo-wychowawczych, ośrodkach pomocy rodzinie, w przedszkolach oraz w innych formach wychowania przedszkolnego, w szkołach i placówkach systemu oświaty, w placówkach opiekuńczo-wychowawczych, w poradniach psychologiczno-pedagogicznych, w ośrodkach wczesnej interwencji, w organizacjach i instytucjach zajmujących się rozwiązywaniem problemów i trudności, planowaniem rozwiązań oraz realizacją działań naprawczych oraz w innych placówkach realizujących działalność terapeutyczno-edukacyjną dla dzieci z trudnościami w uczeniu się i innymi zaburzeniami. Posiada wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne niezbędne do samodzielnego rozpoznawania indywidulanych potrzeb rozwojowych dziecka z uwzględnieniem warunków wychowania w środowisku rodzinnym, do prowadzenia diagnozy oraz pracy o charakterze terapeutycznym skierowanej do wychowanków ze specyficznymi i niespecyficznymi trudnościami w uczeniu się, do planowania i prowadzenia specjalistycznych zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, do formułowania zaleceń diagnostycznych, projektowania i realizacji programów stymulacji i usprawniania, programów korekcyjno-kompensacyjnych, do organizowania różnych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz do współpracy ze specjalistami realizującymi zadania wieloprofilowego usprawniania w ramach wczesnej interwencji oraz wspierania rodziców i nauczycieli w rozwiązywaniu problemów wychowawczych. Absolwent/ka odbył/a kształcenie zgodnie ze standardem kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela i uzyskał/a przygotowanie pedagogiczne do wykonywania zawodu nauczyciela. Posiada przygotowanie do wielowymiarowej pracy pedagogicznej obejmującej zarówno diagnozowanie zaburzeń u dzieci i młodzieży, projektowanie oraz prowadzenie programu pracy terapeutycznej z uczniami z różnymi deficytami i zaburzeniami w rozwoju i funkcjonowaniu społecznym, jak również z wychowankami wyposażonymi w szczególne uzdolnienia, a także do prowadzenia pracy o charakterze wychowawczym (tutorskim, rozwojowym, profilaktycznym). |
Dalsze studia: |
możliwość kontynuowania nauki na studiach doktoranckich, oraz studiach podyplomowych, kursach doksztacających. |