Pedagogika (stacjonarne)
Informacje o programie studiów
Kod: | PED-I-S1-2122 |
Nazwa: | Pedagogika (stacjonarne) |
Tryb studiów: | Stacjonarne |
Rodzaj studiów: | Studia pierwszego stopnia |
Czas trwania: | 6 semestrów |
|
Pedagogika |
wyboru: |
(brak) |
|
Kolegium Społeczno-Ekonomiczne (od 2016)
[ inne programy w tej jednostce ]
|
Jeśli interesują Cię konkretne, indywidualne wymagania, jakie musisz spełnić na aktualnym etapie studiów, to zajrzyj do modułu zaliczeń etapów:
Główny tok nauczania
Dodatkowe informacje
Warunki przyjęcia: |
świadectwo dojrzałości, kwalifikacyjne postępowanie rekrutacyjne, złożenie wymaganych dokumentów przez kandydata na studia, pozytywne zakończenie postępowania kwalifikacyjnego |
Możliwe do uzyskania certyfikaty: |
|
Uprawnienia zawodowe: |
Absolwent/ka kierunku pedagogika I stopnia w zakresie: pedagogika opiekuńczo-wychowawcza z organizacją pomocy psychologiczno-pedagogicznej, posiada kwalifikacje do podjęcia pracy w placówkach opiekuńczo-wychowawczych, socjalizacyjnych, profilaktycznych, kompensacyjnych, w placówkach wsparcia dziennego, w instytucjach pieczy zastępczej, w pogotowiach opiekuńczych, w ośrodkach adopcyjnych, w świetlicach środowiskowych i socjoterapeutycznych, w klubach, ośrodkach i ogniskach wychowawczych, w instytucjach pomocy społecznej, centrach pomocy rodzinie, w domach pomocy społecznej, w ośrodkach wsparcia oraz w innych placówkach i organizacjach zajmujących się organizacją opieki i pomocy dziecku i rodzinie oraz osobom dorosłym i starszym, a także w instytucjach, w których zatrudnienie wymaga wyposażenia kandydata w profesjonalną wiedzę psychologiczno-pedagogiczną oraz rozwinięte kompetencje społeczne, a zwłaszcza interpersonalne, jak np. firmy edukacyjne i szkoleniowe, różnego rodzaju ośrodki usługowe. Absolwent/ka posiada wiedzę, umiejętności praktyczne i kompetencje niezbędne do pracy z dziećmi i młodzieżą, osobami dorosłymi i starszymi, które wymagają szeroko rozumianej opieki i pomocy oraz specjalistycznego wsparcia. Przygotowany/a jest do diagnozowania indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych dzieci i młodzieży oraz organizowania profesjonalnej pomocy i wsparcia, w szczególności w odniesieniu do wychowanków z trudnościami i problemami w nauce i funkcjonowaniu społecznym, z różnego rodzaju niepełnosprawnościami, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym, zaniedbanych środowiskowo, pozostających w sytuacjach kryzysowych i traumatycznych, a także wyposażonych w wybitne zdolności i talenty. Absolwent/ka wyposażony/a jest także w kompetencje niezbędne do wszechstronnego wspierania rodziny znajdującej się w sytuacji kryzysu oraz osób dorosłych i starszych, wymagających tego rodzaju działań. Absolwent/ka odbył/a kształcenie zgodnie ze standardem kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela. |
Dalsze studia: |
możliwość kontynuowania nauki na studiach II stopnia oraz ubiegania się o przyjęcie na studia podyplomowe. |