"Akademia Nauk Stosowanych Stefana Batorego" - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Pedagogika (niestacjonarne)

Informacje o programie studiów

Kod: PED-I-N1-2122
Nazwa: Pedagogika (niestacjonarne)
Tryb studiów: Niestacjonarne
Rodzaj studiów: Studia pierwszego stopnia
Czas trwania: 6 semestrów
Kierunki, specjalności i specjalizacje poznawane w ramach wszystkich toków nauczania programu (w przypadku tego programu zdefiniowano tylko jeden możliwy tok nauczania). Kierunki: Pedagogika
Kierunki, specjalności i specjalizacje poznawane tylko w ramach niektórych toków nauczania programu (związane z konkretnymi etapami). Kierunki do
wyboru:
(brak)
Jednostki organizacyjne oferujące ten program studiów Jednostki: Kolegium Społeczno-Ekonomiczne (od 2016) [ inne programy w tej jednostce ]

Jeśli interesują Cię konkretne, indywidualne wymagania, jakie musisz spełnić na aktualnym etapie studiów, to zajrzyj do modułu zaliczeń etapów:

moje zaliczenia etapów

Główny tok nauczania

Dodatkowe informacje

Warunki przyjęcia:

świadectwo dojrzałości, kwalifikacyjne postępowanie rekrutacyjne, złożenie wymaganych dokumentów przez kandydata na studia, pozytywne zakończenie postępowania kwalifikacyjnego

Możliwe do uzyskania certyfikaty:
  • Licencjat kierunku pedagogika
Uprawnienia zawodowe:

Absolwent/ka kierunku pedagogika I stopnia w zakresie: pedagogika opiekuńczo-wychowawcza z organizacją pomocy psychologiczno-pedagogicznej, posiada kwalifikacje do podjęcia pracy w placówkach opiekuńczo-wychowawczych, socjalizacyjnych, profilaktycznych, kompensacyjnych, w placówkach wsparcia dziennego, w instytucjach pieczy zastępczej, w pogotowiach opiekuńczych, w ośrodkach adopcyjnych, w świetlicach środowiskowych i socjoterapeutycznych, w klubach, ośrodkach i ogniskach wychowawczych, w instytucjach pomocy społecznej, centrach pomocy rodzinie, w domach pomocy społecznej, w ośrodkach wsparcia oraz w innych placówkach i organizacjach zajmujących się organizacją opieki i pomocy dziecku i rodzinie oraz osobom dorosłym i starszym, a także w instytucjach, w których zatrudnienie wymaga wyposażenia kandydata w profesjonalną wiedzę psychologiczno-pedagogiczną oraz rozwinięte kompetencje społeczne, a zwłaszcza interpersonalne, jak np. firmy edukacyjne i szkoleniowe, różnego rodzaju ośrodki usługowe.

Absolwent/ka posiada wiedzę, umiejętności praktyczne i kompetencje niezbędne do pracy z dziećmi i młodzieżą, osobami dorosłymi i starszymi, które wymagają szeroko rozumianej opieki i pomocy oraz specjalistycznego wsparcia. Przygotowany/a jest do diagnozowania indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych dzieci i młodzieży oraz organizowania profesjonalnej pomocy i wsparcia, w szczególności w odniesieniu do wychowanków z trudnościami i problemami w nauce i funkcjonowaniu społecznym, z różnego rodzaju niepełnosprawnościami, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym, zaniedbanych środowiskowo, pozostających w sytuacjach kryzysowych i traumatycznych, a także wyposażonych w wybitne zdolności i talenty. Absolwent/ka wyposażony/a jest także w kompetencje niezbędne do wszechstronnego wspierania rodziny znajdującej się w sytuacji kryzysu oraz osób dorosłych i starszych, wymagających tego rodzaju działań.

Absolwent/ka odbył/a kształcenie zgodnie ze standardem kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela.

Dalsze studia:

możliwość kontynuowania nauki na studiach II stopnia oraz ubiegania się o przyjęcie na studia podyplomowe.

kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-3 (2024-06-10)